Prikkelbaar darm syndroom na zwangerschap
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Prikkelbaar darm syndroom na zwangerschap
Ik heb soms ontzettend last van mijn darmen en na enig onderzoek heb ik prikkelbare darmen. Ik krijg dat hele erg buikpijn en ik hoor m'n darmen geluid maken en voel ze ook echt bewegen ! Af en toe lijken het ook net weeën. De pijn wordt erg hevig en ik krijg hele erge kramp en dan zakt het weer weg. Meestal heb ik het een uurtje en na 4 toiletbezoeken (diarree) is het over. Ik krijg het ook altijd na het avondeten. Nu ga ik vrijdagavond uit eten en de laatste keer dat ik uit eten ging kreeg ik het ook. Ik voelde me ontzettend schuldig tegenoven de mensen die met mij mee reden en dus op mij moesten wachten. Het was gelukkig maar familie maar toch.. Nu ben ik echt zo bang dat ik het weer krijg Voor dat ik zwanger was had ik hier nooit last van en mijn fysio vertelde dat veel vrouwen dit overhielden na een zwangerschap omdat je darmen lang in de verdrukking hebben gezeten. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of meer meiden dit hebben gekregen na de zwangerschap? (Ik heb trouwens ook een keizersnede gehad)
En wat doe je hier aan? Ik heb nu van die zakjes gekregen (Movicol) die m'n ontlasting zacht moet houden. Normaal zonder die zakjes is mijn ontlasting ook erg hard en de andere keer na zo'n PDS uurtje ben ik dus erg aan de diarree. Maar toch heb ik nog minstens 1x in de 2 weken last van m'n darmen. Hebben jullie nog meer tips voor mij wat evt kan helpen? Ik heb al gelet op m'n voeding maar ik heb niks kunnen ontdekken waar het evt aan zou kunnen liggen
En wat doe je hier aan? Ik heb nu van die zakjes gekregen (Movicol) die m'n ontlasting zacht moet houden. Normaal zonder die zakjes is mijn ontlasting ook erg hard en de andere keer na zo'n PDS uurtje ben ik dus erg aan de diarree. Maar toch heb ik nog minstens 1x in de 2 weken last van m'n darmen. Hebben jullie nog meer tips voor mij wat evt kan helpen? Ik heb al gelet op m'n voeding maar ik heb niks kunnen ontdekken waar het evt aan zou kunnen liggen
Gast- Gast
Re: Prikkelbaar darm syndroom na zwangerschap
Wat vervelend zeg!
Ik heb na mijn zwangerschap ook meer last van mijn darmen. Ze maken vaak geluid en voel ze ook zelfs bewegen als ik lig. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat er een kindje in mijn buik beweegt.
De pijn die jij omschrijft heb ik niet echt, wel vaak een vervelend gevoel in mijn maag of darmen.En ben vaker misselijk.
Diaree heb ik ook niet echt. Ben wel 2 maanden geleden erg ziek geweest (buikgriep) en merk dat het sindsdien erger is. (of toen was het begonnen).
Volgens mij is er weinig aan te doen. Wel drink ik elke dag yakult en merk dat mijn stoelgang veel beter is. Misschien een idee voor jou? Maar je moet het wel elke dag gebruiken anders heeft het geen zin.
Sterkte ermee!
Ik heb na mijn zwangerschap ook meer last van mijn darmen. Ze maken vaak geluid en voel ze ook zelfs bewegen als ik lig. Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat er een kindje in mijn buik beweegt.
De pijn die jij omschrijft heb ik niet echt, wel vaak een vervelend gevoel in mijn maag of darmen.En ben vaker misselijk.
Diaree heb ik ook niet echt. Ben wel 2 maanden geleden erg ziek geweest (buikgriep) en merk dat het sindsdien erger is. (of toen was het begonnen).
Volgens mij is er weinig aan te doen. Wel drink ik elke dag yakult en merk dat mijn stoelgang veel beter is. Misschien een idee voor jou? Maar je moet het wel elke dag gebruiken anders heeft het geen zin.
Sterkte ermee!
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook heel veel last van mijn darmen gekregen na de zwangerschap. Ik let heel goed op mn eten. Heel veel verse groente en fruit en alleen volkoren producten, geen witte pasta ed meer.
En wat mij het beste heeft geholpen is ook goede probiotica, ik slik die van solgar.
Oh en suiker is trouwens ook echt een boosdoener.
En wat mij het beste heeft geholpen is ook goede probiotica, ik slik die van solgar.
Oh en suiker is trouwens ook echt een boosdoener.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb gauw last van mijn darmen. Voor de zwangerschap al. Tijdens de zwangerschap was het juist minder, gelukkig. Nu is het weer zoals ervoor, ik heb af en toe periodes met verstopping en periodes met diarree. Wat wel helpt is op mijn voeding letten. Het liefst geen vette dingen (gelukkig hou ik daar al niet van), heel pittig eten, teveel zuivel, of koffie. Vooral koffie hoef ik me niet aan te wagen, dan is het meestal binnen een paar uur raak
Maar je zegt dat je al op je voeding let, dus misschien heeft het daar niks mee te maken. Hoewel niet iedereen van hetzelfde last krijgt en je ook van de meest normale dingen last kan krijgen.
Wat hier weleens heeft geholpen is het gebruiken van Iberogast (homeopatische druppeltjes voor maag- en darmklachten) en probiotica (dan niet zo'n zuiveldrankje maar een poeder wat je in water moet oplossen) waar ik de naam niet meer van weet.
Maar je zegt dat je al op je voeding let, dus misschien heeft het daar niks mee te maken. Hoewel niet iedereen van hetzelfde last krijgt en je ook van de meest normale dingen last kan krijgen.
Wat hier weleens heeft geholpen is het gebruiken van Iberogast (homeopatische druppeltjes voor maag- en darmklachten) en probiotica (dan niet zo'n zuiveldrankje maar een poeder wat je in water moet oplossen) waar ik de naam niet meer van weet.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» PDS ( Prikkelbare Darm Syndroom )
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Darm/Maagklachten
» Mensen met een prikkelbare darm
» Darm bacterie Duitsland
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Darm/Maagklachten