GGD stopt met seksuele voorlichting
+4
Antibes
Rovine
Marsy28
TNMN
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: GGD stopt met seksuele voorlichting
Susan schreef:Ik zou ook niet weten waarom scholen dat zelf niet kunnen.
Overigens heb ik op de basisschool nooit seksuele voorlichting gehad. Op de middelbare school heb ik het bij biologie wel gehad, in de tweede en later nog in de vierde, maar niet erg uitvoerig. Het ging vooral over de vrouwelijke cyclus en de bevruchting en weinig over seks zelf. Soa's kwamen ook erg beknopt aan bod.
De reden waarom scholen vaak ons, als externe mensen, inhuren is omdat veel leraren het moeilijk vinden om over dit onderwerp te hebben. Vaak kennen zij de leerlingen en andersom en is het daarom lastig dieper op bepaalde onderwerpen in te gaan. Als ik kom, als jonge meid, merk ik altijd dat er heel veel openheid is en veel gevraagd wordt. Als ik dan eens in de gelegenheid ben de school te vragen of ze het zelf ook aan bod laten komen, is maatschappijleer en biologie vaak het antwoord en dat de leraren zichzelf er niet deskundig genoeg voor achten.
Marsy28- Prater
- Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Susan schreef:Ik zou ook niet weten waarom scholen dat zelf niet kunnen.
Overigens heb ik op de basisschool nooit seksuele voorlichting gehad. Op de middelbare school heb ik het bij biologie wel gehad, in de tweede en later nog in de vierde, maar niet erg uitvoerig. Het ging vooral over de vrouwelijke cyclus en de bevruchting en weinig over seks zelf. Soa's kwamen ook erg beknopt aan bod.
Mijn broertje is 10 en heeft al sexuele voorlichting gehad. Wel heel basic hoor en ze treden niet in details. Al vraag ik me dan af hoe dat precies werkt...
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10
TNMN schreef:Rejoy. schreef:Het is een taak van de ouders, seksuele voorlichting, maar ik denk dat er ook en héle grote groep ouders is die niet in staat is om goede voorlichting te geven. Hiermee mis je dus een hele grote groep, die later hun kinderen ook geen goede seksuele voorlichting gaan geven.
Waarom vind je het geen taak voor scholen?
Mijn ouders gaven mij een boek en als ik vragen had dan stelde ik ze maar Ik geloof dat heel veel ouders geen sexuele voorlichting geven.. geen idee waarom, schaamte?
Goede zaak Marsy!
daarom vind ik juist wel dat het een taak van de school is.
Gast- Gast
Ik vind het een taak van ouders. Geef het lekker mee in de hele opvoeding en niet als hoofdstuk in een boek.
Gast- Gast
TNMN schreef:Susan schreef:Ik zou ook niet weten waarom scholen dat zelf niet kunnen.
Mijn broertje is 10 en heeft al sexuele voorlichting gehad. Wel heel basic hoor en ze treden niet in details. Al vraag ik me dan af hoe dat precies werkt...
Nou bij ons ging zo:
Docent pakt een condoom: goed kijken he! Pakt een bezem en doet hem daaroverheen.
En verder hoe voortplanting precies werkt, hoe dit leidt tot een geboorte
Gast- Gast
Yasmin schreef:TNMN schreef:Susan schreef:Ik zou ook niet weten waarom scholen dat zelf niet kunnen.
Nou bij ons ging zo:
Docent pakt een condoom: goed kijken he! Pakt een bezem en doet hem daaroverheen.
En verder hoe voortplanting precies werkt, hoe dit leidt tot een geboorte
Toen je 10 was :affraid:
TNMN- Kletskop
Lorna mercedez schreef:Ik vind het een taak van ouders. Geef het lekker mee in de hele opvoeding en niet als hoofdstuk in een boek.
Ik vind dat alleen een hoofdstuk met het klinische gedeelte niet goed is, maar dat er juist aandacht moet worden besteed aan de gevoelens die er bij komen kijken en ook bijv. homosexualiteit. En (als ik het goed begrijp) werd dat gedaan door leraren die hiervoor speciaal opgeleid werden door de GGD. 'Normaal' zouden ouders dat natuurlijk ook kunnen. Maar wat dan voor de kinderen waarbij de ouders het niet doen (door schaamte of wat)?
TNMN- Kletskop
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» voorlichting borstvoeding
» Examen Preventie en voorlichting,
» Examen Voorlichting van LOI opleiding doktersassistent.
» seksuele intimidatie
» Seksuele intimidatie
» Examen Preventie en voorlichting,
» Examen Voorlichting van LOI opleiding doktersassistent.
» seksuele intimidatie
» Seksuele intimidatie
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: