Moedervlek er af..
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Moedervlek er af..
Ik heb vandaag een moedervlek bij mijn hiel er af geschaatst. Tijdens het schaatsen schuurde mijn vel kennelijk langs de schaats en nu hangt er een vel los, met daarop een moedervlek! Echt heel gaaf en luguber om te zien, maar.. is het ook schadelijk?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik durf niet te googlen eigenlijk, want ik heb echt 437615 moedervlekken en als ik google mag geloven heb ik dan 300% verhoogde kans op huidkanker. Dus neuj, daar word ik niet blij van.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik durf niet te googlen eigenlijk, want ik heb echt 437615 moedervlekken en als ik google mag geloven heb ik dan 300% verhoogde kans op huidkanker. Dus neuj, daar word ik niet blij van.
Gast- Gast
Re: Moedervlek er af..
Ik heb mijn moedervlek, in mijn gezicht, er eens afgekrabt toen ik een jaar of tien was. Wat vond ik dat ding lelijk. En ik had het in mijn hoofd gehaald, dat als ik hem eraf zou krabben, dat ik hem kwijt zou zijn. Het enige wat er is gebeurd is dat ik de volgende dag wakker werd met een moedervlek over mijn hele linkerwang. Ik ben toen gelijk naar de huisarts gegaan, zalfje gekregen en nu is alweer twintig jaar in dezelfde vorm als dat hij was.
Ik zou sowieso even langs de huisarts gaan. Want een kapotte moedervlek is sowieso niet goed. Maar bovenstaand is dus wat ik heb meegemaakt. Edit: En dat had niets met huidkanker te maken, gelukkig.
Ik zou sowieso even langs de huisarts gaan. Want een kapotte moedervlek is sowieso niet goed. Maar bovenstaand is dus wat ik heb meegemaakt. Edit: En dat had niets met huidkanker te maken, gelukkig.
Gast- Gast
Maar morgen ga ik weer schaatsen, dus ik vrees dat de moedervlek dan helemaal foetsie is. Hij hangt nu aan een velletje en de rest van de plek op mijn hiel is rood, open en pijnlijk. Dat zal eerst moeten helen. Ik ga niet zo snel naar de huisarts eigenlijk... Sterker nog, die man kent me niet
Gast- Gast
Haha, dat doe je goed.
Ik zou het wel in de gaten houden. Niet per definitie om huidkanker of andere vormen van, maar puur omdat een moedervlek het niet leuk vindt om stukgemaakt te worden. En straks heb je een voet dat bruin van de moedervlek is. Lijkt me ook niet echt leuk. Wel weer eens een keer anders. Maar niet leuk.
Wat ik me afvroeg; Hoe doe je dat dan met schoenen? Ballerina's midden in de zomer? Wat ook een domme plek van een moedervlek om juist daar te gaan zitten.
Ik zou het wel in de gaten houden. Niet per definitie om huidkanker of andere vormen van, maar puur omdat een moedervlek het niet leuk vindt om stukgemaakt te worden. En straks heb je een voet dat bruin van de moedervlek is. Lijkt me ook niet echt leuk. Wel weer eens een keer anders. Maar niet leuk.
Wat ik me afvroeg; Hoe doe je dat dan met schoenen? Ballerina's midden in de zomer? Wat ook een domme plek van een moedervlek om juist daar te gaan zitten.
Gast- Gast
Het idee van een bruine voet lijkt me ook niet geweldig nee
In principe komt elke schoen langs dat plekje, maar mijn Noren gaan kennelijk iets bruter te werk. Sinds ik vorige week zaterdag voor het eerst heb geschaatst, is het plekje gaan irriteren en nu ligt ie er dus af. Volgens mij is het een heel oppervlakkige, aangezien hij zo mooi op dat velletje zit..
Ik ga het, na morgen, in de gaten houden!
In principe komt elke schoen langs dat plekje, maar mijn Noren gaan kennelijk iets bruter te werk. Sinds ik vorige week zaterdag voor het eerst heb geschaatst, is het plekje gaan irriteren en nu ligt ie er dus af. Volgens mij is het een heel oppervlakkige, aangezien hij zo mooi op dat velletje zit..
Gast- Gast
Een moedervlek openkrabben is echt niet schadelijk hoor, het bloedt hoogstens heel erg, maar verder gebeurt er niets anders dan wanneer je huid zonder moedervlek open is. (als hij spontaan vanzelf gaat bloeden wordt het een ander verhaal natuurlijk).
Laatst aangepast door Herfstblaadjes op za 11 feb 2012 - 9:55; in totaal 1 keer bewerkt
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Ik heb ooit n moedervlek op mn rug eraf geschampt. Volgende d HA was er niks aan de hand.
Gast- Gast
Volgens mij alleen openkrabben als gevolg van het vele jeuken dat het ding doet, kan schadelijk zijn. Jeukende moedervlekken zijn sowieso niet goed.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
mzcharlotte schreef:Volgens mij alleen openkrabben als gevolg van het vele jeuken dat het ding doet, kan schadelijk zijn. Jeukende moedervlekken zijn sowieso niet goed.
Hmm.. daarvan heb ik er eentje op mijn rug. Paar weken geleden was die helemaal opgezet en jeukerig. Nu is hij weer rustig. Als dat weer gebeurt, overweeg ik de huisarts..
Maar ja, ik heb er zovéél! Het is onmogelijk al die krengen in de gaten te houden
Gast- Gast
Ik had een flubbermoedervlek er een stukje los geschaafd met de handdoek. Paar dagen later mee naar de dokter geweest, en eind van de avond wasdie zwart geworden en kon ik hem er zo aftrekken. Was ook niet heel erg zei de dokter. Maka een normale moedervlek weet ik zo 1, 2, 3 niet.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Youandi schreef:Het is onmogelijk al die krengen in de gaten te houden
Lekker droog! Het lijkt me dat het wel opvalt als er eentje ineens begint te jeuken of inderdaad onrustig is. Ik meen dat je niet echt wekelijks je moedervlekken na hoeft te lopen.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik heb ook zo veel moedervlekken en idd, je kunt ze niet allemaal in de gaten houden.
Maar je merkt het echt wel als 1 wat meer onrustig is.
Toen ik die ene er had afgeschampt was ik ook lichtelijk in paniek, was op dat moment in het buitenland en kon pas een paar weken later naar m'n HA. Maar het viel dus allemaal mee.
Willen mensen bij jou ook altijd 'connect the dots' spelen?
Maar je merkt het echt wel als 1 wat meer onrustig is.
Toen ik die ene er had afgeschampt was ik ook lichtelijk in paniek, was op dat moment in het buitenland en kon pas een paar weken later naar m'n HA. Maar het viel dus allemaal mee.
Willen mensen bij jou ook altijd 'connect the dots' spelen?
Gast- Gast
Ik had er vroegâh eentje onder mijn oksel. Je snapt het al: die ging op een gegeven moment bijna standaard open tijdens het scheren. Volgens de huisarts kon dat geen kwaad, maar ze heeft 'm voor me verwijderd, omdat ik het ook niet echt fijn vond om daar telkens een wondje te hebben.
Gast- Gast
Youandi schreef:Maar morgen ga ik weer schaatsen, dus ik vrees dat de moedervlek dan helemaal foetsie is. Hij hangt nu aan een velletje en de rest van de plek op mijn hiel is rood, open en pijnlijk. Dat zal eerst moeten helen. Ik ga niet zo snel naar de huisarts eigenlijk... Sterker nog, die man kent me niet
Best dom dat je wilt schaatsen. Wees verstandig en doe het niet.
Mocht je echt denken dat je huidkanker ervan krijgt wat me sterkt lijkt, dan is dat vaak goed te behandelen.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Youandi schreef:mzcharlotte schreef:Volgens mij alleen openkrabben als gevolg van het vele jeuken dat het ding doet, kan schadelijk zijn. Jeukende moedervlekken zijn sowieso niet goed.
Hmm.. daarvan heb ik er eentje op mijn rug. Paar weken geleden was die helemaal opgezet en jeukerig. Nu is hij weer rustig. Als dat weer gebeurt, overweeg ik de huisarts..
Maar ja, ik heb er zovéél! Het is onmogelijk al die krengen in de gaten te houden :|
Waarom niet? Mijn vader moet regelmatig zich helemaal laten checken hoor.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Caribbeanlover schreef:Youandi schreef:Maar morgen ga ik weer schaatsen, dus ik vrees dat de moedervlek dan helemaal foetsie is. Hij hangt nu aan een velletje en de rest van de plek op mijn hiel is rood, open en pijnlijk. Dat zal eerst moeten helen. Ik ga niet zo snel naar de huisarts eigenlijk... Sterker nog, die man kent me niet
Best dom dat je wilt schaatsen. Wees verstandig en doe het niet.
Mocht je echt denken dat je huidkanker ervan krijgt wat me sterkt lijkt, dan is dat vaak goed te behandelen.
Waarom is dat dom dan?
Ik heb het wel gedaan. Het was heerlijk, 25 km!
Om het wondje te beschermen, heb ik er gisteravond betadine in gedruppeld en vandaag een Compeed pleister er op. Het wondje is pijnlijk, maar wel netjes op zijn plaats. Niks aan de hand dus
Gast- Gast
Ik heb er eentje in m'n hals die volgens mij helemaal rustig is, maar die ik eigenlijk toch kwijt wil. Hij ligt ook echt óp mijn huid. Maar aan de andere kant vind ik het wel weer een 'speciaal' ding, mijn oma heeft er namelijk ook eentje op exact dezelfde plek. En daarbij vind ik het gewoon kut dat ik dan een paar dagen niet mag douchen, als ik hem weg laat halen Dus ik twijfel al jaren en twijfel vrolijk nog maar ff verder.
Ik heb er wel ooit eentje achter mijn oor weg laten halen, lag ook op mijn huid en die haalde ik steeds open met haar borstelen. Maar was niks mis mee verder.
Ik heb er wel ooit eentje achter mijn oor weg laten halen, lag ook op mijn huid en die haalde ik steeds open met haar borstelen. Maar was niks mis mee verder.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Youandi schreef:mzcharlotte schreef:Volgens mij alleen openkrabben als gevolg van het vele jeuken dat het ding doet, kan schadelijk zijn. Jeukende moedervlekken zijn sowieso niet goed.
Maar ja, ik heb er zovéél! Het is onmogelijk al die krengen in de gaten te houden
Waarom niet? Mijn vader moet regelmatig zich helemaal laten checken hoor.
Volgens mij hoeft dat alleen, wanneer je er vaak last van hebt, of erfelijk belast bent.. Maar ik zal binnenkort eens een date met de dokter maken over die jeukerige op mijn rug.
Wat net ook al gezegd is: vaak voel je ook wel wanneer het mis is..
Gast- Gast
Youandi schreef:Het idee van een bruine voet lijkt me ook niet geweldig nee
Ah ik zou toch voor die jeukende moedervlek even langs de dokter gaan hoor! Niet zo eigenwijs jij Ik vind het een beetje eng, stel het is huidkanker en je doet er niks aan, kan het naar binnen slaan. En dan ben je veel verder van huis. Kleine moeite om het even te checken! Stel het is zo (waar ik niet vanuit ga) kun je jezelf wel voor je kop slaan dat je toen niet gegaan bent.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Moedervlek
» Moedervlek met haartje
» moedervlek weg laten halen.
» Moedervlek weg laten halen...
» moedervlek word dikker en rood wat is dat?
» Moedervlek met haartje
» moedervlek weg laten halen.
» Moedervlek weg laten halen...
» moedervlek word dikker en rood wat is dat?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: