Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zijn de verschillen tussen burrito's, enchiladas etc?

+2
sanskie
Caribbeanlover
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat zijn de verschillen tussen burrito's, enchiladas etc? Empty Wat zijn de verschillen tussen burrito's, enchiladas etc?

Bericht  Caribbeanlover do 23 feb 2012 - 3:02

Ik denk de manier waarop het gevouwen is.

Mijn man en ik vragen ons dat al een tijd af wat het verschil is, want voor de rest vul je ze gewoon met wat je wilt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn de verschillen tussen burrito's, enchiladas etc? Empty Re: Wat zijn de verschillen tussen burrito's, enchiladas etc?

Bericht  sanskie do 23 feb 2012 - 3:14

echilada is volgens mij van oorsprong maismeel en burrito van bloem gemaakt.
sanskie
sanskie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12

Wat zijn de verschillen tussen burrito's, enchiladas etc? Empty Re: Wat zijn de verschillen tussen burrito's, enchiladas etc?

Bericht  Caribbeanlover do 23 feb 2012 - 3:19

Aha

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 3:20

sanskie schreef:echilada is volgens mij van oorsprong maismeel en burrito van bloem gemaakt.

zoiets vond ik ook op google.

Gast
Gast

Bericht  Marin do 23 feb 2012 - 5:01

Tortilla's zijn die pannenkoekjes, gewoon kaal.
Burrito's zijn grote gevouwen tortilla's met vulling die je zo eet.
Enchilada's zijn ook tortilla's met vulling maar uit de oven met kaas en saus er over.
Taco's zijn knapperige gefrituurde tortilla schelpen die je vult
Fajitas zijn zachte tortilla's die je zelf kan vullen.
Taquitos zijn gefrituurde tortilla rolletjes

En verder kom ik even niet op andere variaties.

Oh ja nachos: tortilla chips met kaas uit de oven :-)

Die knorr wereld gerechten zijn dus eigenlijk ook fout, dat zijn eigenlijk meer Enchilada's dan burritos. Maar wel onwijs lekker
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Lady4 do 23 feb 2012 - 6:52

Weer wat geleerd. smile Ik vroeg het me ook al tijden af. Al snap ik nou nog steeds niet het verschil tussen fajita's en tortilla's. Marin?! Wat zijn de verschillen tussen burrito's, enchiladas etc? 827601
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caribbeanlover do 23 feb 2012 - 8:43

Marin hoe weet je dat?

Sowieso hoe wij het hier eten daar lachen ze om in Mexico.

Net als de manier hoe wij pasta eten wat in Italie gewoon als extra gang is.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Zora do 23 feb 2012 - 9:31

Caribbeanlover schreef:Marin hoe weet je dat?

Sowieso hoe wij het hier eten daar lachen ze om in Mexico.

Net als de manier hoe wij pasta eten wat in Italie gewoon als extra gang is.

Bij veel Mexicaanse restaurants wordt dat op de menukaart uitgelegd smile Of je kunt googlen. Of misschien kan Marin ze allemaal zelf maken Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Marin do 23 feb 2012 - 10:47

Lady4 schreef:Weer wat geleerd. smile Ik vroeg het me ook al tijden af. Al snap ik nou nog steeds niet het verschil tussen fajita's en tortilla's. Marin?! Wat zijn de verschillen tussen burrito's, enchiladas etc? 827601

Fajitas is een gerecht waar tortilla's (die pannenkoekjes) in gebruikt worden.

CBL, ik weet dit omdat de Mexicaanse keuken heel groot is in Californië. Daar zijn onwijs veel Mexicaanse immigranten en dus ook heel veel Mexicaanse restaurantjes. Niet zo duur als in NL maar net zoals de Chinees hier qua prijs. Taqueria's heten die restaurantjes. En daar at ik nogal vaak en heb ik alle verschillende gerechten goed leren kennen.
De Mexicaanse keuken zoals wij m kennen is ook eigenlijk TexMex, dat wil zeggen met Amerikaanse invloeden (uit Texas dus).

Je hebt trouwens nog meer varianten, chimichangas bedacht ik me nog, maar die ken ik eigenlijk niet.

En heel populair in amerika is de fish taco. En alles wordt vaak geserveerd met refried beans, zie je ook niet heel veel hier.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover do 23 feb 2012 - 11:08

Tex mex ken ik idd en ik wist dat het vn amerikaansachtig was iig de manier waarop zij het eten.

Vind het echt heel jammer dat ik nog nooit een echt goed mexicaans restaurant bij mij in de buurt heb gevonden. Als ze er zijn, dan is de guacomole nooit vers en dat moet wel anders is die niet te hachelen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Marin do 23 feb 2012 - 11:17

Popocatepetl bij het janskerkhof in de buurt is best oké.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne_86 do 23 feb 2012 - 21:23

Marin schreef:Popocatepetl bij het janskerkhof in de buurt is best oké.

Hier in Nijmegen zit hij ook. Vooral de enchiladas zijn errug lekker! :-)
Sanne_86
Sanne_86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 171
Punten : 208

Bericht  Caribbeanlover vr 24 feb 2012 - 11:02

Marin schreef:Popocatepetl bij het janskerkhof in de buurt is best oké.

Ken ik zit op de Nobelstraat, mijn man is er een keer geweest en ze hebben iig geen verse guacamole.

Heel toevallig hadden ze het die avond dat ik dit topic plaatste bij ''Made'' op MTV over de verschillen, grappig.

Denk dat ik geen eens verschil proef tussen bloem en maistortillas, burrito's or whatever!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: