wanneer couveuse?
+11
Pien
Annie24
Thunder
Bruintje Beer
Happydobby
Chelle
Parisienne
miss22
Dora
Rush
peach
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
wanneer couveuse?
iK ben bijna 36 wkn zwanger, nu is onze baby kleiner als gemiddeld. Het groeit wel netjes in eigen lijntje door, maar nu vroeg ik me af is er kans dat hij/zij als nog in de couveuse moet? word ron de 40 wkn geschat op 2850 a 3000 gram.
Nu vroeg ik laatst bij de vk of er kans is dat ie in de couveuse moet, omdat ik in een geboorte centrum ga bevallen en anders alsnog naar zh moet voor de couveuse.
De vk houden zich vast aan de p5 lijn, anders was ik doorverwezen naar de gyn
Dus hoe zwaar woog jou kindje bij geboorte?
Nu vroeg ik laatst bij de vk of er kans is dat ie in de couveuse moet, omdat ik in een geboorte centrum ga bevallen en anders alsnog naar zh moet voor de couveuse.
De vk houden zich vast aan de p5 lijn, anders was ik doorverwezen naar de gyn
Dus hoe zwaar woog jou kindje bij geboorte?
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Re: wanneer couveuse?
Ik was 4,5 pond, maar omdat ik het heel goed deed hoefde in niet in de couveuse. Als mijn moeder in het zkh bevallen was waarschijnlijk wel eventjes, maar nu thuis niet.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mijn kleinste van de 2 woog 2495 gram, en mocht gewoon bij mij blijven. Ook begon hij met lage bloedsuikers, maar die hebben ze op de afdeling gewoon geprikt.
De grootste heeft wel even op de kinderafdeling gelegen, maar dat was niet om zijn gewicht, hij had vruchtwater in zijn longetjes dus moest even aan de beademing.
Ze waren trouwens ook nog prematuur, geboren met 35+6.
Maar het kan goed dat de richtlijn per ziekenhuis anders is hoor.
De grootste heeft wel even op de kinderafdeling gelegen, maar dat was niet om zijn gewicht, hij had vruchtwater in zijn longetjes dus moest even aan de beademing.
Ze waren trouwens ook nog prematuur, geboren met 35+6.
Maar het kan goed dat de richtlijn per ziekenhuis anders is hoor.
Gast- Gast
Met 38+6 is M.aaike geboren en woog toen 2330 gram, een stuk minder dan wat jullie kindje nu waarschijnlijk weegt. M.aaike had ook een groeiachterstand van ongeveer 3/4 weken.
Als de gewichtsvoorspellingen uitkomen dan zal jullie kindje waarschijnlijk niet in de couveuse komen denk ik. Dat gewicht is bij mij weten een heel net gewicht. Als ons dochtertje zo veel zou wegen hadden we meteen naar huis gemogen.
Als de gewichtsvoorspellingen uitkomen dan zal jullie kindje waarschijnlijk niet in de couveuse komen denk ik. Dat gewicht is bij mij weten een heel net gewicht. Als ons dochtertje zo veel zou wegen hadden we meteen naar huis gemogen.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
J is geboren met 41,5 week en woog 3160
miss22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10
N. is geboren met 39+6 en woog 3410 gram. Prima gewicht dus. Echter, omdat haar temperatuur nog niet helemaal goed was heeft ze toch even in de couveuse gelegen, om even lekker warm te worden. Je weet dus nooit of je kindje (even) in de couveuse moet. Hoeft niet per se aan het gewicht te liggen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
het ligt er inderdaad maar net aan hoe je kindje het doet. Mijn dochter was 2488 gram en mocht gewoon bij mij blijven. Wel moesten we 1 nachtje in het ziekenhuis blijven om te kijken of ze goed ging eten.
Succes!
Succes!
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
M. woog 3046 gr na 40+1. Omdat ik een keizersnee kreeg is hij per couveuse van de ok naar de afdeling gebracht. Maar dat is standaard, daarna was de couveuse niet meer nodig.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
D. is met 39 weken geboren en woog 2605 gram. Hij hoefde net niet in de couvese omdat hij 5 gram te zwaar was was hij lichter dan moest hij wel in de couveuse.
Maar ik denk dat jou kindje niet in de couvese moet. Mijn oudste woog met 42 weken 3115gram en hoefde ook niet de couveuse in. Daar was wel sprake van omdat zij met 30 weken een groeiachterstand had van 3 weken maar gelukkig is dit aardig bijgetrokken.
Ik moest bij beide wel in het ziekenhuis blijven maar dat kwam omdat de oudste een moeilijke start had en de jongste had ik veel te lang gebroken vliezen.
Maar ik denk dat jou kindje niet in de couvese moet. Mijn oudste woog met 42 weken 3115gram en hoefde ook niet de couveuse in. Daar was wel sprake van omdat zij met 30 weken een groeiachterstand had van 3 weken maar gelukkig is dit aardig bijgetrokken.
Ik moest bij beide wel in het ziekenhuis blijven maar dat kwam omdat de oudste een moeilijke start had en de jongste had ik veel te lang gebroken vliezen.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
oke thnxs.
Ik had zelf zoiets van de vk zegt dat ik gewoon daar onder controle kan blijven en dus in het geboortecentrum kan bevallen ( zoals het er nu uitziet) Maar dan krijg je weer van die goedbedoelde adviezen, van zou je voor de zekerheid dan toch niet naar zh gaan, voor het geval blablabla
Dus dan ga k daar weer over twijfelen.
Ik had zelf zoiets van de vk zegt dat ik gewoon daar onder controle kan blijven en dus in het geboortecentrum kan bevallen ( zoals het er nu uitziet) Maar dan krijg je weer van die goedbedoelde adviezen, van zou je voor de zekerheid dan toch niet naar zh gaan, voor het geval blablabla
Dus dan ga k daar weer over twijfelen.
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Mijn neefje is geboren met 35+3 en woog 2700 gram. Hij heeft een week in de couveuze gelegen. Zelf woog ik 2975 gram bij 41+3 en ik heb niet in de couveuze gelegen. Mijn kinderen zijn thuis geboren en daar was geen sprake van een couveuze. Zij wogen 3300 en 3500 gram bij 38+2 en 39+5.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Ik ben geboren met 35 weken en 1580 gram.. Heb 5 weken in de couveuse gelegen, weet niet hoe zwaar ik toen was maar iig goed gegroeid
Gast- Gast
Ik woog zelf 6 pond, maar moest een tijdje in de couveuse om op te warmen.
De kleinste van de tweeling was 2900 gr, maar hoefde er ook niet in. Alleen tijdens het transporteren van de ok naar de afdeling in de warmte couveuse.
De kleinste van de tweeling was 2900 gr, maar hoefde er ook niet in. Alleen tijdens het transporteren van de ok naar de afdeling in de warmte couveuse.
Gast- Gast
Y. woog met 39+5 2675gram en heeft niet in de couveuse gelegen. Wel hebben we 3 dagen in het ziekenhuis gelegen, maar dat was door mijn complicaties, met hem ging het verder prima.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Mijn oudste is geboren met 42 weken en woog 4260 en die lag binnen 1 dag ineens op de couveuse afdeling ivm longontsteking. Dus gewicht zegt ook niet alles.
Zou gewoon kijken waar jij je prettigst bij voelt om te bevallen.
Gast- Gast
woezel schreef:gewicht zegt ook niet alles.
+ 1!
onze dochter was 3435 gram en 51 cm en heeft 5 dagen in de couveuse gelegen omdat ze een neonatale infectie heeft gehad.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Happydobby schreef:Omdat ik een keizersnee kreeg is hij per couveuse van de ok naar de afdeling gebracht. Maar dat is standaard, daarna was de couveuse niet meer nodig.
+1, zo ging het ook bij mijn dochter.
Gast- Gast
Ik had een dysmatuur kindje (een laag geboortegewicht bij een voldragen zwangerschap, was bijna 42 weken) en ze woog maar 2400 gram! Maar gelukkig mocht ze wel bij mij blijven.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Als jullie kindje inderdaad te licht zou zijn, zou je wel doorgestuurd worden naar de gyn. en zou je niet meer bij de verloskundige onder controle staan.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Ons zoontje is geboren met 36 weken en was 3240 gram. Hij heeft 1 dag in de couveuse gelegen en daarna nog een week in een gewoon wiegje op de neonatalogieafdeling. Of je kindje in de couveuse moet hangt van veel meer dingen af dan alleen gewicht.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Zijn veel redenen waarom kindje naar couveuse afdeling zou moeten en gaat niet alleen om gewicht.
Ik weet niet of er een grens is van gewicht dat ze in couveuse moeten. Weet wel dat ze hier 2500 gr moesten wegen ( en voor de rest alles in orde) voor ze naar huis mochten.
Ook schatting van gewicht kan trouwens veel verschil in zitten Zoontje was dag voor bevalling geschat op 5 hooguit 5,5 pond en kwam er met 8,5 pond uit.
Ik weet niet of er een grens is van gewicht dat ze in couveuse moeten. Weet wel dat ze hier 2500 gr moesten wegen ( en voor de rest alles in orde) voor ze naar huis mochten.
Ook schatting van gewicht kan trouwens veel verschil in zitten Zoontje was dag voor bevalling geschat op 5 hooguit 5,5 pond en kwam er met 8,5 pond uit.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Bij ons in het ziekenhuis keken ze daar dan weer niet naar, meer naar of ze op temperatuur konden blijven met een kruik en of ze goed dronken.Mama1985 schreef:Zijn veel redenen waarom kindje naar couveuse afdeling zou moeten en gaat niet alleen om gewicht.
Mijn kleinste zat rond de 2350 gram toen hij mee naar huis ging.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Bij ons in het ziekenhuis keken ze daar dan weer niet naar, meer naar of ze op temperatuur konden blijven met een kruik en of ze goed dronken.Mama1985 schreef:Zijn veel redenen waarom kindje naar couveuse afdeling zou moeten en gaat niet alleen om gewicht.
Hier keken ze er inderdaad wel naar. Was nog een kindje, moeder op zelfde termijn bevallen. Mijn dochter was zwaarder, maar heeft langer aan de monitor gemoeten, kon pas later goed drinken en op temp houden etc. Was later uit couveuse. Haar kindje deed het eigenlijk veel sneller beter , maar die moest echt nog blijven om gewicht aan te komen. Was toen erg sneu ( zaten er met 4 stellen zelfde periode) en hun mochten pas als laatste naar huis.
Hoelang heeft je kleinste er gelegen? grootste mocht wel meteen bij jou blijven toch?
*Troela*- Prater
Nee, andersom . De kleinste is bij mij gebleven, hij woog 2495 gram bij de geboorte.Mama1985 schreef:ProudMama schreef:Bij ons in het ziekenhuis keken ze daar dan weer niet naar, meer naar of ze op temperatuur konden blijven met een kruik en of ze goed dronken.Mama1985 schreef:Zijn veel redenen waarom kindje naar couveuse afdeling zou moeten en gaat niet alleen om gewicht.
Hier keken ze er inderdaad wel naar. Was nog een kindje, moeder op zelfde termijn bevallen. Mijn dochter was zwaarder, maar heeft langer aan de monitor gemoeten, kon pas later goed drinken en op temp houden etc. Was later uit couveuse. Haar kindje deed het eigenlijk veel sneller beter , maar die moest echt nog blijven om gewicht aan te komen. Was toen erg sneu ( zaten er met 4 stellen zelfde periode) en hun mochten pas als laatste naar huis.
Hoelang heeft je kleinste er gelegen? grootste mocht wel meteen bij jou blijven toch?
De grootste had een moeilijke start ivm vruchtwater in de longetjes, dus heeft een nachtje aan de beademing gelegen, maar was de volgende dag ook weer bij mij.
Wij moesten wel 72 uur blijven omdat ze prematuur waren, maar wel gewoon bij mij op de kamer.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Nee, andersom . De kleinste is bij mij gebleven, hij woog 2495 gram bij de geboorte.Mama1985 schreef:ProudMama schreef:Bij ons in het ziekenhuis keken ze daar dan weer niet naar, meer naar of ze op temperatuur konden blijven met een kruik en of ze goed dronken.Mama1985 schreef:Zijn veel redenen waarom kindje naar couveuse afdeling zou moeten en gaat niet alleen om gewicht.
De grootste had een moeilijke start ivm vruchtwater in de longetjes, dus heeft een nachtje aan de beademing gelegen, maar was de volgende dag ook weer bij mij.
Wij moesten wel 72 uur blijven omdat ze prematuur waren, maar wel gewoon bij mij op de kamer.
Fijn dat je ze toch snel bij je had! Met hoeveel weken ben je bevallen dan? Hier echt een ander ziekenhuis als ik het zo lees. Was daar nog een kindje, met bijna 37 weken geboren. En die moest vanwege prematuriteit toch 2 dagen op kamertje naast de couveuse afdeling blijven.
Als ze bij ons veel te vroeg waren geboren was er ook de grens van minimaal 36 weken termijn om naar huis te mogen. Mijn dochtertje is op die termijn naar huis gekomen gelukkig, want in 1e ziekenhuis zeiden ze dat ik uit moest gaan van 38-40 weken.
*Troela*- Prater
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Couveuse mamma's
» Bij welk gewicht uit de couveuse?
» Zoon niet naar zijn broertje kijken op couveuse afdeling
» wanneer..
» Tot wanneer...
» Bij welk gewicht uit de couveuse?