Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe?

+2
Verona
Pien
6 plaatsers

Ga naar beneden

NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe? Empty NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe?

Bericht  Pien ma 17 jan 2011 - 23:38

Ik maak maar even een eigen topicje aan! Net als CKC zit ik met het probleem dat wij vrij weinig kleur in huis hebben.

even gekopieerd uit het andere topic waar ik eigenlijk het probleem al beschreven heb:

ons huis is eigenlijk heel saai. de muren zijn allemaal wit op een lange muur na, deze is grijs. de trap is wit met grijze maantjes erop. de gordijnen zijn allemaal dezelfde kleur grijs als de muur. we hebben licht eiken meubels, een zwarte bank en zwarte lampen....

het enige wat we aan kleur hebben zijn 4 limegroene kaarsen, een limegroene neproos, 4 grijs met groene kussentjes op de bank, een groene zeepdispencer en groene hand en theedoeken. ik zou ook heel graag kleur willen alleen weet gewoon niet waar en hoe. de muur die grijs is wil ik echt zo houden... de andere muur is een hele lange van 12 meter lang, de muur achter de keuken of de muur om de tuindeuren en ramen heen.

ik weet zelf gewoon niet waar ik kleur aan kan brengen zonder dat ik gelijk de muur van 12 meter lang hoef te verfen. ik zal eens foto's maken van hoe het nu is, dan kan ik misschien tips vragen! alles bij elkaar willen we niet meer als 100 tot 150 euro uitgeven omdat de baby nu prioriteit heeft!

de foto's zijn inmiddels gemaakt, zo is het nu:
hier zie je de grijze muur, deze willen we ook echt zo laten!
NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe? Foto-7S846K4B

de keuken, erg wit, de muren rondom zijn allemaal wit!
NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe? Foto-EI8EZJFP

de lange muur, deze is over de hele lengte wit en 12 meter lang!
NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe? Foto-VU7HMPAC

onze king size bank, is 3 meter bij 2,60. omdat hij zwart is hebben we toen besloten om de muur erachter wit te laten om het niet te donker te maken allemaal. nu mis ik alleen kleur!
NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe? Foto-HT3UMT4F

oh ja, we gaan sowieso al het grijze rolgordijn bij de bank vervangen door een wit rolgordijn, de overgordijnen die bij de deuren hangen komen ook bij het raam te hangen en dan tegen de zijwanden aan. op dat tussenstukje waar nu zeg maar dat gordijn rust (tussen de deuren en het raam in) komt namelijk straks de box te staan!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe? Empty Re: NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe?

Bericht  Verona ma 17 jan 2011 - 23:44

Wat ik mooie kleuren voor bij de kleuren in jou woning vind zijn;
Lichtblauw, roze, groen en oranje. Ik denk dat je ook zelf moet kijken naar welke kleur je zelf neigt in bijvoorbeeld accessoires. Loop eens een winkel in en kijk welke accessoires jou het meeste aanspreken. Daarop zou ik dan een keuze baseren. Die kleur kan dan in een behangetje, verf of in schilderijen en accessoires terug komen. Overigens kan je ook meerdere kleuren kiezen Wink.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10

NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe? Empty Re: NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe?

Bericht  VeryCherry ma 17 jan 2011 - 23:46

Kan je niet een gedeelte van de lange muur in een kleur schilderen, gewoon een vierkant ofzo. Of bijvoorbeeld 3 kleinere vierkanten op een rij?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pien ma 17 jan 2011 - 23:56

@verona, wat mij het meest aanspreekt dat weet ik wel, dat is groen.
roze en oranje haat ik, lichtblauw vind ik, tja... nee, lichtblauw is het voor mij niet... dan alsnog weet ik een kleur maar weet ik nog niet hoe ik die terug moet laten komen. het liefst verf ik gewoon een muur maar die hele lange muur vind ik té.

@CL, juist omdat wij alle lampen al vierkant hebben (behalve een staande, die is rechthoekig) ben ik bang dat het dan echt zo'n vlakkenhuis word. snap je wat ik bedoel?

pff.... ik vind het zo moeilijk! ik zou ook wel willen behangen bijv, maar niet die hele lange muur. maar waar trek ik dan de grens? doe ik het dan tot aan de keuken? dan is het nog 10 meter lang. het is leuk een groot huis, maar wel lastig!!!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 23:57

Pien schreef:@verona, wat mij het meest aanspreekt dat weet ik wel, dat is groen.
roze en oranje haat ik, lichtblauw vind ik, tja... nee, lichtblauw is het voor mij niet... dan alsnog weet ik een kleur maar weet ik nog niet hoe ik die terug moet laten komen. het liefst verf ik gewoon een muur maar die hele lange muur vind ik té.

@CL, juist omdat wij alle lampen al vierkant hebben (behalve een staande, die is rechthoekig) ben ik bang dat het dan echt zo'n vlakkenhuis word. snap je wat ik bedoel?

pff.... ik vind het zo moeilijk! ik zou ook wel willen behangen bijv, maar niet die hele lange muur. maar waar trek ik dan de grens? doe ik het dan tot aan de keuken? dan is het nog 10 meter lang. het is leuk een groot huis, maar wel lastig!!!

Vrienden van ons hebben 1 muur behangen maar dan niet de hele muur maar stroken.. ze hebben dat op 1 lange muur gedaan van 8 meter en dat ziet er zo leuk uit!

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry ma 17 jan 2011 - 23:57

Cirkels kunnen ook Wink Is niet zo moeilijk te maken smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754

Bericht  Pien di 18 jan 2011 - 0:01

CKC schreef:

Vrienden van ons hebben 1 muur behangen maar dan niet de hele muur maar stroken.. ze hebben dat op 1 lange muur gedaan van 8 meter en dat ziet er zo leuk uit!
hoe moet ik me dat voorstellen? dus bijv 2 stroken geen behang, dan 3 stroken wel? en dan weet 2 niet en weer 3 wel?

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Verona di 18 jan 2011 - 0:03

Wat ook leuk is, is behang met strepen. En dan het liefst kleine streepjes. Dan kan je die in de lengte van je woonkamer behangen. Gewoon 1 strook over de lengte. En misschien dan het kleine muurtje bij de tv behangen?
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 0:06

Pien schreef:
CKC schreef:

hoe moet ik me dat voorstellen? dus bijv 2 stroken geen behang, dan 3 stroken wel? en dan weet 2 niet en weer 3 wel?

Nee 1 strook wel en dan na 1.5 meter weer, en dan weer en dan weer...

Gast
Gast

Bericht  Pien di 18 jan 2011 - 0:14

Verona schreef:Wat ook leuk is, is behang met strepen. En dan het liefst kleine streepjes. Dan kan je die in de lengte van je woonkamer behangen. Gewoon 1 strook over de lengte. En misschien dan het kleine muurtje bij de tv behangen?

dat idee is idd leuk... nou denk ik alleen dat mijn man niet gecharmeerd is van strepen in de lengte. het is al een lang huis en ik denk dat we het op die manier alleen nog maar meer benadrukken. ik heb er wel een idee door, misschien zou het een idee zijn als we over de gehele lengte een baan verfen. en dan van die fotolijstplankjes ophangen boven de bank, 2 schuin boven elkaar en daar wat kleine spulletjes op zetten...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Pien di 18 jan 2011 - 0:16

CKC schreef:
Pien schreef:
CKC schreef:

ow dat vind ik wel heel leuk klinken! wat voor behang zou jij daar in ons huis dan voor gebruiken?

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 0:17

Pien schreef:
Verona schreef:Wat ook leuk is, is behang met strepen. En dan het liefst kleine streepjes. Dan kan je die in de lengte van je woonkamer behangen. Gewoon 1 strook over de lengte. En misschien dan het kleine muurtje bij de tv behangen?

dat idee is idd leuk... nou denk ik alleen dat mijn man niet gecharmeerd is van strepen in de lengte. het is al een lang huis en ik denk dat we het op die manier alleen nog maar meer benadrukken. ik heb er wel een idee door, misschien zou het een idee zijn als we over de gehele lengte een baan verfen. en dan van die fotolijstplankjes ophangen boven de bank, 2 schuin boven elkaar en daar wat kleine spulletjes op zetten...
Dit zou ik niet doen. Je krijgt dan dat er OVERAL wat staat! Weet je wat leuk is als straks de baby er is... een grote zwartwit foto van hem of haar groot boven de bank hangen. Je huis is te groot voor teveel kleine frutsels.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 0:20

Pien schreef:
CKC schreef:
Pien schreef:
CKC schreef:

ow dat vind ik wel heel leuk klinken! wat voor behang zou jij daar in ons huis dan voor gebruiken?

NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe? Article10806309

Zoiets! smile Want dat grijs komt terug in je behang en het is lekker 'druk' waardoor je dus de muur extra laat opvallen. en het kan dus want je moet op een muur van 10meter iets van 5-6 aan te brengen. Je kan dan op 1 strook hele leuke fotolijstjes doen en dan kriskras.

Ik ging net naar de huisfoto's op je hyves kijken, en je zou dat behang dat je hebt op keukenblok, ook dit behang kunnen doen.. want het is te 'rustig' op je muren.. net als bij mij!

Gast
Gast

Bericht  Pien di 18 jan 2011 - 0:23

CKC schreef:Dit zou ik niet doen. Je krijgt dan dat er OVERAL wat staat! Weet je wat leuk is als straks de baby er is... een grote zwartwit foto van hem of haar groot boven de bank hangen. Je huis is te groot voor teveel kleine frutsels.
maar dan heb ik nog steeds geen kleur... helemaal niet als het weer zwart wit word! Wink

ik denk dat ik binnenkort maar eens een aantal grote robuuste bloempotten ga kopen, met mooie groene planten erin. de laatste 3 maanden zijn er 5 planten dood gegaan dus daarmee breng ik sowieso al wat kleur aan.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Pien di 18 jan 2011 - 0:26

dat behang achter op de keuken gaat weg... dat word spierwit geverfd. dit behang was een tijdelijk oplossing! we vinden dat behang wel allebei heel erg mooi dus we zouden dat idd goed kunnen gebruiken! ben alleen bang dat het te donker behang is.... ga eens op een behangsite zoeken.. ik wil sowieso iets met limegroen erin!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 0:27

Pien schreef:
CKC schreef:Dit zou ik niet doen. Je krijgt dan dat er OVERAL wat staat! Weet je wat leuk is als straks de baby er is... een grote zwartwit foto van hem of haar groot boven de bank hangen. Je huis is te groot voor teveel kleine frutsels.
maar dan heb ik nog steeds geen kleur... helemaal niet als het weer zwart wit word! Wink

ik denk dat ik binnenkort maar eens een aantal grote robuuste bloempotten ga kopen, met mooie groene planten erin. de laatste 3 maanden zijn er 5 planten dood gegaan dus daarmee breng ik sowieso al wat kleur aan.

Begrijp me aub niet verkeerd maar je huis heeft niet echt veel eenheid. Ik zou bij beuken meubels en een zwarte bank geen grijze muur nemen. Je stoelen zijn beige-ig.. Niet dat het lelijk is, in tegendeel maar het is wel erg all over the place alles anders. En doordat de muur grijs is heb je weinig keuze uit andere kleuren die je erbij kunt nemen. Als je muur ipv grijs een beetje terracotta oranje was zou t al een stukje meer warm aanvoelen. Je hebt nu allemaal koele kleuren..

Gast
Gast

Bericht  Pien di 18 jan 2011 - 0:36

CKC schreef:

Begrijp me aub niet verkeerd maar je huis heeft niet echt veel eenheid. Ik zou bij beuken meubels en een zwarte bank geen grijze muur nemen. Je stoelen zijn beige-ig.. Niet dat het lelijk is, in tegendeel maar het is wel erg all over the place alles anders. En doordat de muur grijs is heb je weinig keuze uit andere kleuren die je erbij kunt nemen. Als je muur ipv grijs een beetje terracotta oranje was zou t al een stukje meer warm aanvoelen. Je hebt nu allemaal koele kleuren..

uhm, ik denk dat de foto's heel erg vertekenen! de meubels zijn namelijk licht eiken en de stoelen zijn wit, grijs zwart gemeleerd. het is hier juist heel erg een eenheid...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 0:37

Pien schreef:
CKC schreef:

uhm, ik denk dat de foto's heel erg vertekenen! de meubels zijn namelijk licht eiken en de stoelen zijn wit, grijs zwart gemeleerd. het is hier juist heel erg een eenheid...

Oh, ze zien er donkerder uit dan lichteiken je meubels en je stoelen neigen zelfs naar bruin toe.. Dan vertekenen ze idd.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 0:40

Waarom maak je niet met panelen van dat simpele hout in een mooie maat, zodat die achter bv. de bank kunnen. Die doe je met het behang wat je mooi vindt, en wat goed bij jullie huis past & die zet je dan neer, of ergens anders om het witte te 'breken'.

Gast
Gast

Bericht  Pien di 18 jan 2011 - 0:42

ik heb helaas geen duidelijke foto! maar het is echt zo!! iedereen die hier binnenkomt zegt ook juist dat er zoveel eenheid is, dus voor mijn gevoel is dat er wel echt heel erg....

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 18 jan 2011 - 0:43

Isabella schreef:Waarom maak je niet met panelen van dat simpele hout in een mooie maat, zodat die achter bv. de bank kunnen. Die doe je met het behang wat je mooi vindt, en wat goed bij jullie huis past & die zet je dan neer, of ergens anders om het witte te 'breken'.

NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe? Full11569271 zo'n maat met MDF plaat, en dan behang naar keuze.

Gast
Gast

Bericht  rapa nui di 18 jan 2011 - 0:50

Iemand (lady Nena?) had op het oude yes forum misschien al jaren geleden achter de eettafel een groot vierkant (denk aan 2 bij 2 meter of iets kleiner) behangen. Dit was niet op de muur behangen maar op een frame oid. dat aan de muur gehangen was. Heb het idee nog ergens bewaard omdat ik het heel leuk vond. Je haalt 1 rol behang en behangt daar dan dat frame mee en als het verveelt hoef je maar weer 1 rol behang te halen en je hebt weer iets heel anders

OK, idee van hierboven dus maar dan iets anders.

Laatst aangepast door rapa nui op di 18 jan 2011 - 0:51; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : 1)
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Sarah1985 di 18 jan 2011 - 1:55

Ik zou idd ook van die panelen met behang doen. Zelf zijn we dat ook van plan, en wij doen het dan in het verlengde van de eettafel die staat tegen de muur.

Je zou ook de muur bij de keuken die met het raam lime groen kunnen doen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  minoessepoes di 18 jan 2011 - 3:28

Ik zou een heel groot doek/canvas boven jullie bank hangen. Dus niet die twee kleine schilderijtjes die er nu hangen maar echt een doek van 2 bij 1 bijvoorbeeld. Zodat dat echt de blikvanger van de kamer wordt. En dan zou ik dus een schilderij met kleur uitzoeken of een mooi foto nemen, niet 1 waar jullie zelf op staan maar een mooi natuur of omgevingsfoto. Bij wijze van spreken zoiets:
NAV Kleur, ook ik wil kleur in mijn huis toevoegen! Hoe? Klaproos%207324963

En dan zou ik op de bank zowel kussens leggen in zowel de kleur van de muur als van meerdere kleuren die in het schilderij terug komen, zo krijg je echt een eenheid. En zo'n foto op canvas laten drukken is ook niet zo schrikbarend duur dat je dat nooit meer kan vervangen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: