Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mamfiets of gewone fiets

+19
Flower_L
vickie
Printje
Annie24
Linda
duckie
Star007
PapillonRose
Bruintje Beer
Mida4you
kwak
Susan
Liadan
Flip Fluitketel
Thunder
Darius
RiLiJu
Tania
yes1984
23 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  PapillonRose do 2 feb 2012 - 8:51

Ik vind mijn fiets ook vrij zwaar trappen. Tenminste, de eerste versnelling is veel te licht (hinderlijk licht) en de tweede is al meteen vrij zwaar. De derde helemaal. Maar ik ben toch iemand die vooral met mooi weer fietst en geen enorme afstanden, dus dat heb ik voor lief genomen. Had wel een fiets met meer versnellingen kunnen nemen (bij mij ligt het volgens mij echt aan de versnellingen, het is niet zo dat de fiets zelf loodzwaar is) maar dan was ik meteen veel meer geld kwijt. En dat had ik er dan weer niet voor over, aangezien ik toch het meest de auto pak.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 8:53

Ik heb een gewone fiets met meer ruimte tussen zadel en stuur. Opstappen gaat goed, ook nu met dikke buik geen last van te weinig plek. Ik heb daarnaast nog een fiets waar alleen een voorstoeltje op zit als ik het nodig heb, daar heb ik geen extra ruimte maar dat gaat ook wel. Moet ik alleen opstappen door mijn been over het zadel te gooien, want ik kan niet langs het stoeltje opstappen als je begrijpt wat ik bedoel. Dat gaat normaal niet makkelijk maar nu past het gewoon echt niet met buik. Maar nee, ik vind een moederfiets niet per se noodzakelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  Printje do 2 feb 2012 - 9:06

Ik heb een gewone fiets, met ietsjes lagere instap, en dat gaat prima. Ik kan idd niet goed tussen het zitje en het zadel staan maar ik stap altijd schuin op en af en dat gaat prima.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 9:07

Ik heb een mamafiets, een Cortina Roots uit 2009. Ik had eerst een gewone fiets, maar dit vind ik toch wel heel wat fijner.
Op fietsenwinkel.nl kan je modellen van vorige jaren goedkoop krijgen, scheelt heel wat centjes! De montego liberty waar ik toendertijd naar keek van rond de 700 euro is daar nu 350 geloof ik. Is het kijken waard! Service was hier ook prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 9:09

Annie24 schreef:Meiden even een vraagje:

Ik wil dit jaar ook nog een nieuwe fiets kopen omdat vanaf volgend jaar het fietsplan er af gaat. Ik heb altijd gezegd een mama-fiets te willen, maar twijfel nu of ik niet beter een normale fiets kan nemen.

Een tijdje terug heb ik even op de mama fiets van een collega van mij gereden omdat zij aangaf dat ze het zonde vond dat ze ooit een mama fiets gekocht had. Ze vond hem fijn toen haar kindjes klein waren, maar nu die groter zijn en zelf kunnen fietsen vindt ze dat de fiets erg zwaar (iig zwaarder) fietst/trapt dan een normale fiets. Ze heeft een Gazelle (model weet ik niet) en ik vond hem idd ook vrij zwaar trappen zo zonder kindjes.

Ik heb dat hier nog niet gelezen; hebben jullie daar geen last van of hebben jullie nog geen lang stuk zonder kindjes gefietst dat ik het hier niet zie staan?

Ik fiets dagelijks zonder kindjes met mijn mamafiets, maar hij fietst heel soepel. Hij fietst soepeler en lichter dan al mijn andere fietsen (maar dat kan ook aan de kwaliteit van mijn andere fietsen liggen Wink)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  Printje do 2 feb 2012 - 9:11

Jolicious schreef:Ik heb een mamafiets, een Cortina Roots uit 2009. Ik had eerst een gewone fiets, maar dit vind ik toch wel heel wat fijner.
Op fietsenwinkel.nl kan je modellen van vorige jaren goedkoop krijgen, scheelt heel wat centjes! De montego liberty waar ik toendertijd naar keek van rond de 700 euro is daar nu 350 geloof ik. Is het kijken waard! Service was hier ook prima.



Kijk das een hele mooie tip! Mij boeit het totaal niet uit of een model uit 2009 is of 2012 is. Ga daar toch eens even kijken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  vickie do 2 feb 2012 - 9:11

Ik heb een Batavus Mambo en ik vind het een super fiets.Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik heb eigenlijk veel te duur vind maar we hebben hem met een fietsplan kunnen aanschaffen maar vind het een dure aankoop om zo te doen als je met een simpele oplossing zoals een moederstuur ook je gewone fiets mamaproof kan maken
vickie
vickie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 67
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  Flower_L do 2 feb 2012 - 9:13

Ik heb een gazelle mamafiets, weet even niet het type, maar volgens mij iets met een B.

Bevalt supergoed. Via Marktplaats overgekocht voor 225 geloof ik, met een BoBike achterstoeltje.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  Bruintje Beer do 2 feb 2012 - 9:59

De Gazelle Bloom vindt ik zelf niet zwaar trappen. Dat kan je eigenliijk zelf bepalen omdat hij 7 versnellingen heeft
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  Annie24 do 2 feb 2012 - 10:07

In het voorjaar dan maar even een bezoekje aan de fietsenwinkel brengen en wat modellen uitproberen Laughing Misschien had ik gewoon pech met haar model en/of had ze idd haar banden niet goed opgepompt ofzo.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  VeryCherry do 2 feb 2012 - 10:09

Ik heb een old skool omafiets, altijd al gehad. Ging prima met een fietsstoeltje smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  PiP do 2 feb 2012 - 10:13

Als ik een oude fiets had gehad dan had ik meteen een mamafiets gekocht omdat me dat gewoon makkelijker leek.
Maar nu ben ik supertevreden met mijn eigen fietsje.
Hij blijft zelfs staan zonder vast te houden. Ik loop er uiteraard niet bij weg, maar om even mijn handschoenen aan te doen, voetjes vastmaken of de fietstas op/af de fiets te doen.
Ik heb geen speciaal standaard of stuur.
Nu denk ik wel dat je net geluk moet hebben met je fiets, ik heb een Batavus, maar het kan dus prima.
Maar misschien dat ik straks wel anders praat als ik er 2 op de fiets moet vervoeren Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 166342

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  Teddyaapje do 2 feb 2012 - 11:14

Ik heb een sparta amazone trendy :

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Img1258120260



Hij bevalt goed. Het is me nog nooit opgevallen dat hij zwaar(der) trapt maar hij heeft dan ook wel 7 versnellingen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  Wennes vr 3 feb 2012 - 9:08

ik had een oude fiets en wilde graag een nieuwe. Toen heb ik gelijk een mama fiets gekocht; de gazelle bloom.
De ruimte tussen het zitje en zadel is fijn, je kunt het stuur vast zetten als je je kindje in het stoeltje zet, de dubbele standaard geeft stabiliteit.
Ik ben er echt heel blij mee!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mamfiets of gewone fiets - Pagina 2 Empty Re: Mamfiets of gewone fiets

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum