Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geplande keizersnede versus inleiding

+4
Annemie
Happydobby
Supertalentje
Petteflet
8 plaatsers

Ga naar beneden

Geplande keizersnede versus inleiding Empty Geplande keizersnede versus inleiding

Bericht  Petteflet vr 12 aug 2011 - 1:51

Door lichamelijke en psychische klachten is besloten dat volgende week ons kind wordt gehaald.
Waar de gyn het de afgelopen weken helemaal niet had over een inleiding, staat hij er nu wel voor open. Maar de uiteindelijke keuze ligt bij ons.
Bij Luka heb ik na een inleiding alsnog een spoedkeizersnede gehad.

Op dit moment heb ik 1 tot 2 cm ontsluiting, waardoor een inleiding eventueel mogelijk zou zijn, maar de kans dat het misgaat ivm de eerdere keizersnede is 1 tot 2 procent. Daar weer 10 procent kans dat het kindje overlijdt door de ruptuur.

Maar we hebben ook de keus voor een geplande keizersnede. Hier bestaat uiteraard ook een kans op complicaties. Dit zijn dan de complicaties tijdens de operatie.

Verder heb ik na een keizersnede waarschijnlijk een langere herstelperiode dan na een vaginale bevalling.

Ik weet dat we zelf de keus moeten maken, maar ik kom er niet echt uit. Wat zou jij doen?
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geplande keizersnede versus inleiding Empty Re: Geplande keizersnede versus inleiding

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 1:57

Hoe komt het dan dat er een kans is dat het misgaat door de keizersnee? En hoezo 10% kans door de ruptuur, wat betekent een ruptuur dan in jou geval? Want als je vorige keer keizersnee gehad hebt kun je niet uitgescheurd zijn toch...? Kan er verder niks zinnings over zeggen, moet zelf nog voor het eerst gaan bevallen!

Gast
Gast

Geplande keizersnede versus inleiding Empty Re: Geplande keizersnede versus inleiding

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 1:58

Ik denk dat ik zou kiezen voor een keizersnede. Maar misschien omdat het me erg lijkt omdat je de vorige keer ook alsnog een spoedkeizersnede gehad hebt.

Heb met beide geen ervaring dus ik baseer het ook verder nergens op....

Gast
Gast

Bericht  Petteflet vr 12 aug 2011 - 2:01

Bazyle schreef:Hoe komt het dan dat er een kans is dat het misgaat door de keizersnee? En hoezo 10% kans door de ruptuur, wat betekent een ruptuur dan in jou geval? Want als je vorige keer keizersnee gehad hebt kun je niet uitgescheurd zijn toch...? Kan er verder niks zinnings over zeggen, moet zelf nog voor het eerst gaan bevallen!

Doordat er met een inleiding meer druk op het litteken komt te staan kan deze open scheuren. Dat wordt bedoeld met de ruptuur. Als het litteken dus openscheurt bestaat er 10 procent kans dat de baby het niet overleeft.
Ik vind het een erg moeilijke beslissing en gyn laat de keus ook volledig aan ons.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Bericht  Supertalentje vr 12 aug 2011 - 2:13

-

Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 12:05; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 2:19

Ik zou kiezen voor een keizersnede in dit geval.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 2:26

Ik zou dan ook kiezen voor een keizersnee... Als je lichaam zelf al aan de bevalling begint lijkt me dat er minder druk op de oude wond komt te staan dan wanneer je ingeleid wordt, en dan kan het ook alsnog op een keizersnee uitlopen. Dan lijkt een geplande keizersnee de meest "veilige" keuze.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 12 aug 2011 - 3:41

Ik zou voor een keizersnee gaan, en welk herstel is langer bij een keizersnee? ik zat na 8 dagen al op de fiets, als je van onder gehecht moet gaat je dat misschien niet lukken. mijn zoon is nu 3 weken en ik kan alles weer.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Annemie vr 12 aug 2011 - 7:27

Ik deed bij mijn keizersnede na een week ook alles weer, maar kan zijn dat een tweede keizersnede misschien langer duurt met herstel?
Hoe oud is je eerste kindje? Klinkt wel eng met die 10% kans op een ruptuur, zou dan ook voor de keizersnede kiezen, lastige keuze hoor...
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Petteflet vr 12 aug 2011 - 9:09

Ik vind het ook echt een heel lastige keuze.
Aan de ene kant wil ik heel graag een vaginale bevalling meemaken, aangezien ons gezin hierna compleet is. Maar ik vind de risico's die kleven aan een inleiding na een neizersnede best groot.

Op dit moment neig ik dus iets meer naar een keizersnede vanwege de minste kans op complicaties.

We gaan er dit weekend eens heel goed over nadenken.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Bericht  *Troela* vr 12 aug 2011 - 9:10

In jou situatie zou ik kiezen voor een keizersnede. Weet niet waarom het de 1e keer eindigde in een spoedkeizersnede (of heb ik er overheen gelezen?)
Ik heb 2 keizersnede's gehad.
1e na een inleiding, 11 uur bezig geweest met zeer heftige weeen daarna keizersnede. Had hier best lang last van.
2e spoedkeizersnede, geen weeen gehad alleen paar harde buiken. Ben hier wel anders gehecht. Bij 1e nietjes, 2e gelijmd. Vrij weinig last gehad van de keizersnede zelf. ( alleen ziekte periode net daarna)
Maar als je er echt achter staat om het zelf te gaan proberen met inleiding, kan je misschien met de gyn afspraken maken op wat voor moment ze in gaan grijpen. Bij mijn 1e hebben ze volgens protocol veelste lang gewacht. Dus misschien dat je over het verloop met inleiding afspraken kan maken.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  LMCurious vr 12 aug 2011 - 20:47

ik heb 2 keer keizersnede gehad. 1e keer spoed, 2e keer op eigen verzoek. Ik herstelde beide keren erg snel. En nam dat in overweging, maar als ik hoor hoe lang sommige dames moeten herstellen van een knip ofzo, dan heb ik toch liever de wond van m'n ks geloof ik. Ze hebben bij ons het ziekenhuis trouwens nu ook het beleid dat mits alles goed gaat bij de ks, en je gewoon een ruggeprik gehad hebt, dan mogen de papa en baby mee naar recovery, dus dan ben je daarna ook niet meer gescheiden van je kindje de eerste 2 uur. Milou werd na check up meteen bij mij op de borst gelegd toen ik daaraan toe was. (ik durfde het pas op recovery, en niet tijdens hechten, had nog zo'n raar tintelent gevoel in m'n handen.)

Als je zeker denkt te weten dat jullie gezin compleet is vallen er een hoop risico's van een keizersnede weg (de ergste risico's zijn namelijk va toepassing op een volgende zwangerschap. Grotere kans dan op ruptuur, grotere kans dat placenta gaat bloeden doordat placenta aan het litteken gehecht is).
De risico's van de operatie zelf zijn relatief vergelijkbaar met die van een gewone bevalling.
Kans op blaasontsteking door catheter bij ks / kans op knip of scheur bij bevalling. (komt beide redelijk vaak voor)
Kans op buikwandinfectie bij ks / kans op totaalruptuur bij bevalling. (komt beide vrij weinig voor)
Bij Milou heeft de chirurg ietsje in haar hoofdje gesneden (weet eigenlijk niet hoe gevaarlijk het is als hij dieper zou snijden, nu heeft niemand het gezien tot een week na de bevalling dat ik ineens een sneetje zag op haar hoofdje)
Dus tja...er zijn bij beide dingen risico's....

Overigens weet ik wel dat ik gelezen had dat inleiden na een ks niet gedaan zou worden. Net als draaien bij een stuitligging bijv. Weet eigenlijk niet of ik dat op internet gelezen had of in het boekje van zh. Maar vind het dus wel vreemd dat ze het daar bij jullie over hebben. Mijn keuze zou dus hoe dan ks zijn! Maar het is een afweging die voor iedereen anders ligt denk ik. Succes!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast vr 12 aug 2011 - 21:16

Ik zou kiezen voor de ks. Als ik het op mezelf betrek heb ik nu al grote angsten om ooit (mocht het ons uberhaupt lukken een tweede te krijgen) natuurlijk te bevallen. Als ik de keuze zou krijgen, zou ik echt voor de keizersnede gaan.

Gast
Gast

Bericht  Annemie za 13 aug 2011 - 0:19

Jetje schreef:Ik zou kiezen voor de ks. Als ik het op mezelf betrek heb ik nu al grote angsten om ooit (mocht het ons uberhaupt lukken een tweede te krijgen) natuurlijk te bevallen. Als ik de keuze zou krijgen, zou ik echt voor de keizersnede gaan.

+1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 13 aug 2011 - 3:18

Annemie schreef:
Jetje schreef:Ik zou kiezen voor de ks. Als ik het op mezelf betrek heb ik nu al grote angsten om ooit (mocht het ons uberhaupt lukken een tweede te krijgen) natuurlijk te bevallen. Als ik de keuze zou krijgen, zou ik echt voor de keizersnede gaan.

+1

+2.

Gast
Gast

Bericht  Petteflet zo 14 aug 2011 - 1:55

We hebben besloten dat we gaan voor een geplande keizersnede. Ik voel me daar een stuk rustiger bij, dan dat ik voor een inleiding zou gaan.
Sowieso is de kans op complicaties bij een ks een stuk kleiner dan kans op complicaties bij een inleiding na een ks. En zelfs als ik voor de inleiding zou gaan, bestaat er nog een kans dat die uiteindelijk alsnog eindigt op een ks.

Nu gaan we morgen dus een datum plannen voor de ks. Een ding is zeker, voor het einde van de week hebben we onze baby in handen!
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 2:03

Wat goed dat je er uit bent, Petteflet!

Ben heel benieuwd welke dag, succes met de laatste loodjes!

Gast
Gast

Bericht  M@niek zo 14 aug 2011 - 2:05

Alex schreef:
Annemie schreef:

+1

+2.

+3. Wat fijn dat je er uit bent! Ben benieuwd wanneer de kleine wordt geboren. Alvast heel veel succes.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 19:22

Wat een geweldig vooruitzicht schat! Nog even en je hebt je beeb. Hoop echt dat de (na)pijn mee gaat vallen. Heel veel succes met je laatste weekje zwangerschap. Ik zal aan je denken!!

Laatst aangepast door Jetje op ma 15 aug 2011 - 0:14; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 21:04

Fijn dat je nu goed achter deze beslissing staat. Alvast heel veel succes en ben benieuwd hoe hij/zij gaat heten!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 14 aug 2011 - 21:51

Heel veel succes !!!!

Gast
Gast

Bericht  Happydobby zo 14 aug 2011 - 22:20

Veel succes, het lijkt me erg spannend voor jullie maar je weet wel waar je aan toe bent! Succes en geniet ervan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Pien zo 14 aug 2011 - 22:26

Ik denk dat je een goede keuze gemaakt hebt!! Heel veel succes en geniet van de laatste dagen zwangerschap...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Annemie ma 15 aug 2011 - 0:11

Heel veel succes met de keizersnede en hopelijk gaat je herstel voorspoedig!!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: