om er moedeloos van te worden..
+4
kwak
Racinda
TukTuk
Floor
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
om er moedeloos van te worden..
een vergunningaanvraag bij de gemeente
De tweede ronde hebben we gehad, de eerste keer werd ie afgekeurd omdat we teveel kubieke meter inhoud hadden en nog een paar andere kleine puntjes. Dat aangepast en werd ie wel goedgekeurd door de gemeente, maar kwam de tekening er niet door bij de welstandscommissie, die vonden dat het ontwerp niet mooi genoeg was.
De welstandscommissie deed een voorstel over hoe het dan wel moest, maar dit voorstel was een paar weken daarvoor al afgekeurd door de gemeente zelf *diepe zucht*. Uiteindelijk een gesprek gehad met onze bouwkundig tekenaar, de mensen van de gemeente, welstandscommissie en uiteindelijk toch een oplossing kunnen vinden.
Nu ligt ie alweer een paar weken ter beoordeling en blijkt dat de procedure veranderd is, omdat we boven een bepaalde grens aan inhoud komen en de gemeente er niet 6, maar 26 weken over mag doen om de tekening te beoordelen én de aanvraag 1000 euro meer kost. Tegen de tijd dat wij de vergunning van de gemeente en welstandscommissie hebben, hebben buurtbewoners nog weer 6 weken de tijd om bezwaar in te dienen als ze het niet met de plannen eens zijn.
We zijn nu al vanaf begin december bezig met de vergunningaanvraag en we hadden eigenlijk gehoopt dat we nu ongeveer hadden kunnen beginnen met de bouw. Wie hoopt er met ons mee dat ze er een beetje vaart achter zetten en er geen 26 weken over gaan doen om de tekening te beoordelen?
De tweede ronde hebben we gehad, de eerste keer werd ie afgekeurd omdat we teveel kubieke meter inhoud hadden en nog een paar andere kleine puntjes. Dat aangepast en werd ie wel goedgekeurd door de gemeente, maar kwam de tekening er niet door bij de welstandscommissie, die vonden dat het ontwerp niet mooi genoeg was.
De welstandscommissie deed een voorstel over hoe het dan wel moest, maar dit voorstel was een paar weken daarvoor al afgekeurd door de gemeente zelf *diepe zucht*. Uiteindelijk een gesprek gehad met onze bouwkundig tekenaar, de mensen van de gemeente, welstandscommissie en uiteindelijk toch een oplossing kunnen vinden.
Nu ligt ie alweer een paar weken ter beoordeling en blijkt dat de procedure veranderd is, omdat we boven een bepaalde grens aan inhoud komen en de gemeente er niet 6, maar 26 weken over mag doen om de tekening te beoordelen én de aanvraag 1000 euro meer kost. Tegen de tijd dat wij de vergunning van de gemeente en welstandscommissie hebben, hebben buurtbewoners nog weer 6 weken de tijd om bezwaar in te dienen als ze het niet met de plannen eens zijn.
We zijn nu al vanaf begin december bezig met de vergunningaanvraag en we hadden eigenlijk gehoopt dat we nu ongeveer hadden kunnen beginnen met de bouw. Wie hoopt er met ons mee dat ze er een beetje vaart achter zetten en er geen 26 weken over gaan doen om de tekening te beoordelen?
Gast- Gast
Re: om er moedeloos van te worden..
Ik heb geen ervaring met vergunningen voor bouw bij de gemeente, alleen met werkvergunningen (dus om vanuit een woonhuis te mogen werken). Dat duurde ook een eeuwigheid bij mij.
Succes! ik hoop dat ze je tekeningen snel goedkeuren.
Succes! ik hoop dat ze je tekeningen snel goedkeuren.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Balen dat het allemaal zo lang moet duren! Duim voor jullie dat ze er een beetje vaart achter zetten!
Je had beter in Almere een huis kunnen gaan bouwen, als ik bij mijn ouders in de wijk zie wat daar allemaal gebouwd wordt.. Verschrikkelijk zeg, iedereen mag bouwen wat ze willen, dan heb je een modern huis, daarnaast staat een houten blokhut achtig geval, daarna weer een mooi landelijk huis, dan weer een modern huis met plastic flappen op de muren Zijn allemaal losse flappen (en ja, dat hoort!), ziet er echt niet uit.
Je had beter in Almere een huis kunnen gaan bouwen, als ik bij mijn ouders in de wijk zie wat daar allemaal gebouwd wordt.. Verschrikkelijk zeg, iedereen mag bouwen wat ze willen, dan heb je een modern huis, daarnaast staat een houten blokhut achtig geval, daarna weer een mooi landelijk huis, dan weer een modern huis met plastic flappen op de muren Zijn allemaal losse flappen (en ja, dat hoort!), ziet er echt niet uit.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
nouja, het scheelt dat we sowieso niet meer kunnen verhuizen voor de bevalling, dus wat dat betreft neemt het al een hoop druk weg, maar op een gegeven moment wil je gewoon verder.
Gast- Gast
whoehoe!! De welstandscommissie is akkoord met ons nieuwe voorstel! Voor zover ik begrepen heb, is de vergunning van de gemeente nu dus binnen, nu is het 6 weken wachten op wat de buren gaan doen.
We verwachten daar geen problemen mee, dus we gaan de kelder (6 weken levertijd) bestellen en dan kunnen we over 6 weken écht beginnen
We verwachten daar geen problemen mee, dus we gaan de kelder (6 weken levertijd) bestellen en dan kunnen we over 6 weken écht beginnen
Gast- Gast
Rejoy. schreef:whoehoe!! De welstandscommissie is akkoord met ons nieuwe voorstel! Voor zover ik begrepen heb, is de vergunning van de gemeente nu dus binnen, nu is het 6 weken wachten op wat de buren gaan doen.
Gefeliciteerd!! Wij zijn bijna een jaar bezig geweest dus bij jullie is het nog snel gegaan. Succes met de bouw!
Racinda- Fluisteraar
- Aantal berichten : 30
Punten : 40
Registratiedatum : 18-11-10
ja.. bericht gehad!??!
fijn!!!
ben zo benieuwd als het ad is!
fijn!!!
ben zo benieuwd als het ad is!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
net mijn moeder aan de tel. gehad (we gaan samen met mijn ouders bouwen) en de welstandscommissie heeft het nu goedgekeurd, maar we weten niet zeker of de vergunning via de gemeente nu rond is. Een paar dagen terug hebben mijn ouders namelijk een brief gehad dat onze aanvraag onder een andere procedure zou vallen, vanwege de grote inhoud, en nu moet het ook nog langs de burgemeester (?) Morgen gaat onze bouwkundig tekenaar (die ook de vergunningaanvraag voor ons doet) met de gemeente bellen om te vragen hoe het nu precies zit, hopelijk hebben we dan meer zekerheid en kan mijn man al met de eerste dingen in de werkplaats beginnen.
Kwak: ik ben ook zooo benieuwd!
Kwak: ik ben ook zooo benieuwd!
Gast- Gast
Ik hoop voor jullie dat het erdoor is, spannend hoor! Gingen jullie nou bijbouwen bij het bestaande huis van je ouders of totaal nieuw en op een andere plek?
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
we gaan inderdaad bij/met mijn ouders bouwen. Hun huis is nu ongeveer 1.5 woning, wij gaan die uitbreiden tot twee volledige woningen. Ik zal eens kijken of ik de bouwtekening hierin kan krijgen.
Gast- Gast
de benedenverdieping (rechts is van ons)
en de bovenverdieping (rechts ook van ons)
en de bovenverdieping (rechts ook van ons)
Gast- Gast
Ziet er goed uit, lekker ruime benedenverdieping en veel licht/ramen in de woonkamer zo te zien.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
wat niet op de tekening staat is een kelder van ongeveer 20 tot 30 m2 en de inhoud van de slaapkamers is in werkelijkheid groter. De afmetingen die er nu in staan is van het plafondoppervlakte, maar door de schuine kanten is het vloeroppervlakte een stuk groter.
benedenverdieping is inderdaad heel groot en licht. De rechterkant van het huis staat op het zuiden, dus onze woonkamer kijkt uit op het zuiden, dus altijd lekker licht!
benedenverdieping is inderdaad heel groot en licht. De rechterkant van het huis staat op het zuiden, dus onze woonkamer kijkt uit op het zuiden, dus altijd lekker licht!
Gast- Gast
ik weet er helaas alles van,bij ons heeft het een jaar geduurd voor dat we eindelijk de bouwvergunning hadden,heel frustrerend allemaal.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Wat een fijn nieuws! Er zit in ieder geval beweging in, nu nog even verder afwachten. Bouwtekeningen zien er goed uit! Wordt vast een prachtig huis!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
He leuk eindelijk tekeningen, mooi hoor en super dat het nog ong 6 weken duurt tot jullie mogen bouwen!!
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Onze vergunning is bij de gemeente (bouwkundig) en de welstandscommissie (uiterlijk) rond
De aanvraag komt volgende week in de krant voor omwonenden die dan bezwaar in kunnen dienen. Dit duurt 6 weken en als er geen bezwaar is, dan kunnen we eindelijk beginnen
Vorige week zijn we wezen kijken naar kunststof kozijnen, ramen, voordeur, achterdeur, openslaande tuindeuren en hebben alles uitgekozen. Eerste stap is dus gezet. Mijn man gaat deze week de eerste prefab-kelder bestellen, zodat we over 6 weken ook direct kunnen beginnen.
Mijn vader is al bezig met de tuin uitgraven, die krijgt ineens ook de kriebels. Moet binnenkort maar even foto's maken van hoe het huis er nu uit ziet, is leuk voor als het huis helemaal klaar is
De aanvraag komt volgende week in de krant voor omwonenden die dan bezwaar in kunnen dienen. Dit duurt 6 weken en als er geen bezwaar is, dan kunnen we eindelijk beginnen
Vorige week zijn we wezen kijken naar kunststof kozijnen, ramen, voordeur, achterdeur, openslaande tuindeuren en hebben alles uitgekozen. Eerste stap is dus gezet. Mijn man gaat deze week de eerste prefab-kelder bestellen, zodat we over 6 weken ook direct kunnen beginnen.
Mijn vader is al bezig met de tuin uitgraven, die krijgt ineens ook de kriebels. Moet binnenkort maar even foto's maken van hoe het huis er nu uit ziet, is leuk voor als het huis helemaal klaar is
Gast- Gast
Wat fijn dat het grootste gedeelte wat betreft de vergunning nu rond is! Verwachten jullie dat er bezwaar gaat komen van omwonenden? Wat zouden ze voor bezwaar in kunnen dienen denk je?
Wat leuk dat jullie al veel hebben uitgekozen. Lijkt me erg leuk om te doen! Ben erg benieuwd naar hoe het nu is en naar hoe het gaat worden.
Wat leuk dat jullie al veel hebben uitgekozen. Lijkt me erg leuk om te doen! Ben erg benieuwd naar hoe het nu is en naar hoe het gaat worden.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
ik doe een vreugde dansje voor je!
zal rond oktober vrij plannen om te komen poetsen!
zal rond oktober vrij plannen om te komen poetsen!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Soortgelijke onderwerpen
» wordt er zo moedeloos van!!
» om gek van te worden
» Dikker worden
» Zindelijk worden
» Zindelijk worden?
» om gek van te worden
» Dikker worden