Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Couveuse mamma's

+12
Cupcake
Tania
Ezzer
Roodkapje
LindaK
Jazzlyn
joyce0606
studiebol
silly_85
*Troela*
Blue flower
Lejow
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Couveuse mamma's

Bericht  Lejow vr 3 feb 2012 - 10:30

Omdat ik het toch wel fijn vind om wat vergelijkende verhalen te lezen, waar ik misschien steun uit kan halen, of kan lezen wat me allemaal te wachten kan staan, heb ik wat vragen aan de mamma's van couveuse kindjes..

- In welke zwangerschapsweek is jouw kindje geboren?
- Wat was het gewicht en de lengte van het kindje?
- Hoe ging het verloop ? IC/HC/MC/normale afdeling?
- Waren er complicaties of had het kindje hulpmiddelen? (zoals een slangetje voor het ademhalen, of onder de lamp tegen het gele)
- Na hoeveel weken mocht je kindje uiteindelijk naar huis?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Blue flower vr 3 feb 2012 - 10:40

Lejow schreef:Omdat ik het toch wel fijn vind om wat vergelijkende verhalen te lezen, waar ik misschien steun uit kan halen, of kan lezen wat me allemaal te wachten kan staan, heb ik wat vragen aan de mamma's van couveuse kindjes..

- In welke zwangerschapsweek is jouw kindje geboren?
In week 36 is ons kindje geboren

- Wat was het gewicht en de lengte van het kindje?
Niet schrikken, maar ons ventje was 54cm en 8 pond (door mijn diabetes zo groot al)

- Hoe ging het verloop ? IC/HC/MC/normale afdeling?
Hij ging na de bevalling direct na HC omdat het tijdens de bevalling helemaal fout ging en omdat ik diabetes heb en de longetjes nog een beetje achterliepen (dit is met diabetes een veel voorkomend probleem) Hij is uiteindelijk na 4 uur ongeveer naar de MC gegaan

- Waren er complicaties of had het kindje hulpmiddelen? (zoals een slangetje voor het ademhalen, of onder de lamp tegen het gele) Hij lag in eerste instantie, aan een suikerinfuus omdat de hoeveel suiker die hij 8 maanden van mij binnenkreeg daarvan 'af te kicken' aan de zuurstof, met weg zakkers werd hij direct beademd, hartbewaking en saturisatie (zuurstof in het bloed), en daarbij nog 3 dagen onder de lamp. En na 3 dagen dat was de zwaarste dag waardoor hij 3x wegzakte waren ze bang voor hersenbloedingen en heeft hij een scan gehad van zijn hoofdje, uiteindelijk niks aan de hand gelukkig

- Na hoeveel weken mocht je kindje uiteindelijk naar huis?
We hebben uiteindelijk beide een week in het ziekenhuis gelegen, niet al te lang gelukkig maar de impact van alles wat we hadden meegemaakt was erg groot.

Ik wil je ook nog eens heel veel sterkte wensen!
Je bent echt een ontzettend dappere meid, en laat die tranen maar lekker gaan!

Al met al, wat de artsen niet hadden durven denken, is R een heel bijdehand kindje en ontwikkeld zich erg snel met alles. Artsen waren bang dat hij er toch iets aan over zou houden, maar dat is meer met de bevalling dat met het feit dat hij 1 maand te vroeg was, want dat is zeker met de verhalen hier echt wel te overzien.


Laatst aangepast door Blue flower op vr 3 feb 2012 - 10:59; in totaal 1 keer bewerkt
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  *Troela* vr 3 feb 2012 - 10:47

Lejow schreef:Omdat ik het toch wel fijn vind om wat vergelijkende verhalen te lezen, waar ik misschien steun uit kan halen, of kan lezen wat me allemaal te wachten kan staan, heb ik wat vragen aan de mamma's van couveuse kindjes..

- In welke zwangerschapsweek is jouw kindje geboren? 31,5 weken


- Wat was het gewicht en de lengte van het kindje? Ze was rond de 40 cm, en 2145 gr, behoorlijk gewicht voor de termijn, was bij voldragen geschat als over de 4 kilo


- Hoe ging het verloop ? IC/HC/MC/normale afdeling? Ze heeft 4 dagen in veldhoven gelegen, 2 dagen ic, 2 dagen medium care en is toen naar het streekziekenhuis gegaan.

- Waren er complicaties of had het kindje hulpmiddelen? (zoals een slangetje voor het ademhalen, of onder de lamp tegen het gele)

D had eerst c-pap maar die heeft ze er zelf uitgetrokken en toen bleek dat ze de ademhaling alleen aan kon. Dag na de bevalling kregen we te horen dat ze 2 hersenbloedinkjes heeft gehad. Net voor ze naar huis mocht bleek op de echo dat ze weggetrokken waren, en dat ze er als het goed is niets aan over zou houden. Ook heeft ze onder de lamp gelegen. De dipjes heeft ze vrij lang gehad vergeleken met de andere kindjes in streekziekenhuis. 2 dagen voor ze naar huis mocht was ze bijna dipvrij, maar omdat ze er zelf uitkwam mocht ze toch van de monitor. Verder alleen sonde en infuusjes.

Nu na 17 maanden: Ze heeft een onderhoudspufje, en als ze verkouden is is ze erg benauwd waarvoor ze dan 1 pufje extra heeft. Er is nog een schedelecho gemaakt omdat haar hoofd te hard groeide, waren bang voor vochtophoping door de hersenbloedingen maar dit was verder goed. Verder liep ze vooral het 1e jaar wat achter in ontwikkeling, maar toen ze eenmaal ging ontwikkelen ging het ook best snel. Alleen vast eten heeft wat langer geduurd vanwege mondmoteriek.

- Na hoeveel weken mocht je kindje uiteindelijk naar huis? Na precies een maand mocht ze naar huis. In veldhoven gingen ze uit van uitgerekende datum, streekziekenhuis gingen uiteindelijk de meeste kindjes rond de 36 weken naar huis.


Als je ooit vragen hebt of even je ei kwijt wil mag je me pm-en

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 10:47

Lejow schreef:Omdat ik het toch wel fijn vind om wat vergelijkende verhalen te lezen, waar ik misschien steun uit kan halen, of kan lezen wat me allemaal te wachten kan staan, heb ik wat vragen aan de mamma's van couveuse kindjes..

- In welke zwangerschapsweek is jouw kindje geboren? C.iske 34+1, J.anneman 35
- Wat was het gewicht en de lengte van het kindje? C.iske 2430 gr. J.anneman 2710 gr.
- Hoe ging het verloop ? IC/HC/MC/normale afdeling? C.iske 3 weken normale couveuse afd., J.anneman 1 nacht.
- Waren er complicaties of had het kindje hulpmiddelen? (zoals een slangetje voor het ademhalen, of onder de lamp tegen het gele) C.iske heeft ruim 2 weken sondevoeding gehad, verder zuurstof, fototherapie, zuurstof, infuus en hij lag aan de monitor. J.anneman heeft 1 dag sondevoeding gehad.
- Na hoeveel weken mocht je kindje uiteindelijk naar huis? C.iske mocht na 3 weken naar huis, J.anneman na 1 week.


Laatst aangepast door Sunprincess op vr 3 feb 2012 - 10:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 10:52

Oh en C.iske had later, volgens het cb, een te groot hoofd. Wij natuurlijk weer bang maar volgens onze kinderarts hoort dit ook bij prematuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  silly_85 vr 3 feb 2012 - 10:53

Lejow schreef:Omdat ik het toch wel fijn vind om wat vergelijkende verhalen te lezen, waar ik misschien steun uit kan halen, of kan lezen wat me allemaal te wachten kan staan, heb ik wat vragen aan de mamma's van couveuse kindjes..

- In welke zwangerschapsweek is jouw kindje geboren?
Week 35

- Wat was het gewicht en de lengte van het kindje?
2100 grm en 41cm

- Hoe ging het verloop ? IC/HC/MC/normale afdeling?
Mc heeft ze 2 dagen gelegen, daarna 2,5 week op de normale couveuse afdeling.

- Waren er complicaties of had het kindje hulpmiddelen? (zoals een slangetje voor het ademhalen, of onder de lamp tegen het gele)
Alleen complicatie voordat de bevalling begon, ze lag in stuit em de navelstreng hing bij mij al naar buiten. Heeft niet veel gescheeld of ze was er niet meer.
Ze heeft net niet onder de lamp gelegen, de eerste 2 dagen vol met plakkers en een sonde, daarna 2 weken met gewoon een sonde in der neus en toen eindelijk lukte het haar om de fles te drinken.

- Na hoeveel weken mocht je kindje uiteindelijk naar huis?
Iets minder dan 3 weken

Wil jou ook veel sterkte wensen en hoop dat jullie snel thuis van je gezinnetje kan gaan genieten
silly_85
silly_85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 87
Punten : 150
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : omg amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  *Troela* vr 3 feb 2012 - 10:59

Sunprincess schreef:Oh en C.iske had later, volgens het cb, een te groot hoofd. Wij natuurlijk weer bang maar volgens onze kinderarts hoort dit ook bij prematuren.

Hmm daar zei de kinderarts hier niets over, als ik dat had geweten had ik me minder zorgen gemaakt over de schedelecho!

Wel heftig dat allebei de kindjes te vroeg waren, was daar een reden voor?

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Lejow vr 3 feb 2012 - 11:20

Hier heeft ze ook een echo gehad van haar hoofdje, waar een inie minie beetje bloed op te zien was.
Volgens de artsen niets om je zorgen over te maken, en iets wat vaker voorkomt en vaak uit zichzelf wegtrekt.. (wat later ook aan 1 kant al gebeurd was)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Lejow vr 3 feb 2012 - 11:22

En nog een vraag, moesten jullie allemaal onder behandeling blijven bij de kinderarts?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 11:25

Mama1985 schreef:
Sunprincess schreef:Oh en C.iske had later, volgens het cb, een te groot hoofd. Wij natuurlijk weer bang maar volgens onze kinderarts hoort dit ook bij prematuren.

Hmm daar zei de kinderarts hier niets over, als ik dat had geweten had ik me minder zorgen gemaakt over de schedelecho!

Wel heftig dat allebei de kindjes te vroeg waren, was daar een reden voor?

Nee, geen reden.... Beide keren spontaan gebroken vliezen. Wel had ik bij J.anneman mijn hele zwangerschap het gevoel dat hij ook de vroeg zou komen maar volgens de vk hoefde ik me absoluut geen zorgen te maken. laughcry

Het schijnt vrij logisch te zijn dat het hoofd als eerste groeit maar ik kan niet meer goed uit leggen waarom. Er is hier iemand die het goed kan uitleggen maar ik weet niet of ik haar naam mag noemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 11:26

Lejow schreef:En nog een vraag, moesten jullie allemaal onder behandeling blijven bij de kinderarts?

C.iske een jaar. J.anneman moest nog 1 keer op controle komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  *Troela* vr 3 feb 2012 - 11:31

Lejow schreef:En nog een vraag, moesten jullie allemaal onder behandeling blijven bij de kinderarts?

Ze blijven hier tot 4 jaar onder controle. Eerste jaar vaker controle. Als het goed gaat 1 of 2 keer per jaar.

Sunprincess: Hier de reden denk ik voor door de hersenbloedingen icm te groot hoofd. Misschien als het alleen het hoofd was geweest dat ik andere uitleg had gekregen.

Apart dat jij het voorgevoel had. Hier was het mijn moeder die het bij mij had, had gedroomt dat ik te vroeg zou bevallen alleen in haar droom liep het minder goed af. Die heeft dus echt staan huilen buiten de ambulance toen ze het hartje hoorde kloppen.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Blue flower vr 3 feb 2012 - 11:31

Lejow schreef:En nog een vraag, moesten jullie allemaal onder behandeling blijven bij de kinderarts?

Hier in eerste instantie een jaar maar ben met 2 maanden geweest en met 4,5 maand en toen stonden ze echt vol verbazing te kijken naar hem, en hebben ze hem overgedragen naar cb en huisarts
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  studiebol vr 3 feb 2012 - 11:33

Lejow schreef:Omdat ik het toch wel fijn vind om wat vergelijkende verhalen te lezen, waar ik misschien steun uit kan halen, of kan lezen wat me allemaal te wachten kan staan, heb ik wat vragen aan de mamma's van couveuse kindjes..

- In welke zwangerschapsweek is jouw kindje geboren?
- Wat was het gewicht en de lengte van het kindje?
- Hoe ging het verloop ? IC/HC/MC/normale afdeling?
- Waren er complicaties of had het kindje hulpmiddelen? (zoals een slangetje voor het ademhalen, of onder de lamp tegen het gele)
- Na hoeveel weken mocht je kindje uiteindelijk naar huis?

Onze meiden zijn met 32 weken en een dag geboren. De lengte hebben ze niet gemeten, L was 1715 en V 1825.
Ze mochten meteen naar de HC en naar drie weken naar de MC.
De meisjes hadden de eerste dagen een infuus voor de antibiotica en nog een sonde door de neus voor de voeding. Ze hebben allebei een schimmelinfectie gehad daar hebben ze een zalfje voor gehad. Bij V hebben ze twee keer een echo van haar hoofdje gemaakt om te kijken of ze iets konden zien of ze zuurstof tekort had gehad. En toen zagen ze ook dat er een bloedvaatje was gesprongen maar dit kon geen kwaad dit was vrij normaal.
Na 3,5 week mochten ze mee naar huis.

Hier hielden de verpleegkundige een schriftje bij, dan schreven ze op wat er gedaan was die dag enzo. Als zij dat niet doen doe het dan zelf. Er gebeurd zoveel dat je de helft vergeet en over een paar weken vind je dat echt jammer!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Lejow vr 3 feb 2012 - 11:52

Hier ook een schriftje! De ene verpleegkundige is er wat nauwkeuriger in dan de ander. En als wij er zijn probeer ik er ook wat in te schrijven!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  *Troela* vr 3 feb 2012 - 11:53

Lejow schreef:Hier ook een schriftje! De ene verpleegkundige is er wat nauwkeuriger in dan de ander. En als wij er zijn probeer ik er ook wat in te schrijven!

Is echt heel erg fijn! Toen ze thuis was en ik er aan toe was heb ik alles bij elkaar gepakt en een fotoboek gemaakt met alle verhalen. Was echt even een stukje verwerking.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  joyce0606 vr 3 feb 2012 - 17:29

Dikke knuffel lejow!! Ik hoop dat je meisje snel naar rotterdam kan! En in de tussen tijd dat de sneeuw ff opgerot is!

K is met.37 weken geboren, maar na de bevalling zeiden ze dat hij niet ouder dan 35 weken is geweest. Hij heeft alleen onder een warmte lamp gelegen en is meteen aangekleed na de bevalling (nou ja na 15min). Hij hoefde niet te blijven....eenmaal thuis kon hij niet goed drinken, viel veel af en kon zichzelf niet op temperatuur hpuden... Tja als nieuwbakken mama wist ik ook niet veel....het was heel druk in het ziekenhuis en ze vonden het wel best geloof ik! Ook was hij zijn huid nog knalrood........Gelukkig is het goedgekomem...

Je meissie heeft nog een lange weg te gaan, maar ze komt er wel het is een prachtig vechterje!! Ze doet het zo goed! Wat zullen jullie trots zijn! Hopelijk mag ze over een aantal weken lekker mee naar huis, en kan het gezinnetje lejow verser! Stertte meid xx
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Jazzlyn vr 3 feb 2012 - 19:03

Lejow schreef:Omdat ik het toch wel fijn vind om wat vergelijkende verhalen te lezen, waar ik misschien steun uit kan halen, of kan lezen wat me allemaal te wachten kan staan, heb ik wat vragen aan de mamma's van couveuse kindjes..

- In welke zwangerschapsweek is jouw kindje geboren? 35 weken
- Wat was het gewicht en de lengte van het kindje?2100 gram en 43 centimeter
- Hoe ging het verloop ? IC/HC/MC/normale afdeling? Normale couveuze afdeling.
- Waren er complicaties of had het kindje hulpmiddelen? (zoals een slangetje voor het ademhalen, of onder de lamp tegen het gele) 2 dagen aan de monitor gelegen en tot 2 dagen na ontslag een sonde
- Na hoeveel weken mocht je kindje uiteindelijk naar huis? hier mochten ze voor 37 weken zwangerschap eigenlijk niet naar huis. Na 2 weken ziekenhuis mochten we naar huis, maar toen dronk hij ook pas zelf.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  LindaK vr 3 feb 2012 - 20:15

Lejow schreef:

- In welke zwangerschapsweek is jouw kindje geboren?
D.aan is geboren met 28 weken.

- Wat was het gewicht en de lengte van het kindje?
Hij woog 1306 gram en was 36 cm lang.

- Hoe ging het verloop ? IC/HC/MC/normale afdeling?
D.aan heeft eerst op de NICU gelegen, daarna heel even op de HC en daarna weer terug naar de NICU (ivm een infectie). In totaal heeft hij 2 weken op de NICU gelegen, daarna is hij over gegaan naar het streekziekenhuis. Daar eerst 5 weken de couveuse afdeling en als laatste nog een paar dagen op de kinderafdeling.

- Waren er complicaties of had het kindje hulpmiddelen? (zoals een slangetje voor het ademhalen, of onder de lamp tegen het gele)
D.aan is begonnen zonder hulpmiddel bij het ademen, is wel vrij snel onder de lamp gekomen. Toen hij op de HC kwam, kwamen ze erachter dat hij een infectie had. Daardoor is hij terug gegaan naar de NICU, waar hij antibiotica kreeg en hulp kreeg bij het ademen doormiddel van cpap. Hij heeft ongeveer 7 weken een sonde gehad en ongeveer 6 weken aan de monitor gelegen.

- Na hoeveel weken mocht je kindje uiteindelijk naar huis?
D.aan mocht na 8 weken mee naar huis.

- Onder behandeling van kinderarts?
D.aan had een urineweginfectie en is daarvoor onder behandeling geweest bij de kinderarts in het streekziekenhuis. Daar zijn, toen hij wat ouder was, nog wat onderzoeken naar gedaan. In het academisch ziekenhuis zijn we tot z'n 2e jaar onder controle geweest, voor de follow-up met een half jaar, 1 jaar en 2 jaar.

LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 20:27

Lejow schreef:

- In welke zwangerschapsweek is jouw kindje geboren? J.ace is geboren met 32.2
- Wat was het gewicht en de lengte van het kindje? J.ace woog 1790 gram en was 40 cm (nu met bijna 16 weken 4770 gram en 57 cm :-)_
- Hoe ging het verloop ? IC/HC/MC/normale afdeling? J.ace heeft maar 5 dagen op de NICU gelegen in Nijmegen en mocht daarna naar de couveuse afdeling.
- Waren er complicaties of had het kindje hulpmiddelen? (zoals een slangetje voor het ademhalen, of onder de lamp tegen het gele) J.ace heeft de eerste dag na zijn geboorte op de volledige beademing gelegen, dit is die nacht al afgebouwd naar de low-flow en 3 dagen later geen beademing meer
- Na hoeveel weken mocht je kindje uiteindelijk naar huis? J.ace mocht met 36,3 naar huis. Hier geven ze aan meestal pas tussen de 37-40 weken..

Misschien vind je het fijn om terug te lezen hoe ik die tijd allemaal heb beleefd? Dit kun je op onze site doen. Ik merk voor mezelf dat ik veel heb aan het opschrijven van alles om zo het allemaal een plekje te geven. Ook ik heb nog slechte dagen dat ik het klote vind dat ik hem niet volledig heb kunnen dragen... maar ook naar mijn werk toe dat ik niet heb kunnen afmaken waar ik mee bezig was. Enorm vervelend....
Nu lees ik regelmatig terug hoe ik me gevoeld heb die hele periode en dat geeft me rust.
(site muisje.beebiessite.nl met het bekende www ervoor :-) )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Roodkapje vr 3 feb 2012 - 21:29

...


Laatst aangepast door Roodkapje op zo 5 feb 2012 - 1:56; in totaal 1 keer bewerkt
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Ezzer za 4 feb 2012 - 3:24

- In welke zwangerschapsweek is jouw kindje geboren? S. is geboren met 34+1
- Wat was het gewicht en de lengte van het kindje? 2865gram en 46cm. Behoorlijk gewicht dus.
- Hoe ging het verloop ? IC/HC/MC/normale afdeling? Hij heeft op een normale couveuse afdeling gelegen. 6 dagen in de couveuse en vervolgens in zo'n wiegje.
- Waren er complicaties of had het kindje hulpmiddelen? (zoals een slangetje voor het ademhalen, of onder de lamp tegen het gele) Hij heeft de tijd in de couveuse aan de hartbewaking gelegen. Verder heeft hij een maand een sonde gehad voor het eten. Ook heeft hij een dag op een 'matje' gelegen voor het geel zien. Moet zeggen dat hij de weken daarna nog behoorlijk geel zag maar de waarden in z'n bloed waren niet hoog genoeg voor een nieuwe behandeling..
- Na hoeveel weken mocht je kindje uiteindelijk naar huis? Na 3 weken en 3 dagen mocht hij mee naar huis. En weer een kleine week later mocht de sonde uit z'n neusje.
Ondanks dat hij met 34 weken is geboren dachten de artsen dat hij wel wat jonger zou zijn geweest gezien zijn vorderingen. Hier in het ziekenhuis geven ze altijd aan dat een kindje tussen de 37 en 40 weken naar huis mag. Ze wijken hier wel vanaf maar het is voor de ouders een richtlijn.

S. is tot zijn eerste verjaardag onder behandeling van de kinderarts. Ook heeft hij fysiotherapie gehad (wat nu gestopt is) Fysiotherapie wordt ook bij veel prematuren gedaan. Vaak om de ontwikkeling te stimuleren. en bij S. was het ook omdat hij zich deed overstrekken. Komt blijkbaar ook veel voor bij premature kindjes.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 6:55

Lejow schreef:Omdat ik het toch wel fijn vind om wat vergelijkende verhalen te lezen, waar ik misschien steun uit kan halen, of kan lezen wat me allemaal te wachten kan staan, heb ik wat vragen aan de mamma's van couveuse kindjes..

- In welke zwangerschapsweek is jouw kindje geboren? Met 30 weken precies
- Wat was het gewicht en de lengte van het kindje? 35 cm en 1050 gram
- Hoe ging het verloop ? IC/HC/MC/normale afdeling? 4 weken IC, 2 weken HC, 3 weken normale afdeling
- Waren er complicaties of had het kindje hulpmiddelen? (zoals een slangetje voor het ademhalen, of onder de lamp tegen het gele) Beademing vanaf het begin, dat een week lang, daarna een paar weken CPAP, daarna een paar weken flowsnor. Ook nog een tijdje onder een lamp gelegen.
- Na hoeveel weken mocht je kindje uiteindelijk naar huis? Na ruim 9 weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 7:36

Eucalypta schreef:
Lejow schreef:Omdat ik het toch wel fijn vind om wat vergelijkende verhalen te lezen, waar ik misschien steun uit kan halen, of kan lezen wat me allemaal te wachten kan staan, heb ik wat vragen aan de mamma's van couveuse kindjes..

- In welke zwangerschapsweek is jouw kindje geboren? Met 30 weken precies
- Wat was het gewicht en de lengte van het kindje? 35 cm en 1050 gram
- Hoe ging het verloop ? IC/HC/MC/normale afdeling? 4 weken IC, 2 weken HC, 3 weken normale afdeling
- Waren er complicaties of had het kindje hulpmiddelen? (zoals een slangetje voor het ademhalen, of onder de lamp tegen het gele) Beademing vanaf het begin, dat een week lang, daarna een paar weken CPAP, daarna een paar weken flowsnor. Ook nog een tijdje onder een lamp gelegen.
- Na hoeveel weken mocht je kindje uiteindelijk naar huis? Na ruim 9 weken.

Jou bedoelde ik dus, jij hebt mij toen uitgelegd waarom het hoofd van een prematuur zo uit verhouding is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Lejow za 4 feb 2012 - 8:27

Eucalypta schreef:
Lejow schreef:Omdat ik het toch wel fijn vind om wat vergelijkende verhalen te lezen, waar ik misschien steun uit kan halen, of kan lezen wat me allemaal te wachten kan staan, heb ik wat vragen aan de mamma's van couveuse kindjes..

*knip*


Euc, wat is een flowsnor?
B.enthe ligt nu aan de Cpap, ze is er even vanaf geweest, maar het ging toch niet zo goed zonder?

En wat een verschil in gewicht zeg!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Couveuse mamma's  Empty Re: Couveuse mamma's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum