Uitzending Radar e-nummers
+9
Minx
Luce
Linda
Caresses
madam
Atelier Madame
SarahKey
Silver
Shisha
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Uitzending Radar e-nummers
http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1944/e-nummers/
Gister was op radar een uitzending over e nummers. Houden jullie hier rekening mee tijdens het boodschappen doen?
Mijn vriend en ik proberen tegenwoordig om er zoveel mogelijk op te letten maar ik vind het zo lastig want het zit echt bijna overal in en producten waar het niet in zit zijn meestal de duurdere producten.
En geloven jullie ook dat er een verband zit tussen de e-nummers en ADHD, overgewicht etc?
Gister was op radar een uitzending over e nummers. Houden jullie hier rekening mee tijdens het boodschappen doen?
Mijn vriend en ik proberen tegenwoordig om er zoveel mogelijk op te letten maar ik vind het zo lastig want het zit echt bijna overal in en producten waar het niet in zit zijn meestal de duurdere producten.
En geloven jullie ook dat er een verband zit tussen de e-nummers en ADHD, overgewicht etc?
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Uitzending Radar e-nummers
Niet gezien, maar ga het nu even kijken, eerst over de tablet, en nu over het eten.
*edit* ik ga van de week wel eens even letten op die E-nummers. Was er nooit zo bewust mee bezig, maar nu na deze uitzending wordt dat wel eens tijd.
*edit* ik ga van de week wel eens even letten op die E-nummers. Was er nooit zo bewust mee bezig, maar nu na deze uitzending wordt dat wel eens tijd.
Laatst aangepast door FryskeFlinter op di 21 feb 2012 - 0:35; in totaal 1 keer bewerkt
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het wel gezien.
Wij proberen er al tijden op te letten.
Probeer zo veel mogelijk vers te koken en zo weinig uit pakjes en zakjes.
Of er een verband is met adhd en andere dingen, geloof het best. Soms ziet iets er wel zo chemisch uit dat ik denk: dat kan nooit goed zijn.
Wij proberen er al tijden op te letten.
Probeer zo veel mogelijk vers te koken en zo weinig uit pakjes en zakjes.
Of er een verband is met adhd en andere dingen, geloof het best. Soms ziet iets er wel zo chemisch uit dat ik denk: dat kan nooit goed zijn.
Wel jammer dat al die lekkere dingen vol zitten met e nummers. Maar daardoor is het waarschijnlijk ook zo lekker haha!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ik heb er tot op heden nog nooit rekening mee gehouden met boodschappen doen. Wist niet dat het zoveel kwaad kon. Maar goed de meeste producten die ik gebruik daar zit het wel in..
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik probeer er sinds kort steeds meer op te letten. Ik heb thuis nog een aantal pakjes staan.
Als die op zijn wil ik geen pakjes meer kopen, en meer letten op E nummers.
Als die op zijn wil ik geen pakjes meer kopen, en meer letten op E nummers.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Ik hou er geen rekening mee in de zin van dat ik alle pakjes sta te bestuderen. Ik kook wel het liefst vers, maar we koken ook graag snel, dus we eten wel geregeld uit een zakje/pakje. Ik denk niet zozeer dat mijn dikke billen vol zitten me E-nummers, die zitten er meer omdat ik gewoon van chocola hou En hyper ben ik ook met vers eten.
Edit: waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik die hele E-nummerhype onzin vind, ik geloof namelijk wel dat die E-nummers niet altijd even goed zijn, al zijn veel E-nummers wel gewoon vervaardigd uit natuurlijke producten. Ik denk alleen dat het misschien per lichaam verschilt hoe iemand erop reageert.
Edit: waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik die hele E-nummerhype onzin vind, ik geloof namelijk wel dat die E-nummers niet altijd even goed zijn, al zijn veel E-nummers wel gewoon vervaardigd uit natuurlijke producten. Ik denk alleen dat het misschien per lichaam verschilt hoe iemand erop reageert.
Laatst aangepast door Lennox op wo 6 maa 2013 - 6:52; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb de uitzending niet gezien, maar ben er wel bewust mee bezig. Sinds 1-2 jaar koken we zo min mogelijk uit pakjes.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zal de uitzending vanavond even kijken, ben benieuwd.
Ik let heel bewust op e-nummers. Inmiddels vind ik het ook helemaal niet moeilijk om zo min mogelijk schadelijke e-nummers binnen te krijgen.
Ik let heel bewust op e-nummers. Inmiddels vind ik het ook helemaal niet moeilijk om zo min mogelijk schadelijke e-nummers binnen te krijgen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb de aflevering nog niet gezien, maar ik let wel op de meest schadelijke E-nummers zoals E471 en E621. Ik ben er ooit zelf allergisch voor geweest. Nu gelukkig niet meer, maar ik kijk er wel voor uit.
Ik geloof ook dat er een verband bestaat tussen ADHD en voedsel. Maar goed, ADHD is natuurlijk nooit goed gedefinieerd. Ze zijn er eigenlijk nog steeds niet achter wat nou de échte oorzaak is van ADHD. ADHD is een verzameling aan symptomen. Ik ben er inmiddels wel achter dat heel wat (andere) oorzaken ook ADHD klachten kan geven. Ik denk ook dat voedsel daar 1 van is.
Ik geloof ook dat er een verband bestaat tussen ADHD en voedsel. Maar goed, ADHD is natuurlijk nooit goed gedefinieerd. Ze zijn er eigenlijk nog steeds niet achter wat nou de échte oorzaak is van ADHD. ADHD is een verzameling aan symptomen. Ik ben er inmiddels wel achter dat heel wat (andere) oorzaken ook ADHD klachten kan geven. Ik denk ook dat voedsel daar 1 van is.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ik heb de uitzending niet gezien, maar dat er een verband is is eigenlijk vrij logisch. We gebruiken medicijnen om bepaalde processen te sturen. En wat voor verschil zit er tussen chemische stoffen en chemische stoffen voor je lichaam niets. Ik probeer er dus wel op te letten. Natuurlijk zijn er natuurlijke stoffen maar ook een hoop onnatuurlijke stoffen. Het boek 100% gifvrij geeft hier op zich wel een duidelijke uitleg over.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik zie nu dat dit topic van een paar weken geleden is. Deze uitzending had ik inderdaad al gezien.
Linda- Ratel
Nee, ik let er niet op en ik ga er ook niet op letten.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Er bestaat een bewezen verband tussen ADHD en voedsel (Nederlandse studie) en vaak zijn de boosdoeners inderdaad de toegevoegde rotzooi in ons eten. Uit die studie (er loopt nu geloof ik nog een massaproef) bleek dat zo'n 60% van de ADHD-ers meer baat had bij een aangepast dieet dan bij medicijnen als Ritalin en Concerta.
Ik let op E-nummers en probeer ze zoveel mogelijk te vermijden, maar uitbannen vind ik voorlopig nog te moeilijk. Bij mijn kinderen let ik er nog beter op dan bij mezelf. Het liefst zou ik alles vers gaan koken maar tot nu toe heb ik daar geen tijd voor.
Ik let op E-nummers en probeer ze zoveel mogelijk te vermijden, maar uitbannen vind ik voorlopig nog te moeilijk. Bij mijn kinderen let ik er nog beter op dan bij mezelf. Het liefst zou ik alles vers gaan koken maar tot nu toe heb ik daar geen tijd voor.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb het idee dat wij wel gezond koken, maar ik let er eigenlijk niet op. Straks maar eens kijken wat er in de producten zit die hier in de kast staan!
Gast- Gast
Ik heb laatst eens in onze keukenlade alle pakjes, potjes en zakjes bestudeerd. Redelijk vaak kwam ik de E621 tegen, maar gelukkig lang niet in alles. Als we de tijd hebben maken we alles zo vers mogelijk, maar dingen zoals pataks gebruik ik wel. Daar zit het ook in
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Twellie schreef:
Welke schadelijke e-nummers vind je het lastigst om uit te bannen?
Linda- Ratel
Wij koken vrij weinig uit zakjes en pakjes. Minstens 5x per week is ons avondeten E nummer vrij.
Andere dagen lukt dit niet, omdat we bestellen, ophalen, uit eten oid.
Bijv. macaroni gaat gewoon tomatensaus zonder toevoegingen in. Daarbij gooien we een hele hoop kruiden.
Ons keukenkastje puilt dan ook uit van de verschillende kruiden die we hebben.
Andere dagen lukt dit niet, omdat we bestellen, ophalen, uit eten oid.
Bijv. macaroni gaat gewoon tomatensaus zonder toevoegingen in. Daarbij gooien we een hele hoop kruiden.
Ons keukenkastje puilt dan ook uit van de verschillende kruiden die we hebben.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Soortgelijke onderwerpen
» Radar gezien--> aanvullende verzekeringen
» Uitzending gemist
» Nu herhaling Oprah - Laatste uitzending
» Cadeaupakketje vriendin die op uitzending gaat..
» E-nummers
» Uitzending gemist
» Nu herhaling Oprah - Laatste uitzending
» Cadeaupakketje vriendin die op uitzending gaat..
» E-nummers
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: