Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hapjes voor 2

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hapjes voor 2 Empty Hapjes voor 2

Bericht  Mierzoet ma 23 jan 2012 - 4:07

Ik wil ipv een keer echt avondeten, verschillende hapjes maken voor mij en mijn vriend. Zodat we die tussen de film door kunnen eten. Wij hebben niet zo heel veel spullen in huis, kopen vind ik niet erg maar niet als je dan nog een hoop over houdt waarmee je niets doet.

Hebben jullie recepten voor mij? En ow ja, mijn vriend lust echt geen kaas! Ik wil bijvoorbeeld gevulde champignons maken maar daar zit overal kaas in volgens mij!

Mierzoet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 197
Registratiedatum : 09-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hapjes voor 2 Empty Re: Hapjes voor 2

Bericht  Marin ma 23 jan 2012 - 4:13

Ik eet ook wel vaak gewoon hapjes als avondeten.

Lust hij ook geen roomkaas? Want anders kan je makkelijk peppadews met roomkaas maken/kopen.

Je kunt verder maken/kopen:

- kleine samosa's/groente loempiaatjes
- yakitori spiesjes of andere spiesjes
- paprika reepjes en kipfilet met een yoghurt-tomaten dipsaus, eventueel wat pittiger gemaakt
- kleine Vietnamese hamburgertjes (gewoon half om half gehakt met wat chili peper en knoflook er door) met een Vietnamese dipsaus of chili saus
- bladerdeeg flapjes met bijvoorbeeld pittig gehakt of spinazie of een knakworstje er in
- pita chips (pita broodjes in vier stukjes snijden en roosteren in de oven met wat olijfolie) met houmous

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  minoessepoes ma 23 jan 2012 - 4:29

Wij hadden het met kerstavond ook hapjes.

Toen had ik gewoon 1 kipfilet in blokjes gemarineerd in o.a. ketjap, knoflook, sambal, gember en daarvan voor ieder 2 sate spiesjes gemaakt en die op tafel gezet in een hoge beker met sate saus erin. We hadden nog een stukje beenham die ik afgebakken had in de oven en dat hadden we in plakjes op stokbrood en verder had ik zelf eiersalade gemaakt, hadden we nog pesto en kruidenboter in de koelkast. We hadden een blok kaas in huis en daar blokjes van gesneden en dan met mosterd, verder had ik wat olijven (die eet ik toch wel op door ze in salades te verwerken), gevulde pepadews en we hadden nog wat bittergarnituur in de frituur gegooid. Ow en we hadden paprika reepjes en plakjes komkommer met een dip. Restjes op gemaakt en heerlijk zitten smullen!

Je zou ook een grote schaal nachos kunnen maken. Gewoon de nachos verdelen over een ovenplaat, gehakt rullen met Mexicaanse kruiden (taco kruiden) (of zelf kruiden met komijn, cayenne peper en oregano bijvoorbeeld) en dat over de nachos verdelen en verder kan je nog van alles toevoegen wat je lekker vind. Ik doe vaak kleine blokjes tomaat, mais, paprika, rode ui, jalepenos (kan je ook in een potje kopen, staat bij de kruiden voor wraps e.d.), geraspte kaas of cheddar en daar dan zure room en guacamole (kan je zelf maken maar ook kopen) of bijvoorbeeld chilisaus bij serveren. Ook echt een heerlijke maaltijd voor tijdens een film!

Ow hij lust geen kaas, dan zou ik bij de nachos de ene helft met en de andere helft zonder kaas doen (al vind ik wel een beetje dat het erbij hoort!)
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Inge ma 23 jan 2012 - 5:10

- Kerstomaatjes vullen met tonijnsalade
- Nacho's met guacamole en salsasaus
- Rolletjes maken met komkommer aubergine of courgette; (vullen met tomatentapenade of pesto ook lekker om te vullen met roomkaas voor jezelf)
- Gehaktballetjes in tomatensaus of satesaus
- Kipspiesjes

Spinazie bladerdeeghapje
Bladerdeegflapjes gevuld met even gewokte spinazie met een uitje en knoflook er door, pijnboompitjes en een beetje ei.

Champignons (geroosteerd) met knoflookolie
Ingrediënten
¾ dl olijfolie extra vierge
2 geperste knoflookteentjes
½ limoen
1 kleine Spaanse peper
2 el fijngehakte peterselie
12 grote platte champignons
zout
peper
Bereidingswijze

Rasp de schil van de limoen en pers hem daarna uit. Ontdoe de peper van zaadjes en hak hem fijn. Meng alle ingrediënten behalve de champignons in een kom en breng ze op smaak met zout en peper.
Borstel de champignons schoon en leg ze met steel naar beneden in de grillpan. Plaats de grillpan ca. 4 min. onder de voorverwarmde grilloven tot ze vocht afgeven. Keer de paddestoelen om en herhaal procedure.
Schep de champignons als ze gaar zijn in een voorverwarmde schaal en giet de dressing erover. Laat ze voor het serveren afkoelen tot kamertemperatuur.

Pollo a la miel y mostaza ( Kip met honing en mosterd)
Ingrediënten
500g Kipfilet
50g Bloem
2 Eieren
1dl Olijfolie
6 eetl. Sojasaus
4 eetl. Honing
3 eetl. Mosterd
zout en peper
Bereidingswijze

Snijd de kip in reepjes. Rol de reepjes door de bloem en daarna door het ei. Let erop dat de kip rondom bedekt is met ei en bloem! Dan krijgt de kip een mooi bruin korstje. Doe de olie in de pan en bak hierin de kip goudbruin. Meng in een kom de sojasaus, de honing en de mosterd en giet dit mengsel over de kip.

Zoete poffertjes
Poffertje met een stukje fruit erop (bijv aardbei, ananas, banaan) en daarna een beetje poedersuiker erop, of chocodip

Kiprolletjes in bladerdeeg met satesaus
zout en peper
500 g kipfilet, in reepjes of blokjes
1 ui
3 plakjes bladerdeeg uit de vriezer, ontdooid (ik had dacht ik iets meer nodig)
satésaus en/of zoete chilisaus
melk of losgeklopt ei
1 el maanzaad of sesamzaad (lekkerder)
-
Fruit de ui aan eventueel met wat knoflook
Strooi zout en peper over de kip, bak de kip kort en roer er pindasaus en chilisaus door.
Rol de plakjes recht of diagonaal op; laat de uiteinden open. (ik maak er gewoon pakketjes van)
Leg de pakketjes met de naad naar beneden op een bakplaat, bestrijk ze met melk of ei en bestrooi ze met de zaadjes.
Bak de kipstengels 20-25 minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden Celcius of gasstand 4 en dien ze op met de saus van uw keuze.

Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud