Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ophalen van schiphol

+5
TukTuk
Marin
FireButterfly
Monte
FruttiTutti
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Ophalen van schiphol

Bericht  FruttiTutti do 16 feb 2012 - 5:34

hey dames,

Morgenvroeg komen mijn ouders terug van een lange vakantie. Ik wil ze daarom graag ophalen, maar heb niet zo'n zin om heel lang te moeten wachten (aangezien het vroeg is, slaap dan liever wat langer door). Weten jullie hoelang het ongeveer duurt voordat ze door de douane zijn en de koffers hebben? Het gaat om een internationale vlucht. Ik zat zelf te denken om tussen half uur tot uur na het landen ongeveer aanwezig te zijn op schiphol, is dat een logische tijd?

Alvast bedankt!
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 5:36

Een uur zou ik echt niet gokken. Ik vond het soms bijzonder snel gaan..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Monte do 16 feb 2012 - 5:36

Ik denk dat je wel iets eerder kan komen. Mijn broer kwam uit amerika met 20 min na het landen en ikzelf kwam uit israel ook zoiets. Soms kun je met 15 min al buiten staan.


Laatst aangepast door Monte op do 16 feb 2012 - 5:37; in totaal 1 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  FireButterfly do 16 feb 2012 - 5:36

Ja, vind ik wel. Ze moeten hun koffers nog ophalen, waar ook tijd in gaat zitten. Dan zijn ze zo een halfuur verder.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 5:40

Het verschilt ook wel. Soms moet je een kwartier lopen voor je bij de bagageband bent en als je dan ook nog moet wachten. Ik heb wel eens gehad dat ik anderhalf uur later eruit kwam. Maar ook wel eens een kwartier voor de oorspronkelijke landingstijd omdat het vliegen korter was en de bagage er snel was.

Edit; ik zou rekening houden met een halfuur. Dus een halfuur na landingstijd zorgen dat je daar bent.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 5:42

Wat bedoel je met een internationale vlucht? Want bij Schengen landen hoef je niet door de paspoort controle, maar bij niet-Schengen landen wel. En als daar een rij staat, kan het wel even duren..maar zonder dat, kan het redelijk snel gaan.

Ik zou ongeveer een half uur rekenen, maar zorg zelf ook dat je goed weet welke aankomsthal je moet zijn (er zijn er 4).
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  TukTuk do 16 feb 2012 - 5:43

Hou er rekening mee dat ze ook goed wat eerder kunnen landen dan gepland.. Ik zou dus gewoon rond de tijd er zijn dat ze normaal zouden gaan landen, dan moet je hooguit een half uur tot een uur wachten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  FruttiTutti do 16 feb 2012 - 5:46

De vlucht blijf ik sowieso volgen, het zal me niet gebeuren dat ik pas wakker wordt, en zij al ruim geland zijn hahahaha!

Ik hou in principe kwartier tot half uur aan en dan moet het goed komen!

Thnx voor het meedenken!
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 5:46

Marin schreef:

Ik zou ongeveer een half uur rekenen, maar zorg zelf ook dat je goed weet welke aankomsthal je moet zijn (er zijn er 4).

Ik ging laatst iemand ophalen, stond er; aankomsthal 3 + 4. Dat was dus de hele tijd heen en weer lopen. Ophalen van schiphol 394967 Wist niet waar ik op moest gokken, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  FruttiTutti do 16 feb 2012 - 5:47

Marin schreef:Wat bedoel je met een internationale vlucht? Want bij Schengen landen hoef je niet door de paspoort controle, maar bij niet-Schengen landen wel. En als daar een rij staat, kan het wel even duren..maar zonder dat, kan het redelijk snel gaan.

Ik zou ongeveer een half uur rekenen, maar zorg zelf ook dat je goed weet welke aankomsthal je moet zijn (er zijn er 4).

Ik bedoelde; intercontinentale vlucht, hoezo blondOphalen van schiphol 166342
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 5:48

Ja maar wat AN zegt, is wel een goed punt. Ik zou inderdaad aanhouden dat ze ook wel eens eerder aan kunnen komen (met wind mee), en bovendien moet je zelf ook nog naar de aankomsthal lopen. Dus gewoon beetje die tijd aanhouden dat ze aan zouden komen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 5:49

Jolee schreef:
Marin schreef:

Ik zou ongeveer een half uur rekenen, maar zorg zelf ook dat je goed weet welke aankomsthal je moet zijn (er zijn er 4).

Ik ging laatst iemand ophalen, stond er; aankomsthal 3 + 4. Dat was dus de hele tijd heen en weer lopen. Ophalen van schiphol 394967 Wist niet waar ik op moest gokken, haha.

Hahaha wat stom! Ze zitten wel vlak bij elkaar, maar toch niet heel erg handig nee. Sta je net bij de verkeerde als ze er uit komen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 5:49

Ghehe, ik had net al een opmerking getikt of ze naar Maastricht op vakantie waren geweest, maar toch weer weggehaald. Very Happy

Hm, klopt niet, haha. Dan was het nationale vlucht. Laat maar, weet niet meer wat ik dacht. Ophalen van schiphol 394967


Laatst aangepast door Jolee op do 16 feb 2012 - 5:51; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 5:50

Lol. Nou, dan moeten ze iig door de paspoort controle en vaak is het 's ochtends wel lekker druk op Schiphol.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  FruttiTutti do 16 feb 2012 - 5:51

Ja de loop-, zoek-, parkeer- en filetijden had ik al meegenomen in mn planning, ging me er puur om wat de tijd tussen landen en weg kunnen ongeveer is, maar is begrijp dat het nogal verschilt, dus ik neem ruim de tijd!

Thnx
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Caresses do 16 feb 2012 - 5:54

Mocht je toch lang wachten dan kan je heerlijke warme chocolademelk met verrukkelijke slagroom nemen bij het café recht voor vertrekhal 3.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 5:54

Ja idd, er valt niet echt op iets te rekenen. Leuk, veel ophaal plezier! Ik vind Schiphol Plaza altijd heel leuk (kom er 2x per week). Jammer dat je zo vroeg bent, anders zou je zelf nog even kunnen shoppen Wink (of je gaat een ontbijtje voor jezelf bij de Starbucks halen -> zit in aankomsthal 4 een hele grote en een kleine in de grote hal)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  FireButterfly do 16 feb 2012 - 5:57

Marin schreef:Ja idd, er valt niet echt op iets te rekenen. Leuk, veel ophaal plezier! Ik vind Schiphol Plaza altijd heel leuk (kom er 2x per week). Jammer dat je zo vroeg bent, anders zou je zelf nog even kunnen shoppen Wink (of je gaat een ontbijtje voor jezelf bij de Starbucks halen -> zit in aankomsthal 4 een hele grote en een kleine in de grote hal)

Ik heb zelf in de zomervakantie vorig jaar met mijn zusje bij de Starbuks in aankomsthal 4 een warme chocolademelk gedronken.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  FruttiTutti do 16 feb 2012 - 5:58

Ja opzich kom ik de tijd ook wel door natuurlijk! Ik ben alleen altijd van effectiviteit :P...

(yeah het gaat goed met mn goede voornemen om wat vaker te gaan posten :P)
FruttiTutti
FruttiTutti
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 5:59

FireButterfly schreef:
Marin schreef:Ja idd, er valt niet echt op iets te rekenen. Leuk, veel ophaal plezier! Ik vind Schiphol Plaza altijd heel leuk (kom er 2x per week). Jammer dat je zo vroeg bent, anders zou je zelf nog even kunnen shoppen Wink (of je gaat een ontbijtje voor jezelf bij de Starbucks halen -> zit in aankomsthal 4 een hele grote en een kleine in de grote hal)

Ik heb zelf in de zomervakantie vorig jaar met mijn zusje bij de Starbuks in aankomsthal 4 een warme chocolademelk gedronken.

Ja ik vind die heel fijn omdat je er echt even lekker kunt zitten. Ik spreek er wel eens met vrienden af.

FruttiTutti: Je zou ook nog kunnen kijken of je ouders daarna nog zin hebben om even daar te zitten, maar misschien willen ze het liefst wel heel snel naar huis.

En ja meer reageren! cheers
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 6:00

Of je gaat die Hello-Goodbye meneer zoeken. Ik kwam hem laatst tegen toen ik zelf ging vliegen. We zaten in het zelfde cafe te lunchen. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Marin do 16 feb 2012 - 6:02

Jolee schreef:Of je gaat die Hello-Goodbye meneer zoeken. Ik kwam hem laatst tegen toen ik zelf ging vliegen. We zaten in het zelfde cafe te lunchen. Very Happy

Ooh dat hoop ik ook altijd! Ik vind hem een toffe kerel! Alleen wil ik niet op televisie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 6:04

Marin schreef:
Jolee schreef:Of je gaat die Hello-Goodbye meneer zoeken. Ik kwam hem laatst tegen toen ik zelf ging vliegen. We zaten in het zelfde cafe te lunchen. Very Happy

Ooh dat hoop ik ook altijd! Ik vind hem een toffe kerel! Alleen wil ik niet op televisie.

Haha, ja ik ook (en wil ook niet op tv, maar wel hem tegenkomen haha). En nu zag ik hem. Maar heb hem wel eens eerder gezien op Utrecht CS. Weet niet wat hij toen deed, maar hij liep toen wel in zo'n zoekende Hello Goodbye houding, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Mermaid do 16 feb 2012 - 6:04

Was blij dat die hello goodbye mensen er 2 weken geleden niet waren. Heb ze tenminste niet gezien. Hadden ze vast leuk gevonden, huilende mensen.

En idd gewoon zorgen dat je er bent rond de tijd dat ze landen. Laatste keer zou ik rond half 6 landen, dachten mn ouders er vroeg te zijn (5 uur) En toen kwam ik al naar buiten lopen.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 20:40

Ik vind het geen straf om op Schiphol te zijn, ik zou zelf juist wat eerder gaan Wink

Maar om even je vraag te beantwoorden, ik zou niet gokken, ik zou de aankomsttijd aanhouden, misschien zelfs ietsjes eerder komen, dan zit je safe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ophalen van schiphol Empty Re: Ophalen van schiphol

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum