Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is normaal om als spaargeld te hebben?

+27
Mida4you
Lejow
Coccinelle
Puggle
Sarah1985
Verona
ellibre
loura
Ugly Betty
SarahKey
Lynn_
Snoes
litllejoy
Paper Crown
mzcharlotte
Rush
Arwyn
Zonnetje
Linda
Blond
_Lacey_
Aagje!
SuperGrover
Dennenappel
rapa nui
Linnie1985
Macelka
31 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat is normaal om als spaargeld te hebben? - Pagina 2 Empty Re: Wat is normaal om als spaargeld te hebben?

Bericht  Rush zo 26 feb 2012 - 20:51

Aimy schreef:Bedankt rapa nui zal eens kijken!!

edit: Dit komt er bij ons uit:
Minimumbuffer € 4.300,00
Adviesbuffer € 9.400,00

:shock: :shock: :shock:
Dat komt er bij ons ook uit.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is normaal om als spaargeld te hebben? - Pagina 2 Empty Re: Wat is normaal om als spaargeld te hebben?

Bericht  mzcharlotte zo 26 feb 2012 - 20:56

Ik vind die Buffer van Nibud wel heel breed hoor. Na het trouwen, de gemeentebelastingen en een vervroegde betaling in mijn hypotheek ben ik blij als ik nog een buffer van 1000 tot 1500 euro heb. Daarna ga ik wel weer sparen. Ik vind het van belang om spoedreparaties/aanschaf (bv. koelkast of wasmachine) te kunnen betalen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown zo 26 feb 2012 - 21:18

Bij ons staat er
Minimumbuffer
€ 4.300,00
Adviesbuffer
€ 14.000,00
Wij zitten daar zo'n 5x boven momenteel maar dat komt omdat we al een jaar lang ong. 70% van ons salaris sparen voor ons huis. Eind dit jaar zal ong. dit bedrag erop staan als alles voor het huis is betaalt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  litllejoy zo 26 feb 2012 - 21:27

Ik hou gewoon 2 bruto maandlonen aan voor op mijn spaarrekening.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Snoes zo 26 feb 2012 - 22:01

Wij hebben altijd wel een ruime spaarrekening. Er moet ook altijd minimum 1 000 euro opstaan, anders vind ik het geen fijn gevoel.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Rush zo 26 feb 2012 - 22:08

Dat heb ik ook Snoes.

Ik kijk nu al uit naar het vakantiegeld om m`n spaarrekening aan te vullen!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 22:30

Ik heb eens van een geldcoach gehoord dat je ongeveer acht keer je maandsalaris zou moeten rekenen als buffer. Mocht je dan jaren werkloos zijn, dan hoef je niet direct je huis uit bijvoorbeeld. Ik heb dat overigens niet.

Ik weet dat er studenten zijn die 3600 euro spaargeld hebben, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat zij ook alles zelf betalen.

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ zo 26 feb 2012 - 23:15

Minimum buffer: 4300
Maximum buffer: 7500

Wij hebben wel een aantal keer onze maximum buffer gelukkig. Ik moet wel zeggen dat onze hypotheek aan de hoge kant is en dat ik het daarom erg fijn vind dat we die buffer hebben. We komen er nu niet aan, dat is ook niet nodig, maar altijd fijn om te weten dat het er wel is als het een keer nodig mocht zijn.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast zo 26 feb 2012 - 23:53

June schreef:Ik heb eens van een geldcoach gehoord dat je ongeveer acht keer je maandsalaris zou moeten rekenen als buffer. Mocht je dan jaren werkloos zijn, dan hoef je niet direct je huis uit bijvoorbeeld. Ik heb dat overigens niet.

Hier komen wij belange na niet aan. We zijn blij als we iets kunnen sparen, maar dit gebeurt niet vaak. Vooral nu met een kleintje op komst zal straks onze spaarrekening leeg zijn. Ook ga ik daarna minder werken dus zal sparen helemaal moeilijk worden. Maar tot nu toe hebben we het gered en dat zal straks ook zo zijn, maar wij willen geen dingen moeten laten omdat er gespaard moet worden.

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 26 feb 2012 - 23:57

Ik (m`n vriend trouwens ook) laat soms wel dingen omdat ik liever spaar.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 0:08

Ik ben een student die niet alles zelf hoeft te betalen maar toch geen 3600 euro op mijn spaarrekening hoor hahaha. Sorry maar ik ga echt 1000x liever op reis/leuke dingen doen/shoppen dan dat ik zoveel spaargeld heb. Als ik het al heb dan is het dus omdat ik binnenkort op reis ga. Maar goed ben ook niet zo angstig aangelegd dat ik zenuwachtig word als mijn spaarrekening leeg is. Komt wel weer! Maar goed ik heb ook geen auto die stuk kan gaan en kinderen om voor te zorgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 0:36

Wij hebben momenteel helemaal geen spaargeld. We steken al 1,5 jaar al ons geld dat maandelijks overblijft in de verbouwing en zal nu in babyuitzet worden gestoken.

Scheelt dus wel dat ons salaris samen vrij hoog is en vaste lasten vrij laag, waardoor we de onverwachte uitgaven meestal daarvan kunnen betalen.

Maar als ik topics als deze lees, word ik altijd wel wat onrustig. Is natuurlijk altijd fijn een buffer te hebben en zeker met de tweeling straks, wel zo verstandig.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 0:38

Charlie schreef:Maar als ik topics als deze lees, word ik altijd wel wat onrustig. Is natuurlijk altijd fijn een buffer te hebben en zeker met de tweeling.
+1

Gast
Gast

Bericht  SarahKey ma 27 feb 2012 - 1:22

Rush schreef:Ik (m`n vriend trouwens ook) laat soms wel dingen omdat ik liever spaar.
Hier ook zo. Kan echt niet van extra/luxe dingen genieten als er haast niets op de spaarrekening staat.

Vooral als je werkloos raakt is een buffer wel handig en fijn. En met een koophuis is dat ook wel handig, vooral als er ook nog kinderen bij komen. Of er al zijn.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Ugly Betty ma 27 feb 2012 - 1:51

Wij zitten nu rond de adviesbuffer. Maar als we weer een deel van het bedrijf gaan overnemen, komen we weer onder de minimum buffer. Ben wel benieuwd hoe het sparen gaat als ik minder ga werken als ons kindje er is.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  loura ma 27 feb 2012 - 1:54

Ik spaar alleen want mijn vriend studeert nog en heeft niks om te sparen. Ik spaar nu om mijn studie schuld af te lossen. Ik zit op ongeveer 3000 en ik moet nog meer dan de helft sparen. Als ik dat heb afgelost dan kan ik lekker voor mezelf sparen en heeft mijn vriend ook een baan als het goed is! Even nog paar jaartjes doorbijten haha
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  ellibre ma 27 feb 2012 - 1:56

June schreef:Ik heb eens van een geldcoach gehoord dat je ongeveer acht keer je maandsalaris zou moeten rekenen als buffer. Mocht je dan jaren werkloos zijn, dan hoef je niet direct je huis uit bijvoorbeeld. Ik heb dat overigens niet.

Ik weet dat er studenten zijn die 3600 euro spaargeld hebben, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat zij ook alles zelf betalen.
Als je alles zelf betaalt als uitwonende student is dat denk ik maar op twee manieren mogelijk: óf je hebt dat spaargeld al van voor dat je ging studeren, óf je hebt een bijzondere bijbaan waarmee je ontzettend goed verdient. Zo heb ik een vriendin die naast haar studie modellenwerk deed en daar veel geld mee verdiende, en een vriend met een eigen (internet)bedrijf. Zij hadden wel zulke buffers.

De basisbeurs voor uitwonende studenten was in de tijd dat ik studeerde ongeveer 250 euro per maand, zorgtoeslag ongeveer 65 euro, totaal 315 euro per maand. Mijn kamerhuur was 350 euro per maand, tv & internet 12, collegegeld 145 euro, telefoonrekening 35 euro, zorgverzekering 110 euro, wa-, inboedel- en reisverzekering 11 euro. Totaal 663 euro per maand aan vaste lasten. Dan hou ik nog geen rekening met onvermijdbare kosten als eten en studieboeken, waarmee je al snel zo'n 800 euro per maand aan kosten hebt. En dan heb je nog geen geld uitgegeven aan kleding, uitgaan en andere leuke dingen, sporten, kadootjes voor vrienden en familie, vakanties en andere incidentele kosten. Het lijkt me niet realistisch om te stellen dat je uit bovenstaande inkomsten en een normale bijbaan van 12-16 uur per week genoeg geld binnen krijgt om bovenop al deze kosten nog 3600 als buffer bij elkaar te sparen.

ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 1:56

ik zou willen dat ik veel kan sparen, maar momenteel spaar ik 50 euro in de maand en dat is alles. Meer financiele ruimte is er niet met een 2 persoonshuishouden en 1 inkomen, maar dat is gewoon niet anders. Ik heb een kleine buffer, mijn vriend niks. Dus in geval van nood kan ik wel wat aanvullen, maar als de auto bijvoorbeeld kapot is, is ie kapot.. dan rijdt ie voorlopig maar ff niet...

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 2:19

Pfff momenteel is dat 0 euro door alle tegenslagen die we afgelopen jaren gehad hebben..en nu is er weinig tot bijna geen ruimte om te sparen!

Al wil ik het vanaf volgende maand wel weer wat proberen (heb dan weer wat meer ruimte) en dan ga ik 25 voor onze dochter aan de kant zetten en 50 voor (ons) (mij) zelf.

Gast
Gast

Bericht  Dennenappel ma 27 feb 2012 - 2:48

June schreef:

Ik had het. Op de zorgverzekering na (30,- p.m. ongeveer, want de zorgtoeslag ging ook naar mijn ouders) betaalde ik alles zelf. Ik had zelfs een paard die ik bekostigde (samen met vriendin).
Je wilt daarnaast alleen niet weten hoe ik leefde, kassamiep hier, oppasmiep daar, schoonmaak miep zus, uitzendkracht elders, etc. Daarnaast gaf ik amper geld uit aan kleding, alles in uitverkoop of tweedehands. Eten was ik vrij karig mee, altijd aanbiedingen qua vlees; gehakt, soms kipfilet, diepvrieshamburgers e.d.. Het scheelt dat ik niet om vlees geef.
Ik leefde daardoor vrij goedkoop, al mijn geld ging haast naar mijn paard toe en om te sparen.
Het sparen had ook een reden en als ik er op terug kijk was het ook niet gezond. Desondanks heeft het mij wel gebracht naar waar ik nu sta.

Mijn gezondheid is niet stabiel en daarom vind ik het erg belangrijk om geld achter de hand te hebben.

[niet quoten graag]
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Verona ma 27 feb 2012 - 3:09

Wij kunnen gewoon niet veel sparen. Mijn vriend werkt fulltime en ik heb een bijbaantje. We doen echt geen gekke dingen ofzo, maar veel houden we niet meer over aan het einde van de rit...
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Gast ma 27 feb 2012 - 4:33

Wij sparen op dit moment niet, mijn vriend is zijn schuld aan het afbetalen waardoor 1 salaris al bijna op is. Dit duurt nog tot eind juni en dan gaan we mijn schoonouders terugbetalen en daarna lekker sparen I love you

Gast
Gast

Bericht  Snoes ma 27 feb 2012 - 7:30

Rush schreef:Dat heb ik ook Snoes.

Ik kijk nu al uit naar het vakantiegeld om m`n spaarrekening aan te vullen!
Oh ja, ik ook Very Happy Al moet ik daar nog wel 3 maanden op wachten haha.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snoes ma 27 feb 2012 - 7:31

Rush schreef:Ik (m`n vriend trouwens ook) laat soms wel dingen omdat ik liever spaar.
Wederom + 1. Wij sparen nu veel liever omdat we binnenkort wat willen verbouwen in ons huis. Dus we laten nu echt soms wel dingen omdat we het zonde vinden om dat geld uit te geven, terwijl we het zo goed kunnen gebruiken nu.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sarah1985 ma 27 feb 2012 - 7:32

we spaarden 250 euro per maand maar op dit moment 0 omdat we nu maar een inkomen van ongeveer 500 per maand hebben.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: