DagCafé
+18
Burn
Merai
Sjaantje
GreenGrass
Caroow
Lejow
Jade
Stuiterbal
Suus
Rush
Pompoen
VeryCherry
Lotus
Snoes
Ibbeltje
Toet
Alex
Erin
22 plaatsers
Pagina 13 van 40
Pagina 13 van 40 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40
Re: DagCafé
maar ht UWV vraagt dan of je interesse hebt in die vacature, je bent niet verplicht om te solliciteren.
Gast- Gast
Je kan toch ook moeilijk op van alles nee zeggen, lijkt me?Lily schreef:maar ht UWV vraagt dan of je interesse hebt in die vacature, je bent niet verplicht om te solliciteren.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
ja maar ze geeft zelf al aan dat ze mensenschuw is, dat zorgt er al voor dat ze niet kan solliciteren of veel functies. Dit kan je ook aankaarten bij het UWV bij je coach (als ze die heeft)
Gast- Gast
Lily schreef:maar ht UWV vraagt dan of je interesse hebt in die vacature, je bent niet verplicht om te solliciteren.
Ik heb ook niet echt gesolliciteerd. Enkel mijn CV en pasfoto toegezonden. Goed, is ook een vorm van solliciteren natuurlijk.
Maar er zit momenteel zo'n gigantische druk op/achter me. Ik moet van mijn vader alles aannemen wat er op de markt verkrijgbaar is. Als ik het niets vind, dan krijg ik een preek van heb ik jou daar. Dan ben ik bijna 30 jaar en luister ik nog steeds naar mijn vader.
Gast- Gast
Rush schreef:Je kan toch ook moeilijk op van alles nee zeggen, lijkt me?Lily schreef:maar ht UWV vraagt dan of je interesse hebt in die vacature, je bent niet verplicht om te solliciteren.
Dat mag sowieso niet. Maar zie voor de rest bovenstaand.
En ik snap Lily wel hoor. Maar die discussie ga ik niet voortzetten.
Gast- Gast
Ja, dat is wel zo. Maar ik denk dat er dan ook niet zoveel overblijft. Wie weet komt er wel iets leuks langs, waarbij je wel contact met klanten hebt, wat Gisele ook toch wel leuk lijkt. Dan loop je dat misschien mis omdat je coach het er al uitgefilterd heeft.Lily schreef:ja maar ze geeft zelf al aan dat ze mensenschuw is, dat zorgt er al voor dat ze niet kan solliciteren of veel functies. Dit kan je ook aankaarten bij het UWV bij je coach (als ze die heeft)
Haha Gisele, hij heeft ook wel een beetje gelijk toch?
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:
Haha Gisele, hij heeft ook wel een beetje gelijk toch?
Ja, bah. Ja.
Hij snapt alleen niet dat als ik een huis koop op loon X dat ik niet altijd voor loon Y kan gaan, omdat het domweg werk is. Het enige wat hij zegt is:"Zo goed als je het hebt gehad, Gisele, zo goed krijg je het nooit weer. Voor jou tien anderen hoor". Ja pa.... Maar moet mijn huis wel kunnen betalen. En dat is eigenlijk mijn enige gedachte als ik naar een baan kijk. Anders was ik allang afwashulp geworden.
Gast- Gast
Ja, zo is het wel. Je hebt natuurlijk wel je vaste lasten.
Ik ben blij dat ik samenwoon, scheelt toch een hoop in de kosten. Ik had nu echt niet lekker op mezelf gekund, met m`n salaris. En dan verdien ik ruim boven het minimum, maarja dat minimum is maar €870 ofzo.
Ik ben blij dat ik samenwoon, scheelt toch een hoop in de kosten. Ik had nu echt niet lekker op mezelf gekund, met m`n salaris. En dan verdien ik ruim boven het minimum, maarja dat minimum is maar €870 ofzo.
Rush- Lady Post-a-lot
Krijg net een sms van mijn vader; De moeder van mijn tante is overleden. En het was altijd zo'n lief persoon. Heb pap maar even terug gesmst dat hij mijn tante sterkte moet wensen. Blegh, wat een kutnieuws. Mocht dat vrouwtje altijd erg graag.
Gast- Gast
Rush schreef:Ja, zo is het wel. Je hebt natuurlijk wel je vaste lasten.
Weet je dat ik dat ooit heb verdiend. En alleen als ik een maand ziek thuis bleef. Maar toen woonde ik ook samen, waren we niet afhankelijk van mijn loon. De tijden zijn veranderd en ik heb geen back up. Kan wel gaan samenwonen om een back up te hebben, maar dan mist er nog één ding. Liefde.
Gast- Gast
Wat sneu voor je tante.
Ik heb het ook ooit verdiend, maar toen was ik wel wat jonger haha. Ik heb binnenkort ook weer salarisbespreking, ben benieuwd!
Ik heb het ook ooit verdiend, maar toen was ik wel wat jonger haha. Ik heb binnenkort ook weer salarisbespreking, ben benieuwd!
Rush- Lady Post-a-lot
Jazeker. Is dat niet normaal?Lily schreef:Zit er weer een verhoging in denk je?
Bij ons wel in ieder geval. Bij ieder nieuw contract/jaar hoort een salarisverhoging.
Rush- Lady Post-a-lot
oke ja geloof dat ik dat inderdaad ook heb, maar moet zeggen dat ik dat niet zo bijhoud
Moest trouwens vanochtend wel lachen, m`n baas is nu aan het adverteren voor vervanging tijdens m`n zwangerschapsverlof dus ik zag dat en dacht zal ook maar melden dat ik daarna geen 40u meer wil werken (5 dagen) omdat we dan moeten werken om de opvang te betalen. Nu is hij zo tevreden over mij dat ie zei van nou als het geen huilerd is kan je `m ook gewoon meenemen naar het werk, haha moest wel even lachen en heb gezegd dat ik erover nadenk.
Moest trouwens vanochtend wel lachen, m`n baas is nu aan het adverteren voor vervanging tijdens m`n zwangerschapsverlof dus ik zag dat en dacht zal ook maar melden dat ik daarna geen 40u meer wil werken (5 dagen) omdat we dan moeten werken om de opvang te betalen. Nu is hij zo tevreden over mij dat ie zei van nou als het geen huilerd is kan je `m ook gewoon meenemen naar het werk, haha moest wel even lachen en heb gezegd dat ik erover nadenk.
Gast- Gast
Wat ik ken is het normaal.
Eens per jaar. 3% bij goed, 6% bij extra goed, 9% bij uitstekend. Ik heb twee keer 9% gehad. En toen werd ik ontslagen, hahahahahaha.
Sorry, ben echt in een pesthumeur. Dat het lieve mensje ook nog is overleden is de niet zo kers op de niet zo lekkere taart. Hoe omschrijf je dat anders dan KUT? Niet, het is gewoon kut.
Eens per jaar. 3% bij goed, 6% bij extra goed, 9% bij uitstekend. Ik heb twee keer 9% gehad. En toen werd ik ontslagen, hahahahahaha.
Sorry, ben echt in een pesthumeur. Dat het lieve mensje ook nog is overleden is de niet zo kers op de niet zo lekkere taart. Hoe omschrijf je dat anders dan KUT? Niet, het is gewoon kut.
Gast- Gast
Ik krijg hopelijk zo visite van een leuke jongen. Wellicht dat hij mijn humeur een stukje helpt te verbeteren. Voor nu vind ik het al fijn als ik vanavond even gezelschap heb . En zo niet, dan ga ik met mijn beste vriendin bellen.
Gast- Gast
Lily, heb jij geen gesprek daarover dan? Of tenminste een brief met je nieuwe bruto jaarsalaris o.i.d.?
Ik kijk er altijd weer naar uit haha. Ik had het eerste jaar 16% en vorig jaar 10%, hoop dat ik nu ook ongeveer 10% verhoging krijg!
Ik kijk er altijd weer naar uit haha. Ik had het eerste jaar 16% en vorig jaar 10%, hoop dat ik nu ook ongeveer 10% verhoging krijg!
Rush- Lady Post-a-lot
nou ik ben de enige werknemer dus echte gesprekken zijn er niet nee, ik merk het meestal als m`n salaris gestort wordt en m`n baas merkt dat ie meer moet betalen dan zegtie hey je hebt salarisverhoging gehad en dan legtie m`n loonstrook bij me neer.
Gast- Gast
Oh, daar zou ik niet zo blij mee zijn geloof ik. Ik wil toch wel graag 'akkoord' gaan met m`n verhoging. Maar m`n baas mailt mij altijd eerst het nieuwe bruto bedrag en dan mag ik een tegenbod doen, als ik dat nodig vind. Maar de verhoging zijn altijd zo royaal geweest, dat dat echt niet nodig was, haha.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush ik denk dat je echt in je handen mag knijpen hoor. Het is lang niet in elke branche zo dat je elk jaar een royale verhoging krijgt. Meestal krijg je alleen indexering (en dat is echt heel weinig) of sommigen gaan ieder jaar een tree omhoog en dat is dan ook maar iets van 60 of 70 euro bruto extra. Een salarisverhoging van 10% is bij een brutosalaris van 2000 euro een verhoging van 200 euro. Dat is echt best wel veel.
Gast- Gast
Bruce schreef:Rush ik denk dat je echt in je handen mag knijpen hoor. Het is lang niet in elke branche zo dat je elk jaar een royale verhoging krijgt. Meestal krijg je alleen indexering (en dat is echt heel weinig) of sommigen gaan ieder jaar een tree omhoog en dat is dan ook maar iets van 60 of 70 euro bruto extra. Een salarisverhoging van 10% is bij een brutosalaris van 2000 euro een verhoging van 200 euro. Dat is echt best wel veel.
+1
In het onderwijs ga je ieder jaar een tree omhoog in je salarisschaal, en dat is wel zo'n 50 euro bruto
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
ik krijg inderdaad geloof ik alleen verhoging als als ik jarig ben geweest en ik twijfel of het ook omhoog gaat als er een contractjaar voorbij is.
Gast- Gast
Ja, het wordt niet voor niets lager nu steeds he . Ik zit nog in de leeftijd dat ik hard omhoog ga ieder jaar. Wanneer ik op m`n volle salaris zit, ga ik gewoon met de normale stapjes van 2/3%, maar ook dan ligt het wel aan je prestaties hoeveel verhoging je krijgt, dus het kan altijd leuk uitvallen.Bruce schreef:Rush ik denk dat je echt in je handen mag knijpen hoor. Het is lang niet in elke branche zo dat je elk jaar een royale verhoging krijgt. Meestal krijg je alleen indexering (en dat is echt heel weinig) of sommigen gaan ieder jaar een tree omhoog en dat is dan ook maar iets van 60 of 70 euro bruto extra. Een salarisverhoging van 10% is bij een brutosalaris van 2000 euro een verhoging van 200 euro. Dat is echt best wel veel.
Dat je geen 10% verhoging op een brutosalaris van 2000 krijgt snap ik ook wel. Was het maar waar
Was het überhaupt maar waar dat ik dat verdien, haha!
Rush- Lady Post-a-lot
ja zoals ik het lees krijgen jullie bij goede prestaties ook nog salarisverhoging, dat heb ik hier dus niet (was het maar haha)
Gast- Gast
De jaarlijkse salarisverhoging kan leuker uitvallen als je erg goede prestaties levert. Het is niet zo dat we midden in het jaar ineens salarisverhoging krijgen omdat je het goed doet. Dat wordt bepaald over het gehele afgelopen jaar.
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 13 van 40 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40
Pagina 13 van 40
Permissies van dit forum: