Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoogte alimentatie

+11
boekenwurm83
Puggle
litllejoy
Kqip
SarahKey
TGR
Limburg85
Paper Crown
Susan
Didi
Rumble
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Susan di 21 feb 2012 - 0:51

litllejoy schreef:
Nucia schreef:Zou een erfenis ook meetellen bij zijn inkomen?

Nee, dit telt niet mee met je inkomen maar met de totale waarde die hij heeft heeft (spaarrekeningen etc.)

Of je er recht op hebt ligt er aan hoe de persoon (die is overleden) dit in zijn testament heeft beschreven. Mijn ouders liggen in scheiding en mijn vader heeft toen zijn vader overleed een erfenis gehad. Nu heeft mijn opa dus in zijn testament beschreven, dat mochten zijn zoon en schoondochter (mijn ouders dus) scheiden, dan kan mijn moeder geen aanspraak maken op dit deel.
Had hij dit niet beschreven, had ze er wel recht op gehad (de helft natuurlijk). Als je geregistreerd partnerschap hebt en jullie hebben hier afspraken over gemaakt (op papier) dan gelden de voorwaarden die zijn afgesproken mits er niks in het testament van de overledene staat.

Dat je als (ex-)partner geen aanspraak kunt maken op de helft van een erfenis is natuurlijk wel iets anders dan dat het al dan niet meetelt voor de kinderalimentatie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 0:53

Ik had ook te maken met zo'n lambal en toen ik uiteindelijk besloten had toch wel echt alimentatie te willen, heb ik dat via de rechter gespeeld. Heb een fijne advocaat gezocht en dat gaat dat allemaal vanzelf. Ik raad je dat echt aan. Dan staat het tenminste zwart op wit dat hij dat MOET betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Puggle di 21 feb 2012 - 1:13

Ik weet niet hoe het met je inkomen zit, maar mijn moeder had ook weinig inkomen en die heeft bij haar scheiding een advocaat van onvermogen gehad. Kwam er op neer dat ze echt super weinig heeft moeten betalen omdat ze dat niet kon. Ik weet alleen niet hoe dat tegenwoordig is want bij haar is het al 8 jaar geleden.
Wel heel erg vervelend dat het zo gaat zeg!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  boekenwurm83 di 21 feb 2012 - 1:28

Puggle schreef:Ik weet niet hoe het met je inkomen zit, maar mijn moeder had ook weinig inkomen en die heeft bij haar scheiding een advocaat van onvermogen gehad. Kwam er op neer dat ze echt super weinig heeft moeten betalen omdat ze dat niet kon. Ik weet alleen niet hoe dat tegenwoordig is want bij haar is het al 8 jaar geleden.
Wel heel erg vervelend dat het zo gaat zeg!

Dat is nu nog steeds. Bij gefinancierde rechtsbisjtand is de laagste eigen bijdrage momenteel 127 euro en dan komt daar nog een griffierecht van 73 bij. Meer hoef je dan niet te betalen, op misschien een paar uittreksels van ongeveer 11 euro per stuk na.

De inkomensnormen staan op http://www.rvr.org/nl/subhome_rz/rechtsbijstandverlener,Inkomensgrenzen.html

Daar kun je zien welke eigen bijdrage je eventueel zou moeten betalen. Griffierecht is standaard 73 euro, mits je voor gefinancierde rechtsbijstand in aanmerking komt.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  boekenwurm83 di 21 feb 2012 - 1:34

Oh nog vergeten te melden. Als je via het juridisch loket een doorverwijzing vraag naar een advocaat, dan krijg je een formuliertje mee, waarmee je ook nog eens 50 euro korting op de eigen bijdrage krijgt. Scheelt toch weerHoogte alimentatie - Pagina 2 561177
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Kerel di 21 feb 2012 - 1:38

Je kunt je ook wenden tot een advocaat met een verzoek om gefinancierde rechtsbijstand. Ja, dat kost je nu wel veertig euro per uur, maar feit is dat je die alimentatie nodig hebt. Gezien de leeftijd van je kind nog heel wat jaren ook.
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Zeist

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Rumble di 21 feb 2012 - 2:06

Dank jullie wel voor het meedenken. Ik word eind van de middag teruggebeld door een advocaat van het advocatenkantoor in mijn woonplaats.

Edit: dat over die erfenis ging niet over mijn deel daarin, ik hoef niet eens de helft van die erfenis. Ik vroeg me alleen af of het meetelde voor de kinderalimentatie.


Laatst aangepast door Nucia op di 21 feb 2012 - 2:07; in totaal 1 keer bewerkt
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 2:07

Nucia schreef:Dank jullie wel voor het meedenken. Ik word eind van de middag teruggebeld door een advocaat van het advocatenkantoor in mijn woonplaats.
goedzo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  boekenwurm83 di 21 feb 2012 - 2:13

Kerel schreef:Je kunt je ook wenden tot een advocaat met een verzoek om gefinancierde rechtsbijstand. Ja, dat kost je nu wel veertig euro per uur, maar feit is dat je die alimentatie nodig hebt. Gezien de leeftijd van je kind nog heel wat jaren ook.



gefinancierde rechtsbijstand kost je 40 euro per uur? dat is niet waar hoor. je betaalt alleen een eigen bijdrage waarvan de hoogte afhankelijk is van je inkomen. dus geen uurtarief!
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Stuiterbal di 21 feb 2012 - 2:21

Ik weet niet of het al benoemd is maar ik heb ook een advocaat en kan het niet betalen. Ik heb een advocaat voor onvermogen gekregen. Ze kijken naar je jaar inkomen van 2 jaar geleden (alleen dat van jou) en op basis daarvan stellen ze vast of je het kan betalen ja of nee. De grens ligt best hoog want in 2009 had ik een inkomen van 24250 euro. En ik heb 150 euro voor de advocaat betaald de rest word vergoed.

Alimentatie gaat via de kinderrechter en hij is ten alle tijde verplicht zijn financiële inkomen open te geven net als dat jij dat ook verplicht bent.

Hebben jullie co ouderschap ? Of heb jij grotendeels de zorg over je kind ?

Als je meer wilt weten mag je me een pm sturen. Ik zit nu namelijk in hetzelfde schuitje ben alleen iets verder nu dan jou.

Succes ermee !
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Rumble di 21 feb 2012 - 2:25

Stella: ik stuur je wel even een PM!
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Stuiterbal di 21 feb 2012 - 2:26

Nucia schreef:Stella: ik stuur je wel even een PM!

Prima !!
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  boekenwurm83 di 21 feb 2012 - 2:55

[quote="Stella_"]Ik weet niet of het al benoemd is maar ik heb ook een advocaat en kan het niet betalen. Ik heb een advocaat voor onvermogen gekregen. Ze kijken naar je jaar inkomen van 2 jaar geleden (alleen dat van jou) en op basis daarvan stellen ze vast of je het kan betalen ja of nee. De grens ligt best hoog want in 2009 had ik een inkomen van 24250 euro. En ik heb 150 euro voor de advocaat betaald de rest word vergoed.

quote]

ze kijken inderdaad naar je inkomen in 2010. maar mocht dat veel hoger liggen dan je inkomen op dit moment, dan kun je altijd (met hulp van je advocaat) een verzoek tot peiljaarverlegging doen en dan kijken ze naar je inkomen dit jaar. Het zou namelijk erg lullig zijn als je in 2010 nog een hoog inkomen had en nu bv werkloos bent of veel minder werkt en daardoor minder inkomen hebt.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 4:34

Gaat het om kinder- of partneralimentatie? dat maak ook nogal verschil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Rumble di 21 feb 2012 - 4:36

Kinderalimentatie.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 4:47

Ok. Dan hangt het ook nog af van hoeveel dagen hij zijn kind zelf verzorgt. Als je een co-ouderschap hebt hoeft hij niets te betalen bijv. Heb je een omgangsregeling?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Travel-Addict di 21 feb 2012 - 4:59

Ikzelf zou het verspilde moeite vinden. Ik zou zoiets hebben van als hij niet voor zijn kind wilt zorgen oke dan hoeft hij geen omgangsregeling ook. Als hij financiel niet voor ons kind wilt zorgen hoeft het helemaal niet meer voor mij.

Mijn moeder heeft namelijk hetzelfde probleem met mijn vader en mijn zusje. Ze is al 6 jaar bezig en heeft al zoveel rechtzaken gewonnen maar krijg nog steeds geen geld. Mijn vader weigert gewoon te betalen. Ze heeft er ook een bureau opgezet en in het begin werkte dat maar nu niet meer. Dus als hij echt niet wilt betalen dan doet hij het niet.

Ikzelf zou het verspilde moeite vinden. Vooral nu ik zie dat me moeder eronder doorgaat door alle rechtzaken.
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 104
Registratiedatum : 27-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 5:02

Travel-Addict, ik snap wat je bedoeld, maar dat is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Het is ook zijn kind, dus hij moet gewoon meebetalen. Dus ik zou het er zeker niet bij laten zitten en ervoor gaan, dan heb je het in ieder geval geprobeerd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Rumble di 21 feb 2012 - 5:06

Travel-Addict schreef:Ikzelf zou het verspilde moeite vinden. Ik zou zoiets hebben van als hij niet voor zijn kind wilt zorgen oke dan hoeft hij geen omgangsregeling ook. Als hij financiel niet voor ons kind wilt zorgen hoeft het helemaal niet meer voor mij.

Mijn moeder heeft namelijk hetzelfde probleem met mijn vader en mijn zusje. Ze is al 6 jaar bezig en heeft al zoveel rechtzaken gewonnen maar krijg nog steeds geen geld. Mijn vader weigert gewoon te betalen. Ze heeft er ook een bureau opgezet en in het begin werkte dat maar nu niet meer. Dus als hij echt niet wilt betalen dan doet hij het niet.

Ikzelf zou het verspilde moeite vinden. Vooral nu ik zie dat me moeder eronder doorgaat door alle rechtzaken.

Nouja, ik heb geen zin om later naar mijn hoofd geslingerd te krijgen dat ik zijn vader bij hem heb weggehouden. Een omgangsregeling hebben we al en we hebben geen co-ouderschap. Hij gaat om het weekend naar zijn vader. En het is niet zo dat hij niet voor zijn kind wil zorgen, hij vindt gewoon dat ik niks te maken heb met zijn inkomen. Ik vind het geen verspilde moeite, voor een advocaat moet hij gewoon verplicht zijn inkomensgegevens afstaan dus dan kan hij dat niet meer weigeren.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 5:07

Jammer dat het zo moeilijk moet Nucia. Je krijgt wel een prachthuisje zeg, echt super leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Rumble di 21 feb 2012 - 5:09

Pippa schreef:Jammer dat het zo moeilijk moet Nucia. Je krijgt wel een prachthuisje zeg, echt super leuk.

Dankjewel, vooral die tv is mooi he Hoogte alimentatie - Pagina 2 166342

Ja, en ja, dat het zo moeilijk moet, ach, hebben we dat ook weer gehad. Ik kom alleen maar achter nieuwe dingen waarvan ik echt zo :shock: sta te kijken...
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Travel-Addict di 21 feb 2012 - 5:10

Nucia schreef:
Travel-Addict schreef:Ikzelf zou het verspilde moeite vinden. Ik zou zoiets hebben van als hij niet voor zijn kind wilt zorgen oke dan hoeft hij geen omgangsregeling ook. Als hij financiel niet voor ons kind wilt zorgen hoeft het helemaal niet meer voor mij.

Mijn moeder heeft namelijk hetzelfde probleem met mijn vader en mijn zusje. Ze is al 6 jaar bezig en heeft al zoveel rechtzaken gewonnen maar krijg nog steeds geen geld. Mijn vader weigert gewoon te betalen. Ze heeft er ook een bureau opgezet en in het begin werkte dat maar nu niet meer. Dus als hij echt niet wilt betalen dan doet hij het niet.

Ikzelf zou het verspilde moeite vinden. Vooral nu ik zie dat me moeder eronder doorgaat door alle rechtzaken.

Nouja, ik heb geen zin om later naar mijn hoofd geslingerd te krijgen dat ik zijn vader bij hem heb weggehouden. Een omgangsregeling hebben we al en we hebben geen co-ouderschap. Hij gaat om het weekend naar zijn vader. En het is niet zo dat hij niet voor zijn kind wil zorgen, hij vindt gewoon dat ik niks te maken heb met zijn inkomen. Ik vind het geen verspilde moeite, voor een advocaat moet hij gewoon verplicht zijn inkomensgegevens afstaan dus dan kan hij dat niet meer weigeren.

Tja maar dat heeft hij dan toch aan zichzelf te danken? Hij wilt toch niet meebetalen? Het is toch ook zijn kind?

En ja hij moet zijn inkomengegevens afstaan maar als hij na de rechtszaak niet wilt betalen dan doet hij dat niet. En dan is het wel verspilde moeite.
Travel-Addict
Travel-Addict
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 61
Punten : 104
Registratiedatum : 27-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 5:13

Nucia schreef:
Pippa schreef:Jammer dat het zo moeilijk moet Nucia. Je krijgt wel een prachthuisje zeg, echt super leuk.

Dankjewel, vooral die tv is mooi he Hoogte alimentatie - Pagina 2 166342

Ja, en ja, dat het zo moeilijk moet, ach, hebben we dat ook weer gehad. Ik kom alleen maar achter nieuwe dingen waarvan ik echt zo :shock: sta te kijken...

Haha inderdaad, die doet het hem natuurlijk nu! Nee ik denk dat jouw lieve zoontje het mooiste bezit is, wat een schat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 5:21

Travel-addict, allimentatie is geen kijkgeld. Dat een vader niet betaalt (hoe achterlijk ook) wil niet zeggen dat hij zijn kind niet mag zien. Zo'n kind heeft meer aan een goede band met beide ouders dan dat er maandelijks allimentatie betaald wordt.



Nucia, achterlijk dat hij zijn inkomen niet wil laten weten, maar hij is er niet toe verplicht. Als het via een advocaat gaat is hij het inderdaad wel verplicht en hij zal ook verplicht worden te betalen. En dat innen van die allimentatie, daar zijn weer instanties voor, als iemand echt achterstanden heeft. Alleen in het geval van 'kale kip' wordt het lastig, of als iemand allerlei trucs uithaalt om zijn inkomen lager te laten lijken.

Ik hoop voor je dat het gewoon lukt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Rumble di 21 feb 2012 - 21:20

Eucalypta schreef:Travel-addict, allimentatie is geen kijkgeld. Dat een vader niet betaalt (hoe achterlijk ook) wil niet zeggen dat hij zijn kind niet mag zien. Zo'n kind heeft meer aan een goede band met beide ouders dan dat er maandelijks allimentatie betaald wordt.



Nucia, achterlijk dat hij zijn inkomen niet wil laten weten, maar hij is er niet toe verplicht. Als het via een advocaat gaat is hij het inderdaad wel verplicht en hij zal ook verplicht worden te betalen. En dat innen van die allimentatie, daar zijn weer instanties voor, als iemand echt achterstanden heeft. Alleen in het geval van 'kale kip' wordt het lastig, of als iemand allerlei trucs uithaalt om zijn inkomen lager te laten lijken.

Ik hoop voor je dat het gewoon lukt.


Euc, ik weet dat hij er niet toe verplicht is om zijn inkomen aan mij te laten weten, maar kom op, we hebben zoveel gedeeld samen en dan kan dit er niet eens af? Zijn vorige inkomen wist ik ook bij zijn vorige baan, zo spannend is het niet. Gelukkig is het geen kale kip dus ik kan er gewoon lekker van plukken. Laughing
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoogte alimentatie - Pagina 2 Empty Re: Hoogte alimentatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum