Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: 'mijn kind is een talent'

+3
VeryCherry
Susan
Serena
7 plaatsers

Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 3:11

Junior Masterchef. The Voice Kids. Junior Dance. Holland’s Got Talent. Allerlei programma’s waarin kinderen de mogelijkheid krijgen om te laten zien wat ze kunnen. Of ze nu goed kunnen zingen, dansen, sporten of zelfs koken, ze krijgen een podium om aan de wereld te tonen wat ze in hun mars hebben. In de hoop dat ze ontdekt worden en al op jonge leeftijd beroemd zijn of grote prestaties kunnen verrichten. Is dat een goede of een slechte ontwikkeling?

We zetten er een schijnwerper op, geven ze grote complimenten en zetten 'I WANT YOU' op het desk. Het ego krijgt een enorme boost. En dat in de leeftijd dat ze de wereld en hun plek aan het ontdekken zijn. Wanneer je ze het gevoel geeft dat ze anders, beter zijn dan hun leeftijdsgenoten. Wanneer ze op handen worden gedragen. Verliezen ze dan niet de realiteitszin?
En kinderen afwijzen voor drie miljoen kijkers, is dat schadelijk voor een kind?

Moet je je kind daar wel aan onderwerpen? Moet je meegaan in hun wensen of ben jij er om ze daartegen te beschermen?

Wat vinden jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Serena wo 15 feb 2012 - 3:34

Ik vind het met al die shows een beetje opgaan naar de amerikaanse miss verkiezingen voor kinderen. Ik denk niet dat het goed kan zijn voor een kind om onder (hoge) druk, zo te presteren zodat iedereen en zijzelf trots/blij kan zijn.

En ik denk dat ouders daar een behoorlijk aandeel in hebben. Bij dit soort shows vraag ik me ook altijd af in hoeverre het kind vrijwillig meedoet en in hoeverre het wordt aangemoedigd/gepusht door de ouders.
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 3:36

Als ze het echt willen en het kunnen vind ik het geen probleem maar ik zal mijn kind absoluut niet stimuleren om mee te doen op televisie. Later als ze groot zijn (of in ieder geval wat ouder) hebben ze nog genoeg tijd om hun talenten te gebruiken/benutten/verruimen.


Laatst aangepast door Lorna mercedez op wo 15 feb 2012 - 3:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Susan wo 15 feb 2012 - 3:39

Als je kind echt een groot talent heeft voor iets en zelf gemotiveerd is om dat talent te ontwikkelen en er iets mee te doen dan vind ik dat je je kind daar wel in moet steunen. Wel vind ik dat je kind daarnaast ook gewoon kind moet zijn én dat de rest van het gezin er niet onder moet lijden.

Wat ik van een talentenshow voor kinderen vind weet ik niet zo goed, ik weet wel dat ik het niks vind als kinderen en volwassenen door elkaar heen meedoen in zo'n show, zoals bij Holland's Got Talent. Als kinderen dan toch mee moeten doen, dan liever in een eigen show en een eigen wedstrijd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 3:47

Ik vind het moeilijk. Wanneer heeft een kind talent?

Natuurlijk springen er kinderen uit, maar het 'gros' (als ik het even zo mag noemen :P ) wilt heel veel maar daar zit het gewoon niet in. (bijv. alle jonge jongetjes willen bij wijze van profvoetballer worden en van die groep haalt 1 het.)

Ik denk sowieso dat ouders snel potentie in hun eigen kinderen zien, of vinden dat hun kind talent heeft. Daar is niets mis mee, daar ben je ook ouder voor, om trots te zijn op je kinderen. Dus ik denk dat veel van deze kinderen opgegeven worden door 'verliefde' ouders. (Deze kinderen worden weer enthousiast omdat hun ouders hun zo steunen en complimenteren).

Als je toen al bij Idols (okee dit was voor volwassenen, dus nog erger!) soms ouders zag huilen omdat hun dochter van 16 helemaal was afgeraakt door de jury terwijl ze zo geweldig kon zingen. Dan denk ik 'heel erg lieve moeder, dat je je dochter zo steunt' maar blijkbaar hoort zij echt niet dat haar dochter zo vals als een kraai zingt :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  VeryCherry wo 15 feb 2012 - 4:05

Ik zou mijn zoon daar nooit aan mee laten doen. Natuurlijk stimuleer ik hem wel in wat hij wil hoor, maar daar heeft hij geen camera bij nodig. En dan nog, als kinderen zoiets als The Voice Kids winnen hebben ze er helemaal niks aan omdat kinderen in Nederland maar beperkt op mogen treden.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 4:18

VeryCherry schreef:Ik zou mijn zoon daar nooit aan mee laten doen. Natuurlijk stimuleer ik hem wel in wat hij wil hoor, maar daar heeft hij geen camera bij nodig. En dan nog, als kinderen zoiets als The Voice Kids winnen hebben ze er helemaal niks aan omdat kinderen in Nederland maar beperkt op mogen treden.
Ja, voor dat optreden zijn heel veel strenge regels. Maar tegelijkertijd mogen we kinderen wel op laten treden in een programma laat in de avond, voor drie miljoen kijkers,voor ons eigen vermaak. Om ze vervolgens af te wijzen. Als het programma echt voor kinderen zou zijn, dan werd het op een ander tijdstip uitgezonden.

Daarnaast gaat het meer op de flauwe grappen tussen de coaches onderling, die soms ook nog eens gaan over de ruggen van de kinderen. En dat terwijl dat kind vol spanning staat te wachten op dat podium tot de coaches zeggen wat ze er van vinden. Ik vind dat die kinderen daar staan om kijkcijfers te halen en om volwassenen te vermaken. Die kinderen en hun wensen zelf zijn helemaal niet het hoofddoel van het programma.

Afwijzingen zijn voor volwassenen al zwaar. Hoe moet dat voor een kind zijn als je op TV en voor drie miljoen kijkers wordt afgewezen. Kinderen kiezen er zelf voor om mee te doen en denk dat de ouders en het programma zich wel bezig houden met het begeleiden van het kind. Maar kinderen van die leeftijd zijn niet in staat om zo'n programma en bijkomende zaken en gevoelens te overzien. Ik vind dat zij daartegen beschermd moeten worden.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 5:24

Smikkell schreef:
VeryCherry schreef:Ik zou mijn zoon daar nooit aan mee laten doen. Natuurlijk stimuleer ik hem wel in wat hij wil hoor, maar daar heeft hij geen camera bij nodig. En dan nog, als kinderen zoiets als The Voice Kids winnen hebben ze er helemaal niks aan omdat kinderen in Nederland maar beperkt op mogen treden.
Ja, voor dat optreden zijn heel veel strenge regels. Maar tegelijkertijd mogen we kinderen wel op laten treden in een programma laat in de avond, voor drie miljoen kijkers,voor ons eigen vermaak. Om ze vervolgens af te wijzen. Als het programma echt voor kinderen zou zijn, dan werd het op een ander tijdstip uitgezonden.

Daarnaast gaat het meer op de flauwe grappen tussen de coaches onderling, die soms ook nog eens gaan over de ruggen van de kinderen. En dat terwijl dat kind vol spanning staat te wachten op dat podium tot de coaches zeggen wat ze er van vinden. Ik vind dat die kinderen daar staan om kijkcijfers te halen en om volwassenen te vermaken. Die kinderen en hun wensen zelf zijn helemaal niet het hoofddoel van het programma.

Afwijzingen zijn voor volwassenen al zwaar. Hoe moet dat voor een kind zijn als je op TV en voor drie miljoen kijkers wordt afgewezen. Kinderen kiezen er zelf voor om mee te doen en denk dat de ouders en het programma zich wel bezig houden met het begeleiden van het kind. Maar kinderen van die leeftijd zijn niet in staat om zo'n programma en bijkomende zaken en gevoelens te overzien. Ik vind dat zij daartegen beschermd moeten worden.


Ik denk eigenlijk minder erg. Volwassenen maken zich veel meer druk om wat andere wel niet van hun denken dan kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 5:54

Ik vind stoelen die niet voor je omdraaien een behoorlijke afwijzing. Van volwassenen verwacht je dat ze dat kunnen relativeren. Bij kleine kinderen vraag ik mij af of ze dat echt kunnen. En dan de ouders die zo'n kind daarna de hemel inprijzen. Helemaal bij eerdere programma's zoals Idols. Die ouders deden er nog even een schepje bovenop door te zeggen dat de jury er geen verstand van heeft, en die kinderen echt wel geweldig zijn en er wel komen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Puk wo 15 feb 2012 - 5:57

Smikkell schreef:Ik vind stoelen die niet voor je omdraaien een behoorlijke afwijzing. Van volwassenen verwacht je dat ze dat kunnen relativeren. Bij kleine kinderen vraag ik mij af of ze dat echt kunnen. En dan de ouders die zo'n kind daarna de hemel inprijzen. Helemaal bij eerdere programma's zoals Idols. Die ouders deden er nog even een schepje bovenop door te zeggen dat de jury er geen verstand van heeft, en die kinderen echt wel geweldig zijn en er wel komen.


Kinderen zijn superflexibel.....ze komen daar echt wel overheen!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 6:48

Puk schreef:
Smikkell schreef:Ik vind stoelen die niet voor je omdraaien een behoorlijke afwijzing. Van volwassenen verwacht je dat ze dat kunnen relativeren. Bij kleine kinderen vraag ik mij af of ze dat echt kunnen. En dan de ouders die zo'n kind daarna de hemel inprijzen. Helemaal bij eerdere programma's zoals Idols. Die ouders deden er nog even een schepje bovenop door te zeggen dat de jury er geen verstand van heeft, en die kinderen echt wel geweldig zijn en er wel komen.


Kinderen zijn superflexibel.....ze komen daar echt wel overheen!
Toch zijn er (kinder)psychologen die zich hier zorgen over maken. Niet alleen om de afwijzing zelf, maar het hele circus er omheen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  FireButterfly wo 15 feb 2012 - 7:29

VeryCherry schreef:Ik zou mijn zoon daar nooit aan mee laten doen. Natuurlijk stimuleer ik hem wel in wat hij wil hoor, maar daar heeft hij geen camera bij nodig. En dan nog, als kinderen zoiets als The Voice Kids winnen hebben ze er helemaal niks aan omdat kinderen in Nederland maar beperkt op mogen treden.

+1 Voor mijn toekomstige kinderen.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Puk wo 15 feb 2012 - 8:59

Smikkell schreef:
Puk schreef:
Smikkell schreef:Ik vind stoelen die niet voor je omdraaien een behoorlijke afwijzing. Van volwassenen verwacht je dat ze dat kunnen relativeren. Bij kleine kinderen vraag ik mij af of ze dat echt kunnen. En dan de ouders die zo'n kind daarna de hemel inprijzen. Helemaal bij eerdere programma's zoals Idols. Die ouders deden er nog even een schepje bovenop door te zeggen dat de jury er geen verstand van heeft, en die kinderen echt wel geweldig zijn en er wel komen.


Kinderen zijn superflexibel.....ze komen daar echt wel overheen!
Toch zijn er (kinder)psychologen die zich hier zorgen over maken. Niet alleen om de afwijzing zelf, maar het hele circus er omheen.

Tegenwoordig wordt overal een probleem van gemaakt. Ook was er een item op tv dat steeds meer ouders sprookjes te eng vinden voor hun kinderen, serieus, waar hebben we het over! Ik vind het allemaal een beetje overdreven....ik denk dat het de volwassenen zijn die problemen zien!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Susan wo 15 feb 2012 - 9:03

Nou, in dit geval vind ik het geen kwestie van 'tegenwoordig wordt van alles een probleem gemaakt', ik denk dat een jaar of wat geleden, toen wij klein waren, zoiets als The Voice Kids juist als not-done werd gezien, meer dan nu.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 9:17

Als een kind er zelf voor wil gaan dan zou ik het stimuleren, maar wel de realiteit voor ogen houden. Ik zou het zeker niet gaan pushen, ook al kan zo het kind zo geweldig zingen of iets anders doen.

En of het het kind beschadigd? Ja, sommige zeker wel als je hun koppies ziet. Sommige krijgen wel een enorme knauw in hun zelfvertrouwen, maar anderen stappen er ook zo weer over heen. Het is denk maar net hoe iedereen er in staat (familie etc.)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Printje wo 15 feb 2012 - 9:55

Susan schreef:Als je kind echt een groot talent heeft voor iets en zelf gemotiveerd is om dat talent te ontwikkelen en er iets mee te doen dan vind ik dat je je kind daar wel in moet steunen. Wel vind ik dat je kind daarnaast ook gewoon kind moet zijn én dat de rest van het gezin er niet onder moet lijden.

Wat ik van een talentenshow voor kinderen vind weet ik niet zo goed, ik weet wel dat ik het niks vind als kinderen en volwassenen door elkaar heen meedoen in zo'n show, zoals bij Holland's Got Talent. Als kinderen dan toch mee moeten doen, dan liever in een eigen show en een eigen wedstrijd.

+1

Ik zou nooit willen dat mijn kind aan zulke shows mee zou doen. Als hij echt een talent zou hebben komt hij er ook wel zonder die programma's.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Mamsie wo 15 feb 2012 - 10:11

Ik zou mijn kind er in steunen als ze het echt graag willen en ook echt goed zijn. Maar aan de meeste programma's zou ik ze niet mee laten doen. Ligt bij mij trouwens ook wel aan de leeftijd.

Zelf heb ik als kind veel audities gedaan en heb zo ook in verschillende musicals gespeeld en ook in een kinderfilm. Dat was mijn passie. Ik zat al op de toneelschool vanaf mijn 6 en ik had ook al heel vroeg zanglessen. Ik wou dat zelf en mijn ouders hebben mij er in gesteund. Maar mijn moeder heeft me nooit lopen ophemelen. Als ik door een auditie heen was dat zei ze gewoon "nou gefeliciteerd!".
Tijdens zulke audities wordt er ook geen commentaar gegeven en worden de namen genoemd van de kinderen die door zijn. Ja voor sommige is dat dan soms een teleurstelling maar dat weet je vooraf.


Wel is het zo dat mijn kinderen zo nu en dan ( is nu bijv al wer 6 maanden geleden ) is een modellen opdrachtje hebben. Dat is er zo ingerold. Als ze het leuk vinden prima en ze krijgen er een leuk zakcentje mee wat op hun spaarrekening komt.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: 'mijn kind is een talent' Empty Re: Stelling: 'mijn kind is een talent'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum