Zoon niet naar zijn broertje kijken op couveuse afdeling
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zoon niet naar zijn broertje kijken op couveuse afdeling
We zijn net bij de couveuse afdeling wezen kijken. Ik had gehoopt dat
het me goed zou doen om alvast voorbereidt te zijn, maar ik ben er erg
verdrietig door geworden. Ik had verwacht dat er met dit termijn minder
complicaties op kunnen treden, maar dat is toch niet helemaal waar.
Daarbij lijkt het me zo erg als je naar huis moet en je moet je kindje
hier achterlaten!
Ik kreeg te horen dat B niet bij de couveuse mag ivm dat hij
bacteriën/virussen bij zich kan dragen. Daarbij is drukte niet goed voor de prematuurtjes wat ik ook echt goed begrijp. Dus hij kan na de geboorte niet
eens zijn broertje zien. Pff, hoe moet ik daar mee omgaan? Ik vind het nogal wat als mensen steeds zeggen, jij hebt een broertje, wow jij bent grote broer etc terwijl hij niet begrijpt waarom omdat het niet tastbaar is voor hem. Hij zou wel achter een raam mogen kijken, maar B kijkt daar 2 sec doorheen en daarna gaat hij de afdeling ontdekken. Mijn schoonmoeder zei al, gewoon niks zeggen tot de baby naar huis mag, maar dat zal ook niet werken. B is niet gek en hij weet ook wel dat er iets aan de hand is.
Hebben jullie ideeen of tips hoe we hier dan mee om kunnen gaan?
het me goed zou doen om alvast voorbereidt te zijn, maar ik ben er erg
verdrietig door geworden. Ik had verwacht dat er met dit termijn minder
complicaties op kunnen treden, maar dat is toch niet helemaal waar.
Daarbij lijkt het me zo erg als je naar huis moet en je moet je kindje
hier achterlaten!
Ik kreeg te horen dat B niet bij de couveuse mag ivm dat hij
bacteriën/virussen bij zich kan dragen. Daarbij is drukte niet goed voor de prematuurtjes wat ik ook echt goed begrijp. Dus hij kan na de geboorte niet
eens zijn broertje zien. Pff, hoe moet ik daar mee omgaan? Ik vind het nogal wat als mensen steeds zeggen, jij hebt een broertje, wow jij bent grote broer etc terwijl hij niet begrijpt waarom omdat het niet tastbaar is voor hem. Hij zou wel achter een raam mogen kijken, maar B kijkt daar 2 sec doorheen en daarna gaat hij de afdeling ontdekken. Mijn schoonmoeder zei al, gewoon niks zeggen tot de baby naar huis mag, maar dat zal ook niet werken. B is niet gek en hij weet ook wel dat er iets aan de hand is.
Hebben jullie ideeen of tips hoe we hier dan mee om kunnen gaan?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Zoon niet naar zijn broertje kijken op couveuse afdeling
Ik zou hem een foto van zijn broertje geven denk ik, en je kan tegenwoordig toch ook kijken via de webcam? Zulke dingen misschien extra vaak met hem doen. Helaas kun je het denk ik niet tastbaarder maken dan dat. Misschien is het 'voordeel' dat B nog jong is en het misschien nog niet helemaal zal snappen.
Maar leuk is natuurlijk heel anders, dikke knuffel!
Maar leuk is natuurlijk heel anders, dikke knuffel!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ja dat lijkt me ook wel moeilijk. Misschien foto's en filmpjes maken en hem die laten zien en hem dan door het raam laten kijken en aanwijzen dat wat op de foto's en filmpjes staat daar is. Eventueel een fotoalbum voor hem maken. Als je kindje iets van kleding aan mag hem mee laten helpen uitzoeken en dan een foto maken met die kleding aan.
Sterkte in ieder geval!
Sterkte in ieder geval!
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
misschien is filmen een optie? Dan ziet hij bewegende beelden, ziet hij jou met de baby en wordt het misschien wat minder abstract?
Wat moeilijk zeg dat jullie op de couveuse-afdeling zijn geweest en dat B. daar niet mag komen Hebben ze er geen hoop op dat de zwangerschap net zo afloopt als bij B?
Wat moeilijk zeg dat jullie op de couveuse-afdeling zijn geweest en dat B. daar niet mag komen Hebben ze er geen hoop op dat de zwangerschap net zo afloopt als bij B?
Gast- Gast
Rejoy, laten we zeggen dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn en ik de 37 weken misschien wel kan halen, alleen die kans is heeeel erg klein. Bij de zwangerschap van B mocht ik tot 34 weken weeenremmers thuis nemen en toen ben ik stiekem doorgegaan tot 35 weken. Met 2 weken goede rust is B nog binnen blijven zitten.
Nu met weeenremmers thuis toch weer in het ziekenhuis terecht gekomen. Waarschijnlijk moet ik morgen af gaan bouwen met de remmers en als het goed gaat mag ik met 1 tablet per dag naar huis. Als het goed gaat moet ik met 34 weken stoppen en als ik dat gehaald heb is het een kwestie van tijd dat het gaat gebeuren.
Maar wat ik al zei, de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus wie weet dat ik de 37 kan halen. Alleen mijn gevoel zei bij B 37 weken en mijn gevoel zegt nu 35-36 weken. Dan hoeft de kleine niet zo heel lang in de couveuse, maar dan kan B nog zijn broertje niet zien.
Nu met weeenremmers thuis toch weer in het ziekenhuis terecht gekomen. Waarschijnlijk moet ik morgen af gaan bouwen met de remmers en als het goed gaat mag ik met 1 tablet per dag naar huis. Als het goed gaat moet ik met 34 weken stoppen en als ik dat gehaald heb is het een kwestie van tijd dat het gaat gebeuren.
Maar wat ik al zei, de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus wie weet dat ik de 37 kan halen. Alleen mijn gevoel zei bij B 37 weken en mijn gevoel zegt nu 35-36 weken. Dan hoeft de kleine niet zo heel lang in de couveuse, maar dan kan B nog zijn broertje niet zien.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Toen F op de couveuse afdeling lag, mochten kinderen onder de 10 niet naar binnen, tenzij het broertjes of zusjes waren. Mijn neefje mocht dus niet komen kijken en heeft F pas na 1,5 week gezien. Hij heeft wel via de camera gekeken, maar ik weet niet of hij het echt snapte. Al zei hij wel meteen dat het "baby F" was, toen hij op bezoek kwam en F zag. Mijn neefje was toen bijna 3 jaar.
Vind het wel vreemd dat het in ieder ziekenhuis toch weer anders is, wat de procedure voor kinderen op de couveuse afdeling betreft. Ik snap het helemaal hoor, dat het niet wordt toegestaan vanwege de drukte en eventuele bacteriën, maar doe het dan in ieder ziekenhuis hetzelfde...
Vind het wel vreemd dat het in ieder ziekenhuis toch weer anders is, wat de procedure voor kinderen op de couveuse afdeling betreft. Ik snap het helemaal hoor, dat het niet wordt toegestaan vanwege de drukte en eventuele bacteriën, maar doe het dan in ieder ziekenhuis hetzelfde...
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Pfoe, dat lijkt me heel moeilijk en ik kan me voorstellendat je er verdrietig om bent.
Toch denk ik dat het met jouw gevoel is dan dat B. Het er echt moeilijk mee zal hebben.
C.iske was ongeveer net zo oud toen J.anneman geboren werd. Hij mocht dan wel bij hem maar hey zei hem niet zoveel. Hij kon er gewoon niet zoveel mee. Pas toen ze samen echt interactie kregen, zag ik de band groeien.
Wat denk ik wel belangrijk is, is dat je hem er wel bij betrekt. Dus laat hem inderdaad door het raam kijken, filmpjes en foto's zien en zorg dat hij voldoende aandacht krijgt.
Er gaat straks veel om de baby draaien die, waarschijnlijk in het ziekenhuis ligt en dat zal misschien wel moeilik voor hem zijn.
Leg hem ook uit waarom hij er nog niet bij mag een waarom de baby in het ziekenhuis moet blijven maar ook dat de baby over een tijdje mee naar huis mag endat ze over en tijdje samen kunnen spelen.
Sterkte! Het lijkt me vooral voor jou, heel erg moeilijk
Toch denk ik dat het met jouw gevoel is dan dat B. Het er echt moeilijk mee zal hebben.
C.iske was ongeveer net zo oud toen J.anneman geboren werd. Hij mocht dan wel bij hem maar hey zei hem niet zoveel. Hij kon er gewoon niet zoveel mee. Pas toen ze samen echt interactie kregen, zag ik de band groeien.
Wat denk ik wel belangrijk is, is dat je hem er wel bij betrekt. Dus laat hem inderdaad door het raam kijken, filmpjes en foto's zien en zorg dat hij voldoende aandacht krijgt.
Er gaat straks veel om de baby draaien die, waarschijnlijk in het ziekenhuis ligt en dat zal misschien wel moeilik voor hem zijn.
Leg hem ook uit waarom hij er nog niet bij mag een waarom de baby in het ziekenhuis moet blijven maar ook dat de baby over een tijdje mee naar huis mag endat ze over en tijdje samen kunnen spelen.
Sterkte! Het lijkt me vooral voor jou, heel erg moeilijk
Gast- Gast
Dat is echt heel raar.. In zowel Leiden als Rotterdam SFG mochten broertjes en zusjes wel naar binnen, mits ze de waterpokken gehad hadden!
En Lieve Wennes, complicaties kunnen er altijd komen, maar met deze termijn maakt je kindje veel en veeeeeel meer kansen dan met 24/26/28 weken!
En Lieve Wennes, complicaties kunnen er altijd komen, maar met deze termijn maakt je kindje veel en veeeeeel meer kansen dan met 24/26/28 weken!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
En dan nog wat, drukte niet goed voor prematuurtjes. Ja dat is logisch, maar wat verwachten ze, dat jij daar uren en uren met hem gaat zitten en dat hij ondertussen de afdeling afbreekt?
Wat ik wel gemerkt heb aan mijn ziekenhuisburen, die hadden beide ook al een ouder kindje, die konden er echt heel weinig mee. Die kwamen mee naar het ZH, konden 2 tellen kijken en hadden daarna zo iets van ok, nou het zal wel. Gaan we nu weer naar huis?
Het is voor kinderen heel raar dat het hun broertje/zusje is, maar dat die nog wel in het ziekenhuis blijft..
Wat ik wel gemerkt heb aan mijn ziekenhuisburen, die hadden beide ook al een ouder kindje, die konden er echt heel weinig mee. Die kwamen mee naar het ZH, konden 2 tellen kijken en hadden daarna zo iets van ok, nou het zal wel. Gaan we nu weer naar huis?
Het is voor kinderen heel raar dat het hun broertje/zusje is, maar dat die nog wel in het ziekenhuis blijft..
Lejow- Lady Post-a-lot
Overigens weet ik niet of ik je de webcam kan aanraden, ik werd er echt enorm verdrietig van
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:
Ik ben het hier mee eens. Ik snap dat je je zorgen maakt en verdrietig bent, oh wat snap ik dat goed. Maar er is ook wel positiefs te melden naar omstandigheden natuurlijk, je bent al verder dan Lejow was en kijk eens hoe het nu met B. gaat. Natuurlijk wens je de meest ongecompliceerde weg voor jouw kindje en jezelf maar je voelt je wellicht happier wanneer je meer naar het positieve kijkt.
Gast- Gast
Ja eens met Charlie
Al snap ik wel dat het ronduit kut is..Bij ons ging het zo plotseling, we werden er gewoon in geslingerd. Jullie worden nu voorbereid, wat erg goed is, want je weet wat je te wachten staat. Maar tegelijkertijd is dat ook weer een valkuil.
Al snap ik wel dat het ronduit kut is..Bij ons ging het zo plotseling, we werden er gewoon in geslingerd. Jullie worden nu voorbereid, wat erg goed is, want je weet wat je te wachten staat. Maar tegelijkertijd is dat ook weer een valkuil.
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ja eens met Charlie
Ja, ik weet ook niet zo goed hoe ik me moet uitdrukken zonder lomp te zijn, want ik snap die zorgen maar al te goed. Ik bedoel er alleen mee dat het voor jezelf wellicht helpt zaken anders te belichten. Is ook beter voor die kleine in je buik.
Gast- Gast
Ja, daarom zeg ik ook. Door een rondleiding op de couveuse afdeling wordt je echt weer flink met je neus op de feiten gedrukt wat er allemaal mis kan gaan.
Lejow- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Kijken mensen niet naar het weerbericht?
» korte bondige aankondiging zoon en broertje...
» Onze zoon krijgt een broertje/zusje*!
» Mijn broertje wil hun kind zijn achternaam geven...
» Naar iets kijken
» korte bondige aankondiging zoon en broertje...
» Onze zoon krijgt een broertje/zusje*!
» Mijn broertje wil hun kind zijn achternaam geven...
» Naar iets kijken
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: