Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Amber Alert..

+13
Toet
TGR
May
Dennenappel
Alex
Ella
Jeanette
Jezzie
Summerlovin
Elsje
Femmem
Suus
Caroow
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Amber Alert.. - Pagina 2 Empty Re: Amber Alert..

Bericht  TGR vr 3 feb 2012 - 0:55

Zelda schreef:
TGR schreef:Ik kan me nooit zo goed verplaatsen in wat die ouders (moeten) voelen (volgens jullie). Ik ken het ventje niet en om eerlijk te zijn doet het me erg weinig. Ik mis echt een bepaalde mate van inlevingsvermogen als ik jullie emotionele betrokkenheid lees.
Misschien omdat je (nog) niet zelf hebt ervaren hoe het is om een kindje te krijgen en hoe dat voelt?

Dus iedereen die in dit topic geschokt reageert, heeft een kind?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 3 feb 2012 - 0:57

TGR schreef:
Zelda schreef:
TGR schreef:Ik kan me nooit zo goed verplaatsen in wat die ouders (moeten) voelen (volgens jullie). Ik ken het ventje niet en om eerlijk te zijn doet het me erg weinig. Ik mis echt een bepaalde mate van inlevingsvermogen als ik jullie emotionele betrokkenheid lees.
Misschien omdat je (nog) niet zelf hebt ervaren hoe het is om een kindje te krijgen en hoe dat voelt?

Nee, dat zeg ik niet. En het was ook totaal niet aanvallend of verwijtend bedoelt. Toen ik nog geen kind had, kon ik me ook moeilijker inleven in dit soort situaties, het staat zo ver van je af dan. Dat is wat ik probeerde te zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen vr 3 feb 2012 - 0:58

Ik ben het wel eens met Marsy28, eigenlijk was dat ook mijn eerste reactie toen ik dat las. Pardon? 300 meter, het jongetje is 10, hij zal het waarschijnlijk al een hele tijd zelfstandig doen. En dat probeer je als ouders volgens mij ook voor elkaar te krijgen. Dat je kind met een verstandelijke beperking tóch zo zelfstandig mogelijk word. Je kunt je kind niet altijd en eeuwig voor alles blijven beschermen!
Ik ken een meisje van 10, ook verstandelijk gehandicapt en autistisch. Ze heeft in veel opzichten het vermogen van een 3-jarige... En toch probeert haar moeder haar zo veel mogelijk zelfstandig te gaan laten doen, zo veel mogelijk het leven te laten leven van die 10-jarige die ze is. Want ooit zal ze toch op eigen benen moeten staan, al is het maar met heel veel hulp. Maar haar moeder kan niet voor eeuwig voor haar blijven zorgen want die heeft ook niet het eeuwige leven!

Kortom, ik vind het echt kort door de bocht om feitelijk met een soort van modder te gaan smijten en bijna te zeggen: "eigen schuld dikke bult" door te zeggen dat je dat kind nóóit alleen had laten lopen en dat dat echt niet had gemogen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TGR vr 3 feb 2012 - 0:59

Zelda schreef:
TGR schreef:
Zelda schreef:

Nee, dat zeg ik niet. En het was ook totaal niet aanvallend of verwijtend bedoelt. Toen ik nog geen kind had, kon ik me ook moeilijker inleven in dit soort situaties, het staat zo ver van je af dan. Dat is wat ik probeerde te zeggen.

Misschien.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Dennenappel vr 3 feb 2012 - 1:23

May schreef:
Dennenappel schreef:Bah, bah, bah, al die onzekerheid. Ik denk dat de ouders en opa & oma ondertussen gek zijn van verdriet.

Er is ook een meisje uit het AZC van Nagele verdwenen, ook verstandelijk beperkt en gemakkelijk beïnvloedbaar.

Ik hoop dat ze beide snel gevonden zullen worden.

Dat meisje in Nagele is gelukkig weer terecht!

Oh, wat fijn om te horen!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Shisha vr 3 feb 2012 - 1:35

Pff echt verschrikkelijk inderdaad! Sad Ik vrees helaas ook het ergste.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Joli86 vr 3 feb 2012 - 3:13

Zelda schreef:Het lijkt me zo verschrikkelijk en machteloos voor de ouders...wat vreselijk Sad ben ook bang dat dit niet goed gaat komen.

+1

Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Ella vr 3 feb 2012 - 3:59

Vreselijk dat hij nog steeds niet is gevonden zeg
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Summerlovin vr 3 feb 2012 - 4:15

Marsy28 schreef:
Summerlovin schreef:
Razz_ schreef:Hij verliet rond 16.00 het huis van zijn oma en opa toch?

Ze denken dat hij ergens door het ijs is gezakt hoorde ik vanmiddag op het nieuws.. Sad

zijn opa vertelde dat hij heel bang is aangelegd en dus nooit uit zichzelf op het ijs zou durven gaan.. Ik hoorde ook ergens dat hij het verstand heeft van een 3 jarig jongetje? Die zou ik niet alleen naar huis laten lopen, ook niet als het 300 meter verderop zou zijn. Vind de onzekerheid waar zijn familie nu in zit heel erg. Naar nieuws altijd, een vermissing.

Sorry Summerlovin dat ik nu bij jou offtopic ga maar ik raak zo vreselijk geïrriteerd van uitspraken van mensen zoals jij. "ik had het kindje echt niet alleen naar huis laten lopen". Ik vind dat zo moraalridderig. Hoe WEET je dat nou? Dat is toch in elke situatie anders? 300 meter in een klein dorp, waar iedereen de kleine kent? Mijn zusje, die echt behoorlijk verstandelijk gehandicapt is, loopt ook rustig 300 meter in haar uppie, even van de buren naar huis. Omdat het gewoon kan. En elke moeder of vader let wel eens een paar minuten niet op hun kinderen, en dan kan er vanalles gebeuren. Ga jij dan in dat geval ook zeggen: "ik zou nooit mijn kinderen uit het oog verliezen"?
Wat dacht je nou? Dat die ouders niet weten wat voor hun zoon het beste is? Het is gewoon een nare samenloop van omstandigheden waar het hier toevallig fout is gegaan (want ik ben echt bang dat dit niet goed is afgelopen). Das kut. Ik hoop dat jou niet zoiets overkomt en jij dan mensen zoals jij over je heen krijgt (ook al doe je het nu op een forum).

Dit klinkt heel aanvallerig en is misschien ook wel zo. Maar jij bent nu even mijn slachtoffer, het gebeurd ZO vaak dat mensen het beter schijnen te weten.

Ontopic, ik hoop zo vreselijk dat het jochie gevonden wordt. Een oude bekende van mij wordt nu ook vermist, geen nieuws is zo vreselijk.

o zo bedoel ik het helemaal niet hoor. En tuurlijk kun je je kind uit het oog verliezen, dat kan altijd gebeuren. Ik vind het ook verschrikkelijk dat het jongetje weg is. En ik weet zelfs niet of dat jongetje zelf het huis uitgeglipt is of dat ze hem zelf naar huis lieten lopen. Maar als dat laatste wel het geval is mag ik dat toch wel wat vreemd vinden? En dat bedoel ik dat absoluut niet verkeerd, zo van eigen schukd dikke bult. Dat kwam niet eens in me op toen ik dit typte... Mijn buurmeisje van 6 is om het leven gekomen bij een autoongeluk, ga ik ook niet de schuld in de schoenen van mijn buurman schuiven omdat hij achter het stuur zat... Dat zou wel het laatste zijn wat ik zou denken.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: