Je kindje is geboren en dan?
+26
Smaragdje
mickey
Aimee
Theezakje13
Happydobby
Liadan
pindaatje
SarahKey
Fearie
Floor
Roodkapje
Diese
Printje
duckie
PapillonRose
Annie24
Vancity_girl
Lindsya
Darius
sabje
koNijntje
Flower_L
Susan
Tania
Funk
Clapperdie
30 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Je kindje is geboren en dan?
Ik ben om 12.30 bevallen in het ziekenhuis, om 17.00 uur waren we thuis, rond half zes kwam de kraamhulp om de zorg even op te starten, de belangrijkste dingen na een uurtje ging ze weer weg en bleven we met zijn drieën achter.
De volgende morgen om acht uur stond ze weer op de stoep!
De volgende morgen om acht uur stond ze weer op de stoep!
Gast- Gast
Bij de oudste waren we de eerste 2 dagen in het zkh. Toen we naar huis mochten, waren we om 10.30 thuis, en om 11.00 was de kraamzorg er. Zij is toen gebleven tot 17.00. En de volgende dag om 8.00 was ze er weer.
Bij de 2e ben ik om 12.30 bevallen, en om 16.30 mochten we weer naar huis. Om 17.15 was de kraamhulp er ook, en ze is gebleven tot 21.30. De volgende morgen om 8.00 was ze er weer.
Bij de 2e ben ik om 12.30 bevallen, en om 16.30 mochten we weer naar huis. Om 17.15 was de kraamhulp er ook, en ze is gebleven tot 21.30. De volgende morgen om 8.00 was ze er weer.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Bij beide keren moest ik in het ziekenhuis blijven, bij de 1e acht dagen, bij de 2e drie dagen, dus de basisdingen van het verzorgen en voeden heb ik in het ziekenhuis geleerd.
Gast- Gast
Bij de eerste ben ik om 4.53 uur thuis bevallen, de kraamverzorgster kwam iets na de geboorte van onze dochter binnen en is gebleven tot 15.00 uur ongeveer. Ik vond het heel fijn dat zij gewoon bleef, onze dochter kon zich niet goed op temperatuur houden en daar heeft ze goed bij geholpen.
Bij de tweede ben ik om 18.13 uur thuis bevallen, de kraamverzorgster is tot ongeveer 21.00 uur gebleven en kwam de volgende ochtend weer rond 8.00 uur.
Bij de tweede ben ik om 18.13 uur thuis bevallen, de kraamverzorgster is tot ongeveer 21.00 uur gebleven en kwam de volgende ochtend weer rond 8.00 uur.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben om 06.55 verlost dmv een keizersnee en dan word je opgenomen. Ik heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen we mochten op maandag om 11.00 uur naar huis. We waren uiteindelijk om 13.00 uur thuis, om 14.00 kwam de kraamzorg.
Wat ik gedaan heb toen we thuiskwamen, alleen maar huilen, ik bleef huilen. M. lag in bed te slapen. Of op mijn arm.
Wat ik gedaan heb toen we thuiskwamen, alleen maar huilen, ik bleef huilen. M. lag in bed te slapen. Of op mijn arm.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou die dag graag willen overdoen. Ik heb een week na de ks in het ziekenhuis gelegen omdat ik erorm ziek was. Toen ik eenmaal naar huis was was ik nog niet in orde en ik dook gelijk m'n bed in. S. werd door mijn man in zijn wiegje naast mij gelegd en de kraamhulp was er vrij snel. Die zag meteen dat ik niet lekker was en die heeft de eerst dag de zorg opgenomen samen met mijn man en mij laten slapen. De volgende dag heeft ze alles op alles gezet om medische hulp voor mij te regelen en ook had ze geregeld dat ze een dag langer kon blijven omdat ik echt nog heel ziek was. Ik probeerde die dag wel S. mee in badje te doen maar dat was maar 5 minuten en stond ik te tollen op m'n benen. Na zo'n 4 dagen thuis te zijn voelde ik me weer wat beter maar moest de kraamhulp alweer bijna weg. Ik heb daarna eigenlijk alles van mijn man moeten leren
Gast- Gast
Ik ben om 04.30 uur in het ziekenhuis bevallen.
K moest 24 uur aan de hartbewaking liggen, dus ik bleef ook.
Wel lag hij op de couveuseafdeling en ik op de kraamafdeling
De dag dat we naar huis mochten waren we 's middags rond een uur of 3 thuis geloof ik. War enorm druk geworden op de afdeling. Dus het duurde allemaal een eeuwigheid met alle papieren.
Toen we een half uurtje thuis waren kwam de kraamhulp al.
Ze is toen tot 20 uur gebleven als ik me niet vergis.
En de dag erna was ze er weer om 8 uur.
K moest 24 uur aan de hartbewaking liggen, dus ik bleef ook.
Wel lag hij op de couveuseafdeling en ik op de kraamafdeling
De dag dat we naar huis mochten waren we 's middags rond een uur of 3 thuis geloof ik. War enorm druk geworden op de afdeling. Dus het duurde allemaal een eeuwigheid met alle papieren.
Toen we een half uurtje thuis waren kwam de kraamhulp al.
Ze is toen tot 20 uur gebleven als ik me niet vergis.
En de dag erna was ze er weer om 8 uur.
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
Ik ben om 21.00u bevallen in het ziekenhuis, en om 23.30 waren we alweer thuis met z'n 3en. De kraamhulp kwam de volgende dag rond 11.00u.
Die eerste nacht was best spannend en onzeker. Ik dacht 'ik leg mn baby op bed en dan gaat hij wel slapen', maar daar dacht hij anders over... Elke keer als ik hem neerlegde begon hij te brullen, dus hij heeft de hele nacht op mijn buik geslapen en ik heb me de hele nacht niet durven te bewegen.
Die eerste nacht was best spannend en onzeker. Ik dacht 'ik leg mn baby op bed en dan gaat hij wel slapen', maar daar dacht hij anders over... Elke keer als ik hem neerlegde begon hij te brullen, dus hij heeft de hele nacht op mijn buik geslapen en ik heb me de hele nacht niet durven te bewegen.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik ben op woensdag bevallen, d.m.v. een keizersnede, dus moest in het ziekenhuis blijven. F werd opgenomen op de couveuseafdeling, op verdenking van een infectie (ik had koorts gekregen tijdens de bevalling) en ik lag op de kraamafdeling. In ons ziekenhuis is de kraamafdeling op de 2e verdieping en de couveuseafdeling op de 14... Kon de eerste dagen dus niet alleen naar hem toe.
Op zaterdag zou ik naar huis moeten, maar F mocht nog niet, die mocht een dag later. Ik kon toen nog een nachtje blijven. Zondag mochten we dus naar huis, ik heb toen vanuit het ziekenhuis de kraamzorg gebeld, toen we een half uurtje thuis waren, kwam de kraamhulp. We hebben de eerste dingen besproken, zoals bedje opmaken, voeden enz. In het ziekenhuis gaf ik BV met een tepelhoedje en kreeg F nog bijvoeding, maar thuis had ik geen tepelhoedjes, het was zondag dus weinig winkels open. De kraamhulp heeft toen begeleid bij het drinken. En dat ging eigenlijk meteen goed, zonder tepelhoedje. We hadden wel FV in huis gehaald, voor als hij niet genoeg zou hebben, maar de kraamhulp vond hem verzadigd uit zien na de voeding. We hebben hem toen naar bed gebracht en de kraamhulp stuurde mij ook naar bed. Toen ik wakker werd, was zij weg. Dus toen stonden we er echt alleen voor met z'n drieën. De kraamhulp had wel tijden opgeschreven waarop F ongeveer zou moeten drinken, dus daar hebben we ons aan gehouden.
De volgende ochtend stond een andere kraamhulp om 8.00 op de stoep. Zij is ook de rest van de week gebleven. Omdat ik een keizersnede had gehad, hebben we een paar dagen extra gekregen, wat wel fijn was.
Al met al heb ik een fijne kraamweek thuis gehad.
Op zaterdag zou ik naar huis moeten, maar F mocht nog niet, die mocht een dag later. Ik kon toen nog een nachtje blijven. Zondag mochten we dus naar huis, ik heb toen vanuit het ziekenhuis de kraamzorg gebeld, toen we een half uurtje thuis waren, kwam de kraamhulp. We hebben de eerste dingen besproken, zoals bedje opmaken, voeden enz. In het ziekenhuis gaf ik BV met een tepelhoedje en kreeg F nog bijvoeding, maar thuis had ik geen tepelhoedjes, het was zondag dus weinig winkels open. De kraamhulp heeft toen begeleid bij het drinken. En dat ging eigenlijk meteen goed, zonder tepelhoedje. We hadden wel FV in huis gehaald, voor als hij niet genoeg zou hebben, maar de kraamhulp vond hem verzadigd uit zien na de voeding. We hebben hem toen naar bed gebracht en de kraamhulp stuurde mij ook naar bed. Toen ik wakker werd, was zij weg. Dus toen stonden we er echt alleen voor met z'n drieën. De kraamhulp had wel tijden opgeschreven waarop F ongeveer zou moeten drinken, dus daar hebben we ons aan gehouden.
De volgende ochtend stond een andere kraamhulp om 8.00 op de stoep. Zij is ook de rest van de week gebleven. Omdat ik een keizersnede had gehad, hebben we een paar dagen extra gekregen, wat wel fijn was.
Al met al heb ik een fijne kraamweek thuis gehad.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben 's middags om één uur bevallen en ik mocht om een uur of 5 naar huis, aangezien het druk was bij de douches. Wij zijn naar huis gegaan, terwijl de kraamverzorgster nog wat spullen heeft opgeruimd daar. Daarna was zij tegen 6 uur ook bij ons thuis en is zij nog twee uurtjes gebleven, totdat wij een beetje gesettled waren en zij goed had uitgelegd hoe ik hem tijdens de nacht het beste kon aanleggen enzovoort. Aangezien het voor ons toen goed voelde is zij toen naar huis gegaan, om de volgende morgen weer terug te komen.
Ik ben eerst met J gaan zitten op de bank, had geen zin om gelijk de trap op te gaan, aangezien dat toch niet zo prettig voelde Dus ik heb heerlijk eerst van J zitten genieten. Ik gaf J bv, dus wilde hem op verzoek voeden. Als hij dorst had gehad (voor de kraamzorg er was) had ik gewoon geprobeerd hem aan te leggen.
Thuis heeft de kraamverzorgster alles voor hem in zijn bedje gereed gemaakt, alvast het verschonen en houdingen om te voeden uitgelegd enz. De eerste nacht is dit natuurlijk wel wennen. De volgende ochtend was zij er om half 8 weer volgens mij.
Ik ben eerst met J gaan zitten op de bank, had geen zin om gelijk de trap op te gaan, aangezien dat toch niet zo prettig voelde Dus ik heb heerlijk eerst van J zitten genieten. Ik gaf J bv, dus wilde hem op verzoek voeden. Als hij dorst had gehad (voor de kraamzorg er was) had ik gewoon geprobeerd hem aan te leggen.
Thuis heeft de kraamverzorgster alles voor hem in zijn bedje gereed gemaakt, alvast het verschonen en houdingen om te voeden uitgelegd enz. De eerste nacht is dit natuurlijk wel wennen. De volgende ochtend was zij er om half 8 weer volgens mij.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Ik kwam eerst thuis zonder ons zoontje Dat was ook heel vreemd. Ik was ten eerste al 2 weken niet thuis geweest dus het huis voelde al heel vreemd en anders aan. En ik wilde uiteraard mijn zoontje ook thuis hebben, en tegelijk voelde dat ook heel ver weg en onwerkelijk. Toen onze zoon een paar dagen later ook mee naar huis mocht, voelde het wel meteen van : zo moet het zijn.
Bij ons kun je trouwens zelfs midden in de nacht de kraamzorg bellen zodat er altijd iemand is als je voor eht eerst thuis komt met je kindje. Alleen waren bij ons die 10 dagen al voorbij maar mijn schoonmoeder was er wel om ons op te vangen.
Bij ons kun je trouwens zelfs midden in de nacht de kraamzorg bellen zodat er altijd iemand is als je voor eht eerst thuis komt met je kindje. Alleen waren bij ons die 10 dagen al voorbij maar mijn schoonmoeder was er wel om ons op te vangen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
ik vond het overweldigeng....ineens een kleine frummel, die je in princiepe niet kend in wat het nodig heeft. ook super mooi zo'n klein mensje, en eigenlijk rol je er zo in, voelt het heel snel vetrouwd.
K is nu ruim 3 maanden, en het voelt alsof hij er altijd is geweest, heel je leven draait om de kleine, maar goed daar heb je voor gekozen, en het is ons gegunt, en ik ben er ook meer dan gelukkig mee! ook maak je je meer zorgen, is het dit het meest geweldige wat ik ooit heb mee gemaakt!
K is nu ruim 3 maanden, en het voelt alsof hij er altijd is geweest, heel je leven draait om de kleine, maar goed daar heb je voor gekozen, en het is ons gegunt, en ik ben er ook meer dan gelukkig mee! ook maak je je meer zorgen, is het dit het meest geweldige wat ik ooit heb mee gemaakt!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ik heb bij alletwee geen kraamzorg gehad. Bij de oudste wel, maar toen lag mijn dochter nog in het ziekenhuis. En tegen de tijd dat zij naar huis mocht had ik geen recht meer op kraamzorg. Dat was heel erg lastig. We hebben haar dezelfde dag nog terug moeten brengen omdat het écht niet ging en we de voedingen er niet in kregen zo zonder hulp en ze teveel afkoelde.
Bij de tweede wist ik al wat beter hoe het werkte en heb ik helemaal geen kraamzorg gehad, ook niet toen ik zelf thuis kwam en dat werkte eignelijk prima. Maar ik weet wel dat we beide keren niet geslapen hebben 's nachts.
Bij de tweede wist ik al wat beter hoe het werkte en heb ik helemaal geen kraamzorg gehad, ook niet toen ik zelf thuis kwam en dat werkte eignelijk prima. Maar ik weet wel dat we beide keren niet geslapen hebben 's nachts.
Gast- Gast
Wat vreemd om te lezen dat er bij sommigen dus geen kraamzorg was als ze meteen na de bevalling naar huis gingen.
Ik zou niet geweten hebben hoe we het dan op hadden moeten lossen. We hadden het ledikantje nog niet eens gedekt omdat we geen flauw idee hadden hoe.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen om 23.17, maar wel met mijn eigen vk en ook met een kraamhulp. Toen wij naar huis gingen is zij meteen met ons mee gegaan (2 uur 's nachts inmiddels denk ik), de vk heeft de kamer in het ziekenhuis opgeruimd zodat wij zo vlug mogelijk hulp konden krijgen. Ze heeft het bij ons nog heel even opgestart en om 8 uur 's morgens stond een andere kraamhulp voor de deur die de rest van de week gebleven is.
Ik zou niet geweten hebben hoe we het dan op hadden moeten lossen. We hadden het ledikantje nog niet eens gedekt omdat we geen flauw idee hadden hoe.
Ik ben in het ziekenhuis bevallen om 23.17, maar wel met mijn eigen vk en ook met een kraamhulp. Toen wij naar huis gingen is zij meteen met ons mee gegaan (2 uur 's nachts inmiddels denk ik), de vk heeft de kamer in het ziekenhuis opgeruimd zodat wij zo vlug mogelijk hulp konden krijgen. Ze heeft het bij ons nog heel even opgestart en om 8 uur 's morgens stond een andere kraamhulp voor de deur die de rest van de week gebleven is.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik ben om 05.00 s'ochtends bevallen en rond 14.00 waren we thuis. Ik ben bevallen op een zondag en wij hebben de bereikbaarheidsdienst gebeld en s'middags rond 15.00 zou er een kraamhulp een aantal uur langskomen. Toen we thuiskwamen was er wat familie die haar even wilde bewonderen en rond 15.00 stond de kraamhulp op de stoep om de nodige hulp te geven. Toen de familie weg was zijn we naar boven gegaan en op bed een voeding gegeven aan haar. Ik was erg blij dat we nog kraamzorg kregen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Nav wat stond er op nr 1 toen jullie kindje werden geboren?
» geboorte kaartje sturen als kindje te vroeg geboren is, of w
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» Baby geboren!
» geboorte kaartje sturen als kindje te vroeg geboren is, of w
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» Baby geboren!
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: