Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

En toen ging ik vanavond ineens ...

+15
Mermaid
Polly
ekiaam87
_Lacey_
Blond
Coco
Lejow
Phileine
Oasis
Highway
Zora
Raindrop
SnowWhite
Rush
Marin
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 12:32

Ben er ook eens geweest, vond er niks aan, haha. Met de bus doe je er dacht ik 20 min over ofzo naar de stad vanuit het vliegveld. Het voelt daar veel minder koud aan, heb er gewoon op allstars gelopen terwijl t -20 was haha.

T lijkt meer op Rusland dan op Zweden ofzo, en het taaltje....je kunt er niks van maken! Leuk om een keer gezien te hebben, maar ik hoef er niet mer heen :p

Have fun!!! De Pippi Langkous huisjes zijn trouwens wel geweldig!!! Je ziet ze overal, roE, groene en gele huisjes....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 12:49

Geweldig smile. Geniet ervan, ook al is het kort Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Marin zo 12 feb 2012 - 18:09

_Leaf_ schreef:
T lijkt meer op Rusland dan op Zweden ofzo, en het taaltje....je kunt er niks van maken! Leuk om een keer gezien te hebben, maar ik hoef er niet mer heen :p

Ja dat viel mij ook al op, dat er erg veel in het Russisch geschreven staat. Maar lijkt me ook logisch, het ligt er vlakbij. Ook is veel tweetalig in het Zweeds, omdat een bepaald percentage van de bevolking Zweeds spreekt. Dat kan ik wel vrij makkelijk ontcijferen door het Deens, maar dat Fins.... NIET te doen! Al heb ik net wel geleerd dat 'Kittoos' ofzo dank je wel betekent. Die ga ik vandaag maar eens testen.

Ik hoop dat er in Oulu iets te doen valt en dat ik in Helsinki net genoeg tijd heb om die kathedraal te bezoeken op dat plein (dat grote witte gebouw) en verder wat er om heen lopen. Er zit een Sophie straat vlak naast, Sofiankata, en wil eigenlijk een straatnaambordjes-foto daarvan.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Gast zo 12 feb 2012 - 18:12

Het is maar 7% die officieel Zweeds spreekt en dat gaat om een specifiek gebied. Om die reden worden Finnen tweetalig opgevoed maar ze hebben best een hekel aan Zweeds haha Very Happy. Maar het is handig dat er veel in het Zweeds aangegeven staat ja al spreken ze daar volgens mij wel ook gewoon prima Engels.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Marin zo 12 feb 2012 - 18:18

Ah dank je voor de uitleg Zusje smile En ja, Zweeds is gewoon mooier en makkelijker te begrijpen, dus ik vind 't wel handig.

Nou..zo maar eens boarden.

Ik heb speciaal een raam-stoel gevraagd..want HEEEEEEL misschien zou ik het noorderlicht vanuit het vliegtuig kunnen zien. In Oulu waar ik heen ga, is het wel te zien en de reports waren redelijk voor vannacht..Maar het wordt al stuk lichter, het is net te laat eigenlijk, in de nacht was beter geweest.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  ekiaam87 zo 12 feb 2012 - 20:09

Heel veel plezier!!
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Polly zo 12 feb 2012 - 22:45

Fantastisch toch, betaald op reis Very Happy Ook al ben je er maar even, dit pik je toch weer lekker mee. Ik vind Helsinki wel leuk trouwens, maar ik ken het alleen in de zomer. Lekker vis eten in de haven. Veel plezier!!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Mermaid ma 13 feb 2012 - 11:01

Wat gaaf! Doe mij ook zo'n baantje Wink
En Helsinki I love you
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Jeanette ma 13 feb 2012 - 21:49

Wat gaaf zeg! Vind het wel een baantje voor jou Marin. Wink Ik ben benieuwd hoe het was!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Poisongirl di 14 feb 2012 - 0:09

Jeanette schreef:Wat gaaf zeg! Vind het wel een baantje voor jou Marin. Wink Ik ben benieuwd hoe het was!

+1!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Marin di 14 feb 2012 - 22:48


Ik ben helaas erg druk dus heb nog geen kans gezien de foto's te bewerken. Maar vanavond hopelijk wel tijd.

Gisteren wel te horen gekregen dat ik dit waarschijnlijk echt vaker ga doen! Het hangt beetje af van hoeveel vraag er is, want het bedrijf heeft het erg rustig gehad, maar er leek nu meer werk te komen. Die vriend van me is zelf ook vaak naar de USA geweest en andere continenten dus wie weet wat dit baantje me nog gaat brengen! Ik vind t onwijs spannend en wow dit zou echt bij me passen! Het verdient niet fantastisch, maar de ervaring is dat wel. En als ik twee keer per maand zou kunnen vliegen, verdien ik al genoeg om te stoppen met m'n postbaantje en ben ik daardoor weer flexibeler.
Ik moet dan wel eigenlijk bijna altijd beschikbaar zijn en echt een nood tasje mee hebben voor als ze me bellen.
Zolang ik in den haag woon, kan ik binnen drie kwartier op schiphol zijn en zodra ik in Amstelveen woon, veel sneller.

Dus ja spannend! Langzaam komen alle puzzelstukjes wel op hun plaats!
Schrijven, fotograferen en reizen.. Joah, dat ben ik wel :-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Gast di 14 feb 2012 - 22:55

Echt super leuk! Best spannend als je opeens wordt opgeroepen om over 3 uur naar weet ik veel waar te vliegen. Gaaf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Marin di 14 feb 2012 - 23:01

Ja die vriend had dus ook in z'n hoogtij dagen (nu heeft ie er een andere baan bij) ook altijd een tasje bij zich met schone onderbroek en paspoort, want dan stond ie in de kroeg en kreeg ie telefoontje van ja kan je over half uur naar Singapore vliegen. :shock:
Het gaat meestal trouwens om computer onderdelen of advocaten documenten enzo.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Steep di 14 feb 2012 - 23:14

Cool!! Het lijkt me een heel gek gevoel, dat je zomaar ieder moment naar de andere kant van de wereld kan afreizen, maar ook heel spannend! Helemaal leuk! Ik hoop dat je vaak mag werken.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Polly di 14 feb 2012 - 23:43

Marin schreef:Ja die vriend had dus ook in z'n hoogtij dagen (nu heeft ie er een andere baan bij) ook altijd een tasje bij zich met schone onderbroek en paspoort, want dan stond ie in de kroeg en kreeg ie telefoontje van ja kan je over half uur naar Singapore vliegen. :shock:
Het gaat meestal trouwens om computer onderdelen of advocaten documenten enzo.


Haha, dat is lachen! Zou ook wel wat voor mij zijn, maar ik woon niet bij Schiphol in de buurt. Misschien krijg ik dit jaar wel weer het beste bijbaantje ooit terug (luxe hotels beoordelen). Betaald op reis is een leuk gevoel Very Happy Veel plezier ermee!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Atelier Madame di 14 feb 2012 - 23:45

haha dat klinkt echt geweldig, kan iedereen zich daarvoor opgeven? :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Marin wo 15 feb 2012 - 0:03

Haha nou ja er zijn wel bepaalde eisen waar je aan moet voldoen (zoals dichtbij Schiphol wonen), en het is natuurlijk een enorm gewild baantje. Die vraag kreeg die vriend ook elke keer, en ik intussen ook al paar keer haha. Geen idee of je je er zo voor kan opgeven..Neem aan dat er wel iets van een vacature/vraag moet zijn. Ik heb zelf alleen geen sollicitatiegesprek of iets gehad, alleen een telefoontje of ik wilde gaan via die vriend, en alles was via hem geregeld. Heb nog niemand van het bedrijf gezien Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Gast wo 15 feb 2012 - 4:16

Leuk Marin! Zou ook net iets voor mij zijn, maar om de afstand tot Schiphol gaat 'm dat niet worden helaas.. Het zou leuk zijn als je vaker mocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Marin wo 15 feb 2012 - 7:08

Even paar foto's! Sommige zijn helaas echt van super slechte kwaliteit zie ik nu pas. Baal er behoorlijk van. Ook was het licht zo slecht dat ik veel HDR heb moeten maken om nog iets van kleur er in te krijgen, maar dat heeft sommige foto's ook niet goed gedaan. Desalniettemin een paar favorieten:

1.
En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 IMG_0092_3_4_tonemapped

2.
En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 IMG_0122

3.
En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 IMG_0132

4.
En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 IMG_0252_3_4_tonemapped

5.
En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 IMG_0268-1

6.
En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 IMG_0386_7_8_tonemapped

7.
En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 IMG_0484

8.
En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 IMG_0541_2_3_tonemapped

9.
En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 IMG_0604

10.
En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 IMG_0661_2_3_tonemapped

11.
En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 IMG_0697_8_9_tonemapped

12.
En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 IMG_0764_5_6_tonemapped
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Mermaid wo 15 feb 2012 - 7:25

Mooi! En wat is Helsinki ook mooi met sneeuw. (ik ken het ook alleen in de zomer)
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

En toen ging ik vanavond ineens ... - Pagina 2 Empty Re: En toen ging ik vanavond ineens ...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum