Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes?

Ga naar beneden

Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes? Empty Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:42

Ik heb er dus 2 al een jaar of 5 die altijd samen zijn.

Ik heb ze net gescheiden en er eentje in de garage gezet omdat die niet goed eet. Als ik ze bij elkaar laat kan ik niet zien hoe die eet namelijk.

Morgen gaat hij naar de dierenarts om waarschijnlijk haakjes van zijn kiezen te laten slijpen want hij eet erg slecht.

Maar hij is nu zo boos op me omdat ik ze uit elkaar heb gehaald zodat ik me er schuldig over voel.

Kan dit het contact verstoren tussen die 2? echter als ik ze samen heb eet de andere het voer van beide op.

Misschien overdreven dit hoor maar ben zuinig op ze.

Groetjes pleister.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes? Empty Re: Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes?

Bericht  NoorA wo 5 jan 2011 - 8:44

Ik denk dat hij het je wel vergeeft.

Edit: zie nu je vraag pas. Nee, ik denk niet dat het contact verstoord raakt als hij 1,2 dagen van de ander weg is. Misschien ff aan de dierenarts vragen als je er toch bent? Of je ze eerst weer ff moet laten 'wennen' of gewoon weer bij elkaar in het hok kan zetten.
NoorA
NoorA
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes? Empty Re: Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:51

Vind het zo zielig wat ze liggen altijd tegen elkaar en nu moeten ze apart slapen. (behandel ze als mijn kindjes :P ) Hoop dat het de goede keuze is om ze uit elkaar te halen 1 nachtje en dag.

En zo zielig dat hij morgen geopereerd wordt.

Hij eet kleine stukjes snoepjes dus dwang voeren is gelukkig niet nodig. Elk beetje wat erin zit is mooi meegenomen ook al zijn het maar snoepjes. Heb 5 lekkere dingen bij hem staan Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes? Empty Re: Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:53

waarom laat je ze niet gewoon bij elkaar? Als ze alleen hooi hebben en geen biks, heeft degene die alles opeet er ook geen last van en voor je nijn is het lekkerder om a) in dezelfde temperatuur te blijven als hij/zij gewend is en b) bij z'n maatje te blijven (levert minder stress op)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes? Empty Re: Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:55

wolletjes schreef:waarom laat je ze niet gewoon bij elkaar? Als ze alleen hooi hebben en geen biks, heeft degene die alles opeet er ook geen last van en voor je nijn is het lekkerder om a) in dezelfde temperatuur te blijven als hij/zij gewend is en b) bij z'n maatje te blijven (levert minder stress op)

Dat eet hij echt niet en buiten kan ik hen niet in de gaten houden en er uren bij gaan zitten en nu wel!! hij eet dan alleen zijn lievelings dingen een beetje snoepjes dus en groen hooi laat die dan links liggen maar buiten eet de andere dat op.

Snap ook wel dat ze beter samen kunnen zijn, maar hij is echt ziek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes? Empty Re: Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 8:57

maak je je zorgen om hoe hij zich gedraagt op dit moment? Vertoont hij afwijkend gedrag? Want hij MOET eten he, dat weet je? Snoepjes ed zijn absoluut niet goed!
heb je iets als babyvoeding in huis? Of week anders de biks in warm water en voer hem dit met een spuitje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes? Empty Re: Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 9:00

wolletjes schreef:maak je je zorgen om hoe hij zich gedraagt op dit moment? Vertoont hij afwijkend gedrag? Want hij MOET eten he, dat weet je? Snoepjes ed zijn absoluut niet goed!
heb je iets als babyvoeding in huis? Of week anders de biks in warm water en voer hem dit met een spuitje?

ja maak me zorgen om hem. Daarom heb ik de dierenarts een uurtje geleden ook gebeld en kan hij morgenvroeg om 8 uur meteen komen.

Hij is nog redelijk actief maar knarst ineens heel erg, traan oogje en oh wat is die knorrig en uit dit ook naar het andere nijntje doe omdat hij niet aangeraakt wil worden.

dwang voeren gaat niet hoor bij hem zelfs de dierenarts lukt het niet, die is daar weleens heel erg mee bezig geweest Als meneer niet wil eten laat die het er gewoon uit lopen. Vandaar dat de dierenarts zei snoepjes zijn ook al goed want dan blijft het darm kanaal aan de gang.

en buiten is nu niet slim want met weinig energie kan hij zich niet zo goed warm houden neem ik aan. maar deze conclusie neem ik zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes? Empty Re: Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 9:03

nou ja, een konijn kan veel hebben, zolang er maar genoeg stro aanwezig is. Het enige waar ik mee zit, is dat je konijn nu in een andere temperatuur zit en dat de overgang naar buiten straks weer moeilijk kan zijn. Kan je zijn vriendinnetje niet naar hem toe halen?

had je niet eerder signalen gezien dat hij haakjes had?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes? Empty Re: Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes?

Bericht  Gast wo 5 jan 2011 - 9:06

nee had eerder geen signalen aan hem gemerkt, het kwam ineens opzetten.

Hij staat in de garage dus de overgang is ook weer niet zo groot maar wel warmer dan buiten.

nee andere kan liever niet naar binnen want dan heeft zij ook last van de temp verschillen. En morgenvroeg gaat hij bijna een hele dag weg en dan wordt ze maar op en neer geheveld. Kan ze beter in haar eigen vertrouwde omgeving zitten dan ineens ergens anders.
+ het eet verhaal. De andere eet echt ALLES op en pakt het nu ook af nu hij het maar een beetje links laat liggen.

hoop dat ik het zo goed heb aangepakt.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes? Empty Re: Kan dit kwaad voor het contact tussen mijn konijntjes?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum