Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is normaal om als spaargeld te hebben?

+27
Mida4you
Lejow
Coccinelle
Puggle
Sarah1985
Verona
ellibre
loura
Ugly Betty
SarahKey
Lynn_
Snoes
litllejoy
Paper Crown
mzcharlotte
Rush
Arwyn
Zonnetje
Linda
Blond
_Lacey_
Aagje!
SuperGrover
Dennenappel
rapa nui
Linnie1985
Macelka
31 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat is normaal om als spaargeld te hebben? - Pagina 3 Empty Re: Wat is normaal om als spaargeld te hebben?

Bericht  Rush ma 27 feb 2012 - 7:34

Snoes schreef:
Rush schreef:Dat heb ik ook Snoes.

Ik kijk nu al uit naar het vakantiegeld om m`n spaarrekening aan te vullen!
Oh ja, ik ook Very Happy Al moet ik daar nog wel 3 maanden op wachten haha.
Jaaa, maar zo nu en dan denk ik; Ohjaaa, ik mei lekker een bult geld erbij haha!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is normaal om als spaargeld te hebben? - Pagina 3 Empty Re: Wat is normaal om als spaargeld te hebben?

Bericht  Snoes ma 27 feb 2012 - 7:35

Het is in ieder geval een mooi vooruitzicht! Very Happy
Ik krijg mijn vakantiegeld in mei, mijn vriend pas in juni. 2 maanden feest cheers

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Puggle ma 27 feb 2012 - 8:54

Sarah1985 schreef:we spaarden 250 euro per maand maar op dit moment 0 omdat we nu maar een inkomen van ongeveer 500 per maand hebben.

Jullie leven van 500,- Idea
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 9:34

Ik heb geen idee wat normaal is. Ik weet wel dat ik de adviezen van het Nibud altijd wel vrij hoog vind.

Ik heb trouwens ook wel eens gelezen dat ze adviseren om zoveel keer je netto maandsalaris op je spaarrekening te hebben. Maar dan hou je er geen rekening mee dat we hier in NL ook voorzieningen als de ww hebben.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle ma 27 feb 2012 - 9:50

Jolicious schreef:Ik heb geen idee wat normaal is. Ik weet wel dat ik de adviezen van het Nibud altijd wel vrij hoog vind.

Ik heb trouwens ook wel eens gelezen dat ze adviseren om zoveel keer je netto maandsalaris op je spaarrekening te hebben. Maar dan hou je er geen rekening mee dat we hier in NL ook voorzieningen als de ww hebben.

Ik dacht dat dat ook geadviseerd werd omdat het even kan duren voordat de ww in gang is gezet als je plots werkloos raakt. Dan heb je toch even je spaargeld om op terug te vallen en de rekeningen van te betalen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 9:56

Maar dat is toch een kwestie van weken en niet van maanden?

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle ma 27 feb 2012 - 10:13

Volgens mij was het een tijdje terug bij kassa ofzo, dat het uwv 2 maanden over je ww-aanvraag mag beslissen. Het zal in de meeste gevallen vast eerder geregeld zijn, maar als ze er wettelijk gezien zo lang over mogen doen dan zul je toch 2 maanden zelf de rekeningen moeten zien te betalen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Sarah1985 ma 27 feb 2012 - 10:48

Puggle schreef:
Sarah1985 schreef:we spaarden 250 euro per maand maar op dit moment 0 omdat we nu maar een inkomen van ongeveer 500 per maand hebben.

ja momenteel wel. Mijn man heeft een eigen bedrijf en geen werk. Zijn bezig om een soort uitkering aan te vragen voor zelfstandigen maar dat duurt 6-8 weken. Dus is even niet anders
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  rapa nui ma 27 feb 2012 - 10:52

Sarah1985 schreef:
Puggle schreef:

ja momenteel wel. Mijn man heeft een eigen bedrijf en geen werk. Zijn bezig om een soort uitkering aan te vragen voor zelfstandigen maar dat duurt 6-8 weken. Dus is even niet anders

Werk jezelf eigenlijk ook? of was je vooral ook betrokken bij het werk van je man?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Rush ma 27 feb 2012 - 20:37

rapa nui schreef:
Sarah1985 schreef:
Puggle schreef:

Werk jezelf eigenlijk ook? of was je vooral ook betrokken bij het werk van je man?
Als hij geen werk heeft, dan zijn de inkomsten toch van haar? Of zie ik dat nou verkeerd.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 20:48

Jolicious schreef:Maar dat is toch een kwestie van weken en niet van maanden?

mijn ziekte-als-gevolg-van-zwangerschaps-uitkering heeft 4 maanden geduurd door fout op fout. Nu waren wij niet afhankelijk van dat bedrag, maar in zulke gevallen is het inderdaad wel fijn als je wat reserve hebt. Als dit bij mijn man was gebeurd destijds, dan hadden we een héél groot probleem gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 20:53

Rejoy, ik krijg die ziekteuren gewoon via C uit betaald, dat is eigenlijk altijd zo als ik ziek ben. Hoe kan het dat het bij jou dan via iets anders ging?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 21:01

ik zou het via C uitbetaald krijgen, maar die dachten dat ik het via het uwv uitbetaald zou krijgen. Ondertussen betaalde het uwv wel iedere maand netjes het geld aan C, maar C vervolgens niet aan mij. Het heeft vier maanden geduurd voordat ik (er na 100.000 telefoontjes met zowel C als het UWV) achter kwam waar het nou mis was gegaan.

Achteraf was het wel lekker, want ik werkte toen heel veel en had dus ook in één keer van vijf maanden de uitkering, een soort verkapte manier van sparen dus Wat is normaal om als spaargeld te hebben? - Pagina 3 827601 Maargoed, het was wel heel frustrerend dat het zo lang duurde voor ik erachter was waar het mis ging. Later heb ik me rechtstreeks vanuit het uwv uit laten betalen en niet meer via C en dat ging wel gewoon goed. De fout lag hierbij dus volledig bij C, bij het uwv was alles goed gegaan en hebben ze de betalingen vanaf het begin goed gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 27 feb 2012 - 21:26

Toen mijn vader werkloos raakte en een uitkering aanvroeg, heeft het 4 maanden geduurd voor we wat kregen.
Het duurde sowieso al lang voor er uberhaupt iets gebeurde, en toen er iets gebeurde zijn ze zijn dossier kwijt geraakt en konden we weer van voor af aan beginnen en moesten we dus weer zo lang wachten.
Altijd fijn, als de rekeningen gewoon doorgaan.

Wij hebben nu 4000 euro spaargeld, we zijn aan het sparen voor het opknappen van de tuin.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mida4you ma 27 feb 2012 - 21:27

Wij hebben 0,0 aan spaargeld..... Financiën gaan nog niet denderend
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 21:58

Vreselijk, die bureaucratie. Loop er nu ook heel hard tegenaan, alleen dan op een ander vlak.

Hier hebben we ook nog niet zoveel spaargeld, maar daar wordt wel hard aan gewerkt smile.

Gast
Gast

Bericht  M@niek ma 27 feb 2012 - 22:54

Ik wist dat ik per 1 februari werkeloos zou worden, heb dit in januari aangevraagd en heb nu al iets gehad van het uwv (1 t/m 14 februari) dus echt super snel bij mij, rond de 14 e krijg ik weer wat gestort.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Atelier Madame ma 27 feb 2012 - 23:06

Ik vind de bedragen die het Nibud aanhoudt niet zo gek, ze zijn volgens mij geen overbodige luxe als je je baan kwijt raakt en je toch een tijdje overbrugging moet hebben. Ik heb ongeveer 5000 euro op mijn rekening staan, sowieso voor collegegeld maar ook voor vakanties en eventuele schade aan de auto.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 23:09

Beetje jammer dat het Nibud alleen kijkt naar inkomen en niet naar uitgaven. Zou niet weten hoe ik hun adviesbedrag bij elkaar moet sparen met 2 baby's...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 23:43

Stofzuiger schreef:Beetje jammer dat het Nibud alleen kijkt naar inkomen en niet naar uitgaven. Zou niet weten hoe ik hun adviesbedrag bij elkaar moet sparen met 2 baby's...

Zij berekenen natuurlijk ook niet de tijd waarin je het bij elkaar gespaard moet hebben. Als je bijv nog spaargeld had van voordat je kinderen kreeg, zat je er misschien sneller aan dan dat je het nu moet beginnen te sparen. Het zal wel een gemiddelde zijn denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 0:15

Jolicious schreef:
Stofzuiger schreef:Beetje jammer dat het Nibud alleen kijkt naar inkomen en niet naar uitgaven. Zou niet weten hoe ik hun adviesbedrag bij elkaar moet sparen met 2 baby's...

Zij berekenen natuurlijk ook niet de tijd waarin je het bij elkaar gespaard moet hebben. Als je bijv nog spaargeld had van voordat je kinderen kreeg, zat je er misschien sneller aan dan dat je het nu moet beginnen te sparen. Het zal wel een gemiddelde zijn denk ik.
Ik bedoel meer dat het voor iemand met een normaal inkomen en lage lasten veel makkelijker te behalen is als iemand met hoge lasten, zoals bijv in mijn situatie 2 kinderen in de luiers, 2x kinderopvang kosten etc. Dat nemen ze niet mee in de berekening.

Verder zit iedere cent die we hadden kunnen sparen in ons huis en aanschaf van alles voor de mannetjes, dus echt veel reserve hebben we niet. Helaas.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 0:22

Daarom kan je dat soort dingen maar beter met een korrel zout nemen. Leuk en aardig dat ze adviseren om duizenden euro's op je spaarrekening te hebben, maar inderdaad: ze weten niet wat jij voor vaste lasten hebt. Ik denk ook niet dat de meeste gezinnen met een modaal inkomen veel kunnen sparen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 1:43

Wij hebben aardig wat spaargeld (maar dat gaat straks voor een groot deel op aan ons nieuwe huis). We willen wel zeker minimaal 5.000 euro overhouden. Want stel dat er ooit iets gebeurd zoals een kapotte wasmachine of weet ik wat dan kunnen we gelijk een nieuwe kopen. Als ik onder dat bedrag zou komen zou ik me persoonlijk dan ook niet prettig voelen

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 di 28 feb 2012 - 2:35

Rush schreef:
rapa nui schreef:
Sarah1985 schreef:
Puggle schreef:

Als hij geen werk heeft, dan zijn de inkomsten toch van haar? Of zie ik dat nou verkeerd.

Ik werk zelf ook en dat is mijn inkomen. Het is wel meer inkomen. Maar mijn 2e oppasbaantje inkomen, word verrekend met een rekening die bij die vader open staat van de auto vandaar dat het ongeveer 500 is
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 3:52

Wij zitten ruim over onze adviesbuffer heen, gelukkig. Maar hebben het laatste jaar ook enorm veel geld kunnen sparen, door bonussen en mijn werk. Dus daar gaan we dit jaar rustig mee door! En we gaan dit jaar óf het hele huis verbouwen, of ons huis (proberen te) verkopen & ergens anders verbouwen. Daar hebben we in ieder geval ruim budget voor nu, en dat is een enorm fijn idee!

En het vakantiegeld gebruik ik om op vakantie van te gaan hoor I love you

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: