Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Friet en snacks

+19
Happinaz
Kayleigh
Annemie
Flower_L
Liadan
moepie
Bloem86
loesje
SarahKey
maiadebij
M@niek
Tania
Teddyaapje
Parisienne
PiP
PapillonRose
Thunder
Susan
Printje
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Friet en snacks Empty Friet en snacks

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 9:20

Vanaf welke leeftijd aten jullie kindjes dat gewoon als avondeten mee?

S. krijgt als wij friet eten een stuk of 4 frietjes en een paar kleine stukjes van bijv. een frikandel. Maar echt als avondeten nog niet. Ik vind het toch wel belangrijk dat hij groenten eet op deze leeftijd en hij krijgt dan altijd een potje. Straks wil ik er dan ook een salade bij geven maar daar moet hij nu nog niks van hebben Wink

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Friet en snacks Empty Re: Friet en snacks

Bericht  Printje wo 19 okt 2011 - 9:22

Als wij frietjes eten eet R (sinds kort) gewoon mee, meneer hoeft echt niets anders als hij ziet dat we frietjes eten. Hij lust trouwens nog geen snacks. Ik vind groente ook belangrijk maar ach die ene keer per 2 weken ofzo..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan wo 19 okt 2011 - 9:23

Thuis eten we geen patat en snacks, we hebben geen frituurpan. Van mijn ouders krijgen ze af en toe wel patat en af en toe een kroket. Meestal eten ze er dan nog wel iets bij. Ik heb dan wel liever dat ze dat bij het avondeten krijgen dan gewoon tussendoor, want als tussendoortje vind ik het wel erg zwaar.

O, en vanaf wanneer? Ik weet het niet meer, het eerste jaar nog niet in elk geval.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Thunder wo 19 okt 2011 - 9:25

Dat is hier vanaf 1 à 1,5 jaar geweest. Vanaf 2 een snack erbij.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  PapillonRose wo 19 okt 2011 - 9:26

Hier krijgt ze weleens een stukje patat als ik het een keer eet. Maar dat is heel zelden, ik heb ook niet eens een frituurpan. Maar toevallig at ik het van het weekend toen we op stap waren saampjes, en toen keek ze de friet zowat uit mijn mond. Toen mocht ze best een paar kleine stukjes van mij. Maar echt als hoofdmaaltijd wil ik dat nog zo lang mogelijk uitstellen. Scheelt wel dat ik niet echt van het gefrituurde eten ben, heel zelden eet ik het eens en dan heb ik er weer en lange periode geen behoefte aan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Susan wo 19 okt 2011 - 9:28

O ja, ze eten soms wel vissticks, misschien telt dat ook wel als snack, maar die bak ik dan gewoon in de koekenpan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje wo 19 okt 2011 - 9:30

Wij eten ook weleens vissticks uit een koekenpan maar dat vind ik geen snack eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  PiP wo 19 okt 2011 - 9:39

Hier eet ze dat ook sinds 1,5 jaar mee.
Patat vond ze eerst geweldig, maar nu niet meer zo, ze eet liever een frikandel.

Ik vind het voor af en toe niet erg, eerst vond ik dat ze persee iedere dag groente moest eten, maar vaak als ik mijn best doe vertikt ze het zelfs om te proeven. Het gaat wel weer steeds beter!

Vissticks doe ik meestal in de oven, maar soms ook in de koekenpan. Vooral als het uit de oven komt, vind ik het geen snack.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Parisienne wo 19 okt 2011 - 9:41

Hier heeft N. toevallig gisteren een paar zelf gemaakt (dikke) frietjes op. Daarnaast heeft ze bijna een hele frikadel op :shock:. Stond daar echt even van te kijken! Ze zat er zo lekker van te eten en er hmmm-geluiden bij te maken dat ik haar lekker heb laten gaan. Elke keer aaide ze me en keek me met een big smile aan.. ze was zo aan het genieten! We eten zelf ook niet vaak patat, dus als we het eten mag ze van ons mee-eten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Teddyaapje wo 19 okt 2011 - 9:56

Wij eten ong. 1x per week friet. T. krijgt dan zijn eten voordat wij eten, anders eet hij zijn eigen eten niet en wil hij alleen maar frietjes. Als hij zn eten op heeft krijgt hij wel een paar frietjes (zonder zout). Ik denk dat we dit al zo doen sinds hij 8mnd is. Snacks heeft hij nog niet gehad.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania wo 19 okt 2011 - 10:11

J. krijgt altijd een potje als wij patat eten. Hij heeft nog nooit een frietje of snack gehad.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  M@niek wo 19 okt 2011 - 10:25

F.elice krijgt eerst een potje en dan gaan wij frietjes eten, ze is echt een patatmonster maar ik vind het nog niet nodig omdat als hoofdmaaltijd te geven. Ze krijgt dan gewoon een paar frietjes.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  maiadebij wo 19 okt 2011 - 10:28

N vanaf ongeveer 2 jaar volgens mij. Maar patat zonder zout en zonder mayonaise in zonnebloem olie gebakken.
J is een ander verhaal, die kan je echt niet afschepen met iets anders als wij hebben. Zij krijgt vanaf 1 jaar wel eens wat patat.
Snacks vinden ze beide niet bijzonder. Soms een stukje kaassoufle.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 10:33

Wij eten eigenlijk nooit uit de frituur, maar bij de Mac of ergens anders uit eten, eet ze wel gewoon patatjes. Als de korrels zout er echt dik op liggen, veeg ik die er wel even af. Ik denk dat ze sinds een jaar of anderhalf wel eens frietjes eet wanneer we buiten de deur eten.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 19 okt 2011 - 16:39

Twellie schreef:Wij eten eigenlijk nooit uit de frituur, maar bij de Mac of ergens anders uit eten, eet ze wel gewoon patatjes. Als de korrels zout er echt dik op liggen, veeg ik die er wel even af. Ik denk dat ze sinds een jaar of anderhalf wel eens frietjes eet wanneer we buiten de deur eten.

Je kunt bij de mac ook patat zonder zout vragen. Dan hoef je niet zoveel moeite te doen om het zout eraf te halen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  loesje wo 19 okt 2011 - 18:44

als wij frietjes eten krijgt a een potje voor dat wij gaan eten en als hij zijn eten op heeft krijgt hij 3 frietjes van ons wat hij heerlijk vind.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 19:01

Hier eten we bijna elke week wel een keer frietjes. Die eten ze gewoon mee, maar het zijn wel altijd frietjes uit de oven. We eten eigenlijk nooit iets uit de frituurpan (ik denk dat die ook al zeker drie jaar niet heeft aangestaan).

Als we frietjes eten van de snackbar (bijvoorbeeld als we bij onze ouders op bezoek zijn ofzo), dan eten ze gewoon mee. Dat gebeurt misschien eens in de twee maanden. Snacks vinden ze niet heel interessant. Kipnuggets gaan er nog wel in trouwens. En anders krijgen ze bijvoorbeeld knakworstjes ofzo.

Ik las trouwens over vissticks in de koekenpan. Ik heb weleens gehoord dat je beter dat soort dingen uit de frituurpan kunt eten dan uit de koekenpan, omdat ze in de koekenpan veel meer vet opnemen. In de frituurpan is het zo heet, dat de buitenkant direct dicht schroeit. Of zoiets... Maar uit de oven is natuurlijk altijd nog het beste, lijkt me (al moet ik toegeven dat ik dat wel minder lekker vind!).

Gast
Gast

Bericht  Bloem86 wo 19 okt 2011 - 21:13

M@niek schreef:F.elice krijgt eerst een potje en dan gaan wij frietjes eten, ze is echt een patatmonster maar ik vind het nog niet nodig omdat als hoofdmaaltijd te geven. Ze krijgt dan gewoon een paar frietjes.

Hier precies zo! Als ze frietjes ziet, is 't gelijk: Hmmmm!! Maar als hoofdmaaltijd liever nog niet! Bij de mcDonalds heeft ze wel eens een happymeal gehad! Ik wrijf dan ook eerst 't overtollige zout vd frietjes.. En ze krijgt er dan kipnuggets bij. Al zijn die toch een stuk minder interessant dan de frietjes!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 21:21

Hier eet ze gewoon mee.
(Vanaf het jaar ongeveer)
Ze krijgt er dan een frikandel bij.
Maar goed, wij eten niet standaard elke week friet ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 21:44

Hier eet hij gewoon mee met de friet, wij eten ongeveer 1 keer in de 2 weken friet. We halen wel altijd zoutloos voor hem.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 21:48

Hier krijgen ze gewoon friet en een snack, maar goed ze zijn ook een stuk ouder natuurlijk. Friet kregen ze vanaf 1-1.5 jaar zoiets, toen aten ze ook volledig met de pot mee en kregen ze geen potjes of aparte babyvoeding meer. En ook bij de frietzaak hebben ze bijv een knakworstje, kan ook makkelijk als snack natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 21:58

Sinds kort eet hij hier ook mee (is nu 18 maanden) soms een kroket en soms een knakworst erbij!

Gast
Gast

Bericht  moepie wo 19 okt 2011 - 23:09

Hier eet ze het mee. Ze was denk ik iets ouder dan een jaar. Ze krijgt altijd een frikadel, vind ze heerlijk! Sinds kort eet ze er dan ook wat frietjes bij (daarvoor moest ze er niks van hebben). Opa en oma verkopen patatjes en frikadelletjes dus tja.. die gaan er hier wel in smile
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569

Bericht  Liadan wo 19 okt 2011 - 23:18

Yara eet af en toe frietjes mee sinds ze ruim 2 jaar is. Maar ze geeft er niks om dus meestal heeft ze al genoeg na 4 frietjes. En hele snack krijgt ze eigenlijk nooit, af en toe een stukje van ons, maar ook daar geeft ze niet veel om.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Flower_L wo 19 okt 2011 - 23:31

Wij eten zelf bijna nooit frietjes. Als...dan maak ik wat anders voor hem. Hij heeft 1x paar frietjes van mijn bord gepikt...op vakantie. Volgens mij vond ie het wel smullen toen smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende