Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zoontje eet slecht

2 plaatsers

Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty zoontje eet slecht

Bericht  juffie001 zo 2 jan 2011 - 8:24

ik weet even niet zo goed meer wat ik moet doen, hoop dat jullie tips hebben.
mijn zoontje at altijd prima. nu is hij een tijd terug ziek geweest en sinds die tijd eet hij zoo slecht zijn fruit en avondeten.
zodra er maar 1 stukje in zit gaat hij kokhalzen en spuugt het weer uit.
Potjes gaan wel prima maar ik wil eigenlijk gewoon dat hij mee eet.
Koekjes en andere lekkere dingen kan hij prima afhappen en daarbij maakt het niet uit hoe groot de stukken zijn maar het avondeten gaat gewoon echt niet.

Nu ben ik eigenlijk het type wat eigenlijk gewoon zoiets heeft van "prima, dan niet", dan laat ik de andere lekkere dingen ook weg.
Maar... hij sliep altijd heel slecht en dat gaat nu sinds een tijd juist wel heel goed.
dit wil ik heel graag zo houden, maar ik ben zo bang dat als ik hem dan gewoon niks laat eten hij snachts wakker word van de honger, en ik begin me eindelijk weer een beetje fitter te voelen en niet als een zombie de dag door te komen.

Misschien een beetje warrig, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
als ik dit zo lees, lijkt het alsof ik hem zijn zin overal in geef, maar dit is absoluut het geval niet.. vandaag heb ik zijn eten na een half uur weggezet en heeft hij ook zijn toetje niet gehad. Hij ging lekker spelen en het deed hem vrij weinig.

Hij is trouwens 16 maanden.

juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 8:29

Ik zou hem gewoon blijven aanbieden en niet straffen met zijn toetje. Na een tijdje is het eten egwoon klaar en is het tijd voor een toetje. Als toetje zou ik dan wel iets met fruit doen, bijv. appelmoes met Yoghurt. En dan zou ik misschien 2 keer per week een potje geeven ofzo. En misschien 1 potje gruit per dag.
Maar inprincipe zou dat niet hoeven, wordt gezegd. Kinderen schijnen prima aan te voelen wat ze binnen moeten krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 8:32

Hij is nog te jong om te begrijpen dat jij hem die lekkere dingen onthoudt omdat hij slecht eet. Dat vind ik eigenlijk ook heel zielig, juist omdat hij dat nog niet snapt.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  juffie001 zo 2 jan 2011 - 8:34

dank je, hij krijgt zijn fruit wel binnen, hij eet het alleen als ik het helemaal fijnmaak met de staafmixer..
In ieder geval bedankt voor je reactie.
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 8:35

Je moet het vooral niet gaan forceren..probeer het gewoon steeds aan te bieden en waarschijnlijk gaat hij er dan wel weer aan wennen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  juffie001 zo 2 jan 2011 - 8:39

Storm schreef:Je moet het vooral niet gaan forceren..probeer het gewoon steeds aan te bieden en waarschijnlijk gaat hij er dan wel weer aan wennen.

forceren wil en doe ik ook niet. ik laat het gewoon voor hem staan nadat ik een paar hapjes geprobeerd heb, en als ik mijn eten op heb haal ik alles weg, ook zijn eten.
Maar het is nu een aantal weken aan de gang en ik zie echt helemaal niks geen verbetering.. vandaar dat ik het met de lekkere dingen en toetjes geprobeerd heb.
ik ben gewoon bang dat als ik hem wel de lekkere dingen blijf geven hij straks alleen nog maar de lekkere dingen wil.
het zal ook echt vast een fase zijn maar nu het om mijn eigen kind gaat vind ik het vreselijk moeilijk
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 8:53

Kan het niet zijn dat hij last heeft van zijn amandelen? Omdat hij wel gepureerd wil eten? Misschien zijn de amandelen erg opgezet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 8:55

_MamaRosa_ schreef:Kan het niet zijn dat hij last heeft van zijn amandelen? Omdat hij wel gepureerd wil eten? Misschien zijn de amandelen erg opgezet.

Of zijn oortjes/keel/kiezen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 8:56

juffie001 schreef:
Storm schreef:Je moet het vooral niet gaan forceren..probeer het gewoon steeds aan te bieden en waarschijnlijk gaat hij er dan wel weer aan wennen.

forceren wil en doe ik ook niet. ik laat het gewoon voor hem staan nadat ik een paar hapjes geprobeerd heb, en als ik mijn eten op heb haal ik alles weg, ook zijn eten.
Maar het is nu een aantal weken aan de gang en ik zie echt helemaal niks geen verbetering.. vandaar dat ik het met de lekkere dingen en toetjes geprobeerd heb.
ik ben gewoon bang dat als ik hem wel de lekkere dingen blijf geven hij straks alleen nog maar de lekkere dingen wil.
het zal ook echt vast een fase zijn maar nu het om mijn eigen kind gaat vind ik het vreselijk moeilijk
Onzin, je zoon heeft met 16 maanden nog niet in de gaten dat jij hem die lekkere dingen niet geeft omdat hij slecht eet. Wie weet heeft het wel een andere oorzaak, het is niet voor niets begonnen toen hij ziek was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  juffie001 zo 2 jan 2011 - 9:01

ja daar dacht ik zelf ook al aan, hij was toen hij ziek was ook behoorlijk hees en greep steeds naar zijn oortje. Ik ben toen bij de dokter geweest omdat hij al meer als een week boven de 39 graden koorts had maar volgens de huisarts was het een griepje waar dat bij zou moeten horen en moest ik hem goed uit laten zieken. (had eigenlijk beter in het weekend kunnen gaan, deze huisarts zou je met een gebroken been zelfs weer naar huis sturen)
ik blijf wel het idee houden dat het nog steeds niet helemaal lekker zit, hij blijft naar zijn oor grijpen.

Heb vandaag tijdens het tanden poetsen nog weer even goed in zijn mondje gekeken maar zie (nog) niks hobbeligs/ roods ed. maar goed dat zou natuurlijk maar zo kunnen..

maar wat ik zo raar vind, potjes gaan prima. Hier zitten ook al wel stukken in, en hier heeft hij helemaal geen moeite mee..
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 9:07

Dan zou ik echt even zijn oren na laten kijken hoor!!! Als kleintejs naar hun oren grijpen, is dat toch vaak een teken van oorpijn! Dat verklaart dan meteen dat hij niet kauwt en de stukjes dus gewoon niet wegkrijgt.
Je zou kunnen proberen of het met paracetamol beter gaat maar ik doe dat zelf altijd liever in overleg met de huisarts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  juffie001 zo 2 jan 2011 - 9:12

Sunprincess schreef:Dan zou ik echt even zijn oren na laten kijken hoor!!! Als kleintejs naar hun oren grijpen, is dat toch vaak een teken van oorpijn! Dat verklaart dan meteen dat hij niet kauwt en de stukjes dus gewoon niet wegkrijgt.
Je zou kunnen proberen of het met paracetamol beter gaat maar ik doe dat zelf altijd liever in overleg met de huisarts.

dan zal ik morgen nog weer even naar het inloopspreekuur gaan. Ik mag wel gewoon aan zijn oortje zitten en het stinkt ook helemaal niet. die punten heb ik meegekregen van de huisarts.
Maar beter een keer te vaak dan helemaal niet! smile
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 9:23

Het gaat ook pas stinken als het knapt en er pus uitloopt. Maar het pus kan ook in het oor oplosswen en dan ruik je het dus niet.
Ciske heeft het ook eens gehad, ik mocht gewoon aan zijn oor komen, het stonk bniet maar hij at wel slecht. Na een paar dagen toch maar naar de huisarts. Dien ging gelukkig wel meteen zijn oortjes nakijken en hij bleek wel een ontstoken oortje te hebben. Met 3 keer daags paracetamol en 6 keer neusspray, ging hij wel weer gewoon eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 4:35

Ben je nog bij de dokter geweest?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  juffie001 ma 3 jan 2011 - 5:29

ik ben vanochtend even bij de dokter geweest, hij heeft zn oortjes goed nagekeken en er is niks te zien.
Heb wortels, aardappels en een stuk kipfilet gemaakt en hij heeft alles op een paar happen na op!! hopen dat het zo blijft Very Happy
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Gast ma 3 jan 2011 - 5:44

juffie001 schreef:ik ben vanochtend even bij de dokter geweest, hij heeft zn oortjes goed nagekeken en er is niks te zien.
Heb wortels, aardappels en een stuk kipfilet gemaakt en hij heeft alles op een paar happen na op!! hopen dat het zo blijft Very Happy
Dat is goed nieuws!! :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  juffie001 wo 12 jan 2011 - 19:06

gister toch weer naar de dokter geweest, hij bleef naar zn oortje grijpen en had wel honger maar zodra hij een hap nam en begon te kauwen gooide hij het er weer uit
Toch middenoorontsteking. We hebben oordruppels gekregen, hopen dat het snel helpt!
ook de bovenkant van zn matrasje wat omhoog gedaan met een opgerolde handdoek eronder, want snachts werd hij sinds 2 nachten ook zo ontzettend verdrietig wakker. Hij slaapt nog steeds heerlijk!
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Ugly Betty wo 12 jan 2011 - 21:19

Wat goed dat je toch weer naar de dokter bent gegaan, zo zie je maar dat er toch wat aan de hand was. Ik hoop dat de druppels snel werken en dat hij weer lekker kan eten en slapen!
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 21:59

Goed dat je toch nog een keer naar de dokter bent gegaan maar wat sneu dat hij zolang met een middenoorontsteking heeft gelopen!! Hopelijk is het nu snel over!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  juffie001 wo 12 jan 2011 - 22:57

Sunprincess schreef:Goed dat je toch nog een keer naar de dokter bent gegaan maar wat sneu dat hij zolang met een middenoorontsteking heeft gelopen!! Hopelijk is het nu snel over!

ja inderdaad, ben 3 keer geweest en de 3e keer vond de huisarts t pas oordruppels waard, maar ja hij heeft t nu in ieder geval.
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zoontje eet slecht Empty Re: zoontje eet slecht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum