Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van uitzendbureau naar vaste baan

+2
Antibes
Shisha
6 plaatsers

Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Shisha zo 31 jul 2011 - 22:57

Mijn vriend werkt al een lange tijd via het uitzendbureau in de zorg. Er zijn periodes dat hij heel veel kan werken, zoals nu in de vakantieperiode, maar er zijn ook periodes dat ze nauwelijks werk voor hem hebben.
Nu werkt hij momenteel heel veel bij 1 instelling waar hij het heel erg naar zijn zin heeft en ze zijn daar ook erg tevreden over hem. Ze willen hem dus graag in dienst nemen.
Maar nu is het via het uitzendbureau zo geregeld dat ze hem moeten uitkopen. Van hogere hand is besloten dat ze dat niet kunnen/willen betalen en de enige optie is om daar dan een periode niet te werken. Maar nu blijkt die periode 6 maanden is voordat ze hem kosteloos kunnen overnemen.
Maar het is toch belachelijk dat een uitzendbureau het tegenhoud dat hij een vaste baan krijgt!? Ze kunnen hem namelijk geen vaste uren bieden en hij heeft soms periodes dat hij maar 1 dienst in de week heeft. Soms zelfs minder.
Ander werk hebben ze ook niet voor hem. Hij heeft al gesolliciteerd voor magazijnwerk, productiewerk, callcenterwerk etc. om tijdelijk wat anders te kunnen doen zodat hij vast werk in de zorg kan krijgen maar helaas nog zonder resultaat.
Ook bij andere instellingen krijgt hij alleen maar afwijzingen omdat hij al via het uitzendbureau werkt.

Maar wat moet hij dan een half jaar gaan doen? + dat ze bij die instelling op dit moment een paar vacatures hebben maar wie zegt dat dat over een half jaar nog steeds zo is!?
Dit is echt zo frustrerend, ook voor mijn vriend. Maar mag een uitzendbureau hem wel de kans op vast werk ontnemen?
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Antibes zo 31 jul 2011 - 23:11

Een half jaar via een ander uitzendbureau werken?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Penny Blossom zo 31 jul 2011 - 23:16

Zelf op een functie solliciteren zal dan ook niet gaan, denk ik?
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Shisha zo 31 jul 2011 - 23:18

Hij staat bij zo'n beetje bij alle uitzendbureau's hier ingeschreven maar ze blijven zeggen dat ze niks voor hem hebben.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Shisha zo 31 jul 2011 - 23:19

Blackrabbit: Nee dan krijgt hij een afwijzing omdat hij al via het uitzendbureau werkt dus ze mogen hem dan niet zomaar aannemen. Het kan wel maar als het uitzendbureau er achter komt dan kunnen ze een flinke boete krijgen dus dat risico willen ze niet nemen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Gast ma 1 aug 2011 - 0:43

Een uitzendbureau verdient zijn geld op het moment dat jouw vriend werkt. Het is dus logisch dat ze hem niet 'zomaar' een vast contract laten aannemen bij die zorginstelling. Dan zouden veel werknemers en werkgevers misbruik maken van het uitzendbureau, ze koppelen dan alleen nog maar mensen aan werk en verdienen niks.
Kan hij niet die uren die hij aangeboden krijgt voor een contract van die zorginstelling werken via het uitzendbureau? Als ze de uren hebben, kan het toch ook op die manier geregeld worden? Dan kan je vriend na een half jaar (of 1040 uur) het contract aannemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Shisha ma 1 aug 2011 - 1:02

Nee dat is ook wel logisch inderdaad maar vaste uren willen ze niet geven via het uitzendbureau en bij die instelling werken ze liever niet met uitzendkrachten omdat het te duur is. Maar omdat er nu wat vacatures zijn en ze zoveel uren tekort komen maken ze een uitzondering. Dus zodra ze die uren kunnen opvullen doen ze dat en zal mijn vriend daar niet meer via het uitzendbureau kunnen werken dus dan wordt het lastig om aan die 1040u te komen. En ik denk niet dat ze een half jaar een vacature gaan openhouden.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  silly-one ma 1 aug 2011 - 6:15

Als de organisatie hem echt wil hebben, dan zullen ze die 6 maanden maar op de koop toe moeten nemen. Ik heb ook ooit zo mijn bijbaantje gehad. Waarbij ik ook eerst 6 mnd voor het uitzendbureau heb gewerkt, maar daarna wel gelijk een vast contract kreeg. Ook al was ik via het uitzendbureau binnen gekomen, ik kreeg de baan wel. Uiteindelijk heb ik er nog 3 jaar gewerkt.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Shisha ma 1 aug 2011 - 20:14

Tja, ik hoop het. Maar het is gewoon balen als dit aan hem voorbij gaat. Hij is al zo lang opzoek naar een vaste baan en hij heeft het er zo erg naar zijn zin. Maar de teamleider wou hem weer spreken dus ik ben benieuwd wat daar uit komt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Bay di 2 aug 2011 - 0:16

Ik heb dit ook een keer gehad. Werkte via het uitzendbureau en na een tijdje wilde dat bedrijf mij ook een contract aanbieden.
Waren idd verschillende opties. Ik moest toen nog zoveel uur werken via het uitzendbureau bij dat bedrijf en daarna was het klaar en kon het bedrijf mij een contract aanbieden. Het aantal uur viel wel mee. Ik werkte er parttime naast mijn studie.
Max 2 dagen en in de vakantieperiode meer.

Misschien is dat ook een optie voor je vriend en het bedrijf waar hij nu werkt?

Succes iig!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Marcellah89 di 2 aug 2011 - 9:05

Het lijkt me lastig om er via dat uitzendbureau uit te komen.
Maar je vriend kan toch ook solliciteren bij een andere zorgorganisatie?
In de zorg staan ze te springen om krachten dus het moet niet moeilijk zijn om aan meer uren te komen!
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Shisha di 2 aug 2011 - 21:30

Marcellah: Dat is juist het probleem. Hij is van uitzendbureau overgestapt omdat ze bij die 1e op een gegeven moment echt bijna geen werk meer hadden. En nu werkt hij dus bij een andere maar daar is het net zo weinig. Alleen nu in de zomertijd is het weer even redelijk druk.
Dat komt omdat bijna alle huizen tegenwoordig met een eigen flexpool werken en liever geen uitzendkrachten krijgen. Alleen als het echt niet anders kan.
Maar hij is de afgelopen maanden dus wel bij ieder huis in de omgeving minstens 1x ingezet waardoor hij dus nergens kan worden aangenomen omdat het huis hem dan moet uitkopen van het uitzendbureau.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Marcellah89 wo 3 aug 2011 - 9:11

Oh oke, heb ik het niet goed gelezen.
Ik dacht hij werkt bij een organisatie en er zijn vast wel meerdere organisaties, dus kan hij een ander kiezen.
Vervelend zeg! Wat voor diploma heeft hij voor de zorg als ik vragen mag? Niet dat het er wat toe doet, maar ben gewoon benieuwd op wat voor niveau hij werkt.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van uitzendbureau naar vaste baan Empty Re: Van uitzendbureau naar vaste baan

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum