Kleur ogen
+26
Caribbeanlover
Aggi
Diese
Liadan
Nora
PapillonRose
Alex
Wennes
Bruintje Beer
Rush
Smaragdje
Floor
Flip Fluitketel
TGR
Caroow
M@niek
RiLiJu
Paper Crown
Niene
kwak
Jelin
Lindsya
loesje
Susan
Teddyaapje
Lejow
30 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Kleur ogen
Lejow, onze zoon had ook zo'n donkere ogen als jouw dochter maar nu wordt het steeds lichter (vanuit het midden), het lichte is echt al helder blauw bij hem.
Ik heb hele donker bruine ogen, mijn man heeft blauwe ogen.
Ik heb hele donker bruine ogen, mijn man heeft blauwe ogen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ok, nou dan zit er niets anders op dan afwachten denk ik, haha
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
M@niek schreef:F.elice had ook zeeeeer donkere ogen bij de geboorte, dus het zinnetje pasgeborenen hebben blauwe ogen klopt niet altijd.
Mijn kinderen hadden ze ook zeer donker(blauw). Ik vind de ogen op deze foto ook zeer donkerblauw ogen
Maar misschien zie ik het verkeerd.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
kwak schreef:D. had bij haar geboorte al hele donker bruine ogen, die heeft ze nog steeds alleen nu kan ze een "bami look" opzetten
Ik moest hier toch stiekem wel om lachen.. je bedoelt zeker Bambi look, haha.
Gast- Gast
_Nera_ schreef:kwak schreef:D. had bij haar geboorte al hele donker bruine ogen, die heeft ze nog steeds alleen nu kan ze een "bami look" opzetten
Bami look zijn Aziatische ogen?
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:_Nera_ schreef:kwak schreef:D. had bij haar geboorte al hele donker bruine ogen, die heeft ze nog steeds alleen nu kan ze een "bami look" opzetten
Ah dat verklaart een hoop!
Gast- Gast
kwak schreef:D. had bij haar geboorte al hele donker bruine ogen, die heeft ze nog steeds alleen nu kan ze een "bami look" opzetten
Een bami look ja? Hoe kijkt ze dan, heel slierterig ofzo?
Gast- Gast
RiLiJu schreef:M@niek schreef:F.elice had ook zeeeeer donkere ogen bij de geboorte, dus het zinnetje pasgeborenen hebben blauwe ogen klopt niet altijd.
Mijn kinderen hadden ze ook zeer donker(blauw). Ik vind de ogen op deze foto ook zeer donkerblauw ogen
Klopt hoor, ze kunnen al bruine ogen hebben bij hun geboorte. Dat had ik namelijk zelf vroeger ook, zou bijna in staat zijn een foto in te scannen
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Smaragdje schreef:RiLiJu schreef:M@niek schreef:F.elice had ook zeeeeer donkere ogen bij de geboorte, dus het zinnetje pasgeborenen hebben blauwe ogen klopt niet altijd.
Klopt hoor, ze kunnen al bruine ogen hebben bij hun geboorte. Dat had ik namelijk zelf vroeger ook, zou bijna in staat zijn een foto in te scannen
Als je tijd over hebt
Ik ben wel benieuwd, heb het nog nooit echt bruin gezien eigenlijk, zelfs niet bij mijn 'pikzwarte 'buurjongetje, haha.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Jolicious schreef:kwak schreef:D. had bij haar geboorte al hele donker bruine ogen, die heeft ze nog steeds alleen nu kan ze een "bami look" opzetten
Een bami look ja? Hoe kijkt ze dan, heel slierterig ofzo?
Gast- Gast
Ik hoop dan niet dat mijn vriend`s genen overheersen. Straks krijg ik bami kinderen.TGR schreef:_Nera_ schreef:kwak schreef:D. had bij haar geboorte al hele donker bruine ogen, die heeft ze nog steeds alleen nu kan ze een "bami look" opzetten
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Onze kinderen hadden beide blauwe ogen. Bij onze zoon zijn ze nog lichter geworden.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
RiLiJu schreef:2CKC2 schreef:Rejoy. schreef:2CKC2 schreef:Rejoy. schreef:.
CKC, in jouw man's geval heb je dus optie bruin-blauw (van zijn vader) en blauw-blauw (van zijn moeder). Zowel zijn vader als zijn moeder hebben een blauw gen door gegeven, waardoor je man nu blauwe ogen heeft.
Klopt, maar dan gaat het niet op dat bruin dominant is perse. Want als dat zo was had mijn man toch bruine gekregen?
dominant gaat over de uiting van de kleur, niet over welk gen er door wordt gegeven. Dat is at random en een kans van 50%. Het gaat er alleen om dat als je man een bruin gen mee had gekregen, hij nooit blauwe ogen gehad zou hebben, omdat het bruine gen dominant is over het blauwe gen
Dus let me get this straight:
Ik heb een moeder met groene ogen en een vader met bruine ogen. Ik heb bruine ogen.
Mijn man heeft moeder met blauwe ogen en een vader met bruine ogen. Mijn man heeft blauwe ogen.
Ik krijg een kind met blauwe ogen? Hoop ik!!!
Hier precies hetzelfde concept. En het resultaat is twee kinderen met blauwe ogen. :-)
Yes er is hoop! Als ik dan toch zoveel moet doen om een kind te krijgen mag die wel blauwe ogen krijgen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
B had hele mooie blauwe ogen en deze zijn nu bruin met een beetje groen geworden. Dit veranderde pas na een maand of 6.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Onze dochter had bij de geboorte donkere ogen (geloof ik), nu zijn ze lichtblauw/grijs.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
@ RiLiJu, als het lukt zal ik ze vanavond wel even proberen te scannen
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Hier bij de geboorte donkerblauwe ogen. Langzamerhand veranderden ze en na een aantal maanden waren ze bruin met een beetje groen. Dat is ook de kleur van mijn ogen. De vader van A. heeft blauwe ogen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik had bij beiden voor de geboorte al in het babyboek opgeschreven bij 'kleur ogen': blauw. We hebben namelijk beiden blauwe ogen en dat is dus ook de enige kleur ogen die onze kinderen kunnen krijgen.
Gast- Gast
@ CKC: Zoals ik het lees heb je vijftig procent kans bij een toekomstig kindje dat hij / zij blauwe ogen zal hebben.
Gast- Gast
Twellie schreef:@ CKC: Zoals ik het lees heb je vijftig procent kans bij een toekomstig kindje dat hij / zij blauwe ogen zal hebben.
Ja precies. zo heb ik biologie toen ook begrepen. Ervan uitgaande dat groen inhoudt dat je een blauw en bruin hebt. bij mijn les hadden ze het altijd alleen maar over bruin en blauw, nooit over grijs of groen.
dus Ckc, de kleur ogen van je kind ligt er dus aan hoe dominant jij bent;)
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Y. had vanaf het begin al vrij donker! We dachten eerst blauw, maar moet zeggen dat het nu toch wel meer naar het bruin gaat, maar zie ook nog wel blauw...
Gast- Gast
Yara is geboren met blauwe ogen en ze zijn blauw gebleven. Wel leuk, want wij hebben beiden bruine ogen .
Kian is met hele donkerblauwe ogen geboren, in de kraamweek zagen we ze al een beetje naar bruin verkleuren en na een paar weken waren zijn ogen heel bruin.
Kian is met hele donkerblauwe ogen geboren, in de kraamweek zagen we ze al een beetje naar bruin verkleuren en na een paar weken waren zijn ogen heel bruin.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
L.une is met heel donkere ogen geboren, met een blauwe waas erover. Na een week waren ze echt al heel donkerbruin. Heb er veel opmerkingen/complimentjes over gehad . Mijn vriend heeft ook bruine ogen, ik groen/bruin (tot mijn 5e blauw). Toch had ik bij mezelf een kindje met blauwe ogen voor gesteld. Was helemaal niet in me op gekomen dat ze ook bruin konden zijn.
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Onze zoon had donkerblauwe bijna bruinachtig bij de geboorte, nu heeft onze zoon donkerbruine ogen, mijn vriend en ik hebben ook bruine ogen.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Lejow schreef:Ons meisje heeft nu nog hele donkere ogen, nu weet ik dat het nog kan verkleuren, maar het kan natuurlijk ook zo blijven.
Met welke kleur ogen werden jullie kindjes geboren? Is dit nog veranderd, en zo ja, wanneer?
Het is toch algemeen bekend dat ieder kind met blauwe ogen word geboren.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Kleur ogen?
» Kleur ogen
» Welke kleur ogen heb jij?
» tot welke leeftijd kan de kleur van de ogen nog veranderen?
» NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe?
» Kleur ogen
» Welke kleur ogen heb jij?
» tot welke leeftijd kan de kleur van de ogen nog veranderen?
» NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: