Op alle slakken zout leggen
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Op alle slakken zout leggen
Ik krijg een beetje het gevoel dat je bij ieder woord wat je tikt stil moet staan of er een discussie door kan ontstaan.
Herkenbaar? Reageer jij daarom anders of minder dan je zou willen?
Waardoor komt het 'op alle slakken zout leggen' volgens jou?
Herkenbaar? Reageer jij daarom anders of minder dan je zou willen?
Waardoor komt het 'op alle slakken zout leggen' volgens jou?
Gast- Gast
Re: Op alle slakken zout leggen
Uhm... het is toch een forum, waar juist de bedoeling is dat er gediscussieerd wordt? Dus waarom zou je dan minder posten of op je woorden letten?
Terkina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 273
Registratiedatum : 18-11-10
Dat gevoel heb ik ook een beetje. Soms als ik het lees denk ik, oké hoe kan je hier een discussie over krijgen
Volgens mij komt het doordat sommige mensen erg zwartwit reageren en weinig genuanceerd zijn. Daarnaast zijn het een beetje dezelfde personen die dit tegen elkaar doen. Die dus al bij voorbaat het gigantisch niet eens zijn met de ander.
Edit: ik snap dat het een forum is om over dingen te discussiëren, maar soms gaat het me echt te fel en te kort door de bocht tegen elkaar.
Volgens mij komt het doordat sommige mensen erg zwartwit reageren en weinig genuanceerd zijn. Daarnaast zijn het een beetje dezelfde personen die dit tegen elkaar doen. Die dus al bij voorbaat het gigantisch niet eens zijn met de ander.
Edit: ik snap dat het een forum is om over dingen te discussiëren, maar soms gaat het me echt te fel en te kort door de bocht tegen elkaar.
Laatst aangepast door Nora op zo 19 feb 2012 - 2:04; in totaal 1 keer bewerkt
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Merk er niks van als ik eerlijk ben, maar ik ben ook niet bang dat er een discussie ontstaat door mijn mening. Dat is logisch op een forum.
Gast- Gast
Soms zie inderdaad wel discussies waarvan ik denk: hoe is het mogelijk om hier een pagina'slang topic over te krijgen? Bijvoorbeeld dat motor rijden van de partner waar het nu al voor de tweede keer over gaat.
Bij sommige zaken let ik wel op mijn woorden (maar dan de manier van uitdrukken, niet dat ik vermijd om mijn mening te geven), bijvoorbeeld opvoeding van de kinderen. Maar dat is gewoon een heel gevoelig onderwerp, ik voel me op dat gebied ook sneller aangevallen dan op andere. Op andere punten geef ik gewoon mijn mening, maar ik probeer het altijd respectvol te houden.
Bij sommige zaken let ik wel op mijn woorden (maar dan de manier van uitdrukken, niet dat ik vermijd om mijn mening te geven), bijvoorbeeld opvoeding van de kinderen. Maar dat is gewoon een heel gevoelig onderwerp, ik voel me op dat gebied ook sneller aangevallen dan op andere. Op andere punten geef ik gewoon mijn mening, maar ik probeer het altijd respectvol te houden.
Gast- Gast
Ik ben best zwart-wit. Ook in het dagelijkse leven. Dus reageer ook vast wel met regelmaat zo :-) Heb vaak meningen van anderen nodig om in het grijze gedeelte te komen
Gast- Gast
Ik merk dat ik me soms inhoud. Niet dat ik met iedereen vriendjes wil zijn want ik hou wel van een goede discussie maar omdat er meiden zijn die het beter kunnen verwoorden en een veel openere kijk hebben dan mij. Ik wil vaak nog wel eens zwart/wit denken.
Gast- Gast
Een (goede) discussie is niet erg, juist interessant. Ik erger me alleen aan bepaalde forummers die constant (ook bij bepaalde personen) er boven op zitten om niet eens een discussie maar eerder de confrontatie aangaan op een vervelende manier.
Ik vind dat echt heel irritant.
Ik vind dat echt heel irritant.
Gast- Gast
Ik vind het vaak juist leuk als er een discussie ontstaat. Daarvoor hoeft het niet eens een heel belangrijk onderwerp te zijn. Als er op dit forum niet gediscussieerd zou worden en het zou alleen maar bestaan uit kletsgroepjes en het uitwisselen van tips dan zou ik het behoorlijk saai vinden.
Soms wil ik wel eens iets plaatsen en dan bedenk ik me weer, maar dat lijkt me alleen maar normaal. Dat is juist het voordeel dat je hebt van discussiëren via internet, dat je kunt terugkomen op je woorden voor je ze hebt neergezet. In het echt denk je ook wel eens: dat had ik beter niet kunnen zeggen.
Soms wil ik wel eens iets plaatsen en dan bedenk ik me weer, maar dat lijkt me alleen maar normaal. Dat is juist het voordeel dat je hebt van discussiëren via internet, dat je kunt terugkomen op je woorden voor je ze hebt neergezet. In het echt denk je ook wel eens: dat had ik beter niet kunnen zeggen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Sommige mensen hebben in het dagelijks leven niet zo'n "grote mond" en willen het hier graag uiten waarschijnlijk
Gast- Gast
Grappige is dat het andersom ook zo is, Razz. Ik weet bijvoorbeelddat er ook meiden buiten het forum echt overal en over iedereen een uitgesproken mening hebben, terwijl ze hier op het forum toch een stuk liever zijn.
En wat mezelf betreft: ik denk dat ik juist op het forum genuanceerder ben dan in het echt. Omdat, zoals Susan ook al zei, je kan juist op je woorden terugkomen en er over nadenken voor je iets plaatst.
En wat mezelf betreft: ik denk dat ik juist op het forum genuanceerder ben dan in het echt. Omdat, zoals Susan ook al zei, je kan juist op je woorden terugkomen en er over nadenken voor je iets plaatst.
Terkina- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 273
Als mijn mening recht tegen de rest in druist (wat eigenlijk vrij weinig gebeurt), dan heb ik wel meer de neiging om eerst goed na te denken wat mijn argumenten zijn, omdat ik die er dan meteen bij wil zetten. Ik wil niet zomaar de kont in de kribbe gooien. Maar ik heb niet het gevoel dat ik overal over na moet denken.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik heb dat ook wel ja.. Ik hoef niet over elk dingetje een discussie te maken hoor. Af en toe best leuk maar soms is het ook wel eens fijn om eens een mening te geven zonder dat er meteen iemand bovenop zit.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Rapley en zout/suiker
» Portret gemaakt van zout (kunstig)
» Waarom mag je geen zout bij de maaltijd doen?
» CV aan laten leggen
» baby apart leggen belangrijk?
» Portret gemaakt van zout (kunstig)
» Waarom mag je geen zout bij de maaltijd doen?
» CV aan laten leggen
» baby apart leggen belangrijk?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: