Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belastingdienst, wat vraag jij terug?

+8
Fred
Susan
silly-one
nisavi
nina
Inge
Bolleke
Live Laugh Love
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  Fred ma 10 jan 2011 - 4:39

Het kan niet anders dan een behoorlijke teruggave zijn gok ik (tenzij je veel box III (spaarcenten) nog hebt en boven de drempel uitkomt van zo'n 20.000 euro per persoon)). Die kosten van de notaris en de hypotheekrente tikken aardig aan namelijk.

Succes met invullen!
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  Joli86 ma 10 jan 2011 - 10:56

Pff die belastingaangifte, snap er nooit niks van..! Helemaal blij met mijn broer die accountant is, die vult altijd al onze papieren in voor de belasting, zowel voor ons koophuis en zorgtoeslag.. Super fijn!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  Live Laugh Love ma 10 jan 2011 - 22:15

En hoe zit het als je een gedeelte van 2010 wel studiefinanciering hebt ontvangen, maar een groter gedeelte niet?
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  Jeanette ma 10 jan 2011 - 23:48

Dat is een lekkere meevaller Marin! Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  Zininzon di 11 jan 2011 - 8:57

Ik besteed mijn belastingaangifte altijd uit. Wilde het dit jaar eigenlijk zelf doen, maar aangezien ik een huis heb gekocht, laat ik het toch maar weer doen.

Wat je kunt declareren en wat veel mensen niet weten:
- 20 euro per persoon voor het aanvullen van de huisapotheek (pleisters, gaasjes etc).
- vervoerskosten naar fysio, logopedie, ziekenhuis, tandarts etc.
- vervoerskosten wanneer je op bezoek gaat bij iemand in het ziekenhuis
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  Fred di 11 jan 2011 - 9:07

Zininzon.. het is 23 euro voor de apotheek (in iedergeval 2009).. Echter die 23 euro vullen we niet meer in 2010. Veel mensen komen toch niet boven de drempel uit..

Vervoerskosten naar ziekenhuis moet je wel kunnen bewijzen. Naar tandarts is het dacht ik niet aftrek, daar ga je immers een keer per jaar naar toe voor controle en is eigenlijk standaard.

Vervoerskosten naar ziekenhuis kan aardig wat zijn... Maar dan moet het eigenlijk wel voor een opname zijn. Bijv. als je kind is opgenomen en je er vaak voor op en neer moet.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 9:38

nina schreef:
Marin schreef:Ik bedacht me dat ik maar eens de huurtoeslag moet aanvragen. Volgens mijn berekening kan ik nog 1500 euro terugkrijgen van 2010.
Wat heb jij een boel spaarpotjes op die manier!

ja eigenlijk is dat wel heel erg lekker. Want op deze manier (zelfde geldt voor de reiskostenvergoeding die ik nog steeds niet had aangevraagd, daar krijg ik nu 800 van terug) krijg ik in 1 keer een klap met geld wat ik zeker weten op m'n spaarrekening zet. Terwijl als ik het maandelijks had gekregen, was het waarschijnlijk grotendeels beetje bij beetje op gegaan aan gewone dingen. Eigenlijk is m'n eigen luiheid zo slecht dus nog niet geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  nina di 11 jan 2011 - 9:49

Marin schreef:
nina schreef:
Marin schreef:Ik bedacht me dat ik maar eens de huurtoeslag moet aanvragen. Volgens mijn berekening kan ik nog 1500 euro terugkrijgen van 2010.
Wat heb jij een boel spaarpotjes op die manier!

ja eigenlijk is dat wel heel erg lekker. Want op deze manier (zelfde geldt voor de reiskostenvergoeding die ik nog steeds niet had aangevraagd, daar krijg ik nu 800 van terug) krijg ik in 1 keer een klap met geld wat ik zeker weten op m'n spaarrekening zet. Terwijl als ik het maandelijks had gekregen, was het waarschijnlijk grotendeels beetje bij beetje op gegaan aan gewone dingen. Eigenlijk is m'n eigen luiheid zo slecht dus nog niet geweest.
Nee ik zie t eigenlijk ook wel zitten om het op die manier te doen Wink
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  Zininzon di 11 jan 2011 - 9:54

Fred schreef:Zininzon.. het is 23 euro voor de apotheek (in iedergeval 2009).. Echter die 23 euro vullen we niet meer in 2010. Veel mensen komen toch niet boven de drempel uit..

Vervoerskosten naar ziekenhuis moet je wel kunnen bewijzen. Naar tandarts is het dacht ik niet aftrek, daar ga je immers een keer per jaar naar toe voor controle en is eigenlijk standaard.

Vervoerskosten naar ziekenhuis kan aardig wat zijn... Maar dan moet het eigenlijk wel voor een opname zijn. Bijv. als je kind is opgenomen en je er vaak voor op en neer moet.

Oh dan is die apotheek omhoog gegaan, wist dat het ongeveer 20 euro was.
Vervoerskosten heb ik nog nooit hoeven bewijzen. Niet naar ziekenhuis, niet naar fysio, niet naar tandarts (ik moest een kroon, dus wel 4 x ofzo extra naar tandarts).
Ook wanneer opa, oma, oom etc in ziekenhuis liggen, declareer ik visites gewoon.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  Fred di 11 jan 2011 - 10:15

@ Zininzon.. haal je wel de drempel? Zo niet dan kun je ze wel invullen maar dan hebben ze verder toch eigenlijk geen nut voor de aangifte.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  Zininzon di 11 jan 2011 - 11:18

Fred schreef:@ Zininzon.. haal je wel de drempel? Zo niet dan kun je ze wel invullen maar dan hebben ze verder toch eigenlijk geen nut voor de aangifte.

Geen idee, zoals ik schreef besteed ik de aangifte altijd uit.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 20:06

nina schreef:
Marin schreef:
nina schreef:
Marin schreef:Ik bedacht me dat ik maar eens de huurtoeslag moet aanvragen. Volgens mijn berekening kan ik nog 1500 euro terugkrijgen van 2010.
Wat heb jij een boel spaarpotjes op die manier!

ja eigenlijk is dat wel heel erg lekker. Want op deze manier (zelfde geldt voor de reiskostenvergoeding die ik nog steeds niet had aangevraagd, daar krijg ik nu 800 van terug) krijg ik in 1 keer een klap met geld wat ik zeker weten op m'n spaarrekening zet. Terwijl als ik het maandelijks had gekregen, was het waarschijnlijk grotendeels beetje bij beetje op gegaan aan gewone dingen. Eigenlijk is m'n eigen luiheid zo slecht dus nog niet geweest.
Nee ik zie t eigenlijk ook wel zitten om het op die manier te doen Wink

Ja maar dan moet je wel de garantie hebben dat je het daadwerkelijk terug krijgt. Ik wist dat niet dus het kwam nu als verrassing. Maar om t er op te gokken is misschien eng.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  nina di 11 jan 2011 - 20:20

Marin schreef:
Ja maar dan moet je wel de garantie hebben dat je het daadwerkelijk terug krijgt. Ik wist dat niet dus het kwam nu als verrassing. Maar om t er op te gokken is misschien eng.
Ja das waar... doe 't idd maar niet, want straks krijg je idd niets met terugwerkende kracht.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingdienst, wat vraag jij terug? - Pagina 2 Empty Re: Belastingdienst, wat vraag jij terug?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum