Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

is dit zo raar?

+20
PiP
Darius
Jasmine
Stuiterbal
Poisongirl
Tania
woezel
frolic
Jezzie
Liadan
moepie
Pandora
Paper Crown
Parisienne
Susan
Ugly Betty
Flower_L
Mamsie
mickey
ekjir@M
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  woezel do 16 feb 2012 - 1:47

Eucalypta schreef:Ik reageer misschien wat paniekerig, maar wil je aub NU nog je verloskundige bellen? Dat is namelijk níet goed, wat jij hebt. Een band om je buik is een gevoel wat hoort bij zwangerschapsvergiftiging, en eigenlijk bij het Hellp syndroom en als dat speelt moet je níet wachten totdat je toch bij de verloskundige komt. Gewoon bellen, niet afwachten, en dat meen ik bloedserieus. Dikke kans dat het meevalt, maar je wilt níet hebben dat het opeens uit de hand loopt en dat kan heel snel gaan. Ik vind namelijk het wel een tikje makkelijk van de vk om dan de afspraak op vrijdag te laten staan. Toen ik eenmaal die klachten had was het héél snel mis, en jij bent nog maar erg érg vroeg in je zwangerschap om al die klachten te hebben.



+1, ik heb bij mijn zusje gezien hoe snel het kan gaan.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  ekjir@M do 16 feb 2012 - 2:11

Hier staan de klachten niet op het kaartje van wanneer je moet bellen. Gisteren heeft ze nog gebeld hoe het ging en als de klachten niet erger worden houden we gewoon de afspraak van morgenochtend aan. Het is niet zo dat ik de hele dag knallende koppijn heb, sterretjes zie en constant die ´band´ voel, het komt echt met vlagen en dan ben ik er goed beroerd van.

Tijdens m´n vorige zwangerschap vond de vk m´n buik steeds zo groot, volgens haar liep de stand van m´n baarmoeder zeker 4 weken voor op de termijn dat ik zwanger was. Bij 35 weken ben ik toen opgenomen i.v.m. gebroken vliezen en een paar dagen later is meneer geboren, dat ging gelijk goed omdat hij zelf ook vrij groot was. Toen zijn er wel eiwitten gevonden in m´n urine maar was m´n bloeddruk niet te hoog en wilde ze het na 2 weken nog eens bekijken maar toen was J. al geboren.

Deze keer zegt ze steeds dat m´n buik een week of 6 voorloopt maar bij de echo´s blijkt dat beeb 2 weken achterloopt in groei. Daarom moeten we volgende week ook weer voor een groeiecho.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Tania do 16 feb 2012 - 2:23

Hebben ze je wel al nagekeken? Bloeddruk gemeten en urine gecontroleerd enz? Zo niet zou ik gewoon weer bellen en zeggen dat je wil dat ze je nakijken. Als ze dat weigeren zou ik de huisarts bellen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 3:11

Tania schreef:Hebben ze je wel al nagekeken? Bloeddruk gemeten en urine gecontroleerd enz? Zo niet zou ik gewoon weer bellen en zeggen dat je wil dat ze je nakijken. Als ze dat weigeren zou ik de huisarts bellen.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 3:16

Als ik het zo lees dan zou ik toch maar even aan de bel trekken als ik jou was. Zwangerschapsvergiftiging is niet iets wat je gerust kunt laten wachten tot de volgende dag, dat lees je nu wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Poisongirl do 16 feb 2012 - 3:33

Ik zou ook nu nog meteen bellen! Ook al heb je het niet de hele da door. (aankomende) Zwangerschapsvergiftiging kan gewoonweg niet wachten. Als je vk je niet nu wil zien meteen de huisarts bellen! Toen mijn bloeddruk maar iets hoger was dan normaal hebben ze me meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar werd eiwit in mijn urine gevonden en moest meteen daar blijven. Inleiding was het gevolg omdat het te gevaarlijk werd voor ons kindje! Neem aub geen enkel risico met deze klachten en bel meteen!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Stuiterbal do 16 feb 2012 - 4:15

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Ik snap ook niet zo goed waarom ze je niet meteen onderzoeken.
Ik had ook last van een band gevoel met vlagen, sterretjes zien, hoofdpijn. Mijn vk wilde me per direct zien en nog geen halve dag later kon ik met mijn tas richting het ziekenhuis vertrekken en werd ik meteen opgenomen met zwangerschapsvergiftiging.

Zelf was ik niet in paniek en vond het allemaal niet nodig maar ik ben blij dat ze me hebben opgenomen want diezelfde avond en de dag erna ging het snel achteruit met mij.
Nog een dag later was mijn zoon geboren met 37 weken.

Ik zou de klachten toch maar serieus nemen en je rust per direct houden en aan de bel trekken.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Jasmine do 16 feb 2012 - 6:59

Ik hoop echt dat je vk al hebt gebeld, want dit klinkt echt niet goed hoor!

Ook als je dit nu pas weer leest, bel het spoednummer en wacht niet tot morgen...
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 7:06

Ik zou ook zeker nog een keer bellen en zeker mn urine laten onderzoeken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 7:38

Hoe is het nu?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Darius do 16 feb 2012 - 7:41

Liadan schreef:Ik zou ook in ieder geval nu eerst de verloskundige bellen en niet nog een dag wachten tot je er naartoe kan.

Ik zou ook nu bellen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  PiP do 16 feb 2012 - 8:15

moepie schreef:ik kan me je gedachte wel goed voorstellen. als het mij was overkomen was ik denk ik niet zo zeer boos geweest maar eerder teleurgesteld/verdrietig.
Het lijkt me toch dat als je thuis bent je het liefst voor je eigen kind zorgt en liever niet een ander daarvoor vraagt als je thuis bent dus als je dat dan doet doe je dat niet zomaar, je vraagt niet maar zo hulp. Ik zou het erg vinden als mijn moeder dat niet door zou hebben.
Misschien heeft je moeder inderdaad niet door hoe erg het is? Ik zou zoals ook al eerder gezegd toch alvast de verloskundige bellen hoor...

+1

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  PiP do 16 feb 2012 - 8:21

Ik had tijdens de vorige zwangerschap een heel iets verhoogde bloeddruk.
Toen ik de volgende dag belde dat ik wat hoofdpijn had en me niet lekker voelde kon ik meteen komen om nog eens mijn bloeddruk op te nemen en mijn urine te onderzoeken.
Gelukkig was dit goed.

Je zou denken dat je met jouw klachten ook even langs mag komen.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wanneer hebben ze voor het laatste je bloeddruk bekeken en evt urine onderzocht?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Muis do 16 feb 2012 - 19:22

Hoe gaat het nu?
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  L!ND@ do 16 feb 2012 - 19:59

Hè gatsie....Het wordt hier eng stil! Hoe gaat het?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  ekjir@M do 16 feb 2012 - 20:08

Ik loop nog rond hoor. Gisteren nog contact gehad met de vk en zolang de klachten niet erger werden houden we gewoon de afspraak van vandaag aan.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Steep do 16 feb 2012 - 20:51

Hmm ok! Ik hoop voor je dat er niks aan de hand is, maar mijn vk heeft er ook op gehamerd om dan zsm te bellen omdat dat gewoon echt niet ok is..

Hoelaat heb je de afspraak?

Edit: hoe is het nou met je ma en jou? Gister nog kunnen uitleggen dat je niet voor niks thuis zit? Of heb je haar niet meer gesproken?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gast do 16 feb 2012 - 21:06

Ik zou je moeder vandaag gewoon meenemen naar de afspraak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  L!ND@ vr 17 feb 2012 - 1:00

ekjir@M schreef:Ik loop nog rond hoor. Gisteren nog contact gehad met de vk en zolang de klachten niet erger werden houden we gewoon de afspraak van vandaag aan.
Gelukkig maar! Heel veel succes vanmiddag.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  ekjir@M vr 17 feb 2012 - 1:13

Nou ik ben weer terug. Er zijn geen eiwitten gevonden en m'n bloeddruk was heel erg laag. Die is nooit hoog geweest maar was nu zo laag dat ik vaak tegen flauwvallen aan zit maar, gelukkig niet flauwval. Verder bleek dat m'n buik gelijk staat aan 37 weken qua hoogte maar het kindje is nog maar 30 weken groot waardoor het heel veel bewegingsvrijheid heeft en vrij hoog ligt dit veroorzaakt dus steeds dat vervelende gevoel in m'n buik.

Niks aan de hand gelukkig. De vk gaf wel aan dat ik normaal gesproken met deze klachten direct geholpen zou moeten worden maar omdat ik nog maar 30 weken ben en altijd een lage bloeddruk heb gehad, ze het even op zijn beloop heeft gelaten ivm drukte. Daarom belde ze ook iedere dag even

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  LMCurious vr 17 feb 2012 - 4:46

gelukkig lijkt het dan dus mee te vallen nu. hoop dat je er niet meer zoveel last van zult hebben dan ook!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

is dit zo raar? - Pagina 2 Empty Re: is dit zo raar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum