Hoe gaan we dit doen?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe gaan we dit doen?
Mijn vriend en ik hebben het steeds vaker over kinderen en het begint steeds meer te kriebelen. Het enige wat ons nog tegenhoud is dat mijn vriend momenteel geen vast werk heeft en via het uitzendbureau in de zorg werkt. Daardoor is zijn inkomen erg onzeker. (soms heeft hij maar 2 diensten in de maand)
Maar nu heeft hij voor de zomerperiode werk bij een instelling en ze zijn zo tevreden dat ze het al over hebben om hem in dienst te nemen. Het is natuurlijk nog niet zeker maar het is een mooi vooruitzicht.
Nu werk ik ook in de zorg waardoor we beide dus onregelmatig werken. Ik heb gekeken bij kinderdagverblijven hier in de buurt maar die gaan allemaal 07.00u-07.30u open. Dus als we allebei een vroege dienst hebben en dus om 07.00u moeten beginnen hebben we al een probleem. Zowel mijn ouders al schoonouders wonen niet in de buurt dus dat is ook geen optie. Op mijn werk is het eventueel wel mogelijk om vaste dagen te gaan werken maar daar wordt wel moeilijk over gedaan.
Nu duurt het natuurlijk nog wel even voordat we zover zijn maar ik ben benieuwd wat er nog meer mogelijk is en of er ook ouders zijn die tegen hetzelfde aanlopen.
Maar nu heeft hij voor de zomerperiode werk bij een instelling en ze zijn zo tevreden dat ze het al over hebben om hem in dienst te nemen. Het is natuurlijk nog niet zeker maar het is een mooi vooruitzicht.
Nu werk ik ook in de zorg waardoor we beide dus onregelmatig werken. Ik heb gekeken bij kinderdagverblijven hier in de buurt maar die gaan allemaal 07.00u-07.30u open. Dus als we allebei een vroege dienst hebben en dus om 07.00u moeten beginnen hebben we al een probleem. Zowel mijn ouders al schoonouders wonen niet in de buurt dus dat is ook geen optie. Op mijn werk is het eventueel wel mogelijk om vaste dagen te gaan werken maar daar wordt wel moeilijk over gedaan.
Nu duurt het natuurlijk nog wel even voordat we zover zijn maar ik ben benieuwd wat er nog meer mogelijk is en of er ook ouders zijn die tegen hetzelfde aanlopen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Hoe gaan we dit doen?
Een gastouder? Ik werk ook in de zorg en heb nu een hele flexibele gastouder. Dat is ideaal voor ons.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Wij werken ook allebei in de zorg.
Ik heb gelukkig een vast rooster p.m. Mijn man werkt in de gehandicaptenzorg en draait veel slaapdiensten waardoor hij al vaak 20 uu maakt. Hij werkt een vaste dag in de week van donderdag op vrijdag t/m 14.30 en dan zit hij al die 20u en hij heeft een contract voor 32u. Die donderdag en vrijdag zijn mijn vaste dagen vrij.
Mijn moeder en schoonouders wonen ook niet in de buurt maar springen wel bij als we oppas nodig hebben. Mijn schoonouders meestal doordeweeks en mijn moeder in het weekend als het nodig is
Maar ik heb ook al zitten kijken naar een gastouder en het lijkt mij voor julllie ook het gunstigst.
Ik heb gelukkig een vast rooster p.m. Mijn man werkt in de gehandicaptenzorg en draait veel slaapdiensten waardoor hij al vaak 20 uu maakt. Hij werkt een vaste dag in de week van donderdag op vrijdag t/m 14.30 en dan zit hij al die 20u en hij heeft een contract voor 32u. Die donderdag en vrijdag zijn mijn vaste dagen vrij.
Mijn moeder en schoonouders wonen ook niet in de buurt maar springen wel bij als we oppas nodig hebben. Mijn schoonouders meestal doordeweeks en mijn moeder in het weekend als het nodig is
Maar ik heb ook al zitten kijken naar een gastouder en het lijkt mij voor julllie ook het gunstigst.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Bij ons in de buurt heb je ook 24 uurs kinderdagverblijven (KDV klokje rond), zit zoiets toevallig ook niet bij jou in de buurt?
Gast- Gast
Gastouder zou inderdaad een optie kunnen zijn. 24 uurs kdv heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord. Ik ga even googlelen!
Shisha- Ratel
wij hebben ook een gastouder, uren dat ze daar komt worden betaald, meer niet. Daarnaast kan ik een dag van tevoren nog uren wijzigen en is ze heel flexibel. Als we om 6 uur s ochtends oppas nodig hebben kunnen we daar haar al brengen.
Gast- Gast
Ik heb even gegoogleld en als het goed is zitten hier in de buurt ook 24 uurs kinderdagverblijven. Maar een gastouder is anders ook wel een optie ja.
Maar goed, eerst maar afwachten of mijn vriend straks een baan heeft en dan kijken we wel weer verder.
Maar goed, eerst maar afwachten of mijn vriend straks een baan heeft en dan kijken we wel weer verder.
Shisha- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe gaan we dit doen?
» hoe gaan we dit doen? (Plaszakje)
» Wat gaan jij vanavond doen?
» Wat gaan jullie vanavond doen?
» Wat gaan jullie vanavond nog doen?
» hoe gaan we dit doen? (Plaszakje)
» Wat gaan jij vanavond doen?