Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zelfgemaakte Mei Tai

+6
Roodkapje
Printje
Bruintje Beer
Thunder
meisje
Smaragdje
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 9:50

Ik ga deze week op de markt stoffen uitzoeken, heb er nu al zin in Very Happy .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Liadan ma 20 feb 2012 - 9:51

Heeft er toevallig ook iemand een slaapkapje aan de Mei Tai gemaakt?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Smaragdje ma 20 feb 2012 - 9:55

[quote="Teddyaapje"]
Bruintje Beer schreef:Mijn moeder heeft ook een mei tai gemaakt voor mij. Ze vond het erg meevallen allemaal. Dit is de link:
http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2009/11/zelf-een-mei-tai-maken.html[/quote]



Ik heb ook vooral deze site gebruikt, maar heb ze wel met gevulde banden zoals die van slingomama gemaakt, daarmee kan ik het gewicht 'beter aan' en ik vind t makkelijker knopen omdat de banden smaller zijn als met een mt wrap.

De draagjas heb ik trouwens ook gemaakt zoals op deze site uitgelegd word. Ik had nog nooit wat gemaakt met een naaimachine en met behulp van die site en de gebruiksaanwijzing van de machine is t me allemaal gelukt.



Is het een beschrijving van een wraparound?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  kwak ma 20 feb 2012 - 9:56

ik heb ook een mei-tai gemaakt via de stap voor stap blog en ook ik had nog niet eerder een naaimachine aangeraakt.
ik vond het heel erg mee vallen, ik had hem in een avond af!
en het mooie is, D. wil er nog in, in tegenstelling met de andere doeken waar ze niet meer in wil.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Teddyaapje ma 20 feb 2012 - 10:08

[quote="Smaragdje"]
Teddyaapje schreef:
Bruintje Beer schreef:Mijn moeder heeft ook een mei tai gemaakt voor mij. Ze vond het erg meevallen allemaal. Dit is de link:
http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2009/11/zelf-een-mei-tai-maken.html[/quote]



Ik heb ook vooral deze site gebruikt, maar heb ze wel met gevulde banden zoals die van slingomama gemaakt, daarmee kan ik het gewicht 'beter aan' en ik vind t makkelijker knopen omdat de banden smaller zijn als met een mt wrap.

De draagjas heb ik trouwens ook gemaakt zoals op deze site uitgelegd word. Ik had nog nooit wat gemaakt met een naaimachine en met behulp van die site en de gebruiksaanwijzing van de machine is t me allemaal gelukt.



Is het een beschrijving van een wraparound?

Jep, maar je hoeft dus alleen de banden anders te maken als je dat niet wilt. Oja, in de beschrijving worden de taillebanden schuin op het rugpand gezet, maar ik vind het prettiger dragen met de banden recht (horizontaal) erop gezet. Hiervoor moet je ong. 2cm boven de onderste rand van het rugpand afblijven zodat je hem nog goed kunt naaien en omkeren.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Smaragdje ma 20 feb 2012 - 10:43

[quote="Teddyaapje"]
Smaragdje schreef:
Teddyaapje schreef:
Bruintje Beer schreef:Mijn moeder heeft ook een mei tai gemaakt voor mij. Ze vond het erg meevallen allemaal. Dit is de link:
http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2009/11/zelf-een-mei-tai-maken.html[/quote]



Ik heb ook vooral deze site gebruikt, maar heb ze wel met gevulde banden zoals die van slingomama gemaakt, daarmee kan ik het gewicht 'beter aan' en ik vind t makkelijker knopen omdat de banden smaller zijn als met een mt wrap.

De draagjas heb ik trouwens ook gemaakt zoals op deze site uitgelegd word. Ik had nog nooit wat gemaakt met een naaimachine en met behulp van die site en de gebruiksaanwijzing van de machine is t me allemaal gelukt.


Is het een beschrijving van een wraparound?

Jep, maar je hoeft dus alleen de banden anders te maken als je dat niet wilt. Oja, in de beschrijving worden de taillebanden schuin op het rugpand gezet, maar ik vind het prettiger dragen met de banden recht (horizontaal) erop gezet. Hiervoor moet je ong. 2cm boven de onderste rand van het rugpand afblijven zodat je hem nog goed kunt naaien en omkeren.

Ik wilde juist een wrap around, ik heb altijd het idee dat ik hem daarin veiliger kan knopen ;-) Misschien dat ik mij dan toch maar eens er aan ga wagen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Liadan za 3 maa 2012 - 7:23

Oke, ik voel mezelf heel blond, maar ik snap iets niet uit de beschrijving van deze site:
http://stapvoorstap-lies.blogspot.com/2009/11/zelf-een-mei-tai-maken.html
Ik wil straks de stof voor mijn mei tai gaan knippen maar nu staat ergens in het begin dit:



Je kan de flap hoekig maken of wat ronder net als ik, dat is eigen keuze.

Plooi die in de lengte dubbel, de beide kanten moeten elkaar exact overlappen. Hier kan je wat bijknippen indien nodig (het gaat om de rode lap op de foto, het roze is niet van belang)

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Meitaimaken001640x480

Ik snap alleen niet wat die rode lap is Question . Ik moet toch 4 lange smalle stukken knippen en dan 3 keer het rugpand, wat is dan die rode lap?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 7:33

heb de hele beschrijving niet door gelezen, maar kan dit het slaapkapje zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Gast za 3 maa 2012 - 7:57

Is dit niet het rugpand dan? Dubbelgevouwen in de lengte?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Liadan za 3 maa 2012 - 8:03

Minneke schreef:Is dit niet het rugpand dan? Dubbelgevouwen in de lengte?
Jaaaa, je hebt gelijk. Ik liet me toch misleiden door die roze lap en omdat ze het zelf allemaal uit roze heeft geknipt. Ik dacht eerst ook dat het een slaapkapje was maar het leek me zo scheef nerd .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Tazz za 3 maa 2012 - 9:04

Mijn schoonmoeder en ik hebben er samen 1 gemaakt, we zijn er 3 middagen mee bezig geweest, op de patronen maken na viel het reuze mee.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Teddyaapje za 3 maa 2012 - 10:32

Ik zie dat je er al uit bent, hoe ver ben je met de mt? De eerste heb ik echt ik weet niet hoeveel uur over gedaan, nu ben ik er binnen 2,5/3 uurtjes mee klaar. Heb wel een hele voorraad voorgeknipt, dat scheelt natuurlijk wel.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Liadan za 3 maa 2012 - 10:35

Teddyaapje schreef:Ik zie dat je er al uit bent, hoe ver ben je met de mt? De eerste heb ik echt ik weet niet hoeveel uur over gedaan, nu ben ik er binnen 2,5/3 uurtjes mee klaar. Heb wel een hele voorraad voorgeknipt, dat scheelt natuurlijk wel.
Ehm...ik ben nog niet begonnen, haha. Na mijn post daarstraks ben ik eerst een shirtje gaan versieren en ik hoop dat ik morgen tijd heb en kan gaan knippen. Ik denk ook dat ik er lang over ga doen, als ik alleen al zie hoeveel ik moet strijken bij de stof van de banden Evil or Very Mad .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Teddyaapje za 3 maa 2012 - 10:43

Haha, dat was idd een hels karwei. Ik heb alleen de eerste mt met wrap banden gemaakt, de andere allemaal gevuld, dat lijkt wel sneller te gaan maar dat kan ook komen omdat ik een hekel heb aan strijken Very Happy Ik strijk nu trouwens niks meer als ik een mt maak, als je het goed strak trekt en vast spelt (bij stap 5 bijv) kan het ook zonder. Succes! Plaats je een foto als je klaar bent? Ik zal morgen eens foto's maken van de mt's die ik gemaakt heb.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Liadan zo 4 maa 2012 - 5:00

Ik ben klaar met deel 1 (knippen van de stof), nu op naar deel 2, mijn favoriete bezigheid: strijken laughcry .

Teddyaapje, waarmee vul jij de banden van de mei tai? Ik ga deze gewoon maken volgens de beschrijving maar misschien dat ik er binnenkort nog wel 1 maak met gevulde banden (al heb ik al een mei tai met gevulde banden, maar ja, je kan er nooit genoeg hebben hè en anders doe ik 'm wel cadeau aan iemand).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Teddyaapje zo 4 maa 2012 - 8:32

Zo heb ik gevulde banden gemaakt; vouw de lap voor de banden dubbel en stik de lange kant en 1 korte kant dicht, dan binnenstebuiten draaien. Voor de vulling heb ik fleecestof gebruikt; 50cm voor de schouderbanden en 25cm voor de heupbanden. Breedte moet je even nameten als je de banden hebt omgekeerd en dan zo'n 2cm smaller pakken. Van de fleece heb ik 3 laagjes op elkaar vastgestikt en daarna in de banden laten zakken, zo'n 15cm van het begin van de band af omdat dat in t rugpand verdwijnt. Dan heb ik ze aan de bovenkant in de breedte vasgestikt, dan 2 banen over de lengte omlaag (zoals bij veel rugzakken) en dan nog een keer in de breedte onderaan (aan t einde van de fleece dus).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Liadan wo 7 maa 2012 - 8:24

Ik heb mijn Mei Tai vandaag zo goed als afgemaakt en even uitgeprobeerd met mijn dochter. Hij draagt erg fijn, dat valt niet tegen. Een volgende maak ik wel met gevulde banden en dan doe ik er touwtjes aan zodat ik de flap als slaapkapje kan gebruiken (misschien probeer ik die er hier nog wel een keer tussen te prutsen). Nu de uiteinden van de banden nog afwerken en dan is ie klaar. (ik had 'm trouwens erg scheef geknoopt dus let daar maar niet op...).
Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 IMG_8090-kopie

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Liadan wo 7 maa 2012 - 8:26

Teddyaapje, ik ben ook wel benieuwd naar de Mei Tai's die jij hebt gemaakt, showen maar dus Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zelfgemaakte Mei Tai - Pagina 2 Empty Re: Zelfgemaakte Mei Tai

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum