Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

+6
Pompoen
rapa nui
Antibes
Susan
Sushi
Atelier Madame
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 1:04

Of zouden ze in deze tijd juist meer privacy moeten hebben om het te verwerken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 1:05

De media is niet respectvol...

Verder, zolang ze zich niet IN het ziekenhuis begeven, dan is er wat mij betreft geen probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 1:06

Ik vind wel dat ze familie wat meer met rust mogen laten. Er staan nu weet ik hoeveel reporters om het ziekenhuis heen. Ook het 'extra' uitzendingen vind ik overdreven, omdat er gewoon geen nieuws is. Het is simpelweg afwachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Atelier Madame za 18 feb 2012 - 1:11

Ik vind het vooral belachelijk hoeveel er gespeculeerd wordt. Las net op NU.nl dat er ook verkeerde informatie is gegeven over de toestand van de prins. Ik denk dat het gewoon het netste zou zijn als ze zouden afwachten tot de RIVD iets meedeelt.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 1:11

Atelier Madame schreef:Ik vind het vooral belachelijk hoeveel er gespeculeerd wordt. Las net op NU.nl dat er ook verkeerde informatie is gegeven over de toestand van de prins. Ik denk dat het gewoon het netste zou zijn als ze zouden afwachten tot de RIVD iets meedeelt.
Ja dat vind ik ook. Aan verwarring heeft niemand iets.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 1:18

Zolang ze buiten het ziekenhuis blijven en de familie met rust laten, vind ik het netjes. Ik vind het met de nieuwsuitzendingen juist mooi om te zien hoe Nederland meeleeft.
Speculaties zijn daarentegen heel vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Sushi za 18 feb 2012 - 1:23

Misschien is ie al geplaatst hoor, maar ik zag net een foto op Facebook die ik pas respectloos vind...

Vind zulke plaatjes altijd zo triest.

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Jake-ohoh
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Sushi za 18 feb 2012 - 1:23

Chipp schreef:Zolang ze buiten het ziekenhuis blijven en de familie met rust laten, vind ik het netjes. Ik vind het met de nieuwsuitzendingen juist mooi om te zien hoe Nederland meeleeft.
Speculaties zijn daarentegen heel vervelend.

Verder met Chipp eens.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 1:24

Omg Suuske...hersenloze mensen die zoiets maken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Susan za 18 feb 2012 - 1:24

Zolang ze inderdaad de familie zelf met rust laten en niet in of om het ziekenhuis rondhangen met camera's vind ik het niet respectloos. Speculaties krijg je vanzelf als een grote groep mensen meeleeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 1:26

Ja, dat is waar Susan. Zolang die geruchten op Twitter blijven, prima. Zodra een nieuwsmedium dit overneemt, wordt het vervelend. Dan wordt het heel lastig onderscheiden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Susan za 18 feb 2012 - 1:34

Chipp schreef:Ja, dat is waar Susan. Zolang die geruchten op Twitter blijven, prima. Zodra een nieuwsmedium dit overneemt, wordt het vervelend. Dan wordt het heel lastig onderscheiden.

Ik denk dat dat gebeurt omdat nieuwssites (en kranten) graag de eerste willen zijn die een bepaald nieuwsfeit brengen en daarom te gehaast zijn om uitgebreid te bron te checken. Vaak houden ze wel een slag om de arm, valt mij op, door het tussen aanhalingstekens te zetten en te schrijven dat het om een onbevestigde bron gaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Antibes za 18 feb 2012 - 1:34

Suuske schreef:Misschien is ie al geplaatst hoor, maar ik zag net een foto op Facebook die ik pas respectloos vind...

Vind zulke plaatjes altijd zo triest.

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Jake-ohoh

Ik heb er ook al meerdere gezien, zijn gezicht in een lawine gephotoshopt en dan "Best Fris, zo".. Misselijk, het gaat nog steeds om een mens, een echtgenoot, een vader.

Verder: nee, de media is niet respectvol. Al die extra nieuwsuitzendingen voegen momenteel niets toe en er zijn teveel journalisten ter plaatse en er wordt teveel gespeculeerd. Er zou inderdaad gewoon afgewacht moeten worden tot er officiele informatie komt en dan een extra nieuwsuitzending inlassen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  rapa nui za 18 feb 2012 - 1:35

Ik heb net op de telegraaf site het filmpje bekeken van de aankomst vandaag van Beatrix en Mabel in het ziekenhuis en dat was voor ik dit topic las. Maar zat hier toen wel aan te denken. Natuurlijk hoort het bij je positie maar het lijkt me verschrikkelijk om in zo'n moeilijke situatie als je naar je man en zoon in het ziekenhuis gaat eerst voor zo'n rij met fotografen langs te moeten lopen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 1:38

Ik snap dat de media ons Nederlanders op de hoogte wil houden van het laatste nieuws, maar in mijn ogen kunnen ze ook te ver gaan. Dat er dus nu volop wordt gespeculeerd en dit voor waarheid wordt gepubliceerd, vind ik absoluut niet kunnen. In dat opzicht zou ik liever hebben dat de RVD alles dichtgooit en één zender alle informatie geeft, welke zij nodig zijn om te kunnen uitzenden. Dan kan de media bij het ziekenhuis weg en worden wij op een eerlijke manier op de hoogte gehouden. Althans, zoiets zat ik me net te bedenken in de auto, toen ik hoorde dat er een krant zo 'goed' was geweest, om foutieve informatie te publiceren.

Trouwens, ik vind ook dat de familie gewoon rust verdiend. Niemand heeft er iets aan als die journalisten daar maar voor het ziekenhuis staan. Het voorval is al triest genoeg, dat hoeven de journalisten, welke op nieuws belust zijn, niet zieliger te maken. We snappen zo toch ook dat de situatie erg is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Susan za 18 feb 2012 - 1:39

Gisele schreef:In dat opzicht zou ik liever hebben dat de RVD alles dichtgooit en één zender alle informatie geeft, welke zij nodig zijn om te kunnen uitzenden.

Ik denk niet dat dat kan, we wonen natuurlijk niet in China.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 1:42

Media zijn niet respectvol en dat is ook geen taak van ze. Of de huidige aanpak handig is, dat is een ander verhaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 1:43

Susan schreef:
Gisele schreef:In dat opzicht zou ik liever hebben dat de RVD alles dichtgooit en één zender alle informatie geeft, welke zij nodig zijn om te kunnen uitzenden.

Ik denk niet dat dat kan, we wonen natuurlijk niet in China.

Ik geloof ook niet dat dit iets is dat zou kunnen. Maar ik vond het van mezelf wel goed gevonden. En dan onder het mom van: Respect voor familie en koningshuis. Het zou voor hun wel heel veel rustiger zijn. Maar goed, in dat opzicht mogen wij blij zijn dat we niet onder een bepaald regime vallen, anderzijds is dat voor de familie nu natuurlijk wel erg jammer. Want het lijkt mij niet dat je erop zit te wachten om langs een rij fotograven te moeten, terwijl er een zoon/man/vader in kritieke toestand ligt en dat het enige is waar je op dat moment naar toe wilt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Pompoen za 18 feb 2012 - 3:27

Op zich heb ik het idee dat de media zich nog wel inhoud, natuurlijk gun je die mensen hun tijd om verdriet te hebben en 'gewoon' te doen wat ze op dat moment vinden dat goed voelt om te doen. Maar ik heb niet het idee dat ze belaagd worden, ze worden niet bestookt met vragen, de media was wel bij de aankomst van Mabel en Koningin Beatrix, maar hielden voor zover ik kon zien best gepaste afstand.

Waar ik wel zeer verbaasd over ben zijn de uitlatingen van Jannetje Koelewijn, verslaggeefster voor het NRC. Ten eerste omdat de behandelend arts het blijkbaar aan haar man (neurochirurg) heeft verteld, terwijl het patiëntgegevens zijn en dus mág de arts daar niets over zeggen. Ten tweede omdat een árts, die dus weet dat je dat soort informatie niet mag delen het aan zijn vrouw heeft verteld die notabene journaliste is. En ten derde omdat je daarmee dan toch als journalist zowel de behandelend arts als je eigen echtgenoot in kwaad dachtlicht stelt/in verlegendheid brengt. Het is nieuws brengen over de hoofden van anderen, zonder respect.
En daar ben ik verbaasd, geïriteerd en ook gefascineerd door. Wat heeft die Jannetje Koelewijn dan bezield? En sprak ze wel de waarheid? Aangezien het ziekenhuis de informatie heeft ontkend. Maar kon het ziekenhuis wel anders? Tenslotte moeten ze hun arts en ook hun eigen reputatie beschermen.

Edit: ik zie net het journaal van 13 uur terug en daaruit blijkt toch wat anders. Ik blijf het een vreemde situatie vinden, maar het schijnt dat ze het gesprek tussen die arts en haar man heeft 'afgeluisterd', dat ze ook had bekendgemaakt dat ze journalist was en dat ze wat ze zou horen bekend zou maken en het schijnt ook dat ze niet alles gehoord heeft wat er besproken is. Ik blijf het een raar verhaal vinden.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Susan za 18 feb 2012 - 8:07

Dat vind ik ook vreemd, van die Jannetje Koelewijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Monte za 18 feb 2012 - 8:37

Ik vond het dus wel te ver gaan toen W-A vanmorgen iets zei tegen die journalisten(van bedankt dat we met rust worden gelaten) dat een man vroeg of hij nog 1 vraag mocht stellen. Dat vond ik toen zo onbeschoft.

En inderdaad alle berichten op sociale media stoor ik me wel aan(vooral twitter komen vreselijke (domme) dingen vandaan). Ik snap toch al niet zo goed dat mensen zichzelf zo lollig vinden op twitter en facebook. Toen van de week met die schiphol bom, waren er echt tig berichtjes van: er vliegt daar toch wel vaker iets in de lucht, dat is toch de bedoeling Rolling Eyes Zo niet grappig.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Gast za 18 feb 2012 - 8:38

Ik vind het rotte van deze manier van media dat er zoveel gespeculeerd wordt, met onjuiste feiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Pompoen za 18 feb 2012 - 11:41

Op de site van vpro-dorst kwam echt gisterenavond al zo'n smakeloze column te staan. Iets over dat ze wilde dat haar broer onder een lawine zou komen zodat ze met het regeringsvliegtuig naar hem toe mocht vliegen en dan champagne drinken ofzo. Echt TE smakeloos vond ik dat!

Edit: dit is 'm http://programma.vpro.nl/dorst/items/3zinnen/005-Lawinezucht.html
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  RYW za 18 feb 2012 - 11:48

Ik vind de media voorlopig (met uitzondering van die NRC-journaliste) niet buiten hun boekje gaan. Het gaat in elk geval niet zoals toen met die vliegramp bij Tripoli, toen de Telegraaf dat ene jongetje dat het overleefde in zijn ziekenhuisbed via de telefoon even mededeelde dat zijn ouders dood waren, of zo. Dat vond ik echt schaamteloos.

Nu snap ik wel dat het groot nieuws is, dat zit vast aan hun maatschappelijke positie. Maar ik heb wel de indruk dat ze de familie zelf wel netjes met rust laten.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  JD za 18 feb 2012 - 14:44

Monte schreef:Ik vond het dus wel te ver gaan toen W-A vanmorgen iets zei tegen die journalisten(van bedankt dat we met rust worden gelaten) dat een man vroeg of hij nog 1 vraag mocht stellen. Dat vond ik toen zo onbeschoft.

+1!

Verder vind ik,hoe hard t misschien klinkt, dat dit er helaas bij hoort als koninklijke familie zijnde. De pers is er altijd bij, in goede en in slechte tijden. Ik krijg t idee dat de pers zich wel ok gedraagt tot nu toe,denk dat de koningin dat ook wel vind aangezien ze de pers niet probeert te ontwijken,maar gewoon via de hoofdingang het ziekenhuis ingaat/verlaat.
Die extrta nieuwsuitzendingen hoeven van mij niet zo. Elke keer schrik ik omdat ik denk dat ze gaan melden dat hij dood is ofzo,en dan is er geen nieuws.... Dus vind dat ze beter alleen extra nieuwsuitzendingen kunnen doen als er ook echt daadwerkelijk nieuws is
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso? Empty Re: Vind jij het "respectvol", alle media aandacht mbt Friso?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum