Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mutsy 4Rider inklappen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Mutsy 4Rider inklappen Empty Mutsy 4Rider inklappen

Bericht  Annie24 zo 5 feb 2012 - 8:17

Morgen en dinsdag gaat Y. naar het kdv. Normaal draag ik hem vanaf de auto naar het kdv en weer terug, maar durf dat nu niet met de sneeuw. Ik heb altijd de buggy bij me voor als ik 6 straten verder sta, maar we hebben een Nuna Pepp en naast dat die zo licht als een veertje is, heeft die ook 0,0cm profiel op de wielen.

Ik wil dus onze Mutsy 4Rider meenemen. Sinds dat Y. in het wandelwagen gedeelte zit zijn we er eigenlijk nog nooit mee weggeweest met de auto (nemen altijd de buggy mee) Nu heb ik dus net geprobeerd dat ding in te klappen als het wandelwagen deel er nog op zit, maar het lukt me niet.. Rolling Eyes

Ik weet dat het niet kan als het zitje naar je toestaat, dus hij staat nu van me af, maar het lukt gewoon écht niet. Heb net al filmpjes op youtube bekeken, maar kom er niet uit Question

Iemand de gouden tip?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy 4Rider inklappen Empty Re: Mutsy 4Rider inklappen

Bericht  Spring zo 5 feb 2012 - 8:24

Dat wil niet..

Je krijgt hem wel ingeklapt maar niet zoals dat normaal kan..
Het enige nadeel aan de mutsy 4rider..

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Annie24 zo 5 feb 2012 - 8:46

Spring schreef:Dat wil niet..

Je krijgt hem wel ingeklapt maar niet zoals dat normaal kan..
Het enige nadeel aan de mutsy 4rider..

Wat raar! Als ik op youtube en op de site van Mutsy zelf kijk kan hij gewoon ingeklapt worden als het kindje van je af zit.

Het enige nadeel? Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog maar 1 voordeel heb kunnen vinden en dat zijn de luchtbanden. Verder vind ik het een 100% miskoop Embarassed Had er al spijt van, maar als hij écht niet ingeklapt kan worden met het zitje erop helemaal Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  zwaai zwaai zo 5 feb 2012 - 8:56

Het zitje moet er wel op kunnen blijven zitten. Het zitje moet van je af staan en je moet iets aan de onderkant van het zitje los/vast klikken. Hoe precies weet im niet, maar ik weet dat je onder het stoeltje een handeling moet doen voordat je hem kan inklappen.
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Bericht  Spring zo 5 feb 2012 - 9:33

Vindt je annie?
Zwaai, volgens mij kan hij niet zo ingeklapt als dat het kan wanneer je er geen zitje op hebt..

Hm, ik heb net op de site gekeken en idd..
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 zo 5 feb 2012 - 9:50

Spring schreef:Vindt je annie?
Zwaai, volgens mij kan hij niet zo ingeklapt als dat het kan wanneer je er geen zitje op hebt..

Hm, ik heb net op de site gekeken en idd..

Ja, ik vind het echt de grootste miskoop die we gedaan hebben. Had het er net met mijn vriend nog over: we vonden hem eigenlijk alleen fijn met de mc er op. De bak was Y. snel uitgegroeid, vooral in de breedte had hij weinig bewegingsvrijheid met zijn armpjes en bij het hoofdeinde zitten van die vervelende dingen in de bak die we niet weggestopt kregen. Toen Y. in de wandelwagen inzet ging was hij daar blijkbaar nog te klein voor (ondanks zijn 9 kilo) want hij zat er voor geen meter in, hoe ik hem ook instelde. Nu zit hij er wel goed in, maar dat is pas sinds de voetenzak er in zit, dus ik ben benieuwd hoe hij er straks in zit als die er weer uitgaat.
Op het gewicht en de grootte van het onderstel hebben we ons ook verkeken. Per dag 1x in en 1x uit de auto is nog wel te doen, maar stel dat je naar een winkelcentrum, ikea en oma ofzo gaat moet hij er dus 3x in en 3x uit. Best onhandig met zo'n groot, zwaar onderstel.
Toen ik net zat te rommelen met het inklappen zag ik dat op de banden gewoon die spikkeltjes nog zitten (heb je ook op je fiets en auto met nieuwe banden) van het weinig gebruiken. :shock: Maarja, toen ik zwanger was reed hij lekker in de winkel en vonden we hem mooi en hebben we niet gekeken naar hoe het zat met de wandelwagen inzet Embarassed
Op dit moment gebruiken we hem eigenlijk alleen als we hier naar de winkels lopen en dat is 10 minuten heen en 10 minuten terug. Als we weggaan met de auto nemen we de buggy mee. Ondanks dat de Nuna Pepp geen goedekope buggy was is die zijn geld dubbel en dwars waard geweest.

Heb inmiddels besloten toch de buggy maar gewoon mee te nemen morgen. Dan maar wat voorzichtiger lopen en hopen dat het niet glad is. Als ik geluk heb is het maar een klein stukje van de auto naar het kdv. Morgenavond pak ik dan even de beschrijving van de Mutsy (ligt op zolder in de bak met garantiebewijzen e.d.) erbij en ga nog eens rommelen. Lees zelfs net op internet dat hij ook in te klappen is met de wagenbak erop, noooooooooooooit geweten Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 9:54

Wij hebben ook de Mutsy 4 rider (single spoke) en mijn man heeft er altijd ruzie mee, het lukt hem niet om hem in te klappen. Ik kan het in 1 handeling, incl. zitje er op. Misschien iets meer kracht zetten als het zitje er op zit?

Gast
Gast

Bericht  Annie24 zo 5 feb 2012 - 9:59

_Nera_ schreef:Wij hebben ook de Mutsy 4 rider (single spoke) en mijn man heeft er altijd ruzie mee, het lukt hem niet om hem in te klappen. Ik kan het in 1 handeling, incl. zitje er op. Misschien iets meer kracht zetten als het zitje er op zit?

Het probleem waar ik tegenaan loop zijn geloof ik die plastic haken aan de onderkant en/of de stand van het stoeltje in combinatie met dat hekwerkje wat er zit. Die plastic haken zitten vóór dat hekwerkje en dan zou ik hem in moeten kunnen klappen volgens youtube, maar als ik dat doe blijft hij na een cm of 10-15 hangen. Dan komt dat hekwerkje tegen de onderkant van de zitting aan en klapt hij niet verder in. Durf ook niet door te duwen Embarassed

Morgen even met het boekje smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Spring zo 5 feb 2012 - 10:08

Het is inderdaad best een groot en zwaar onderstel. Maar verder ben ik super tevreden.

Ik heb het boekje hier liggen, zal eens ff kijken.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 10:12

Annie24 schreef:
_Nera_ schreef:Wij hebben ook de Mutsy 4 rider (single spoke) en mijn man heeft er altijd ruzie mee, het lukt hem niet om hem in te klappen. Ik kan het in 1 handeling, incl. zitje er op. Misschien iets meer kracht zetten als het zitje er op zit?

Het probleem waar ik tegenaan loop zijn geloof ik die plastic haken aan de onderkant en/of de stand van het stoeltje in combinatie met dat hekwerkje wat er zit. Die plastic haken zitten vóór dat hekwerkje en dan zou ik hem in moeten kunnen klappen volgens youtube, maar als ik dat doe blijft hij na een cm of 10-15 hangen. Dan komt dat hekwerkje tegen de onderkant van de zitting aan en klapt hij niet verder in. Durf ook niet door te duwen Embarassed

Morgen even met het boekje Mutsy 4Rider inklappen 561177

Bij mij zitten die haken altijd over dat stangetje/hekwerkje heen, dus misschien is dat het? Ik zou het zitje er even afhalen, die haken omhoog klappen en dan er weer op zetten. Dan kun je die haken naar beneden klappen, over dat hekwerkje heen zeg maar. (ik heb ze altijd nog omhoog geklapt staan, dus het voetensteuntje/plankje ook nog recht naar voren).

Gast
Gast

Bericht  Spring zo 5 feb 2012 - 10:14

Annie, er staat niets over in het boekje..

Op internet heb ik gevonden dat je moet zorgen dat de haken over het frame vallen.
Maar hoe dat precies zit?

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 zo 5 feb 2012 - 10:30

Nera; ik bedoel het idd zoals jij het ook bedoelt, alleen ik zei het anders Laughing

Spring; ow, als het niet in het boekje staat hoef ik morgen ook die koude zolder niet op te gaan smile

Ik ga van de week op mijn gemak dan maar eens kijken en anders rijden we wel een keer langs de Babydump ofzo.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 10:40

Oke, hij blijft idd wel hangen zoals jij ook beschrijft, maar gewoon iets meer kracht zetten en doorduwen (dat deed ik wel iig) en dan ligt ie plat. Maar als je dat niet aandurft zou ik idd even langs de Baby-dump gaan, zodat zij je het precies kunnen voordoen. Succes!

Gast
Gast

Bericht  zwaai zwaai zo 5 feb 2012 - 11:01

Ik weet dat er aan de zijkanten van het zitje (onder de knop om het zitje in de ligstand te zetten), zit een knop zit met small erop. Als je die (heel hard) indrukt en iets draait veranderd de stand van het zitje. Hij wordt dan wat smaller, misschien dat je kindje er dan beter inzit (als hij zonder voetenzak zou zitten). Ik werk zelf ook in een babyzaak en toevallig heb ik gister ook lopen stoeien met die knop. Ik kreeg het zelf niet voor elkaar, maar mijn collega wel (hij had wat meer kracht in zijn handen). Voor het inklappen met zitje weet ik het niet precies, het showmodel bij ons in de winkel klapt wel in met zitje. En als het niet lukt moet je niks forceren, gewoon even terug naar de winkel. Misschien zit er iets niet goed.
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 21:17

Ik heb ook de mutsy 4 rider en vind t een heerlijke wagen!
Heb dan geen luchtbandjes maar de bandjes die wij hebben zijn haast al versleten! Haha

Wij halen wel altijd het zitje eraf voor het in klappen anders lukt t bij ons ook niet.

Gast
Gast

Bericht  Spring wo 22 feb 2012 - 1:10

Ik weet het!!!! De zitting moet op de large stand staan!! Heb het net geprobeerd en het lukt. Dus de knoppen waar zwaai het over heeft.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 22 feb 2012 - 1:41

Wij vonden het ook de miskoop va de eeuw, daarom hebben wij hem snel maar weer vekocht en er een bugaboo voor terug gekocht.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 wo 22 feb 2012 - 8:12

Spring schreef:Ik weet het!!!! De zitting moet op de large stand staan!! Heb het net geprobeerd en het lukt. Dus de knoppen waar zwaai het over heeft.

Hmmm....geloof dat die al op large staan hier Rolling Eyes

*moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer geprobeerd heb hoor, zal binnenkort weer eens een poging wagen Laughing *
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  red rose wo 22 feb 2012 - 8:18

Wij hebben ook deze wagen en ik heb het net eens geprobeerd. Ik heb met veel moeite de knoppen op large gekregen, dat gaat wel moeilijk, het zitje duwde ik altijd in de largestand dan is er een veel beter zitgedeelte, maar nu zit het ook echt vast. Ik heb de wagen nu ingeklapt staan met het zitje erop!!!! Ik ben er helemaal blij mee.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587

Bericht  LMCurious wo 22 feb 2012 - 21:10

wat erg....dat ik hier nu na ruim 3 jaar gebruik pas achter kom dat het ding er wel op kan blijven zitten. Ik las het gisteravond, geprobeerd, eitje! Als de beugels maar goed zitten.....als we dat toch eerder hadden geweten...
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud