Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Friso vs Kruidvat

+3
Printje
Darius
loesje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Friso vs Kruidvat

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 5:55

Een paar weken geleden was ik van Friso HA overgestapt op kruidvat extra care.
Nu viel het me al op dat Janneman zijn ontlasting daarna erg begon te ruiken en minder werd en dat hij meer last van krampje leek te hebben.
Op het cb zeiden ze echter dat er geen verschil is en dat het in dezelfde fabrieken wordt gemaakt.
Dus ik heb dat ook weer losgelaten.

Nu begon Janneman sinds een week of twee wat moeilijker te drinken, niet alle flessen gingen meer even gemakkelijk leeg en dat werden steeds meer flessen die niet leeg gingen
Hij was ook verkouden dus van de huisarts neusdruppels gekrek\gen maar ook dat wil niet echt helpen.

Nu had ik nog een pak Friso HA staan dus heb ik daar een flesje. Ik zie toch duidelijk verschil in poedervorm en proef ook duidelijk verschil.
Janneman heeft deze fles ook leeggedronken.

Wat zijn jullie ervaringen? Ik ga waarschijnlijk toch maar weer terug naar Friso, dan maar een paar euro meer betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 6:03

Gewoon terug naar friso gaan smile
Het is onzin dat het PRECIES hetzelfde is, elk kindje reageert anders op een bepaald soort voeding.
Joey kreeg ontzettende buikkrampjes en vaste poep van Nutrilon, dus hier altijd friso gebruikt daarna smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  loesje wo 4 mei 2011 - 6:12

nutrilon standaard en kruitvat standaard is exact hetzelfde want het bevat dezelfde ingredienten.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  Darius wo 4 mei 2011 - 7:29

Loesje, het gaat niet op Nutrilon maar om Friso.

Ik zou gewoon terug gaan naar Friso, eventueel over een paar maanden nog maar weer es proberen. Het is natuurlijk hetzelfde als pindakaas bijvoorbeeld. Ik vind die van Calve echt veel lekkerder dat het huismerk van C1000. Terwijl er toch hetzelfde in zit....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  Printje wo 4 mei 2011 - 7:52

Ik zou ook de Friso weer gaan gebruiken.


Ook al zeggen ze dat Kruidvat en Nutrilon hetzelfde is toch heb ik altijd Nutrilon gebruikt, voor mijn gevoel is dat gewoon beter dan zo;n huismerk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 7:57

Wij gebruikten de Kruidvat Standaard voeding. Maar afgelopen weekend was deze er niet meer en heb ik een pak Nestlé voeding gehaald. En die vind ik dus véél fijner. Er blijven veel minder van die klontjes poeder in de fles achter en ik vond de smaak, textuur en geur aangenamer.

Ik denk dat het dus echt wel kan dat een kindje ook zo zijn/haar voorkeur heeft hoor. Gewoon weer lekker Friso gebruiken, zelfs al gaat het alleen om het gevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  chipa wo 4 mei 2011 - 21:57

Vaak zijn de hoofdingredienten wel hetzelfde, maar de hulpstoffen niet. Kan dus best zijn dat je kindje niet tegen het kruidvat eigen merk kan omdat ze daar weer andere e-nummers e.d instoppen. Hierin zit ook vaak het verschil in andere producten.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 23:06

Ik vind het sowieso fijner om een merk te gebruiken zoals Nutrilon, Friso etc. Voor mijn gevoel is het toch 'beter' dan bijv. het Kruidvat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  Happydobby wo 4 mei 2011 - 23:09

chipa schreef:Vaak zijn de hoofdingredienten wel hetzelfde, maar de hulpstoffen niet. Kan dus best zijn dat je kindje niet tegen het kruidvat eigen merk kan omdat ze daar weer andere e-nummers e.d instoppen. Hierin zit ook vaak het verschil in andere producten.

Volgens mij mag de babyvoeding van 0 tot 6 maanden niet verschillen.
Daarna wel en daar mag ook reclame voor gemaakt worden.

Met medicijnen werkt het wel zo, de hulpstoffen zijn dan anders.

Als je bij friso een beter gevoel hebt dan zou ik die weer nemen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  chipa wo 4 mei 2011 - 23:48

@ Happydobbey: Dat wist ik dan weer niet. Wel apart dat sommige kindjes dan toch anders reageren op het eigen merk dan op het merk. Ben benieuwd waar dat hem dan in zit. Misschien iets voor het programma Kassa??? smile


Ken het idd vooral van medicijnen. Toen ik nog aan de pil was kreeg ik opeens een ander merk. Precies hetzelfde zei de apotheek. De hoofdbestanddelen waren idd hetzelfde maar de hulpstoffen niet en die zorgde toen weer net voor allerlei bijwerkingen bij veel mensen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 0:23

Happydobby schreef:
chipa schreef:Vaak zijn de hoofdingredienten wel hetzelfde, maar de hulpstoffen niet. Kan dus best zijn dat je kindje niet tegen het kruidvat eigen merk kan omdat ze daar weer andere e-nummers e.d instoppen. Hierin zit ook vaak het verschil in andere producten.

Volgens mij mag de babyvoeding van 0 tot 6 maanden niet verschillen.
Daarna wel en daar mag ook reclame voor gemaakt worden.

Met medicijnen werkt het wel zo, de hulpstoffen zijn dan anders.

Als je bij friso een beter gevoel hebt dan zou ik die weer nemen.

En toch zit er een duidelijk verschil in smaak maar ook in calorieen per merk.
Etos eigen merk bevat bijv. de minste calorieen. Ik vraag me ook echt af waar hem dat in zit.
Ik wordt zelf een beetje misselijk van de kruidvatbaby voeding terwijl die van Friso vrij zoetig is en qua smaak in de buurt komt van borstvoeding.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  loesje do 5 mei 2011 - 0:54

mijn zoontje krijgt pukkeltjes in z'n gezicht van friso en van kruitvat niet.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  Parisienne do 5 mei 2011 - 1:14

Ik heb eigenlijk nog nooit iets anders geprobeerd dan Nutrilon. N. had de eerste zes maanden Nutrilon Hypo Allergeen 1, waarna we overgestapt zijn op Nutrilon Standaard 2.

Voor mijn gevoel is een merk ook 'beter' dan een huismerk.. bij mij is het puur gevoelsmatig. Plus dat ik de verpakking van Nutrilon fijn vind.. de manier van scheppen, afstrijken, etc. Nu vraag ik me af hoe dat zit bij de Kruitvat voeding en die van Nestle?!

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  Caro do 5 mei 2011 - 1:38

Ons bedrijf levert machines in de fabrieken waar dit soort producten worden gemaakt. Hierdoor kom ik een beetje in aanmerking met de procedures achter huismerken/ A-merken.

Het merendeel van het productieproces komt idd overeen en het klopt dat et vaak in dezelfde fabrieken wordt gemaakt. Máár dat houdt niet in dat de receptuur hetzelfde is. Die verschilt vaak in een paar kleine dingen, dus idd de hulpstoffen. Of de bindmiddelen, of iets anders. Of de restproducties worden gebruikt voor de huismerken.

Je kan dus niet standaard zeggen: het komt uit dezelfde fabriek dus het is hetzelfde. Nee, zeker op babyvoeding heersen strenge normen en de controles zijn zeer hoog, maar dat houdt niet in dat de receptuur ook hetzelfde is.

Zo komen bijvoorbeeld de euroshopper zoute stickjes uit de B.olletje fabriek. Máár het is een compleet ander stokje doordat ze andere ingredienten gebruiken. Zo komen de kant en klaar maaltijden van bijvoorbeeld de Jumbo, C1000 en Super De boer ook uit dezelfde fabriek. De AH weer niet, die eist van zijn fabrieken dat ze alleen aan hun leveren als huismerk.
De fabriek voor Cup-a-Soup maakt bijvoorbeeld ook de huismerken soepen, maar wederom, de basis receptuur is hetzelfde maar de toevoegingen niet.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Friso vs Kruidvat Empty Re: Friso vs Kruidvat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum