Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel betaal je een oppas?

+19
Japie
artificialfunk
Filoria
Tania
JD
_Femme
TukTuk
Lavendel
Evalynn
Slakje
xxjojootjexx
Purpleflower
SarahKey
Pien
Lejow
Sarah1985
Toet
studiebol
CCC
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  CCC di 18 dec 2012 - 10:34

Momenteel zijn wij op zoek naar een oppas voor N. het zal gaan om incidenteel oppassen aan huis bijv. als ik even weg wil terwijl mijn vriend aan het werk is of als we samen even weg willen.

We hebben nu momenteel wat meiden benaderd waarvan 1 meisje 16 jaar is, een meisje van 20 jaar (studeert nog) en een meisje van 22 die werkt in de kinderopvang. Ik ben benieuwd wat jullie betalen aan je oppas per uur.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  studiebol di 18 dec 2012 - 10:35

Ik ben benieuwd hoe jij aan die oppas komt Hoeveel betaal je een oppas? 561177 ik zit het ook steeds meer te overwegen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Toet di 18 dec 2012 - 10:46

Ik pas op (ben 22, heb een MBO diploma spw en studeer nog) en ik krijg 6,50 per uur voor twee kinderen, zowel wit (via GOB) als zwart.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  CCC di 18 dec 2012 - 10:53

studiebol schreef:Ik ben benieuwd hoe jij aan die oppas komt Hoeveel betaal je een oppas? 561177 ik zit het ook steeds meer te overwegen!

Ik heb gisteren op Facebook in mijn status gezet dat we een oppas zoeken en dat we openstaan voor eventuele suggesties en vooral hoe pak je zoiets aan? Ik zat eerst in onze omgeving na te denken maar kwam niet echt op geschikte 'kandidaten'. Omdat ik het dus in mijn status heb gezet dacht iedereen een beetje mee en kreeg ik allerlei PM's.

Mijn voorkeur gaat persoonlijk uit naar degene die in de kinderopvang werkt. Maar vind dat qua betaling dan ook weer zo lastig, heb haar gevraagd hoeveel ze vraagt en ze geeft aan dat het bespreekbaar is. Maar toch vind ik het dan lastig. Mijn vriend zei al meteen ja iets van 10 euro per uur. Maar dat vind ik toch wel redelijk veel aangezien een gastouder rond de 5 euro per kind krijgt. Heb ook al sites zoals Nibud bekeken en daar staat min. loon. Vind het dus ontzettend lastig!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  CCC di 18 dec 2012 - 10:54

Toet schreef:Ik pas op (ben 22, heb een MBO diploma spw en studeer nog) en ik krijg 6,50 per uur voor twee kinderen, zowel wit (via GOB) als zwart.

Thnx! Hier heb ik wat aan! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Sarah1985 di 18 dec 2012 - 11:10

ik pas ook op, eerst als gastouders via een gastouderbedrijf. En verdiende toen 10,25 per uur. En nu zwart 10 euro per uur
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Toet di 18 dec 2012 - 11:17

Sarah1985 schreef:ik pas ook op, eerst als gastouders via een gastouderbedrijf. En verdiende toen 10,25 per uur. En nu zwart 10 euro per uur

10,25 bij het GOB is bruto neem ik aan? Tenzij je minder dan 6500 op jaarbasis verdient..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 11:33

Ik krijg overdag 10 euro en in de avond 8 euro! Ben 25 en doe t inmiddels al 13 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  CCC di 18 dec 2012 - 11:45

Pippa: ongeacht het aantal kinderen?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Lejow di 18 dec 2012 - 18:58

Wij geven de oppas meestal een afgerond bedrag. Ze is 17, gister heeft ze drie uurtjes opgepast en heb ik haar 12 euro gegeven.
Ik vind 4 euro eigenlijk wel de max, zeker als ze zo jong zijn. Dat is al een heel stuk meer dan dat ze bij een (wit) bijbaantje zouden krijgen, en daarbij, mijn GO krijgt 'maar' 5,50 per uur. Dan vind ik het nogal raar als ik haar 5 euro per uur ga geven.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Pien di 18 dec 2012 - 19:52

Bij ons past een buurmeisje van 12op, zij krijgt 2,50 per uur. Bij ons past ze op als ik vrijdagavond koopavond werk en mijn man mij dan moet ophalen aangezien de bus niet rijdt. Zij is dan 3kwartier alleen en E ligt in bed en slaapt dus al.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  SarahKey di 18 dec 2012 - 19:57

Wij hebben een oppas van 17 jaar en ze krijgt 3,50 euro per uur.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Purpleflower di 18 dec 2012 - 21:16

Ik betaal mijn buurmeisje, 24 jaar, en werkt op kdv, 5 euro per uur.
Meestal slaapt ze als ze oppast. Laatst had ze haar naar bed gebracht en ging super!
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  xxjojootjexx di 18 dec 2012 - 21:35

Onze schoonmaakster cq oppas krijgt 8,50 per uur. Zij is leidster op het vorige kdv van de kids.
Mijn nichtje is 17 en als zij oppast krijgt ze 4 euro per uur.
Mijn nichtje kan alleen oppassen wanneer de kids slapen, of iig niet naar bed hoeven. Wanneer t. Naar bed gebracht moet worden tijden de oppas moeten we de schoonmaakster vragen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 22:25

ik moet zeggen dat sommige bedragen nogal hoog zijn, als ik weet dat onze gastouder iets meer dan 5 euro/uur krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 22:53

chococupcake schreef:Pippa: ongeacht het aantal kinderen?

Ja, soms heb ik er 1, soms 4. Ze zijn zelf met dat bedrag gekomen en iedereen heeft dat overgenomen van hun buren & vrienden. Toen ik jong was kreeg ik 5 gulden en dat werd later 5 euro en groeide zo elk jaar door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Slakje di 18 dec 2012 - 23:13

Ik heb een oppas, een vriendin. Zij gaat Louise wekelijks enkele keren ophalen van de crèche en speelt met haar tot wij thuis zijn, of ze gaat Louise halen als ze ziek werd op de crèche (ik kan haar dus ook op elk moment bellen), of ze komt hier oppassen als Louise ziek is. Echt heel ideaal. We betalen haar 50 euro per maand, zij wilde in eerste instantie niks krijgen, maar dat vond ik ook zo stom gezien haar diensten. Zelfs 's nachts kan ik bellen als er wat is (zo lag mijn vriend eens in het ziekenhuis en moest ik er naartoe).


Voor een andere babysit betaal ik 5/per begonnen uur, maar dat zijn wel 18+ meisjes die vaker gaan babysitten en die liefst ook al ervaring hebben door opleiding/op een kdv te werken.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  CCC wo 19 dec 2012 - 2:55

Thnx allemaal! Ik denk dat ik het gastoudertarief aanhoud. Ze zal voornamelijk slapen wanneer we weggaan en wanneer ze wakker is rond ik het gewoon flink af naar boven ofzo.

Lejow: afronden, snap 'm niet helemaal vind 12 euro niet echt afgerond eigenlijk. Ik had haar persoonlijk dan 15 euro gegeven.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 3:16

Ik krijg 7 euro per uur + bonussen. Mijn reistijd en reiskosten worden ook betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Lejow wo 19 dec 2012 - 3:34

chococupcake schreef:Thnx allemaal! Ik denk dat ik het gastoudertarief aanhoud. Ze zal voornamelijk slapen wanneer we weggaan en wanneer ze wakker is rond ik het gewoon flink af naar boven ofzo.

Lejow: afronden, snap 'm niet helemaal vind 12 euro niet echt afgerond eigenlijk. Ik had haar persoonlijk dan 15 euro gegeven.

Daarom typte ik ook meestal laughcry Nu had ik 20 euro in mijn portomonee, en 8 euro nodig voor mijn werk, dus bleef er 12 over. 15 vond ik echt teveel voor 3 uurtjes, dat is 5 euro per uur.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Evalynn wo 19 dec 2012 - 4:03

Ik ben bijna 21, heb verschillende oppasadressen. Ik moet eerlijk zijn dat ik sommige ook al heb laten vallen.

Het gezin dat ik heb laten vallen toen ik 17 was, had 4 kinderen en daar keer ik 2,50 per uur. Bovendien hield de moeder zich niet aan de afspraken. Soms waren er ook extra logés en dat soort grappen... De kinderen waren toentertijd 1, 3, 7 en 9.

Ik had ook een gezin met twee meiden van toentertijd 9 en 12, maar die meiden zijn me ontgroeid. Hier kreeg ik ook 2,50 maar moest ik echt níets doen. Die meisjes zorgden juist voor mij.

Vorig jaar ben ik gestopt bij een gezin dat 3,00 per uur gaf voor twee meiden. Die waren heel erg druk (echt extreem). Die meiden waren 6 en 9. Wel hele lieve aanhankelijke meisjes, maar gewoon niet rustig te krijgen. De jongste ging ook steeds terug haar bed uit en ze sliepen samen op een kamer. Als ik daar bleef slapen moest ik bij hun op de kamer en de jongste had de neiging om te gillen in haar slaap. Echt bizar.

Nu heb ik ongeveer twee jaar een adres waar ik 8,00 per uur krijg. Daar word ik extra veel betaald omdat de meisjes allebei autistisch zijn. (ADHD, ADD, PDD-NOS en Asperger is wat ik al voorbij heb horen komen, maar ik weet niet precies wat er nu bij wie hoort... Ik weet wel hoe ik met ze om moet gaan). Meestal ben ik er al voor het eten en maak iets voor de meiden klaar. Dan kijk ik of ze die dag moeten douchen of niet en ondersteun ze daar in. Voor de jongste doe ik het ritueel met klokjes klaar zetten totdat de pieper af gaat en dan moet ze in bed liggen. Het is allemaal erg gestructureerd daar.
Die mensen hebben me benaderd toen ze hoorden dat ik verpleegkundige in opleiding was en vrijwilligerswerk doe bij de kindervakantie week. Ze hadden me al met hun meiden bezig gezien en vonden het wel fijn om een extra oppas te hebben, aangezien je bij deze meisjes niet makkelijk kunt wisselen van oppas.
Ik ben ook wel van plan om dit te blijven doen tot de oudste oud genoeg is, maar dat is voorlopig nog lang niet aan de orde (en ik weet niet of dat ooit wel zo zal zijn, de jongste zal sowieso nog wel een hele tijd goede begeleiding nodig hebben). Ze zijn nu 10 en 13.

Ook pas ik op twee jongetjes van 3 en van bijna 1. De moeder heb ik leren kennen omdat ik samen met haar stage liep in de tijd dat ze zwanger was van de jongste. Hier krijg ik eigenlijk altijd 35 euro per avond, meestal ben ik er dan wel al vanaf een uur of 6 (dus ik doe ook het eten met de kindjes en breng ze naar bed) tot middernacht. En ik moet er 30 km heen en terug voor rijden.

Sinds kort heb ik er een oppasadresje bij, een meisje van 1 jaar. Die vader kende ik van de carnaval (toen ik hofdame was bij de raad van 11 en hij in de raad van 11 zat). Hij wist dat ik geregeld oppaste en heeft me laatst benaderd om ook op hun meisje te komen oppassen. Hier krijg ik 5 euro per uur, maar meestal ligt ze al op bed als ik daar kom.


Als er nu een willekeurig iemand aan me vraagt of ik op wil passen (ik neem geen nieuwe adressen meer aan, maar stel dát) dan zou ik 5 euro per uur een mooi bedrag vinden. Voor 1 of 2 kinderen. Voor 3/4 kinderen zou ik 7,50 vragen.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Lavendel wo 19 dec 2012 - 5:46

Ik vind 5, 5.50 euro voor een gastouder echt bizar laag, dat ligt ver onder het minimumloon.. En als je kind bij een gastouder is dan krijgt het toch ook nog eten en drinken? of moet je daar een bijdrage voor geven?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  TukTuk wo 19 dec 2012 - 5:47

Lavendel schreef:Ik vind 5, 5.50 euro voor een gastouder echt bizar laag, dat ligt ver onder het minimumloon.. En als je kind bij een gastouder is dan krijgt het toch ook nog eten en drinken? of moet je daar een bijdrage voor geven?

Ja maar vaak geeft een gastouder dus wel meerdere kindjes waar ze oppast, dus dan is het 5,50 per kind he.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  CCC wo 19 dec 2012 - 6:22

AngelNyn schreef:
Lavendel schreef:Ik vind 5, 5.50 euro voor een gastouder echt bizar laag, dat ligt ver onder het minimumloon.. En als je kind bij een gastouder is dan krijgt het toch ook nog eten en drinken? of moet je daar een bijdrage voor geven?

Ja maar vaak geeft een gastouder dus wel meerdere kindjes waar ze oppast, dus dan is het 5,50 per kind he.

Ja klopt en een gastouder mag er geloof ik in verschillende leeftijden 6 max. hebben op 1 dag. Weet het niet helemaal zeker hoor, heb me er niet zo in verdiept maar vind daarom 5 euro wl een mooi bedrag. Waarschijnlijk ronden we het nog eens extra naar boven af wanneer we thuiskomen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  _Femme wo 19 dec 2012 - 6:26

Ik ben 21 en pas regelmatig op 3 kinderen voor 5 euro per uur.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel betaal je een oppas? Empty Re: Hoeveel betaal je een oppas?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum