NAV: Wat voor abbo heb jij?
+9
Atelier Madame
Zwerver
_*Blondgirl*_
Mermaid
_Muppit
Polly
girli
Rush
Jeanette
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: NAV: Wat voor abbo heb jij?
Therapy schreef:Heeft er iemand ervaring met een (Sim Only)abbo van Ben? Hoe is het bereik van Ben? En de service?
Het bereik is prima. Ik heb eerst Hi gehad (KPN netwerk) en nu Ben (TMobile netwerk) en ik heb zelf met Ben meer bereik dan met Hi. Ik dacht heel lang dat omdat Hi vrij duur is, dat ook vast het beste zou zijn, dus dat iets goedkopers slechter was. Maar ik ben heel erg blij met m'n overstap. Het internet werkt trager dan bij een abonnement incl telefoon, maar ik vind het bereik en de snelheid voor mijn basisgebruik (whatsapp, surfen, af en toe youtube) prima (ik heb 'Opera Mini', een datazuinige browser, dat houdt het ook snel). Je bundel loopt van de 1e tot de 30/31e, dus je krijgt een heel duidelijke maandrekening (tot nu toe klopte hij altijd) (bij Hi was dat helemaal niet duidelijk en klopte het zeker niet altijd). Alles is altijd op tijd, overzichtelijk en de site werkt altijd (was bij Hi ook lang niet altijd zo). Je zou bijna denken dat ik er aandelen heb, maar ik ben gewoon heel enthousiast.
Van de service heb ik nog nooit gebruik hoeven maken, maar ik kreeg ook een keer, zomaar, een gratis hoesje om mijn telefoon te beschermen op het strand (waterdicht) door de brievenbus en als je jarig bent, krijg je gratis 15 minuten extra die maand. Ze hebben van die acties zodat je een jaar lang korting op je bundel krijgt, en na een jaar kreeg ik een mailtje dat ik automatisch nog een jaar korting zou krijgen, als ik akkoord ging met de nieuwe voorwaarden (die waren ietsje minder gunstig, buiten de bundel bellen werd 30 cent ipv 25 en minuten werden per minuut ipv per seconde afgerekend, maar dat kost me lang geen 5 euro per maand).
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Melis_je, enorm bedankt voor je duidelijke - en uitgebreide haha - antwoord. Ik heb nu ook HI, maar ik wil niet overgaan op dat vage toestellease van ze. Met HI heb ik nooit problemen gehad qua bereik en ik ben stiekem een beetje bang dat dat met een andere provider wel 'ns anders zou kunnen zijn.
Heb je enig idee waarom het internet trager is dan bij een abbo + telefoon?
Je maakt me in ieder geval wel enthousiast
Arwyn, weet je al of je bij Ben blijft? Of ga je toch overstappen naar een andere provider? Hoe was je ervaring tot nu toe met Ben?
Heb je enig idee waarom het internet trager is dan bij een abbo + telefoon?
Je maakt me in ieder geval wel enthousiast
Arwyn, weet je al of je bij Ben blijft? Of ga je toch overstappen naar een andere provider? Hoe was je ervaring tot nu toe met Ben?
Gast- Gast
Ik heb 250 belminuten/smsjes en 1000 Mb internet voor 35 euro. Ik betaal 16 euro per maand aan leasekosten voor m'n nieuwe Sony Xperia P, via KPN.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
als je bang bent voor slecht bereik, kan je beter over stappen naar Simyo. Die zit op het KPN netwerk
Gast- Gast
Fruity, ah okay, bedankt! Dat wist ik niet, ik ga het eens bekijken op de website
Gast- Gast
Ze adverteren met een lagere internetsnelheid: 2mbps downloadsnelheid, en "normale" providers gaan soms wel tot 14,4 mbps. Meestal lees je dat ergens in de FAQs of voorwaarden. Zo'n hoge snelheid is handig als je vloeiend wil navigeren of snel/veel filmpjes wil downloaden. Ik denk dat ze het zo doen om abbonnementen aantrekkelijker te houden (terwijl die bijna altijd duurder zijn als je alles uitrekent). Maar met "opera mini", waarvoor ik het gratis reclamebord ben op het yesforum, vind ik die lage snelheid helemaal niet storend. Met een normale mobiele browser kost een pagina op het yesforum (die www-versie, dus de niet-mobiele website) 160 kb, met Opera Mini kost het zo'n 14 kb. Je ziet geen enkel verschil, maar het laadt veel sneller en je hebt dus ook maar een kleine internetbundel nodig (de browser is heel gebruiksvriendelijk verder, favorieten opslaan, meerdere pagina's naast elkaar zonder af te sluiten, geintegreerde virusscanner etc).
Ik wil je mijn regio wel pm'en, dan heb je een indicatie voor waar het bereik in ieder geval goed is.
Ik wil je mijn regio wel pm'en, dan heb je een indicatie voor waar het bereik in ieder geval goed is.
Melis_je- Kletskop
Thnx, ik heb je PM gelezen Helaas is dat niet het gebied waar ik woon, maar ik ga je adviezen serieus overwegen. Ook een handige tip van die browser, fijn.
Dank!!
Dank!!
Gast- Gast
Geen dank, nog één ding: als je gaat opzeggen bij Hi, let dan goed op je bundel. Je rekening loopt van de 12e tot de 12e (of op welke dag je ook gestart bent), die data staan erboven, maar je bundel loopt van de 1e tot de 30e/31e. Stel dat je opzegt en je nummer wordt overgezet op, laten we zeggen, 12 oktober, dan heb je van 1 tot en met 12 oktober wel je nummer bij Hi, maar géén bundel. Al je gesprekken gaan dan buiten de bundel. Het staat in de heel erg kleine lettertjes die ik niet gelezen had en het was voor mij erg duur. Je kunt die rekening niet inzien omdat je 'er zelf voor gekozen hebt geen klant meer te zijn bij Hi' (aldus de mevrouw), dus je kunt ook geen bezwaar maken.
Melis_je- Kletskop
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Tips gevraagd voor Flair abbo met korting..
» Welk tv/internet abbo?
» Telefoon abbo vraag.
» Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» Welk tv/internet abbo?
» Telefoon abbo vraag.
» Ov chipkaart stress! Bus abbo op kaart zetten en activeren..
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: