Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe gaan we dit doen? (Plaszakje)

+13
L!ND@
Dora
Parisienne
Mikki
Annie24
meisje
TGR
Tania
Purpleflower
Susan
PapillonRose
Puzzle
kwak
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

hoe gaan we dit doen? (Plaszakje) - Pagina 2 Empty Re: hoe gaan we dit doen? (Plaszakje)

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 7:42

Zit er een ziekenhuis bij je in de buurt? Anders zou je kunnen bellen met de poli urologie of kindergeneeskunde om te vragen of ze daar een zakje voor je hebben. Die hebben vast de goede spullen wel.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe gaan we dit doen? (Plaszakje) - Pagina 2 Empty Re: hoe gaan we dit doen? (Plaszakje)

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 9:25

Het is nog niet gelukt, dochter heeft het weer voor elkaar gekregen om op twee druppels na alles langs het plaszakje te plassen. Ik ga morgen het badje proberen. Daar wil ze over het algemeen wel in blijven zitten spelen, dus die ga ik met ontsmettingsmiddel wassen, haar zoveel mogelijk laten drinken, in het badje planten, een DVD van woezel en pip opzetten en dan hopen dat ze genoeg plast om het buisje te kunnen vullen.

En dan hopen dat ik het netjes over gegoten krijg.

Ziekenhuis zit hier niet in deze woonplaats en voor een andere apotheek moet ik ook naar een andere woonplaats. Ik moest voor de kosten opdraaien, omdat ze het speciaal voor mij zouden moeten bestellen. Dat ze die zakjes op voorraad zouden kunnen houden was volgens die apothekersassistente geen optie, omdat ze dat niet in hun assortiment hebben (?). Ik heb met mijn moeder (doktersassistente even overlegd) en zij dacht dat dit met het badje wel zou lukken, dus dan hopen we dat maar...

@ PR: bedankt voor je aanbod, maar ik denk dat het te lang gaat duren, ik wil het buisje graag voor het weekend opgestuurd hebben, omdat er anders zoveel dagen overheen gaan voor we de uitslag hebben.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 do 23 feb 2012 - 9:32

Heb geen tips voor je, maar jeetje, wat een gedoe en wat een ruk apotheek! Twisted Evil

Succes morgen!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mikki do 23 feb 2012 - 9:38

Wat een slechte service van je apotheek zeg! Ik heb er hier ook nog een aantal liggen, maar daar heb je niks aan. Ik vond het trouwens ook ondingen, die plaszakjes. Ik kon ze overigens wel zo ophalen in het ziekenhuis.

Haar in het badje zetten is wel een goed idee, heb je geen spuitje waarmee je het dan op kunt trekken? Dan hoef je het niet over te gieten.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 21:30

vanochtend om 8.15 stond ik ons badje en de speeltjes te ontsmetten, 8.30u zat dochter erin, 8.40 uur begint ze tegelijkertijd te poepen en te plassen :shock: Die urine was dus ook onbruikbaar. Ik heb nog één keer weer een plaszakje opgeplakt en als dat niet werkt, dan stop ik weer gaasjes in de luier.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 22:13

Kan je zelf het gaatje van het zakje niet wat groter maken?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 24 feb 2012 - 1:26

na overleg met de huisarts toch besloten om het even te laten voor wat het is. De kans dat het echt blaasontsteking is, is niet zo heel groot, de kans op een verontreinigd monster is een stuk groter. Wel goed blijven letten op de pijnklachten en eventueel opkomende koorts. Mochten de klachten wel verergeren wordt ze waarschijnlijk gekatheteriseerd.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne vr 24 feb 2012 - 4:00

Wel fijn dat je niet meer achter haar aan hoeft te lopen met een plaszak of een bekertje Wink Maar ik zou haar inderdaad gewoon goed in de gaten houden. Mocht het echt een fikse blaasontsteking zijn dan zal ze vrij snel koorts krijgen. Dan kun je gelijk contact opnemen met de huisarts.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mikki vr 24 feb 2012 - 9:25

Je kunt haar ook cranberrysap te drinken geven. Mijn oudste dochter is heel gevoelig voor blaasontstekingen, en bij haar zijn ze pas zichtbaar na een driedaagse kweek. Van de kinderarts hebben we het advies gekregen dagelijks een glas cranberrysap te geven, en bij klachten wat meer. Uit onderzoek is gebleken dat de werking namelijk lijkt op antibiotica.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 0:49

dochter heeft nu toch koorts en is ziek. Is even de vraag of het een griepje is, of dat het koorts van een blaasontsteking is. Vanmiddag om 14.20 moeten we bij de huisarts zijn.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 1 maa 2012 - 1:10

Ah, hopen dat het 'maar' een griepje is en geen blaasontsteking! Succes bij de huisarts en beterschap voor Y. hug
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Dora do 1 maa 2012 - 9:54

Hoe was het bij de huisarts?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 9:57

oortjes zijn nagekeken, longetjes geluisterd, maar dat was allemaal prima. De kans was niet heel groot dat het een blaasontsteking is (urine stinkt niet), maar voor de zekerheid gaan we morgen weer een poging wagen om urine op te vangen. Mijn moeder brengt morgenvroeg andere plaszakjes met een iets groter gaatje, dus hopen dat het daar wel mee lukt.

Meisje heeft in ieder geval flink koorts, gisteren 39.8, vanavond denk ik wel boven de 40 graden, ze wil niet meer drinken en eten, dus hopen dat ze zometeen slaapdronken nog een flesje wil hebben. Straks droogt ze nog uit ook Sad

Gast
Gast

Bericht  kwak do 1 maa 2012 - 10:00

had je al gewhatsapt!
ach.. die arme Y.!wat sneu voor d'r zeg! Ik hoopte eigenlijk dat het z'n 1dags koortje was gister.
heb je anders ORS in huis? moet ik je wat om de deur gooien morgen ochtend voor dat ik naar mn werk ga?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 10:02

misschien wel verstandig Kwak. Kan nu met haar ook niet naar de winkel. Past het door de brievenbus? Ik hoop dat we nog slapen tegen de tijd dat jij naar je werk moet Wink

Gast
Gast

Bericht  kwak do 1 maa 2012 - 10:05

Rejoy. schreef:misschien wel verstandig Kwak. Kan nu met haar ook niet naar de winkel. Past het door de brievenbus? Ik hoop dat we nog slapen tegen de tijd dat jij naar je werk moet Wink

jawel dat past wel en anders haal ik de zakjes uit het doosje daar staat ook de gebruiksaanwijzing op Wink evt wil ik het je nu ook nog even snel om de deur gooien hoor!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 10:08

doe morgen maar, of wat jou het beste uit komt. Y, slaapt nu eindelijk, dus we maken haar sowieso niet wakker, dus morgenvroeg is ook prima hoor!

Gast
Gast

Bericht  kwak do 1 maa 2012 - 10:12

ik zet het naast D. haar tas!Je hebt het morgen om een uur of 8!
beterschap voor d'r!Ik hoop dat ze snel op knapt en weer de "oude" Y is!
pas je ondertussen ook op jezelf!?!?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 10:15

super fijn kwak!

En ik pas goed op mezelf hoor. Mijn lieve mama komt me morgenvroeg een beetje helpen!

Gast
Gast

Bericht  L!ND@ do 1 maa 2012 - 19:31

Ach, arme Y. toch....Beterschap!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Muis do 1 maa 2012 - 20:08

Beterschap! Vind het altijd zo sneu voor die kleintjes. Hoe gaat het nu met haar?
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 21:09

de nacht was echt een hel, ze werd iedere keer gillend en overstuur wakker en ze zat te rillen/trillen van de koorts. We hebben de koorts niet gemeten, maar die was echt hoog. Ik kon haar op 10cm afstand voelen gloeien. Gelukkig slaapt ze nu nog/weer, kan ze misschien een beetje bij komen.

Ik zag de ORS van kwak in de bus zitten, dus zodra ze wakker is krijgt ze daar wat van. Mijn moeder komt over een half uurtje, dus dan kunnen we met de urine opvangen beginnen en direct weg brengen voor een kweekje.

Gast
Gast

Bericht  Tania vr 2 maa 2012 - 1:32

Arm meisje Sad
Is het inmiddels al gelukt met het opvangen? Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 2:57

met het andere zakje is het gelukt. Het blijkt tóch een blaasontsteking te zijn en ze is aan het uitdrogen. Ik wordt zo terug gebeld over met welke ab-kuur we moeten starten. Het leek vanmorgen weer wat beter te gaan met haar, maar ze heeft nu ook wel flinke koorts. Zo maar even weer wat ors geven en daarna een flesje warme melk, hopelijk gaat dat erin, verder wil ze niks hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 2 maa 2012 - 3:00

Ach arm ding, dus toch een blaasontsteking!

Probeer kleine beetjes drinken aan te bieden, ze kan beter elk uur 1 slokje water drinken dan helemaal niks.

Beterschap!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: