Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe gaan we dit doen? (Plaszakje)

+13
L!ND@
Dora
Parisienne
Mikki
Annie24
meisje
TGR
Tania
Purpleflower
Susan
PapillonRose
Puzzle
kwak
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

hoe gaan we dit doen? (Plaszakje) Empty hoe gaan we dit doen? (Plaszakje)

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 21:46

urine van dochter moet voor de zekerheid nagekeken worden. Nu heb ik dus een plaszakje opgehaald bij de apotheek, wil ik in de luier vouwen, maar er blijkt een gaatje in te zitten van ongeveer 1x1cm. Bij jongetjes kun je het piemeltje erin doen, maar hoe gaan we dit in vredesnaam bij mijn meisje doen? Het is nogal goed gokken waar je dat zakje in de luier vast plakt..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe gaan we dit doen? (Plaszakje) Empty Re: hoe gaan we dit doen? (Plaszakje)

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 21:49

Wij hadden toen voor H. zakjes met een soort plakstripje.
Dat moest op haar schaamlipjes geplakt worden zodat het zakje bleef zitten.
Nou ja, niet dat dat echt werkte, maar ze hebben echt maar twee druppels nodig en die zaten er in.

Gast
Gast

Bericht  kwak ma 20 feb 2012 - 21:51

kun je niet een luier uitwringen?als je haar een wasbare luier om doet.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Puzzle ma 20 feb 2012 - 21:51

Misschien hebben ze een verkeerde meegegeven?? Mij lijkt het een zakje voor jongetjes, uit je omschrijving.
Wij verkopen ze ook, maar dan met zo'n 'plakrand' erom, heeft ook een grotere opening. Deze kun je er dus omheen plakken. Is voor jongens en meisjes. Zou anders even bellen naar de apotheek voor de 'gebruiksaanwijzing'
Puzzle
Puzzle
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 526
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 21:52

hier zit inderdaad ook een plakrandje aan, maar nu ik het gaatje nog wat beter bekeken heb, is het gaatje maar ongeveer 1 cm hoog en nog geen halve cm breed.. Dcohter is nu aan het spelen met het potje, hopen dat ze een toevalstreffer heeft en daar even op plast.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 21:53

kwak schreef:kun je niet een luier uitwringen?als je haar een wasbare luier om doet.

dat gaat niet lukken, dan moet de luier wel zo enorm verzadigd zijn, wil je daar wat uit kunnen knijpen.

Ik wacht even af of ze nog op het potje plast, want met dit zakje gaat het nooit lukken, dan ga ik vanmiddag wel even terug naar de apotheek. Moet zo ook nog weg, dus ook geen tijd om de hele ochtend af te wachten.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose ma 20 feb 2012 - 22:14

Ik heb het hier ook gehad, en het was een drama met die zakjes van de apotheek. Hier hebben ze maar 1 standaard soort zakje bij de apotheek, zo'n zakje zoals jij beschrijft. Eerst thuis tig van die zakjes versleten, en elke keer schoten ze los doordat het vocht in aanraking kwam met de plakstrip (die dus blijkbaar niet zo goed plakt). Het vocht liep dan weer de luier in.. Uiteindelijk heeft de huisarts het gedaan, heb ik haar in de wachtkamer in de buggy gehouden zodat ze niet teveel kon bewegen en heb ik haar daar flink te drinken gegeven. Even later een hele kleine opbrengst, maar dat was voldoende smile

Later moest het ook nog een keer voor de kinderarts, en in het ziekenhuis hier bleken ze wel verschillende soorten zakjes te hebben (voor jongen en meisje een aparte). Die plakte heel goed, de opening was groter en die kon je makkelijk over de schaamlipjes plakken. Dus mocht het niet lukken, dan kun je nog proberen of je misschien via de apotheek (wat hier niet kon) of het ziekenhuis aan een plaszakje voor meisjes kunt komen. Met dit zakje lukte het mij in 1x, terwijl het met die andere na tig keer nog niet gelukt was.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 22:15

ik heb nu een heeeeel klein beetje, heb het opgevangen met een gaasje, dus ik hoop dat het monster niet verontreinigd is. Breng het zo weg en dan zullen we wel horen of we voor de herkansing mogen hoe gaan we dit doen? (Plaszakje) 394967

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 20 feb 2012 - 22:51

Zet haar op het potje en zet je laptop er tegenover met een leuk filmpje op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Purpleflower ma 20 feb 2012 - 23:14

Hier lukte het ook niet met een zakje.
Ik weet dat als onze dochter net wakker is dat ze gaat plassen.
Dus ik heb haar toen wakker gemaakt, snel broek en luier uit, en op een emmertje gezet.
Binnen 2 minuten had ik een plasje.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Gast di 21 feb 2012 - 0:17

nou, het was voldoende en niet verontreinigd gelukkig! Zo met de eerste test lijkt ze geen blaasontsteking te hebben, urine wordt op kweek gezet waarvoor ik morgen moet bellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 23:44

in het kweekje is toch bacteriegroei gevonden, maar het is niet duidelijk of dit een blaasontsteking komt, of komt door het verontreinigde monster (met een gaasje opgevangen). Mag zo Ă©Ă©n of andere urineopvangset ophalen, moet ik weer urine opvangen en dat wordt dan opgestuurd naar het ziekenhuis. Hopen dat deze set iets handiger werkt dan dan plaszakje met veel te klein gaatje.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 0:29

blijkt het gewoon een urinekweeksetje te zijn met een buisje/bakje dat bijna helemaal vol moet. Net weer bij de apotheek geweest, om te vragen hoe zo'n zakje dan werkt. Blijkt het een newborn-jongenszakje te zijn :face: dat verklaart het kleine gaatje, pas geboren babyjongetjes hebben natuurlijk niet zulke grote piemeltjes. Of ze dan grotere zakjes hadden, nee hadden ze niet. Konden ze wel bestellen, maar dan moesten ze er 50 bestellen en waren de kosten á 60 euro voor mij hoe gaan we dit doen? (Plaszakje) 394967 Gaan we dus niet doen. Dus als iemand anders nog een creatief idee heeft om schone urine op te vangen, hoor ik het graag.

Gast
Gast

Bericht  Tania do 23 feb 2012 - 0:30

Veel drinken geven en dan op een potje laten zitten en afleiden tot ze geplast heeft misschien.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TGR do 23 feb 2012 - 0:37

Leeg badje met interessante speeltjes in de kamer zetten, kind erin zonder luier en dan wachten tot ze geplast heeft en maar hopen dat het in het badje terecht komt, dan ergens in gieten.

Zoiets?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 0:39

zouden potje/badje schoon genoeg zijn om niet weer een verontreinigd monster te krijgen? Ik heb hier namelijk alleen allesreiniger enzo in huis, geen desinfectiemiddel om het echt goed schoon te krijgen.

Gast
Gast

Bericht  meisje do 23 feb 2012 - 0:40

Ik zou haar zonder luier laten lopen en dan wat te drinken geven
Heb eens ergens gelezen dat ze meestal 5min na het drinken moeten plassen.

Wel raar trouwens dat de ha die zakjes niet heeft en ze ook niet wil bestellen..
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  TGR do 23 feb 2012 - 0:41

Rejoy. schreef:zouden potje/badje schoon genoeg zijn om niet weer een verontreinigd monster te krijgen? Ik heb hier namelijk alleen allesreiniger enzo in huis, geen desinfectiemiddel om het echt goed schoon te krijgen.

Ik heb geen beter idee voor je Embarassed

Misschien toch even Dettol halen bij de supermarkt om iig toch wat spullen goed schoon te maken.

Wat een gedoe trouwens. Hebben ze geen babyplastuit?

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 0:42

meisje schreef:Ik zou haar zonder luier laten lopen en dan wat te drinken geven
Heb eens ergens gelezen dat ze meestal 5min na het drinken moeten plassen.

Wel raar trouwens dat de ha die zakjes niet heeft en ze ook niet wil bestellen..

maar hoe vang je het dan op, dan heb je het op de grond liggen toch? Zij voelt nog niet dat ze moet plassen, dus haar dan op het potje zetten lukt niet.

En die zakjes gaan via de apotheek bij ons, niet via de huisarts.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 23 feb 2012 - 0:43

TGR schreef:
Rejoy. schreef:zouden potje/badje schoon genoeg zijn om niet weer een verontreinigd monster te krijgen? Ik heb hier namelijk alleen allesreiniger enzo in huis, geen desinfectiemiddel om het echt goed schoon te krijgen.

Misschien toch even Dettol halen bij de supermarkt om iig toch wat spullen goed schoon te maken.

dochter moet binnen een kwartier naar bed, daarna moet ik toch naar de supermarkt en kan ik wel dettol mee nemen. Badje is namelijk wel een goed idee, daar blijft ze meestal wel even in zitten om te spelen.

Babyplastuit lijkt me ook lastig uitvoerbaar, dan moet ik de hele dag achter m'n dochter aanrennen om die plastuit tussen haar benen te houden :P

Gast
Gast

Bericht  meisje do 23 feb 2012 - 0:43

En haar wat drinken geven en dan al op het potje zetten.
Wat spelen met haar, boekje lezen, etc en haar gewoon laten zitten (ik weet niet of ze dat doet hoor)
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Tania do 23 feb 2012 - 0:47

Heb je ook geen andere apotheek in de buurt waar ze andere plaszakjes hebben?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan do 23 feb 2012 - 1:06

Wat een belachelijke klantonvriendelijke apotheek, dat jij dan het hele pakket plaszakjes zou moeten afnemen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TGR do 23 feb 2012 - 1:11

Rejoy. schreef:
TGR schreef:

dochter moet binnen een kwartier naar bed, daarna moet ik toch naar de supermarkt en kan ik wel dettol mee nemen. Badje is namelijk wel een goed idee, daar blijft ze meestal wel even in zitten om te spelen.

Babyplastuit lijkt me ook lastig uitvoerbaar, dan moet ik de hele dag achter m'n dochter aanrennen om die plastuit tussen haar benen te houden :P

Babyplastuitluier

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  PapillonRose do 23 feb 2012 - 7:19

Ik weet niet of het inmiddels gelukt is? Maar ik heb even gekeken, ik heb er hier nog liggen. In het ZH had ik er meteen meerdere meegekregen, voor het geval het niet lukte of dat het nog een keer moest voor vervolgonderzoek. Dus als je wilt kan ik ze opsturen? Alleen duurt het dan natuurlijk nog even voor je het kunt opvangen. Maar mocht het nog niet gelukt zijn dan wil ik ze best opsturen als je dat wilt!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: