Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel #$%@#$%@ (sollicitatiebrief-schrijf-stress)

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wel #$%@#$%@ (sollicitatiebrief-schrijf-stress) Empty Wel #$%@#$%@ (sollicitatiebrief-schrijf-stress)

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 4:25

Serieus. Ik zit nu al twee dagen naar een wordscherm te kijken. Zo nu en dan bedenk ik een zin om hem vervolgens weer weg te halen. Ik ben op het punt belandt waarbij ik denk:"Hoe doen anderen dat?"

Het probleem is dat ik wel weet wat ik wil vertellen. Dit naar aanleiding van de vacature en gevraagde competenties. Maar ik krijg het verdorie niet op papier. Stomme sollicitatiebrieven ook. Want het is elke brief hetzelfde.

Grrrrrrrr! Evil or Very Mad

Kent iemand dit?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wel #$%@#$%@ (sollicitatiebrief-schrijf-stress) Empty Re: Wel #$%@#$%@ (sollicitatiebrief-schrijf-stress)

Bericht  Monte zo 5 feb 2012 - 4:29

Misschien eens op internet kijken? Ik heb nu zo vaak brieven gestuurd dat ik mijn vorige brief meestal maar iets hoef aan te passen aan de organisatie en dan is het goed. Maar op internet staan best veel voorbeeldbrieven.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Wel #$%@#$%@ (sollicitatiebrief-schrijf-stress) Empty Re: Wel #$%@#$%@ (sollicitatiebrief-schrijf-stress)

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 4:32

Klopt, Monte. Ik heb inmiddels Carrieretijger en Tuxx gehad. In principe fijn om er even bij te hebben, maar het zijn natuurlijk echte brieven en ik moet het personaliseren en dat lukt me niet. Echt, nitwit die ik ben. Wel #$%@#$%@ (sollicitatiebrief-schrijf-stress) 394967

Gast
Gast

Bericht  Monte zo 5 feb 2012 - 4:35

Dat lijkt me dan inderdaad heel moeilijk. Misschien dat het helpt om wat zinnetjes of alinea's te vormen en dan te kijken hoe die allemaal in een brief passen. Toen ik moest beginnen met niets, vond ik het ook heel moeilijk. Ik ben toen gewoon eerst begonnen iets te zeggen wie ik ben(geduldig, organisatorisch sterk e.d.) en de inleiding(aanleiding) en zo steeds kleine zinnetjes gevormd. Uiteindelijk alles samengevoegd en op nette volgorde gezet en zo had ik een brief. Dus misschien dat dat werkt?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 4:37

Je bent toch laatst geholpen? Je persoonlijke stukken en basis van de brief blijven? toch gewoon gelijk

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 4:38

Reva schreef:Je bent toch laatst geholpen? Je persoonlijke stukken en basis van de brief blijven? toch gewoon gelijk

Ik ben laatst heel erg goed geholpen. En de brief heb ik er gisteren ook bijgepakt. Vond ik wel zo handig om daar dan iets aan te veranderen. Maar dat betrof een heel andere functie in een heel andere markt. En ik kan het gewoon niet omzetten.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 4:45

Ik snap nooit wat daar zo moeilijk aan is. Op internet staan tig voorbeelden en ik heb zelf altijd nog mijn oude brieven die ik kan hergebruiken. Ik dacht overigens altijd dat taal helemaal jouw ding was, Gisele?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 4:49

Charlie schreef:Ik snap nooit wat daar zo moeilijk aan is. Op internet staan tig voorbeelden en ik heb zelf altijd nog mijn oude brieven die ik kan hergebruiken. Ik dacht overigens altijd dat taal helemaal jouw ding was, Gisele?

Alles zo ingewikkeld mogelijk maken ook laughcry

Gast
Gast

Bericht  Monte zo 5 feb 2012 - 8:57

En is het nog gelukt? Wanneer is de sluitingsdatum?

Ik moet zo ook nog wat brieven versturen, heb het vandaag een beetje uitgesteld, maar wil ze echt voor morgen gemaild hebben.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Liz zo 5 feb 2012 - 11:14

Gisele schreef:
Reva schreef:Je bent toch laatst geholpen? Je persoonlijke stukken en basis van de brief blijven? toch gewoon gelijk

Ik ben laatst heel erg goed geholpen. En de brief heb ik er gisteren ook bijgepakt. Vond ik wel zo handig om daar dan iets aan te veranderen. Maar dat betrof een heel andere functie in een heel andere markt. En ik kan het gewoon niet omzetten.

Die brief waarmee ik je geholpen heb kun je heel makkelijk aanpassen hoor. Dat is een kwestie van minuten.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 20:05

Sollicitatiebrief is inmiddels verzonden.

Liz; Ik heb inderdaad nog een deel van de vorige brief kunnen gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: