Belastingdienst, wat vraag jij terug?
+8
Fred
Susan
silly-one
nisavi
nina
Inge
Bolleke
Live Laugh Love
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?
Het kan niet anders dan een behoorlijke teruggave zijn gok ik (tenzij je veel box III (spaarcenten) nog hebt en boven de drempel uitkomt van zo'n 20.000 euro per persoon)). Die kosten van de notaris en de hypotheekrente tikken aardig aan namelijk.
Succes met invullen!
Succes met invullen!
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Pff die belastingaangifte, snap er nooit niks van..! Helemaal blij met mijn broer die accountant is, die vult altijd al onze papieren in voor de belasting, zowel voor ons koophuis en zorgtoeslag.. Super fijn!
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
En hoe zit het als je een gedeelte van 2010 wel studiefinanciering hebt ontvangen, maar een groter gedeelte niet?
Live Laugh Love- Fluisteraar
- Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10
Dat is een lekkere meevaller Marin!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik besteed mijn belastingaangifte altijd uit. Wilde het dit jaar eigenlijk zelf doen, maar aangezien ik een huis heb gekocht, laat ik het toch maar weer doen.
Wat je kunt declareren en wat veel mensen niet weten:
- 20 euro per persoon voor het aanvullen van de huisapotheek (pleisters, gaasjes etc).
- vervoerskosten naar fysio, logopedie, ziekenhuis, tandarts etc.
- vervoerskosten wanneer je op bezoek gaat bij iemand in het ziekenhuis
Wat je kunt declareren en wat veel mensen niet weten:
- 20 euro per persoon voor het aanvullen van de huisapotheek (pleisters, gaasjes etc).
- vervoerskosten naar fysio, logopedie, ziekenhuis, tandarts etc.
- vervoerskosten wanneer je op bezoek gaat bij iemand in het ziekenhuis
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Zininzon.. het is 23 euro voor de apotheek (in iedergeval 2009).. Echter die 23 euro vullen we niet meer in 2010. Veel mensen komen toch niet boven de drempel uit..
Vervoerskosten naar ziekenhuis moet je wel kunnen bewijzen. Naar tandarts is het dacht ik niet aftrek, daar ga je immers een keer per jaar naar toe voor controle en is eigenlijk standaard.
Vervoerskosten naar ziekenhuis kan aardig wat zijn... Maar dan moet het eigenlijk wel voor een opname zijn. Bijv. als je kind is opgenomen en je er vaak voor op en neer moet.
Vervoerskosten naar ziekenhuis moet je wel kunnen bewijzen. Naar tandarts is het dacht ik niet aftrek, daar ga je immers een keer per jaar naar toe voor controle en is eigenlijk standaard.
Vervoerskosten naar ziekenhuis kan aardig wat zijn... Maar dan moet het eigenlijk wel voor een opname zijn. Bijv. als je kind is opgenomen en je er vaak voor op en neer moet.
Fred- Prater
nina schreef:Wat heb jij een boel spaarpotjes op die manier!Marin schreef:Ik bedacht me dat ik maar eens de huurtoeslag moet aanvragen. Volgens mijn berekening kan ik nog 1500 euro terugkrijgen van 2010.
ja eigenlijk is dat wel heel erg lekker. Want op deze manier (zelfde geldt voor de reiskostenvergoeding die ik nog steeds niet had aangevraagd, daar krijg ik nu 800 van terug) krijg ik in 1 keer een klap met geld wat ik zeker weten op m'n spaarrekening zet. Terwijl als ik het maandelijks had gekregen, was het waarschijnlijk grotendeels beetje bij beetje op gegaan aan gewone dingen. Eigenlijk is m'n eigen luiheid zo slecht dus nog niet geweest.
Gast- Gast
Nee ik zie t eigenlijk ook wel zitten om het op die manier te doenMarin schreef:nina schreef:Wat heb jij een boel spaarpotjes op die manier!Marin schreef:Ik bedacht me dat ik maar eens de huurtoeslag moet aanvragen. Volgens mijn berekening kan ik nog 1500 euro terugkrijgen van 2010.
ja eigenlijk is dat wel heel erg lekker. Want op deze manier (zelfde geldt voor de reiskostenvergoeding die ik nog steeds niet had aangevraagd, daar krijg ik nu 800 van terug) krijg ik in 1 keer een klap met geld wat ik zeker weten op m'n spaarrekening zet. Terwijl als ik het maandelijks had gekregen, was het waarschijnlijk grotendeels beetje bij beetje op gegaan aan gewone dingen. Eigenlijk is m'n eigen luiheid zo slecht dus nog niet geweest.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Fred schreef:Zininzon.. het is 23 euro voor de apotheek (in iedergeval 2009).. Echter die 23 euro vullen we niet meer in 2010. Veel mensen komen toch niet boven de drempel uit..
Oh dan is die apotheek omhoog gegaan, wist dat het ongeveer 20 euro was.
Vervoerskosten heb ik nog nooit hoeven bewijzen. Niet naar ziekenhuis, niet naar fysio, niet naar tandarts (ik moest een kroon, dus wel 4 x ofzo extra naar tandarts).
Ook wanneer opa, oma, oom etc in ziekenhuis liggen, declareer ik visites gewoon.
Zininzon- Ratel
@ Zininzon.. haal je wel de drempel? Zo niet dan kun je ze wel invullen maar dan hebben ze verder toch eigenlijk geen nut voor de aangifte.
Fred- Prater
Fred schreef:@ Zininzon.. haal je wel de drempel? Zo niet dan kun je ze wel invullen maar dan hebben ze verder toch eigenlijk geen nut voor de aangifte.
Geen idee, zoals ik schreef besteed ik de aangifte altijd uit.
Zininzon- Ratel
nina schreef:Nee ik zie t eigenlijk ook wel zitten om het op die manier te doenMarin schreef:nina schreef:Wat heb jij een boel spaarpotjes op die manier!Marin schreef:Ik bedacht me dat ik maar eens de huurtoeslag moet aanvragen. Volgens mijn berekening kan ik nog 1500 euro terugkrijgen van 2010.
Ja maar dan moet je wel de garantie hebben dat je het daadwerkelijk terug krijgt. Ik wist dat niet dus het kwam nu als verrassing. Maar om t er op te gokken is misschien eng.
Gast- Gast
Ja das waar... doe 't idd maar niet, want straks krijg je idd niets met terugwerkende kracht.Marin schreef:
Ja maar dan moet je wel de garantie hebben dat je het daadwerkelijk terug krijgt. Ik wist dat niet dus het kwam nu als verrassing. Maar om t er op te gokken is misschien eng.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Belastingdienst vraag....
» Wajong/ belastingdienst vraag
» Vraag betreft gezinskorting en de belastingdienst
» Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?
» Belastingdienst
» Wajong/ belastingdienst vraag
» Vraag betreft gezinskorting en de belastingdienst
» Tot hoeveel jaar terug kan belasting geld terug vorderen?
» Belastingdienst
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: