DagCafé
+18
Burn
Merai
Sjaantje
GreenGrass
Caroow
Lejow
Jade
Stuiterbal
Suus
Rush
Pompoen
VeryCherry
Lotus
Snoes
Ibbeltje
Toet
Alex
Erin
22 plaatsers
Pagina 24 van 40
Pagina 24 van 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Re: DagCafé
Zie mijn post hierboven.Rush schreef:Idd, hoezo schokkend. Hoe moet je dat nou weten als je het nooit geleerd hebt, of op de basisschool al. Alsof je alles nog weet wat je vroeger geleerd hebt.Zelda schreef:Schokkend, serieus?Bruce schreef:Bizar. Ik vind het eerlijk gezegd best schokkend dat je geen idee hebt wat je allemaal kunt aflezen aan dat ene regeltje en hoe je het moet interpreteren. Er staat echt niet zo veel raars in.Lily schreef:als ik dat al heb geleerd was het op de basisschool dus dan kan ik me dat niet meer herinneren
De keren dat ik een woordenboek in m`n handen gehad heb, zijn ook op 1 hand te tellen volgens mij.
Gast- Gast
ik heb m`n middelbare school in belgie gedaan en daar heb ik dit dus ook niet gehad, het dus de betekenissen lezen maar verder niet.
En ik merk als ik het lees dat ik geen aa zeg maar een mix van ae weet niet hoe ik het moet typen haha.
En ik merk als ik het lees dat ik geen aa zeg maar een mix van ae weet niet hoe ik het moet typen haha.
Gast- Gast
Mijn broer moest op de middelbare ook woordenboeken hebben in iedere taal waarin hij les kreeg. Toen ik op de middelbare zat was dat ook al niet meer het geval.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Bruce schreef:Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik zou ook voor 'Emiklaar' als uitspraak gaan, maar als ik dan weer in het woordenboek kijk naar andere woorden met 'ae', dan worden die allemaal als 'ee' uit gesproken (reggae, curriculum vitae, striae, etc.), maar namen met 'ae' worden volgens mij door bijna iedereen als 'aa' uitgesproken. Misschien is dat ook wel allemaal foutVeryCherry schreef:In mijn oude woonplaats is een winkelcentrum en dat heet E.miclaer en ik spreek het uit als Emiklaar en heel veel mensen hebben het over Emiclair en het irriteert me mateloos omdat ik niet weet hoe je het nou uitspreekt
Hmmm, wie kan mij het verlossende antwoord geven
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zeg; aa.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Awwww onze echo was net zo geweldig mooi! Het waren al helemaal kindjes die aan het rondzwemmen waren en van eentje hebben we zelfs het geslacht al gezien!
Gast- Gast
In mijn omgeving (kom ook uit de buurt van Amersfoort) zegt ook iedereen emiclair.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10
Wow geweldig Charlie
Reva, heb je nog weer creativiteit?
Aangezien je vorig jaar ofzo een geweldig gedicht voor me hebt geschreven, en ik nu weer bezig ben met eentje..
Charlie! Wat gaaf!
Aangezien je vorig jaar ofzo een geweldig gedicht voor me hebt geschreven, en ik nu weer bezig ben met eentje..
Charlie! Wat gaaf!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
VeryCherry schreef:In mijn oude woonplaats is een winkelcentrum en dat heet E.miclaer en ik spreek het uit als Emiklaar en heel veel mensen hebben het over Emiclair en het irriteert me mateloos omdat ik niet weet hoe je het nou uitspreekt
Zoals jij het uitspreekt is goed hoor volgens mij. In ieder geval zeg ik dat ook .
Laatst aangepast door тыквашка op di 14 feb 2012 - 0:07; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Maar kan je het niet alleen zeker weten qua geslacht met deze termijn als het een jongetje is
Gast- Gast
Gedicht geschreven? Ik weet even niet waar je het over hebt, maar wil best een poging doen. Hier of pm?
Gast- Gast
тыквашка schreef:VeryCherry schreef:In mijn oude woonplaats is een winkelcentrum en dat heet E.miclaer en ik spreek het uit als Emiklaar en heel veel mensen hebben het over Emiclair en het irriteert me mateloos omdat ik niet weet hoe je het nou uitspreekt
Zoals jij het uitspreekt is goed, mensen die het als clair uitspreken zijn inderdaad erg irritant!!
Woohoo, het verlossende antwoord, dankjewel
Reva schreef:Maar kan je het niet alleen zeker weten qua geslacht met deze termijn als het een jongetje is
Nee hoor, wel makkelijker (denk ik) maar ik heb echo's in het ziekenhuis en dat apparaat is heel erg goed. De ander had de beentjes helaas gekruist.
Gast- Gast
Charlie schreef:Reva schreef:Maar kan je het niet alleen zeker weten qua geslacht met deze termijn als het een jongetje is
Nee hoor, wel makkelijker (denk ik) maar ik heb echo's in het ziekenhuis en dat apparaat is heel erg goed. De ander had de beentjes helaas gekruist.
Preuts!
En gewoon 15 cm al, wow, te leuk!
Gast- Gast
Nee ze zijn geen 15 cm, ik weet niet waarom dat er staat...ze zijn 6,8 cm zonder de beentjes!
Gast- Gast
Charlie schreef:Nee ze zijn geen 15 cm, ik weet niet waarom dat er staat...ze zijn 6,8 cm zonder de beentjes!
Ow
Is het te merken dat ik er geen verstand van heb
Gast- Gast
Wel echt gek dat ze dan al helemaal compleet zijn. Volgens mij zou ik het echt niet kunnen bevatten, dat er gewoon echt iets met beentjes eb armpjes in mijn buik zit en beweegt en slaapt etc
Gast- Gast
Reva schreef:Charlie schreef:Nee ze zijn geen 15 cm, ik weet niet waarom dat er staat...ze zijn 6,8 cm zonder de beentjes!
Ow
Is het te merken dat ik er geen verstand van heb
Ik dacht dat ook .
Gast- Gast
Reva schreef:Wel echt gek dat ze dan al helemaal compleet zijn. Volgens mij zou ik het echt niet kunnen bevatten, dat er gewoon echt iets met beentjes eb armpjes in mijn buik zit en beweegt en slaapt etc
Ik vind het ook wel een beetje een eng idee! En K. opeens ook, ik geloof dat het voor hem opeens 'echt' werd van hij vroeg de echoscopiste niet zo hard op mijn buik te duwen anders gebeurde er wat met de kindjes misschien .
Gast- Gast
volgens mij is dat de complete baarmoeder (of hoe heet het hol waar ze inzitten ) want bij mij stond er ook 11 cm terwijl de uk 5.4 was.
Gast- Gast
Haha, dat klinkt echt heel erg lief!Charlie schreef:Reva schreef:Wel echt gek dat ze dan al helemaal compleet zijn. Volgens mij zou ik het echt niet kunnen bevatten, dat er gewoon echt iets met beentjes eb armpjes in mijn buik zit en beweegt en slaapt etc
Ik vind het ook wel een beetje een eng idee! En K. opeens ook, ik geloof dat het voor hem opeens 'echt' werd van hij vroeg de echoscopiste niet zo hard op mijn buik te duwen anders gebeurde er wat met de kindjes misschien .
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Pagina 24 van 40 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40
Pagina 24 van 40
Permissies van dit forum: