Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Educatieve les over Nederland.

+3
FireButterfly
Antibes
Bacio
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 5:53

Als jullie Amerikaanse basisschoolleerlingen een les zouden moeten geven over Nederland. Wat zouden jullie daarin dan behandelen? Welke voorwerpen uit Nederland zou je meenemen/laten zien. Wat zou je vertellen etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 5:56

Ik heb een keer zo'n les gegeven op m'n stageschool in Engeland.
Weet niet meer alles wat daarin werd behandeld, maar als eerste heb ik ze laten raden waar Nederland lag (Denemarken of Zweden werden vaak aangewezen), toen volgens mij verteld over de dingen waar NL bekend om staat. Ook verteld over het koningshuis.
Ik ga nog even nadenken over welke onderwerpen ik nog meer behandelde.
Als afsluiter heb ik ministroopwafels en zoute dropjes uitgedeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 5:59

Dat Nederland niet in Duitsland ligt. Educatieve les over Nederland. 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 6:11

Cimic schreef:Dat Nederland niet in Duitsland ligt. Educatieve les over Nederland. 394967

En dat Nederlands niet hetzelfde is als Duits laughcry Ik zag het pas weer langskomen op MTV, raar volk, die Duitsers. Ik vond het vooral vreemd dat ze Nederlands spraken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 6:11

Is dat echt iets om met kinderen te bespreken? Ik dacht zelf meer aan de positieve kanten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 6:15

Ik zou ze vertellen over Willem de Zwijger. Toen al was Nederland een land dat zich vrij wilde voelen en dat zie je nu nog steeds terug in onze huidige maatschappij. Ik zou ze uitleggen dat wij een vrijer beleid hebben mbt drugs maar dat niet iedereen drugs gebruikt (mits dit mag, zal wel niet op die scholen). Ik zou ze ook uitleggen hoe het zit met Amsterdam als hoofdstad maar dat dat niet een compleet beeld van Nederland geeft en ik zou ze vertellen over Den Haag.

Ik heb weleens Amerikaanse kleuters 'les gegeven' over Nederland. Mijn vriendin had echter alles voorbereid. Zo vertelde zij wat dingen over Nederland, las een boekje over een tulp voor en toen mochten kinderen mij dingen vragen. Was wel grappig, ze wilde allerlei woorden in het Nederlands weten en ze vonden het geweldig dat wij zo veel fietsen hier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 6:16

Nee, sorry. Even serieus, waarschijnlijk over het koningshuis, eetgewoontes (aardappels, drop,, maar ook ritme, 18u>Warm eten aan tafel), televisie (veel Amerikaans, ondertiteling), seizoenen en typisch Nederlandse teadities, zoals beschuit met muisjes bij geboorte, Koninginnedag, etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Bacio za 18 feb 2012 - 6:19

Misschien is het leuk om te vertellen over de polder werken, dat we alles per fiets doen misschien met wat foto's van bakfietsen, mensen met 2 kids op de fiets, volwassenen achterop etc. Dat vinden Amerikanen altijd heel bizar.Over ons sociale systeem (gezondheid, uitkeringen, verzekeringen etc). Er zijn zoveel ontzettend grote verschillen tussen Amerika en NL.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 6:23

Bacio schreef:Misschien is het leuk om te vertellen over de polder werken, dat we alles per fiets doen misschien met wat foto's van bakfietsen, mensen met 2 kids op de fiets, volwassenen achterop etc. Dat vinden Amerikanen altijd heel bizar.Over ons sociale systeem (gezondheid, uitkeringen, verzekeringen etc). Er zijn zoveel ontzettend grote verschillen tussen Amerika en NL.
Maar ook basisschoolkinderen? Het gaat om kindergarten en 1e klas elementary School.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Antibes za 18 feb 2012 - 6:24

Ik zou ze vertellen dat de Nederlanders New York gesticht hebben, dat weet echt niemand daar haha.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 6:25

Antibes schreef:Ik zou ze vertellen dat de Nederlanders New York gesticht hebben, dat weet echt niemand daar haha.
Daar zat ik ook al aan te denken inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 6:27

Smikkell schreef:
Antibes schreef:Ik zou ze vertellen dat de Nederlanders New York gesticht hebben, dat weet echt niemand daar haha.
Daar zat ik ook al aan te denken inderdaad.

Oh dat is idd wel leuk! En dat daar nog veel Nederlandse dingen te vinden zijn. Zoals bv het Brooklyn/ Breukelen - Haarlem/ Harlem etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  FireButterfly za 18 feb 2012 - 8:32

Smikkell schreef:
Bacio schreef:Misschien is het leuk om te vertellen over de polder werken, dat we alles per fiets doen misschien met wat foto's van bakfietsen, mensen met 2 kids op de fiets, volwassenen achterop etc. Dat vinden Amerikanen altijd heel bizar.Over ons sociale systeem (gezondheid, uitkeringen, verzekeringen etc). Er zijn zoveel ontzettend grote verschillen tussen Amerika en NL.
Maar ook basisschoolkinderen? Het gaat om kindergarten en 1e klas elementary School.

Ik zou dat echt niet vertellen aan basisschoolkinderen.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 9:11

FireButterfly schreef:
Smikkell schreef:
Bacio schreef:Misschien is het leuk om te vertellen over de polder werken, dat we alles per fiets doen misschien met wat foto's van bakfietsen, mensen met 2 kids op de fiets, volwassenen achterop etc. Dat vinden Amerikanen altijd heel bizar.Over ons sociale systeem (gezondheid, uitkeringen, verzekeringen etc). Er zijn zoveel ontzettend grote verschillen tussen Amerika en NL.
Maar ook basisschoolkinderen? Het gaat om kindergarten en 1e klas elementary School.

Ik zou dat echt niet vertellen aan basisschoolkinderen.
Nee, ik ook niet. Ze hebben al niet eens een idee hoe dat in hun eigen lands geregeld is, of dat het bestaat, laat staan de verschillen met Nederland.

Ik dacht meer aan typische kenmerken quq landschap, cultuur en voedsel. Stroopwafels en dropjes vind ik leuk. Er is gevraagd om foto's van molens en een ansichtkaart. Ik vind het wel jammer dat de sneeuw nu weg is. Fietsen ga ik ook zeker gebruiken.

Ook wil ik iets doen met een verschil in onderwijs of gewoon iets laten zien van klassen in Nederland. Misschien een Nederlands liedje etc.

Ik ben hier al deels mee begonnen omdat het ook een deel is van mijn eindopdracht. Maar nu ben ik iets aan het maken voor een amerikaanse klas. Ik geef de les niet zelf, dat doet de docent, ik stuur het hele idee inc. materiaal alleen op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 3:24

Nog iemand die ideetjes heeft? Wat zouden jullie doen met een Amerikaanse Bungel?

Ik heb nog een week Educatieve les over Nederland. 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Aziraphale do 8 maa 2012 - 3:29

Ik zou Bungel friet met lekker veel mayo uit een puntzak laten eten I love you
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 3:31

misschien iets van de oud hollandse klederdracht ofzo? En ik zat te denken om kinderen hier brieven te laten schrijven voor daar en kinderen er zelf in laten beschrijven hoe het hier is enzo maar ik zie dat het kindergarten is dus dan denk ik dat dat kleuters zijn en die zijn nog wel iets te jong haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 3:51

Madurodam, tulpen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 3:58

en als je dan nog niet genoeg hebt misschien iets van nederlandse artiesten die daar ook populair zijn (esmee denters) of muziek uit nederland (jan smit, frans bauwer, ...)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Jeanette do 8 maa 2012 - 4:55

Antibes schreef:Ik zou ze vertellen dat de Nederlanders New York gesticht hebben, dat weet echt niemand daar haha.

Ja, dat is een goede!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 10:46

Nou, hij heeft een rood, wit, blauw gebreid sjaaltje cheers

Morgen eens kijken of ik klederdracht voor hem kan maken en wat leuke foto's met molens en klompen. Hij heeft zich al volgegeten aan stroopwafels en genoeg mini stroopwafels om aan de kinderen uit te delen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 11:08

Vertellen waarom we dijken hebben? Dat wij hier meestal thuis eten? Verschillen tussen hun onderwijs en het onze? Dat vinden mijn leerlingen wel leuk maar die zijn volwassen. Eetgewoontes op het bord schrijven is ook leuk. Wat tradities zijn bij bevallen, verjaardagen en overlijden. Al weet ik niet of dat veel verschil is met Nederland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 11:12

Ja, er lopen in dit topic twee dingen door elkaar. Ik wil mijn afstudeeropdracht oppakken en die les voorbereiden en ik heb een Amerikaanse Bungel op bezoek die ik wat van Nederland moet laten zien. Probeer het een beetje te combineren.

LM, wat jij noemt is inderdaad prima voor zo'n les. Verschil in onderwijs en gebruiken e.d.

Wat die Bungel betreft wordt het meer een collage met een brief waar de docent zelf verder mee aan de slag gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Fayebella do 8 maa 2012 - 11:19

Lorna mercedez schreef:Vertellen waarom we dijken hebben?

En dat kun je wel weer goed linken met orkaan Katrina. Want volgens mij hebben ze hier informatie gewonnen of zijn er Nederlanders naar Amerika gegaan om advies te geven.

Verder het fietsen inderdaad vind ik wel typisch Nederlands en de tradities zijn denk ik wel leuk.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gast do 8 maa 2012 - 11:19

Ik had net echt zó'n leuk idee.


Maar ik ben het vergeten Educatieve les over Nederland. 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve les over Nederland. Empty Re: Educatieve les over Nederland.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum