Wat is nou eigenlijk het verschil? (draagdoeken)
+5
vlindertje
PapillonRose
Susan
kwak
Liadan
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat is nou eigenlijk het verschil? (draagdoeken)
Tussen al die merken draagdoeken? Rejoy en kwak hebben mij vanochtend voorgelicht over wat voor verschillende soorten er zijn . Ik wil een gewone geweven doek, maar er zijn zoooooveel verschillende merken naar mijn idee. En de een vindt een Girasol geweldig, een ander een Hoppediz. Maar waarom dan? Want ik zie het niet. De kleurtjes zijn anders ja , maar verder? Wie wil me uitleg geven?
Gast- Gast
Re: Wat is nou eigenlijk het verschil? (draagdoeken)
Ik denk dat je het verschil pas echt weet als je ze allemaal hebt en kan vergelijken.
Ik heb 2 girasols en vind ze fijn knopen. Verder heb ik een doek waarvan ik weet dat het een zomerdoek is en die is veel dunner.
Maar ik zou gewoon een doek aanschaffen die je mooi vindt .
Ik heb 2 girasols en vind ze fijn knopen. Verder heb ik een doek waarvan ik weet dat het een zomerdoek is en die is veel dunner.
Maar ik zou gewoon een doek aanschaffen die je mooi vindt .
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Maar zit er echt veel verschil in dan? Wat voor merken heb jij en wat voor verschil merk je dan? Ik heb geen idee welke ik moet aanschaffen overigens
Gast- Gast
ik zou gewoon een mooi kleurtje op zoeken
wat Rejoy al zei is dat het qau dragen niet uit maakt welke doek je draagt.
'kvond het wel gezellig vanmorgen, voor herhaling vatbaar !
we wonen straks echt met z'n 3'en heel dicht bij elkaar.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
de verschillen zijn echt minimaal, de ene doek is wat dikker, de andere doek is wat zachter, maar de verschillen zijn redelijk minimaal, helemaal als je niet over verschillende doeken beschikt. In feite kun je niet echt een verkeerde keuze maken als je de doek mooi vindt en de juiste maat hebt. Het enige merk dat ik je afraad om mee te starten is een calin bleu, omdat deze echt héél erg dun is en dus lastig knopen voor een beginner.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:de verschillen zijn echt minimaal, de ene doek is wat dikker, de andere doek is wat zachter, maar de verschillen zijn redelijk minimaal, helemaal als je niet over verschillende doeken beschikt. In feite kun je niet echt een verkeerde keuze maken als je de doek mooi vindt en de juiste maat hebt. Het enige merk dat ik je afraad om mee te starten is een calin bleu, omdat deze echt héél erg dun is en dus lastig knopen voor een beginner.
Oké :-). Welke maat had jij mij nou aanbevolen? Een maat 5?
Gast- Gast
kwak schreef:ik zou gewoon een mooi kleurtje op zoeken
Jaa vond ik ook! Jullie meeten elke week wel he?
Gast- Gast
ik denk dat je met de reguliere knopen wel uit komt met een maat 5(4.2 meter), wil je helemaal op safe spelen en er zeker van zijn dat je alles kunt knopen red jij het wel met een 6 (4.6 meter).
En kwak en ik zien elkaar meestal meerdere keren per week
En kwak en ik zien elkaar meestal meerdere keren per week
Gast- Gast
haha, gemiddeld inderdaad 1x per week. Maar we gaan ook wel eens zwemmen of naar z'n speelparadijs.Jolicious schreef:kwak schreef:ik zou gewoon een mooi kleurtje op zoeken
volgende week gaan we naar de 9 maandenbeurs zonder kinderen uiteraard
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Sommige merken hebben draagdoeken van speciale materialen, zoals zijde of wol. Ik heb een Nati Bamboe waar dus bamboe in verwerkt zit. Die zou ik ook niet aanraden om mee te beginnen trouwens, ik vind het moeilijker om die stevig te knopen dan mijn Néobulle Manon Rouge.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Sommige merken hebben draagdoeken van speciale materialen, zoals zijde of wol. Ik heb een Nati Bamboe waar dus bamboe in verwerkt zit. Die zou ik ook niet aanraden om mee te beginnen trouwens, ik vind het moeilijker om die stevig te knopen dan mijn Néobulle Manon Rouge.
Manon is zo mooi
Maar mijn Scilla (Dydimos) vond ik dan weer veel fijner knopen. Ik vond Manon te dik geloof ik, daardoor kreeg ik die nooit lekker strak. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Gast- Gast
Ik wist ook niet echt wat het verschil was, en heb toen allerlei informatie opgezocht. De maat was ik toen zo uit, heb een maat 6 genomen zodat ik vrijwel alle knopen kon maken als ik wilde. Verder las ik over veel merken positieve verhalen, en de meeste zijn geschikt voor een beginner. Toen ben ik gaan kijken naar wat ik mooi vond, en ben toen uitgekomen bij de Hoppediz Miami. Is me heel goed bevallen, mooie doek, goede kwaliteit en prima te knopen. Heb 'm onlangs met een beetje pijn in mijn hart verkocht omdat ik sinds kort een voorgevormde drager heb die ik nu gebruik. Maar in het begin heb ik de doek met veel plezier gebruikt.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
en doeken zijn inderdaad heel persoonlijk, wat de één fijn vindt, hoeft de ander nog niet fijn te vinden. Ik vind stugge doeken wel fijn, zachte doeken zijn zo glad af en toe
Gast- Gast
kwak schreef:haha, gemiddeld inderdaad 1x per week. Maar we gaan ook wel eens zwemmen of naar z'n speelparadijs.Jolicious schreef:kwak schreef:ik zou gewoon een mooi kleurtje op zoeken
volgende week gaan we naar de 9 maandenbeurs zonder kinderen uiteraard
Jaa gezellig joh! Nou, ik vind het best leuk om regelmatig af te spreken hoor . Lijkt me gezellig!
Gast- Gast
PapillonRose schreef:Ik wist ook niet echt wat het verschil was, en heb toen allerlei informatie opgezocht. De maat was ik toen zo uit, heb een maat 6 genomen zodat ik vrijwel alle knopen kon maken als ik wilde. Verder las ik over veel merken positieve verhalen, en de meeste zijn geschikt voor een beginner. Toen ben ik gaan kijken naar wat ik mooi vond, en ben toen uitgekomen bij de Hoppediz Miami. Is me heel goed bevallen, mooie doek, goede kwaliteit en prima te knopen. Heb 'm onlangs met een beetje pijn in mijn hart verkocht omdat ik sinds kort een voorgevormde drager heb die ik nu gebruik. Maar in het begin heb ik de doek met veel plezier gebruikt.
Oeh, die is mooi!
Ik had ook een mooie gezien, deze: http://www.ooiebeest.nl/index.php/draagdoeken/hoppediz/hoppediz-pune-pink-4-6m.html
Bij welke webwinkels kopen jullie je doeken?
Gast- Gast
Ik heb de mijne toen gekocht op dragenenzo.nl en waar ik nog meer op gekeken heb zijn slingomama.nl en babybij.nl
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb doeken/dragers gekocht bij:
- slingomama
- slings & things
- babybio
- slingomama
- slings & things
- babybio
Liadan- Ratel
Oh mag ik even dit topic gebruiken?
Ik heb een tricotslen en heb deze gebruikt tot mijn dochtertje ongeveer 4 maanden was, daarna eigenlijk niet echt meer. Nu is ze bijna 1 en ik vroeg me af of het nu nog handig/zwaar is om deze te gebruiken of toch misschien beter iets anders aan kan schaffen.
Ik heb een tricotslen en heb deze gebruikt tot mijn dochtertje ongeveer 4 maanden was, daarna eigenlijk niet echt meer. Nu is ze bijna 1 en ik vroeg me af of het nu nog handig/zwaar is om deze te gebruiken of toch misschien beter iets anders aan kan schaffen.
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
De tricot slen zal nu wel niet meer fijn dragen denk ik. Omdat het rekbare doek is, zakt je kindje waarschijnlijk vrij snel en draagt het niet meer fijn.
Ik zou liever iets anders aanschaffen.
Liadan- Ratel
Op www.ikdraag.nl daar kun je de doek ophalen, scheelt weer verzendkosten.
Overigens heb ik hoppediz, schijnt een beginnersdoek te zijn.
Rejoy: kun je een rugknoop aanbevelen voor pepijn die met een dikke buik te doen is?
Rejoy: kun je een rugknoop aanbevelen voor pepijn die met een dikke buik te doen is?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Minneke schreef:Susan schreef:Sommige merken hebben draagdoeken van speciale materialen, zoals zijde of wol. Ik heb een Nati Bamboe waar dus bamboe in verwerkt zit. Die zou ik ook niet aanraden om mee te beginnen trouwens, ik vind het moeilijker om die stevig te knopen dan mijn Néobulle Manon Rouge.
Manon is zo mooi
Maar mijn Scilla (Dydimos) vond ik dan weer veel fijner knopen. Ik vond Manon te dik geloof ik, daardoor kreeg ik die nooit lekker strak. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Een indio scilla? Die is zooo mooi.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Darius schreef:Op www.ikdraag.nl daar kun je de doek ophalen, scheelt weer verzendkosten.
de ruck (of rucksack) tibetaans afgeknoopt?
Tibetaans afknopen is dat je de doek die je anders voor je buik afknoopt nu kruislings door de schouderbanden haalt.
Gast- Gast
Liadan schreef:De tricot slen zal nu wel niet meer fijn dragen denk ik. Omdat het rekbare doek is, zakt je kindje waarschijnlijk vrij snel en draagt het niet meer fijn.
En wat raad je aan?
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
Kun je eigenlijk niet zelf een geweven doek maken? Gewoon van een lap katoen ofzo. Heeft iemand daar ervaring mee?
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Rejoy. schreef:Darius schreef:Op www.ikdraag.nl daar kun je de doek ophalen, scheelt weer verzendkosten.
de ruck (of rucksack) tibetaans afgeknoopt?
Tibetaans afknopen is dat je de doek die je anders voor je buik afknoopt nu kruislings door de schouderbanden haalt.
Thanks! Ik zal even speuren. Hoe kom je aan deze kennis, heb je daar een boek over oid?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Lijst met draagdoeken
» Hoe ver ben ik nou eigenlijk?
» Hoe is het eigenlijk met..
» Hoe zit dit eigenlijk?
» Tja.. En nu eigenlijk?
» Hoe ver ben ik nou eigenlijk?