Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je kindje is geboren en dan?

+26
Smaragdje
mickey
Aimee
Theezakje13
Happydobby
Liadan
pindaatje
SarahKey
Fearie
Floor
Roodkapje
Diese
Printje
duckie
PapillonRose
Annie24
Vancity_girl
Lindsya
Darius
sabje
koNijntje
Flower_L
Susan
Tania
Funk
Clapperdie
30 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Je kindje is geboren en dan? Empty Je kindje is geboren en dan?

Bericht  Clapperdie wo 22 feb 2012 - 9:16

Omdat de bevalling nu wel dichtbij komt zit ik soms al een beetje te denken hoe het zometeen zou gaan.

We willen in het ziekenhuis bevallen. Stel dat we in de middag bevallen en 's avonds naar huis mogen dan komt er pas de volgende ochtend iemand van de kraamzorg. Ik ben dan heel benieuwd hoe je dan thuis komt. Ineens ben je dan met zn 3tjes. Je komt binnen en dan? Ga je je kindje voeden of in bedje leggen of lekker kroelen of? of?

Heeft iemand van jullie deze situatie gehad?

Zoiezo ben ik wel benieuwd naar jullie 1e 24 uurs verhalen smile
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je kindje is geboren en dan? Empty Re: Je kindje is geboren en dan?

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 9:19

Ik vond dat héél erg vreemd, om ineens met z'n 3en te zijn. Je vertrekt naar het ziekenhuis met z'n 2en en komt thuis met 3 personen. Ik heb daar erg aan moeten wennen, het voelde alsof ik maanden van huis was geweest, ons huis voelde ineens heel vreemd aan. Ik kon ook niks zelf de eerste weken, dus ik vond het erg raar allemaal. We hebben met onze baby rondgelopen in alle kamers en hem 'voorgesteld'.
Gelukkig was ik vrij snel gewend om met z'n 3tjes te zijn smile

Gast
Gast

Bericht  Funk wo 22 feb 2012 - 9:20

Ben thuis bevallen maar moest naar het zh ivm bloed verlies en hechten. Bij ons kwam er eem soort opstart service vd kraamzorg. Een andere dan die we de rest vd week hadden. Zij kwam alles uitleggen. Is wel heel bijzonder hoor zo'n eerste nacht met z'n 3tjes en met zn tweeën alles uitvogelen!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Tania wo 22 feb 2012 - 9:21

Bij J. lag ik in het ziekenhuis en ging hij in de couveuse en ik naar de kraamafdeling.

Nu gaat het hopelijk anders en als we thuis komen uit het ziekenhuis wil ik de baby toch wel graag bij me houden denk ik. Dus lekker samen op de bank of in bed, voeden als ze honger heeft en lekker bij me liggen als ze wil slapen. Als we dan zelf naar bed gaan, kijken of ze in haar wiegje (naast ons bed) wil slapen anders mag ze bij ons in bed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan wo 22 feb 2012 - 9:24

Wij mochten de eerste keer niet naar huis als er geen kraamzorg was. Ezra en ik moesten eigenlijk tot zondagavond blijven, maar omdat er dan geen kraamzorg was werd het maandag. De tweede keer mocht ik wel naar huis, het was ver na middernacht en de kraamzorg kwam 's morgens vroeg, maar toen hadden we al ervaring met een baby en toen waren mijn ouders er ook, plus dat we altijd contact konden opnemen met de verloskundige als er iets was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Flower_L wo 22 feb 2012 - 9:24

Wij stonden rond kwart vr negen in ochtend in woonkamer met maxicosi. Ik zei toen dat ik naar bed moest anders viel ik flauw. Toen bracht mn vriend mij naar bed en zei ik na paar minuten..."waar is l gebleven"
Die lag heel zielig in zn mandje in de woonkamer op de grond haha. Moesten duidelijk wennen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Clapperdie wo 22 feb 2012 - 9:26

Flower_L schreef:Wij stonden rond kwart vr negen in ochtend in woonkamer met maxicosi. Ik zei toen dat ik naar bed moest anders viel ik flauw. Toen bracht mn vriend mij naar bed en zei ik na paar minuten..."waar is l gebleven"
Die lag heel zielig in zn mandje in de woonkamer op de grond haha. Moesten duidelijk wennen.

Je kindje is geboren en dan? 394967
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  koNijntje wo 22 feb 2012 - 9:31

t. is om 23uur thuis geboren, daarna zijn we naar het ziekenhuis gegaan omdat ik gehecht moest worden. we mochten wel naar huis, maar dan zouden we om 2uur 's nachts in een leeg huis komen en gelijk de nacht alleen zijn. daarom hebben we gekozen om 's nachts te blijven (wel ideaal dat er een vpk kwam om t. te verschonen en ik de hele nacht kon blijven liggen).
's ochtends om 12uur waren we eindelijk thuis (ik wilde om 9uur al wel gaan.. Wink) en toen had t. een welkomstboodschap voor ons: een poepbroek. gelijk ook alles ondergeplast.. toen hij omgekleed was kwam de kraamzorg en konden wij even rusten..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  sabje wo 22 feb 2012 - 9:38

M.ax is om 21.02 geboren. Wij mochten nog een nachtje in het ziekenhuis blijven omdat er anders geen kraamzorg was. Ik vond dit erg fijn. Kom je niet in een leeg huis thuis met je kleintje. Wist nog niets eens hoe ik een kruik moest maken.

Rond 10.00 zijn we naar huis gegaan. Thuis heb ik de kraamzorg gebeld. Ze was er binnen het uur volgens mij. Weet eigenlijk niet wat ik met Ma.x gedaan heb in de tussentijd. Volgens mij lekker bij me gehouden. Mijn ouders waren bij ons om de boel te versieren en hebben hem ook even vastgehouden.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Darius wo 22 feb 2012 - 9:44

Bij L ben ik om 16:32 uur bevallen in het ziekenhuis. Ik moest blijven ivm met fluxus. Mijn man mocht blijven slapen maar heeft ervoor gekozen om thuis te gaan slapen rond 22 uur. Hij heeft mij de volgende morgen opgehaald en toen we thuis waren was zo ongeveer direct de kraamzorg er ook.

Bij P ben ik om 00:45 uur in het ziekenhuis bevallen. Met mij ging alles goed, alleen P hoorde bij de 10% 'dikke baby's' voor de duur van de zwangerschap, dus we moesten nog een nachtje blijven om zijn bloedsuikers te prikken. De volgende morgen mochten we naar huis, rond 12 uur waren we thuis. P.epijn in zijn bedje gelegd en toen 'heel gewoon' met Laurens een broodje gaan eten zodat hij ook tussen de middag naar bed kon. Na een half uurtje kwam de kraamzorg ook.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lindsya wo 22 feb 2012 - 9:52

Mijn zoontje is s'middags om drie uur geboren en we mochten om 7 uur s'avonds dezelfde dag naar huis. We hadden vanuit het ziekenhuis de kraamzorg gebeld en er is een vrouw gekomen om uit te leggen wat we allemaal moesten doen en om het bedje op te maken enzo. De andere dag s'morgens is de kraamzorg echt begonnen, het was wel een andere vrouw dan die van een dag ervoor.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Vancity_girl wo 22 feb 2012 - 9:52

Onze D is in Canada geboren en daar heb je geen kraamzorg. Ze is om 9.47 in de ochtend geboren en de eerste dag/nacht bleven we in het ziekenhuis. De ochtend daarop gingen we naar huis.
We hebben D in haar wiegje gelegd en ik ben gelijk met mn ouders gaan skypen en D op de webcam showen. Ze hadden haar al wel kort op de webcam gezien in het ziekenhuis maar nu hadden we eindelijk rustig de tijd.
Daarna heb ik de hele dag eigenlijk met D lekker bij me op de bank gezeten. Ik had een zware bevalling en kon niet veel meer dan op de bank zitten. Mijn man heeft alle zorg voor mij, D en het huishouden op zich moeten nemen. De Vk kwam wel om de dag even kijken en mijn beste vriendin ( die ook VK is) kwam de andere dagen langs.
Ik heb een hele relaxte kraamweek gehad, omdat we in het buitenland woonden hadden we niet veel bezoek dus ik kon de hele dag ongestoord mijn meisje knuffelen. Mijn man verschoonde tussendoor haar luier etc en verzag mij van eten en drinken.
De eerste tijd zo met zn drieen vond ik echt heel speciaal, vooral om te zien hoe natuurlijk het voor mijn man was om voor D te zorgen. I love you
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Annie24 wo 22 feb 2012 - 9:58

Onze 1e 24 uur (in totaal 3 dagen) brachten we door in het ziekenhuis. De reden en details zal ik je besparen laughcry

De dag dat we thuiskwamen (zondag) waren we om 12.00 uur thuis. Om 13.00 uur kwam de kraamzorg en die ging na een uurtje weer weg. Ze heeft toen alleen de hoognodige dingen uitgelegd zoals flesje maken/badderen en dat was het.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  PapillonRose wo 22 feb 2012 - 10:05

Wij moesten 48 uur blijven na de bevalling, maar dat wist ik ook van tevoren. Ik op de kraamafdeling en A. op de kinderafdeling. Ik was compleet gaar de eerste paar dagen (had ook een heel laag HB na de bevalling), dus op zich wel fijn dat ik die dagen in het ZH goed kon rusten. Wel steeds naar A. toe natuurlijk, en zoveel mogelijk helpen bij de verzorging. De derde dag mochten we aan het einde van de middag naar huis, mits er kraamzorg was. Die was er rond een uur of 6, en kwam een uurtje om even de belangrijkste dingen met ons door te nemen zodat we de nacht prima door zouden komen. A. ging in haar wiegje bij mij op de kamer, en ik daar in bed. Lekker gekroeld, flesje gegeven en samen gaan slapen (en 's nachts natuurlijk nog vaker een voeding). De volgende morgen stond de kraamzorg er al weer vrij vroeg.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  duckie wo 22 feb 2012 - 10:18

A. Is om 7.01 geboren in het zkh en de kraamhulp was daar ook bij... Rond 8 uur heeft ze me geholpen met de BV en heeft toen onze huissleutels meegenomen en is toen even naar haar eigen huis gegaan om op te frissen na een lange nacht. Wij zouden haar bellen als we naar huis mochten dan zou ze daar ook zijn. Om 13.00 uur thuis gekomen en toen stond ze ons al op te wachten, had ons bed al verschoont van het deel evalling thuis en heeft ons toen het een en ander uitgelegd en is toen ivm vergadering om 15 uur weggegaaan. ouders en schoonouders waren er toen ook om A te bewonderen en savonds broers en zusje nog even geweest. Daarna heeft ze lekker in de wagenbak bij ons op de kamer gelegen en sochtends om 8 uur was de kraamhulp er al weer.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Printje wo 22 feb 2012 - 10:22

Wij kwamen ook sávonds thuis en toen kwam er ook een kraamverpleegkundige alles even opstarten. Maar na een klein uurtje was ze weg en zaten we daar zo van euhhhh...gelukkig bleef mijn moeder die nacht slapen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Diese wo 22 feb 2012 - 10:30

Vanwege een heftige bevalling + nasleep moest ik 2 nachten blijven. We hebben de dag na de geboorte wel de kraamzorg praktijk gebeld om ze in te lichten dat L was geboren. Ik ben ''s ochtends uit het zkh ontslagen en toen we thuis kwamen pas gebeld. Ik vond het heerlijk om het eerste uurtje met zn drietjes te zijn. L aan de hond voorgesteld, alle versieringen rustig bekijken en gewoon verwonderd zijn over het feit dat je nu echt met zn drietjes bent. Ik was wel blij dat ze daarna kwam, zag erg op tegen een vreemde in huis en was zo benieuwd hoe ze zou zijn. Na kennismaking en praktische afspraken ben ik met veel moeite de trap opgestrompeld om vervolgens bijna een week niet meer beneden te komen Laughing .

Als je laat in de avond bevalt mag je volgens mij kiezen of je naar huis wilt of de nacht in het zkh doorbrengt...
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 10:49

Bij mij is het de 1e keer wat anders gelopen dan normaal. Ik ben uiteindelijk iets voor 23.00 bevallen in het ziekenhuis, en mocht om 2.00 daar weg. We zijn toen eerst langs mijn ouders gegaan, zodat mijn moeder die terminaal lag, de kleine kon zien, zodat ik er zeker van was dat ze dat nog kon meemaken.

Om 3.00 waren we thuis, en toen was de kraamzorg er ook. Was speciaal zo afgesproken. Ik was thuis al begonnen met persen enz, zij was er toen ook al. Zodra wij om 21.00 naar het ziekenhuis waren vertrokken heeft zij een beetje opgeruimd en ons bed verschoond en is naar huis gegaan, en we mochten bellen als we weer thuis kwamen, wat dus zeker weten midden in de nacht zou worden. Zo speciaal! Ook de volgende morgen was ze er gewoon weer. Heel erg lief.

Bij de 2e ben ik thuis bevallen 's avonds, dus de 1e uurtjes was er kraamzorg.

En de 3e keer kwamen we rond 12.00 thuis, en de kraamzorg kwam kort daarop.

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje wo 22 feb 2012 - 18:12

1e keer in ziekenhuis bevallen om 7.55, om 9.15 waren we thuis en de kraamverzorgster was er al om half 9! Ik woonde toen bij mijn ouders en onze kraamverzorgster is de beste vriendin van mijn moeder! Die had al een koffiedate met mijn moeder dus toen ze hoorde dat ik in het ziekenhuis was die nacht heeft ze haar werkkleding meteen meegenomen!

2e keer thuis bevallen. Zelfde kraamverzorgster. Zij was er eerder als de verloskundige en maar goed ook want alles ging zo snel... Binnen 1,5 uur was I. er, waarvan ik nog een half uur persweeen heb moeten opvangen omdat madame de verloskundige er niet zo snel was smile Toen ze binnenkwam is I. ook binnen 5 min geboren. Ik ben in de avond 17.55 bevallen kraamzorg bleef een uurtje ofzo, even bij het douchen van mij en tot ik had geplast. Daarna was ze er de volgende ochtend weer. We hebben familie gebeld en mijn moeder kwam nog even met afhaalgrieks aanzetten aangezien we geen avondeten hadden kunnen maken en wel heel erg honger hadden.

3e x ben ik in het ziekenhuis bevallen, zijn daar 10 dagen gebleven ( nou ja, eigenlijk langer - maar met baby 10 dagen). O. lag in de couveuse dus onze eerste 24 uur zijn we hem een paar keer gaan opzoeken en vooral ik richtte me op het afkolven van wat voeding (2 druppels ofzo;)). We kwamen na die dagen ziekenhuis thuis en ik heb geen kraamzorg meer gehad / genomen. Ik had geen zin in iemand in mijn huis, ik wilde eindelijk gewoon lekker mn eigen ding doen ipv steeds op mijn vingers worden gekeken hoe ik de luier om deed en hoe ik het badje maakte etc. Na 3 kids lukt dit vanzelf en heb je daar weinig sturing meer bij nodig vond ik:)

Dalijk voor nr 4, ga ik me waarsch wel inschrijven voor kraamzorg ( slecht he, nog niet gedaan maar heb tot 5 mnd de tijd volgens mijn zorgverzekering). Maar als ik om en nabij de 40 weken beval zonder complicaties ga ik er weer geen gebruik van maken. Heerlijk ons eigen ritme etc. Bij weer een prematuur kindje ook niet.. maar stel ik krijg een keizersnede oid, dan zou ik het toch wel heel fijn vinden! Dus toch maar inschrijven smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Tania wo 22 feb 2012 - 19:31

Annie24 schreef:Onze 1e 24 uur (in totaal 3 dagen) brachten we door in het ziekenhuis. De reden en details zal ik je besparen laughcry

De dag dat we thuiskwamen (zondag) waren we om 12.00 uur thuis. Om 13.00 uur kwam de kraamzorg en die ging na een uurtje weer weg. Ze heeft toen alleen de hoognodige dingen uitgelegd zoals flesje maken/badderen en dat was het.

Werkt de kraamzorg dan normaal niet op zondag? Ik dacht dat die gewoon 7 dagen in de week werkten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Floor wo 22 feb 2012 - 19:55

Printje schreef:Wij kwamen ook sávonds thuis en toen kwam er ook een kraamverpleegkundige alles even opstarten. Maar na een klein uurtje was ze weg en zaten we daar zo van euhhhh...gelukkig bleef mijn moeder die nacht slapen.

Dat hadden vrienden van ons ook, kwamen thuis uit het ziekenhuis tegen 22 uur en kraamhulp kwam s'avonds maar een uurtje en toen moesten ze de nacht in zonder hulp (en moeder bleef daar niet slapen).
Wij hadden dus al vooraf besproken dat als het avond was, we in het ziekenhuis zouden blijven voor die nacht. Toen ik aan het bevallen was midden in de nacht hadden we het er over waar de verpleegster bij was en die zei dat als het middag was dat we weer gingen we best konden gaan maar anders raadde ze aan een nachtje te blijven (ook voor onze eigen rust, midden in de nacht konden we dan altijd om hulp vragen).
Uiteindelijk heb ik een spoedkeizersnede gehad en moest ik een aantal dagen blijven dus had ik geen keus meer. De kraamhulp hebben we toen gebeld in de ochtend dat we hoorden dat we naar huis mochten, zij stond toen 's middags al op ons te wachten in de auto (mijn man had heel netjes en langzaam naar huis gereden omdat ik bij elke hobbel kermde van de pijn, dus we waren later thuis dan de tijd die we hadden afgesproken).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Fearie wo 22 feb 2012 - 20:04

Ik ben thuis begonnen met de bevalling rond 1 uur, toen was de kraamhulp eral. Uiteindelijk om 7 uur 'savonds in het ziekenhuis bevallen met vacuumpomp, dus we moesten een nacht blijven. Onze kraamhulp is om 10 uur 'savonds naar huis gegaan (en de onze om alles op te ruimen en onze vrienden binnen te laten om de boel te versieren).
's Ochtends wou ik om 9 uur al wel naar huis, maar dat werd 1 uur. Daar lekker op bed gekropen, tegen 4 uur kwamen wat familieleden van mij kijken. 's Avonds tegen 6 ging de kraamhulp weg en vanaf 9 uur stonden we er alleen voor (toen was de familie ook weg). Eerste echte nacht alleen thuis.
Ik heb eigenlijk of in bed gelegen en met D geknuffeld of beneden op een stoel gezeten. D lag veel in bed, wou meteen het goede ritme erin hebben.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 20:16

Ik ben in het ziekenhuis bevallen, daar een week gelegen. Ons zoontje een aantal dagen langer.

Toen we hem gingen ophalen waren we met zijn 3en thuis, geen recht meer op kraamzorg door de week in het ziekenhuis.

Gelukkig in die week ziekenhuis veel geleerd over de verzorging van ons zoontje. Dus heel erg nodig was de kraamzorg nou ook weer niet, was achteraf misschien toch nog wel even fijn geweest.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 20:20

Ik ben om kwart over 12 thuis bevallen. De rest van de dag is er kraambezoek geweest en hebben we lekker geknuffeld met ons zoontje. Ik vond het pas vreemd toen iedereen weg was en wij echt alleen waren met z'n 3tjes en we gingen slapen. Ons zoontje was wat misselijk en had wat vruchtwater ingeslikt daardoor wou hij spugen maar lukte niet, dus de VK is nog langs geweest om zijn maagje uit te zuigen. Maar ik heb die nacht bijna niet geslapen, vond het erg vreemd en spannend zo'n klein hummeltje met allemaal vreemde geluiden enzo.
Ook wou hij vaak drinken enzv..

De eerste 24 moest ik vooral erg wennen aan de nieuwe situatie.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 22 feb 2012 - 20:25

Siem is 's nachts geboren en we mochten eigenlijk daarna meteen al weer naar huis. Maar wou niet om 4 of 5 uur 's ochtends thuiskomen zonder hulp en we waren toen 7 uur thuis. Meteen de kraamzorg gebeld en ze zou rond half 9 bij ons zijn.

En de tijd er tussen in? We hebben Siem incl jasje/muts in de box gelegd en daar lag hij nog steeds toen de kraamhulp kwam. We wisten niet wat we moesten doen Embarassed Gelukkig sliep hij al die tijd. Zij kwam binnen en binnen een half uur lag hij prinsheerlijk in een opgemaakte wagenbak te slapen. Zonder jasje Laughing
In de tussentijd waren opa en oma ook gearriveerd dus zij hadden hem al bewonderd in de box. In in dat half uur dat de kraamzorg was gearriveerd was hij uit de box gehaald en werden er foto's gemaakt.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: