Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaring met de Speel-o-theek?

+3
Darius
Coco
Susan
7 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaring met de Speel-o-theek? Empty Ervaring met de Speel-o-theek?

Bericht  Susan vr 17 feb 2012 - 7:42

Omdat we Ezra meer verschillende spelmaterialen willen aanbieden en hij zelf nog niet kan aangeven waar hij graag mee zou spelen, ben ik aan het overwegen om lid te worden van de speel-o-theek. Op die manier kunnen we vaker afwisselen en dingen uitproberen voor we ze zelf aanschaffen. Aan de ene kant lijkt het me ideaal, aan de andere kant zie ik mezelf al dag in dag uit op mijn buik over de vloer kruipen op zoek naar zoekgeraakte onderdeeltjes. Heeft iemand ervaring? Hoe vaak ga je er naartoe, wat voor materialen leen je zoal en hoe bevalt het?

Ik ben nu even Yrsa naar bed brengen, dus ik kan pas later lezen en reageren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaring met de Speel-o-theek? Empty Re: Ervaring met de Speel-o-theek?

Bericht  Coco vr 17 feb 2012 - 7:59

Ik lees mee. Hier zit er een in de buurt. Misschien stop ik dan eens met teveel te kopen en die afwisseling lijkt mij voor de kinderen ook wel leuk. Dingen waar ze dan echt druk mee zijn kan ik dan zelf kopen, zodat er niet voor de helft aan spullen is waar ze niet naar omkijken.

Maar idd die verloren onderdeeltjesof het slopen van iets...
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Darius vr 17 feb 2012 - 8:17

Wij zijn lid en het kost hier 20 euro per jaar. Als je een onderdeel kwijt bent, kost dat een euro. Vind je het terug, krijg je de euro ook weer terug. Wij hebben in 1,5 jaar tijd nog geen boete gehad. Ik vind het ideaal!!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Vancity_girl vr 17 feb 2012 - 8:26

Wij gingen vroeger regelmatig naar de Spel-o-theek. Ik vond dat altijd erg leuk, beetje het gevoel alsof je elke twee weken in de speelgoedwinkel wat nieuws mag uitzoeken. smile

Ik was toen wel al wat ouder dan jouw kinderen, denk een jaar of 8. Wij leende daar vooral grote dingen die mijn ouders te duur vonden om voor ons te kopen. Ik kan me herinneren dat we een keer zo'n trampoline hadden. Die was erg in trek en we hadden hem moeten reserveren. Mijn broertje en ik verheugde ons er dus al weken op dat we de trampoline mee naar huis mochten nemen. Een hele week hebben we er op staan springen en toen vonden we er niets meer aan. Denk dat mijn ouders blij waren dat ze hem niet gekocht hadden.
Verder leende we er ook gezelschapsspellen en dingen die wij leuk vonden waarvan mijn moeder dacht dat we er snel op uitgekeken zouden zijn. Wat dus ook vaak zo was.

Mijn ouders waarschuwde ons altijd dat we extra voorzichtig moesten zijn met hetgeen we van de spel-o-theek hadden geleend omdat het weer terug moest. Dus goed opletten dat we niets kwijtraakten, maar goed wij waren dan ook een stuk ouder al. ( 7 en Cool

Ik denk dat wij als D wat ouder is ook wel naar de speel-o-theek zullen gaan, vond het zelf vroeger altijd super leuk.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Parisienne vr 17 feb 2012 - 8:28

Het lijkt mij ook best leuk. Alleen lijkt het me ook wel enigszins onhygiënisch, aangezien veel kinderen met vieze handen aan het speelgoed zitten of dat ze dingen in de mond doen. Ik weet van mezelf dat ik daar erg op zou letten en het schoon terug zou brengen, maar er zijn ouders bij .... of ligt dat aan mij? Embarassed
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Pompoen vr 17 feb 2012 - 8:32

Susan schreef:Omdat we Ezra meer verschillende spelmaterialen willen aanbieden en hij zelf nog niet kan aangeven waar hij graag mee zou spelen, ben ik aan het overwegen om lid te worden van de speel-o-theek. Op die manier kunnen we vaker afwisselen en dingen uitproberen voor we ze zelf aanschaffen. Aan de ene kant lijkt het me ideaal, aan de andere kant zie ik mezelf al dag in dag uit op mijn buik over de vloer kruipen op zoek naar zoekgeraakte onderdeeltjes. Heeft iemand ervaring? Hoe vaak ga je er naartoe, wat voor materialen leen je zoal en hoe bevalt het?

Ik ben nu even Yrsa naar bed brengen, dus ik kan pas later lezen en reageren.

Vroeger haalden wij speelgoed bij de spel-o-theek, dat vonden wij als kinderen wel erg leuk! Overigens vind het autistische kindje van een vriendin van mij het wel heel erg moeilijk om bijvoorbeeld bibliotheekboeken weer terug te moeten brengen naar de bieb. Ze zijn uiteindelijk ermee gestopt omdat ze het maar niet begreep. Maar dat kan natuurlijk totaal anders zijn bij Ezra maar dan ben je in ieder geval een beetje voorbereid dat het zo ook zou kunnen gaan.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 8:41

Parisienne schreef:Het lijkt mij ook best leuk. Alleen lijkt het me ook wel enigszins onhygiënisch, aangezien veel kinderen met vieze handen aan het speelgoed zitten of dat ze dingen in de mond doen. Ik weet van mezelf dat ik daar erg op zou letten en het schoon terug zou brengen, maar er zijn ouders bij .... of ligt dat aan mij? Embarassed

Dat heb ik dus ook, ik denk ook alleen maar aan vuiligheid :P . Zal in de praktijk wel meevallen, er zullen wel regels zijn voor schoonmaken?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 8:48

Ik zou het eerst (uit)wassen denk ik voordat ik mijn kind er mee zou laten spelen Ervaring met de Speel-o-theek? 394967

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 17 feb 2012 - 8:59

тыквашка schreef:

Vroeger haalden wij speelgoed bij de spel-o-theek, dat vonden wij als kinderen wel erg leuk! Overigens vind het autistische kindje van een vriendin van mij het wel heel erg moeilijk om bijvoorbeeld bibliotheekboeken weer terug te moeten brengen naar de bieb. Ze zijn uiteindelijk ermee gestopt omdat ze het maar niet begreep. Maar dat kan natuurlijk totaal anders zijn bij Ezra maar dan ben je in ieder geval een beetje voorbereid dat het zo ook zou kunnen gaan.

Dat moet ik inderdaad afwachten, maar het gaat er ook juist om dat ik dingen kan uitproberen voor ik ze koop, want het gebeurt me vrij vaak dat ik iets koop en dat hij er dan niks aan vindt. Soms komt de belangstelling later alsnog, maar goed, ik kan natuurlijk altijd hetzelfde materiaal later nog eens lenen om te kijken of hij er dan wel in geïnteresseerd is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Coco vr 17 feb 2012 - 9:17

Parisienne schreef:Het lijkt mij ook best leuk. Alleen lijkt het me ook wel enigszins onhygiënisch, aangezien veel kinderen met vieze handen aan het speelgoed zitten of dat ze dingen in de mond doen. Ik weet van mezelf dat ik daar erg op zou letten en het schoon terug zou brengen, maar er zijn ouders bij .... of ligt dat aan mij? Embarassed

Mijn dochtertje is echt een viespeuk. Dat zullen vast veel meer kinderen zijn, dus zo vreemd is je gedachtengang niet. Maar je kunt het natuurlijk ook zelf nog eens schoonmaken, voordat je haar er mee laat spelen. Daar zoek ik het dan wel op uit tot ze oud genoeg zijn om dat zelf te doen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Flower_L vr 17 feb 2012 - 9:21

wij waren vroeger ook lid van de speelotheek. Was super leuk en om de vrijdag gingen we nieuw speelgoed uitzoeken.
Snap wel van de hygiëne, maar even goed boenen en ze kunnen spelen.

enig plek waar L. van mij niet met speelgoed mag spelen, is bij de huisarts en in het ziekenhuis Ervaring met de Speel-o-theek? 561177 Zit tussen de oren misschien, maar dan neem ik zelf iets mee om te spelen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Pompoen vr 17 feb 2012 - 10:27

Susan schreef:
тыквашка schreef:

Dat moet ik inderdaad afwachten, maar het gaat er ook juist om dat ik dingen kan uitproberen voor ik ze koop, want het gebeurt me vrij vaak dat ik iets koop en dat hij er dan niks aan vindt. Soms komt de belangstelling later alsnog, maar goed, ik kan natuurlijk altijd hetzelfde materiaal later nog eens lenen om te kijken of hij er dan wel in geïnteresseerd is.

Ja dat is wel iets anders, als je inderdaad iets leent wat hij geweldig vind en waar hij geen afscheid van wil nemen dan weet je in ieder geval dat het een goede koop is natuurlijk!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast vr 17 feb 2012 - 19:22

Ik zou het speelgoed ook eerst in een sopje met Dettol doen denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: