Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

konijntjes en vuurwerk..

3 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:21

Vorig jaar heb ik mijn 2 konijntjes buiten laten staan met het vuurwerk en ze leken er weinig last van te hebben. Ik kan ze ook in de garage zetten maar daar zijn de knallen harder dan achter op plaats.

Nu komt de buurman van 2 deuren verder ineens op het idee om rotjes/vuurwerk in zijn tuin af te knallen en nu is het wel heel veel herrie ineens.

Weet niet zo goed wat ik met ze moet doen. Binnen mag/kan helaas niet met het verschil in warmte/temperatuur buiten.

Twijfel.. twijfel ieder jaar komt dit probleem terug wel.

Wat zouden jullie doen?


Laatst aangepast door Aimy op za 31 dec 2011 - 0:24; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  TukTuk za 31 dec 2011 - 0:22

Heb je niet een oude deken de je anders over de kooi kan gooien, en dan wat extra hooi /stro er in, zodat hij lekker een holletje kan maken?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:23

Dat hoeft niet dekking hebben ze genoeg in hun hok.

En met een deken ben ik te bang dat er een pijl in valt en vlam vat + het regent dus dan wordt het ook kletsnat.

Het gaat mij om de herrie

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:24

Ik heb ook extra hooi en stro in het hok gedaan. Maar de buren waren net in de achtertuin aan het afsteken, maar ze leken er helemaal niks om te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:25

Bij mij lijken ze er ook niet veel om te geven maar misschien kunnen ze het niet uiten ik heb geen idee.

Weet ook niet zo goed wat ik straks moet doen met het constant afsteken van vuurwerk vind het zo zielig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Niene za 31 dec 2011 - 0:26

Ons konijn staat al een tijdje met zijn hok in de schuur,daar huppelt ie vrij rond. Heb niet het idee dat ie last heeft van het geknal,hok ligt lekker vol met stro en verder kan ik er weinig aan doen denk ik..
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:26

Hier zitten ze gewoon lekker buiten en lijken ze nergens last van te hebben.
Wij zetten vaak een plank voor het hok zodat ze daar beneden ook nog achter kunnen gaan zitten en boven hebben we plexiglas en daar zitten ze nu achter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  TukTuk za 31 dec 2011 - 0:26

Maar ik bedoelde ook juist een deken, zodat het aan de voorkant iig niet meer open is, en zo dus ook geluiddempend werkt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:27

nee dat gaat niet met regen en ben te bang dat het vlam pakt.

Een schuur hebben we niet alleen een garage maar daar is het redelijk warm + hardere knallen.


Laatst aangepast door Aimy op za 31 dec 2011 - 0:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:28

Dus die van de meeste blijven gewoon buiten dus zo ik het lees.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  TukTuk za 31 dec 2011 - 0:32

Aimy schreef:nee dat gaat niet met regen en ben te bang dat het vlam pakt.

Een schuur hebben we niet alleen een garage maar daar is het redelijk warm + hardere knallen.

Ok smile Wat je misschien ook nog kan doen, als het hok tegen een hek oid aan staat of een muur, het hok omdraaien, zodat de open kant tegen de muur aan staat. Deden wij ook vaak toen ik nog een konijntje had. Dan kan er ook niks in het hok zelf terecht komen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:38

AngelNyn schreef:
Aimy schreef:nee dat gaat niet met regen en ben te bang dat het vlam pakt.

Een schuur hebben we niet alleen een garage maar daar is het redelijk warm + hardere knallen.

Ok smile Wat je misschien ook nog kan doen, als het hok tegen een hek oid aan staat of een muur, het hok omdraaien, zodat de open kant tegen de muur aan staat. Deden wij ook vaak toen ik nog een konijntje had. Dan kan er ook niks in het hok zelf terecht komen.

+1 misschien er zelfs dan toch nog iets van deken ervoor doen, zodat het nog extra dempt. Of je nou wel of geen deken gebruikt, als er vuurwerk op het hok komt dan vat het toch wel vlam. Dat ligt niet aan een deken. Of je moet natuurlijk iets anders hebben dan een houten kooi smile

Kun je ze anders niet even binnenhouden? Een uurtje of 2 tot het ergste voorbij is. Of heeft dat ook al invloed op de beesjes vanwege de tempratuur?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:38

Het hok draaien gaat niet echt door grootte.

Heb een foto gemaakt zo zitten mijn liefjes erbij nu momenteel haha..

konijntjes en vuurwerk.. 400311077

konijntjes en vuurwerk.. 400311078

Ik ben gewoon zo gek op die beestjes vandaar dat ik mij zo druk maak I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:39

Gewoon lekker laten zitten joh. Ik denk dat je ze alleen maar stress geeft door ze te verplaatsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:39

Cimic schreef:
AngelNyn schreef:
Aimy schreef:nee dat gaat niet met regen en ben te bang dat het vlam pakt.

Een schuur hebben we niet alleen een garage maar daar is het redelijk warm + hardere knallen.

Ok smile Wat je misschien ook nog kan doen, als het hok tegen een hek oid aan staat of een muur, het hok omdraaien, zodat de open kant tegen de muur aan staat. Deden wij ook vaak toen ik nog een konijntje had. Dan kan er ook niks in het hok zelf terecht komen.

+1 misschien er zelfs dan toch nog iets van deken ervoor doen, zodat het nog extra dempt. Of je nou wel of geen deken gebruikt, als er vuurwerk op het hok komt dan vat het toch wel vlam. Dat ligt niet aan een deken. Of je moet natuurlijk iets anders hebben dan een houten kooi smile

Kun je ze anders niet even binnenhouden? Een uurtje of 2 tot het ergste voorbij is. Of heeft dat ook al invloed op de beesjes vanwege de tempratuur?

Helaas kan dat niet met konijntjes in verband met de temperatuur anders had ik dat meteen gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:40

Birgit schreef:Gewoon lekker laten zitten joh. Ik denk dat je ze alleen maar stress geeft door ze te verplaatsen.

Denk ook dat, dat het beste is maar vind het wel zielig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:41

Wat een gedoe altijd he! Wij zaten hier ook weer te peinzen wat we met de konijnen moeten. We hebben ze 'opgesloten' in hun hok, ze kunnen de ren niet meer in en het hele hok afgeschermd met een groot zeil. Scheelt misschien iets in het geluid en er kan in ieder geval niks naar binnen komen. Maar 't blijft altijd rot voor die beestjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  TukTuk za 31 dec 2011 - 0:41

Zoo wat een lekker groot konijnen hok! Ja dan wordt omdraaien iets lastiger idd..

Dan zou ik gewoon in het dichte hok wat extra stro doen zodat ze lekker een holletje kunnen maken, en eventueel iets voor de open gaten nog doen. Meer kan je dan toch niet doen.. En misschien gewoon af en toe even kijken hoe het met ze gaat als je de mogelijkheid hebt?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:41

Kenya schreef:Wat een gedoe altijd he! Wij zaten hier ook weer te peinzen wat we met de konijnen moeten. We hebben ze 'opgesloten' in hun hok, ze kunnen de ren niet meer in en het hele hok afgeschermd met een groot zeil. Scheelt misschien iets in het geluid en er kan in ieder geval niks naar binnen komen. Maar 't blijft altijd rot voor die beestjes.

klopt ik zit er altijd over te tobben en druk te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 0:42

AngelNyn schreef:Zoo wat een lekker groot konijnen hok! Ja dan wordt omdraaien iets lastiger idd..

Dan zou ik gewoon in het dichte hok wat extra stro doen zodat ze lekker een holletje kunnen maken, en eventueel iets voor de open gaten nog doen. Meer kan je dan toch niet doen.. En misschien gewoon af en toe even kijken hoe het met ze gaat als je de mogelijkheid hebt?

Ja lekker groot he. Ze mogen van mij ook altijd los over de plaats hupsen als ik thuis ben dus beweging genoeg.

Dat doe ik zeker maar ze hebben nog maar 1 open gat zoals je ziet die zal ik maar niet afsluiten :P ze zitten in een soort aquarium haha

Ga er vanavond dan toch maar een deken overheen gooien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 2:41

Ik had hetzelfde hok voor mijn nijnen, ideaal. Wij hebben ze overigens met oud & nieuw wel naar binnen gehaald. Badkamerraam helemaal open, verwarming uit en klaar. Het was daar even koud als buiten. En maar goed ook, want de volgende ochtend vond ik vuurpijltjes in onze tuin!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 2:47

Oreo schreef:Ik had hetzelfde hok voor mijn nijnen, ideaal. Wij hebben ze overigens met oud & nieuw wel naar binnen gehaald. Badkamerraam helemaal open, verwarming uit en klaar. Het was daar even koud als buiten. En maar goed ook, want de volgende ochtend vond ik vuurpijltjes in onze tuin!

Ik heb vaak de neiging om om bij de hornbach nog een stuk ren te kopen en eraan te bouwen zodat ze nog meer ruimte hebben zo gek ben ik op ze. I love you

Ze lijken er weinig last van te hebben zolang de buurman niet in zijn tuin gaat stoken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Makamba za 31 dec 2011 - 2:56

Hier loopt ons konijn los in de tuin! Hij kan zijn hok in maar heb ook voor de zekerheid de stal deur voor 'm open gelaten. Wist ook niet wat ik anders moest doen, hem in zijn hok opsluiten is onmogelijk, want dan maakt ie me toch een herrie van heb ik jou daar..
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 2:57

Oreo schreef:Ik had hetzelfde hok voor mijn nijnen, ideaal. Wij hebben ze overigens met oud & nieuw wel naar binnen gehaald. Badkamerraam helemaal open, verwarming uit en klaar. Het was daar even koud als buiten. En maar goed ook, want de volgende ochtend vond ik vuurpijltjes in onze tuin!

Ja, dus?
Ik vind somminge mensen een beetje te flauw merk ik Wink

De plank waar ik het eerder over had is verdwenen dus nu heb ik beneden aan het hok maar een vuilniszak gehangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gast za 31 dec 2011 - 3:01

Birgit schreef:
Oreo schreef:Ik had hetzelfde hok voor mijn nijnen, ideaal. Wij hebben ze overigens met oud & nieuw wel naar binnen gehaald. Badkamerraam helemaal open, verwarming uit en klaar. Het was daar even koud als buiten. En maar goed ook, want de volgende ochtend vond ik vuurpijltjes in onze tuin!

Ja, dus?
Ik vind somminge mensen een beetje te flauw merk ik Wink

De plank waar ik het eerder over had is verdwenen dus nu heb ik beneden aan het hok maar een vuilniszak gehangen.

Heb je een foto van jouw konijntjes birgit? Gewoon omdat ik dat leuk vind om te zien!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

konijntjes en vuurwerk.. Empty Re: konijntjes en vuurwerk..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum