Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alimentatie

+4
Twellie
Rumble
Minx
mauwmauw
8 plaatsers

Ga naar beneden

Alimentatie Empty Alimentatie

Bericht  mauwmauw zo 20 jan 2013 - 10:52

ik vroeg me af of er iemand ervaring had met het bereken van de alimentatie.

Het is nog niet zover dat ik het ga aanvragen,maar ik vroeg me af hoe hoog het ligt.Mijn vriend wilt bijdrage aan de kosten voor V(wilt?hij zal wel moeten) Nu is onze financiele situatie niet goed,en ik wil hem ook niet verder in de problemen brengen door een toren hoge alimentatie te eisen.Maar wil me ook niet laten afschepen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 11:04

Ik ga meelezen, komt bij mij ook straks op mijn pad..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Minx zo 20 jan 2013 - 11:07

Daar zijn toch berekeningen voor en daar word het op gebaseerd.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 11:08

Geloof dat het ook aan de hoogte van het inkomen e.d. ligt. Heb me er nog niet echt in verdiept.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  mauwmauw zo 20 jan 2013 - 11:12

ik heb net wel wat op het internet gelezen,maar snap er de ballen van.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 11:18

mauwmauw schreef:ik heb net wel wat op het internet gelezen,maar snap er de ballen van.

Is lastig idd.. Snap er ook niet echt wat van, vandaar dat ik hier ook mee lees mocht iemand er ervaring mee hebben of weten hoe het werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Twellie zo 20 jan 2013 - 11:32

@ Proudmommy: Had jij eigenlijk eerst een andere naam? Ik zie je pas sinds kort posten, maar je hebt al best veel posts.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Twellie zo 20 jan 2013 - 11:34

@ Mauwmauw: geen ervaring, maar ik weet dat er een bepaalde formule / berekening voor is. Het zal vast niet zo zijn dat je man dan helemaal financieel uitgekleed wordt.

Sterkte met alles Alimentatie 699888.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Rumble zo 20 jan 2013 - 11:34

Vervelende situatie zit je in mauwmauw.
Ik moest bij de advocaat tijdens mijn scheiding een aantal documenten inleveren. Loonstrook, hoogte hypotheek, zorgtoeslag, kinderopvangtoeslag, teruggave belasting hypotheek en dat was het volgensmij.
Mijn ex moest hetzelfde doen. Zij maakte toen een berekening en heeft de uitkomst daarvan in het ouderschapsplan gezet, maar volgensmij zijn jullie niet getrouwd toch? Ik weet eigenlijk niet hoe het dan gaat maar je zou eens naar de rechtswinkel kunnen gaan of de jurofoon (zo heet dat toch) kunnen bellen.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 11:34

Twellie schreef:@ Proudmommy: Had jij eigenlijk eerst een andere naam? Ik zie je pas sinds kort posten, maar je hebt al best veel posts.

Jaa dat klopt... wegens privacy naam gewijzigd... Weet niet of je me herkent op oude naam, was niet super actief..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Twellie zo 20 jan 2013 - 11:41

ProudMommy schreef:
Twellie schreef:@ Proudmommy: Had jij eigenlijk eerst een andere naam? Ik zie je pas sinds kort posten, maar je hebt al best veel posts.

..

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, dus ik houd me aanbevolen voor een PM mocht je het kwijt willen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  mauwmauw zo 20 jan 2013 - 11:44

Nee wij zijn niet getrouwd en ook geen geregistreerd partnerschap.Nee hij zal niet financieel uitgekleed worden,maar we hebben al financiele problemen,en ik wil dat hij daar eerst uit komt.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Rumble zo 20 jan 2013 - 11:51

http://www.alimentatiewijzer.nl/berekenen/kinderalimentatie-behoefte.html

Je kunt het hier ongeveer berekenen. Heb je daar wat aan?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 11:52

Heel gemakkelijk. Daar heb je berekeningen voor op internet maar het beste kan je naar een mediator gaan. Het is tegenwoordig ook verplicht daar een ouderschaps plan op te laten stellen. Het is zijn salaris invoeren, die van jou en daar komt meteen een berekening uit rollen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Cow zo 20 jan 2013 - 19:17

Je zal hem niet uitkleden.

Je gaat idd naar een advocaat of mediator voor eend raaglracht berekening. Je levert je loonstroken ed in en dan wordt er een berekening gemaakt van je vaste lasten. Daaruit komt je draagkracht. Dit wordt voor hem en voor jou gemaakt en dan wordt "naar inkomen" en "behoeftes van het kind" de alimentatie berekend.

Hij gaat dus betalen wat hij kan....
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Gast ma 21 jan 2013 - 0:01

Er zit een verschil tussen partner alimentatie en kinderenalimentatie. Als jij werkt en financieel zelfstandig bent krijg je alleen alimentatie voor je zoon, dat is iets waar je recht op hebt, geen gunst, niet aardig of lief, maar gewoon wat hij kwijt is omdat hij een kind heeft, dat heeft niets te maken met of jij werkt of niet, het is niet voor jou, maar voor je kind, en daar moet je hem dus ook niet in ontzien, want die kosten heeft hij ook als je met kind bij hem woont, er wordt wel gekeken naar inkomsten en hoeveel jullie kind bij jou en bij hem woont, is hij 4 dagen bij jou en de rest bij hem, dan krijg je waarschijnlijk niets.

Partneralimentatie is iets anders, dat is als jij niet werkt of niet voldoende verdiend en daar kun je niet altijd zomaar vanaf zien. Als jij bijvoorbeeld een aanvulling van de gemeente krijgt omdat je weinig of niet werkt ben je verplicht om partneralimentatie aan te vragen omdat de gemeente echt niet zijn plicht gaat overnemen. Dus dan heb je gewoon geen inkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Lady4 ma 21 jan 2013 - 0:16

De ex van mijn vriend eist 750 euro alimentatie per maand. Lijkt me toch dat dit een beetje veel is voor één kind. Bovendien is nog niet eens besloten wie het hoofdverblijf krijgt, zoals het nu lijkt zijn wij dat.

Niet quoten.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Carra ma 21 jan 2013 - 0:23

Dat zou fijn zijn Lady! Het hangt er natuurlijk van af hoeveel je vriend verdient maar dit is inderdaad wel erg veel geld voor 1 kind.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  nisavi ma 21 jan 2013 - 0:40

De berekeningen op internet zijn een indicatie, maar uiteindelijk wordt er gekeken naar draagkracht.

Als ik online zou berekenen wat mijn man voor zijn kinderen moet betalen is dat een stuk hoger dan we daadwerkelijk betalen. Dat komt doordat de draagkracht niet zo hoog was.

Dus de uiteindelijke berekening aan de hand van salarisstroken, etc. zal misschien heel anders zijn dan een online globale berekening.

Sterkte!

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alimentatie Empty Re: Alimentatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum