Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Thuis werken, wie ook?

+5
Zonnetje
Bacio
Kat1980
Rush
Marin
9 plaatsers

Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Thuis werken, wie ook?

Bericht  Marin wo 1 feb 2012 - 3:39

Wie van jullie werkt ook thuis en wil dit vragenlijstje beantwoorden:


- Wat voor werk doe jij thuis?
- Waarom doe je dat thuis?
- Wat voor werkplek heb je in je huis?
- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor?
- Hoe plan je je tijd in en hoe vaak neem je pauze?
- Werk je wel eens 's avonds door als het overdag niet zo goed lukt, of hou je je echt aan je vastgezette uren?
- Wat vind je de voordelen van thuis werken?
- Wat vind je de nadelen van thuis werken?


Ik werk dus vanaf deze week vanuit huis en ik vind het heerlijk! Ik zal zo ook even m'n eigen lijstje invullen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Rush wo 1 feb 2012 - 3:42


- Wat voor werk doe jij thuis? Helpdesk verwerking.
- Waarom doe je dat thuis? Ik doe dat alleen thuis als ik ziek ben of vrij ben en er iets bijzonders aan de hand is.
- Wat voor werkplek heb je in je huis? Gewoon de achtertafel, niets bijzonders dus.
- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor? Ja hoor, geen probleem, zelfs met TV erbij.
- Hoe plan je je tijd in en hoe vaak neem je pauze? Hetzelfde als op kantoor.
- Werk je wel eens 's avonds door als het overdag niet zo goed lukt, of hou je je echt aan je vastgezette uren? Ja soms wel, als er een spoedje is dan kan het zijn dat het `s avonds moet.
- Wat vind je de voordelen van thuis werken? Ik kan m`n eigen tijden bepalen en het is lekker rustig, voor mij werkt het een stuk vlotter.
- Wat vind je de nadelen van thuis werken? Ik heb geen toegang tot alle systemen omdat deze beveiligd zijn, dus op kantoor is veel handiger.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Marin wo 1 feb 2012 - 3:57

Oh dat wist ik niet Rush, dat jij ook wel eens thuis werkt. Handig! Alhoewel, als je niet in de systemen kunt...


Mijn lijstje:

- Wat voor werk doe jij thuis?
Ik schrijf lesstof voor een HBO opleiding

- Waarom doe je dat thuis?
Het is een soort freelance werk, in opdracht van een bedrijf, maar dat kan gewoon thuis gedaan worden op de computer, en hier thuis heb ik ook nog eens alle boeken/materiaal beschikbaar.

- Wat voor werkplek heb je in je huis?
Nog niet echt een goede. Ik krijg volgende week een desktop computer, die wil ik op mijn bureautje zetten. Maar dat bureautje staat gewoon in de woonkamer, bij gebrek aan studeerkamer. Ik zou het liefst ruimte hebben om wat dingen aan de muur te hangen. Ik hou erg van dingen groot uitschrijven en ophangen, en dat staat in de woonkamer toch wat raar. Als ik ga samenwonen, krijg ik wel een studeerkamer smile

- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor?
Ja en nee. Ik kan me goed concentreren voor even, maar heb wel de span van een garnaal. Ik ben dus snel afgeleid, maar werk wel zodanig efficient dat ik m'n deadlines altijd wel haal. Maar tips zijn welkom Very Happy
Ik ga bewust niet op de bank werken, omdat ik werk en privé gescheiden wil houden, zeker omdat ik ook in de woonkamer werk. En daarom ben ik ook blij dat ik een aparte werk computer krijg.

- Hoe plan je je tijd in en hoe vaak neem je pauze?
's Ochtends heb ik een ander baantje, dus na de lunch ga ik aan de slag met dit werk. Maar hoe vaak ik pauze neem en hoe ik dat ga indelen moet ik nog bedenken.

- Werk je wel eens 's avonds door als het overdag niet zo goed lukt, of hou je je echt aan je vastgezette uren?
Nog geen idee, maar zal best eens voorkomen dat ik 's avonds ook wat doe als het 's middags niet zo goed ga. Ik heb nogal vaak hoofdpijn en doordat ik thuis werk, kan ik dan rust nemen wanneer nodig en pieken wanneer mogelijk.

- Wat vind je de voordelen van thuis werken?
Eigen tijd indelen, lekker in m'n eigen veilige omgeving, geen reistijd, al m'n materiaal bij de hand en niet slepen met spullen, geen zeurende collega's Wink

- Wat vind je de nadelen van thuis werken?
Grens tussen werk en privé tijd is zo vaag.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 3:59

Marin schreef:

- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor?
Ja en nee. Ik kan me goed concentreren voor even, maar heb wel de span van een garnaal. Ik ben dus snel

Daar kun jij niks aan doen, dat ligt gewoon aan je naam nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Marin wo 1 feb 2012 - 4:12

Pippa schreef:
Marin schreef:

- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor?
Ja en nee. Ik kan me goed concentreren voor even, maar heb wel de span van een garnaal. Ik ben dus snel

Daar kun jij niks aan doen, dat ligt gewoon aan je naam nerd

lol!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 4:25

Ik studeer natuurlijk nog maar al mijn schoolopdrachten zijn voor fictieve opdrachtgevers en moeten thuis gemaakt en uitgewerkt worden. Soms werk ik vanuit mijn werk ook nog wat thuis (kleine aanpassingen)

- Wat voor werk doe jij thuis?
Voor school moet ik vormgevingsplannen maken. Vanaf de eerste stap (de klant, plan van eisen, functie, locatie, gebouw, concept) tot aan de hele uitwerking. (plattegronden, aanzichten, doorsneden, perspectieven, lichtplannen etc.)
- Waarom doe je dat thuis?
Omdat ik hier al mijn spullen heb liggen, ik haat het om met dingen te sjouwen. Mijn vriend is sowieso 4 dagen per week werken en ik heb dan alle ruimte om rustig te kunnen werken. Als ik voor mijn werk thuis werk is het meestal omdat ik nog wat af moet maken wat niet lukte tijdens de werkdag.
- Wat voor werkplek heb je in je huis?
Ik heb een grote tafel voor de raam staan (90x170) waar ik aan de lange kant zit. Het is de zonnekant dus ik heb van 12:00 tot 18:00 het zonnetje op mijn bol staan Wink Verder heb ik nog een kast waar ik spulletjes bewaar en een grote doos met allerlei benodigdheden (snijplanken, mesjes, inbindmachine)
- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor?
Steeds beter. In de eerste 2 jaar had ik er heel veel moeite mee, ik had geen vaste werkplek en toen ik er een had stond hij in een donkere kamer van mijn huis (erg onaangenaam!). Ik had er alles aan gedaan om dat echt mijn plekje te maken maar het was zo koud op die plek. Sinds ik mijn werkplek heb verplaatst gaat er zoveel meer energie en tijd in school omdat het gewoon een heerlijke plek is om te zitten. Verder zet ik de radio aan en ga ik gewoon aan de slag. Ik zorg wel dat ik op tijd eet en drink, heb altijd een flesje bij me staan.
- Hoe plan je je tijd in en hoe vaak neem je pauze?
Ik kan het natuurlijk helemaal zelf kiezen als ik het maar binnen 10 weken af heb.. Persoonlijk hou ik ervan om tussen 10:00 en 16:00 te werken, dat is echt mijn piekmoment (ik weet alleen niet hoe het met jou uren zit haha). Ik neem pauze als ik daar zin in heb, maar niet meer dan 20/30 minuten in totaal.
- Werk je wel eens 's avonds door als het overdag niet zo goed lukt, of hou je je echt aan je vastgezette uren?
Alleen als ik een deadline heb en aan het einde van de module loop en ik mijn werk nog niet af heb. Ik kan 's avonds totaal niet werken, ook omdat mijn vriend dan thuis is en tv kijkt of op de computer zit. Ik wil dan gewoon met hem samen op de bank ploffen en de dag bespreken en lekker relaxen. Mijn werkplek staat ook in de woonkamer dus dat is gewoon geen optie. (behalve dus als het moet.. dan heb ik die drang wel weer haha, maar liever niet)
- Wat vind je de voordelen van thuis werken?
Ik vind het heerlijk en daarom denk ik er ook aan om een eigen bedrijfje te beginnen of als zzp-er aan de slag te gaan (in de toekomst). Voordelen zijn de rust! (wat soms ook wel een nadeel kan zijn, ik vind het ook wel erg leuk om collega's te hebben en hiermee leuke dingen te doen), eigen omgeving, lekker pal in de zon, geen reistijd, geen gesjouw met spullen, je eigen keukentje in de buurt, je eigen tijd indelen..
- Wat vind je de nadelen van thuis werken?
Voor school zie ik er geen nadelen in. Als ik een vast inkomen zou kunnen hebben het thuiswerken zou ik het direct doen. Het enige nadeel vind ik dat ik niet echt vaste contacten met collega's heb. Ik moet wel thuiswerk hebben waarbij ik nog naar klanten moet o.i.d. Ik mis het stukje sociale contact dus wel bij thuiswerk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Kat1980 wo 1 feb 2012 - 5:00

- Wat voor werk doe jij thuis? Ik werk als gastouder.
- Waarom doe je dat thuis? Zo kan ik mijn werk combineren met de zorg voor mijn eigen kinderen.
- Wat voor werkplek heb je in je huis? Ik heb een aparte speelruimte voor de kinderen (omgebouwde en geïsoleerde garage), maar maak ook gewoon gebruik van de woonkamer/keuken.
- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor? Ja hoor, maar is vast anders als je ander werk thuis zou doen Wink
- Hoe plan je je tijd in en hoe vaak neem je pauze? Mijn opvangkindjes komen op vaste tijden (tussen 7.30 en 18.00 uur) en deze tijden werk ik dus. Pauze inlassen is soms lastig. Ik ga sowieso ook even rustig aan tafel zitten en wat eten/drinken als de kindjes dat ook doen. Soms heb ik alle kindjes tegelijk op bed liggen en heb ik echt even een moment voor mezelf.
- Werk je wel eens 's avonds door als het overdag niet zo goed lukt, of hou je je echt aan je vastgezette uren? Nee, heb vaste werktijden.
- Wat vind je de voordelen van thuis werken? In mijn geval is het financieel beter. Ook geeft het me meer rust, omdat ik me 's ochtends niet zo hoef te haasten om mijn 2 kids aan te kleden, eten te geven, weg te brengen en zelf op tijd op mijn werk te zijn. Het maakt nu niet uit als mijn kindjes nog in hun pyjama een broodje zitten te eten op het moment dat ik aan de slag moet.
- Wat vind je de nadelen van thuis werken? In mijn geval dat er dagen zijn dat ik niet echt "pauze" kan nemen, omdat de kindjes niet allemaal tegelijk slapen. En soms mis ik wel eens de aanspraak van een "collega", maar daarom zit ik er naar te kijken of ik een stagiaire kan aannemen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Marin wo 1 feb 2012 - 5:20

Dat klinkt best heel erg leuk Kat! Ideaal omdat je zo de zorg van je eigen kinderen ook hebt en tegelijkertijd ben je aan het werk. Lijkt me alleen lastig dat je inderdaad constant alert moet zijn, tenzij ze allemaal slapen, maar toch ook heel fijn om gewoon thuis te zijn. Je moet tegenwoordig hiervoor wel bevoegd zijn he, heb jij dat ook? Misschien is het iets voor mij voor in de toekomst, zat ik al te denken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Kat1980 wo 1 feb 2012 - 7:15

Marin schreef:Dat klinkt best heel erg leuk Kat! Ideaal omdat je zo de zorg van je eigen kinderen ook hebt en tegelijkertijd ben je aan het werk. Lijkt me alleen lastig dat je inderdaad constant alert moet zijn, tenzij ze allemaal slapen, maar toch ook heel fijn om gewoon thuis te zijn. Je moet tegenwoordig hiervoor wel bevoegd zijn he, heb jij dat ook? Misschien is het iets voor mij voor in de toekomst, zat ik al te denken.

Ja, je moet inderdaad een zorg en welzijn diploma op minimaal niveau 2 hebben (schijnt dat er heel veel opleidingen hieraan voldoen) en een diploma kinder EHBO.
Ik zelf was hiervoor gewoon leidster op een kdv, dus had daardoor al de benodigde papieren en kon dus zo aan de slag. Ik zelf heb SPW gedaan, een verkorte opleiding waardoor ik in 1 jaar mijn diploma heb gehaald.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Marin wo 1 feb 2012 - 8:44

Omg net dit plaatje gevonden.. Ik wil zo'n soort home office!

Thuis werken, wie ook? La102386c_0107_chalkboard_l

Met chalkboard planner op de muur Very Happy
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Bacio wo 1 feb 2012 - 8:58

Marin schreef:Wie van jullie werkt ook thuis en wil dit vragenlijstje beantwoorden:


- Wat voor werk doe jij thuis? Werk dat ik op kantoor niet af krijg
- Waarom doe je dat thuis? Omdat ik bijv honger heb of ik doe t in t weekend en dan heb ik geen zin helemaal naar kantoor te gaan.
- Wat voor werkplek heb je in je huis? Ik werk gewoon aan de eettafel.
- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor? Ik probeer het altijd zsm af te maken. Als ik eenmaal begin ga ik door tot het af is.
- Hoe plan je je tijd in en hoe vaak neem je pauze? Dit doe ik dus niet. Als het te laat wordt of als ik een afspraak heb stop ik.
- Werk je wel eens 's avonds door als het overdag niet zo goed lukt, of hou je je echt aan je vastgezette uren? Ik werk overdag gewoon op kantoor en savonds/weekend thuis. In het weekend meestal einde van de middag.
- Wat vind je de voordelen van thuis werken? Geen reistijd, niet gestoord worden door telefoon, email of andere mensen die aan je bureau staan om iets te vragen.
- Wat vind je de nadelen van thuis werken? Dat ik thuis niet op de server kan.


Ik werk dus vanaf deze week vanuit huis en ik vind het heerlijk! Ik zal zo ook even m'n eigen lijstje invullen.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Zonnetje wo 1 feb 2012 - 10:54

- Wat voor werk doe jij thuis? Presentaties voorbereiden, stukken schrijven, agenda's maken voor vergaderingen op scholen, dyslexiebehandelingen voorbereiden, mails versturen, uren schrijven, etc.
- Waarom doe je dat thuis? Ik ben veel onderweg voor mijn werk en ben soms op scholen hier in de buurt aan het werk en heb dan een aantal uur tussendoor niets. Die uren ga ik dan thuis werken. Ik werk ook wel eens een hele ochtend en/of middag thuis.
- Wat voor werkplek heb je in je huis? Sinds we in het nieuwe huis wonen een werkkamer op zolder met een groot bureau, computer, printer, bureau-accessoires, etc. In ons vorige appartement zat ik altijd met mijn laptop aan de eettafel.
- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor? Meestal wel, soms zie ik wel klusjes in huis die nog moeten gebeuren en die ik per se eerst wil doen. Het helpt bij mij als ik die klusjes doe en dan aan het werk ga.
- Hoe plan je je tijd in en hoe vaak neem je pauze? Ik sta tegelijk met mijn vriend op om kwart over 7 en ga om 8 uur aan het werk. Neem niet echt bewust pauze, maar pak regelmatig wat drinken/eten of kijk even op facebook of op het forum. Ik loop ook wel eens even naar de supermarkt.
- Werk je wel eens 's avonds door als het overdag niet zo goed lukt, of hou je je echt aan je vastgezette uren? Ik werk ook eens 's avonds door, maar doe het liefste overdag alles. 's Avonds sport ik regelmatig en heeft mijn vriend ook vrij.
- Wat vind je de voordelen van thuis werken? Dat je je eigen tijd in kan delen, dat je geen reistijd en last van file hebt, dat ik op de achtergrond een muziekje aan kan zetten, dat je niet (of weinig) gestoord wordt door collega's.
- Wat vind je de nadelen van thuis werken? Dat je je collega's niet ziet, dat je soms sneller afgeleid bent, dat je niet echt naar je werk toe gaat en naar huis gaat.

Ik heb een digipass en kan thuis inloggen op de server van mijn werk, dat is echt ideaal. Daardoor heb ik alle programma's en documenten bij de hand thuis.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Blond wo 1 feb 2012 - 22:07

Bij mijn vorige baan mocht ik thuis gaan werken. Dat heb ik nooit gedaan. Dat is omdat ik een onderscheid wil hebben tussen thuis en mijn werk. Ik ben thuis veel sneller geneigd om andere dingen te doen. Thuiswerker doet me ook zo denken aan studeren, en dat wil ik ook niet meer.

Echter, als ze mij daar weer gaan aannemen, dan wil ik toch 1 dag per week gaan thuiswerken, het scheelt namelijk een uur reistijd (enkele reis).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Marin wo 1 feb 2012 - 22:33

_Chance schreef: Thuiswerker doet me ook zo denken aan studeren, en dat wil ik ook niet meer.

Grappig he, dat daar zo veel persoonlijke verschillen in zitten. Ik vind het juist heerlijk dat het een beetje op studeren lijkt, ik heb echt amper het idee dat ik werk. Ik zou zoiets ook uit eigen interesse kunnen doen (alleen doe je dan nooit zoiets), en het werken met deadlines vind ik echt alleen maar prettig. Grappig dat dat zo verschilt. Maar ik vind het bijvoorbeeld ook heel fijn dat ik geen collega's heb, terwijl anderen dat als nadeel kunnen zien. Alleen een klankbord zal ik misschien af en toe missen, maar heb wel overleg met m'n leidinggevende hierover.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Susan wo 1 feb 2012 - 22:35

- Wat voor werk doe jij thuis? Ik schrijf doktersromans.
- Waarom doe je dat thuis? Dat kan alleen vanuit huis.
- Wat voor werkplek heb je in je huis? Geen. Als ik echt thuis thuis werk, zit ik gewoon met mijn laptop op de bank of aan de eettafel. Dat doe ik dus meestal alleen 's avonds een uurtje, als de kinderen slapen. Als ik echt een paar uur achter elkaar wil werken ga ik ergens anders naartoe, meestal een koffietentje waar meer mensen zitten te werken, zoals Bagels & Beans, Coffee Company of de Coffee Star.
- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor? Ik heb een speciaal doel voor het geld dat ik ermee verdien en als ik me niet gemotiveerd voel denk ik aan dat doel.
- Hoe plan je je tijd in en hoe vaak neem je pauze? Ik plan dat niet zo precies.
- Werk je wel eens 's avonds door als het overdag niet zo goed lukt, of hou je je echt aan je vastgezette uren? Ja dus, maar ik probeer er geen heilig moeten van te maken om 's avonds extra te werken, want soms ben ik gewoon te moe of heb ik behoefte aan tijd voor mezelf.
- Wat vind je de voordelen van thuis werken? Vrijheid, flexibiliteit, weinig reistijd.
- Wat vind je de nadelen van thuis werken? Het wordt vaak niet echt als werk gezien heb ik het idee, het is ook een beetje iets wat altijd achteraan de rij komt. Vroeger was Dion echt een dag thuis zodat ik kon werken, later een halve dag, maar nu kunnen we ons dat qua uren niet meer veroorloven omdat er zo vaak andere dingen zijn waar Dion vrij voor moet nemen. Dan schiet mijn werk er dus bij in of ik moet het maar in mijn vrije tijd doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Silver wo 1 feb 2012 - 22:48

Ik ben nog niet begonnen, maar de eerste contracten zijn getekend, nu de koppelingen nog en herstellen en dan kan ik echt aan de slag.

- Wat voor werk doe jij thuis?
Ik ga als gastouder thuis werken
- Waarom doe je dat thuis?
Dan kan ik mijn eigen dingetjes ook wat blijven doen, en ondertussen bezig houden met de kinderen.
- Wat voor werkplek heb je in je huis?
Voor de kinderen hebben we een speciaal hoekje in huis. Als we eten, zitten we aan tafel, drinken we een slokje, dan ook bij elkaar. En als de kinderen op bed liggen heb ik even een momentje voor mezelf.
- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor?
Dat moet ik nog uitvissen of dat ook echt kan.
- Hoe plan je je tijd in en hoe vaak neem je pauze?
De pauzes zijn moeilijk in te plannen, moet mijn draai daar ook in vinden.
- Werk je wel eens 's avonds door als het overdag niet zo goed lukt, of hou je je echt aan je vastgezette uren?
's avonds hoef ik niet te werken, ik krijg vaste tijden.
- Wat vind je de voordelen van thuis werken?
Je kan je eigen dingetjes wat blijven doen, als een wasje draaien, vlees braden, en toch ook spelenderwijs met de kinderen bezig zijn.
- Wat vind je de nadelen van thuis werken?
Daar weet ik nog geen antwoord op.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 22:59

Marin schreef:Wie van jullie werkt ook thuis en wil dit vragenlijstje beantwoorden:


- Wat voor werk doe jij thuis? Ik mag zelf mijn werk indelen. Voor sommige zaken moet ik naar klanten en scholen en de uitwerking van verslagen en coördinerende functies kan vanuit thuis of kantoor. Op kantoor is het voordeel dat we printers etc hebben maar soms doe ik het lekker vanuit thuis. In de praktijk komt het erop neer dat ik ongeveer 2 van de 5 dagen thuis kan werken.
- Waarom doe je dat thuis? Omdat dat soms wel lekker is en reistijd scheelt. Bovendien maakt het niet uit of ik iets om 9u 's ochtends doe of 3 u 's nachts.
- Wat voor werkplek heb je in je huis? Ik heb een grote werkkamer op zolder.
- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor? Mwah, niet echt dat is ook de reden dat ik toch meestal naar kantoor ga. Ik kan me daar beter concentreren en vind het leuk mijn collega's te zien.
- Hoe plan je je tijd in en hoe vaak neem je pauze? Gewoon zoals ik zin heb.
- Werk je wel eens 's avonds door als het overdag niet zo goed lukt, of hou je je echt aan je vastgezette uren? Meestal voer ik overdag niks uit en kijk ik tv, lees ik en slaap ik haha. Wel neem ik telefoontjes aan. Ik doe het meeste dan 's avonds laat. Net zoals veel collega's overigens. S avonds is iedereen veel beter bereikbaar omdat we overdag op pad zijn of niet werken.
- Wat vind je de voordelen van thuis werken? Relaxter, ook tijd tussendoor voor andere dingen bijv. als iemand iets komt bezorgen of de meterstanden komt opnemen, en straks ook met de baby's. Minder reistijd.
- Wat vind je de nadelen van thuis werken? Minder discipline, minder resultaat, collega's niet zien, geen grote printer, kopieerapparaat, materiaal etc bij de hand.


Ik werk dus vanaf deze week vanuit huis en ik vind het heerlijk! Ik zal zo ook even m'n eigen lijstje invullen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Blond wo 1 feb 2012 - 23:00

Marin schreef:
_Chance schreef: Thuiswerker doet me ook zo denken aan studeren, en dat wil ik ook niet meer.

Grappig he, dat daar zo veel persoonlijke verschillen in zitten. Ik vind het juist heerlijk dat het een beetje op studeren lijkt, ik heb echt amper het idee dat ik werk. Ik zou zoiets ook uit eigen interesse kunnen doen (alleen doe je dan nooit zoiets), en het werken met deadlines vind ik echt alleen maar prettig. Grappig dat dat zo verschilt. Maar ik vind het bijvoorbeeld ook heel fijn dat ik geen collega's heb, terwijl anderen dat als nadeel kunnen zien. Alleen een klankbord zal ik misschien af en toe missen, maar heb wel overleg met m'n leidinggevende hierover.


Collega's zou ik juist missen als ik thuis zou werken smile. Gewoon gezellig een praatje maken en zo.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 23:01

_Chance schreef:
Marin schreef:
_Chance schreef: Thuiswerker doet me ook zo denken aan studeren, en dat wil ik ook niet meer.

Grappig he, dat daar zo veel persoonlijke verschillen in zitten. Ik vind het juist heerlijk dat het een beetje op studeren lijkt, ik heb echt amper het idee dat ik werk. Ik zou zoiets ook uit eigen interesse kunnen doen (alleen doe je dan nooit zoiets), en het werken met deadlines vind ik echt alleen maar prettig. Grappig dat dat zo verschilt. Maar ik vind het bijvoorbeeld ook heel fijn dat ik geen collega's heb, terwijl anderen dat als nadeel kunnen zien. Alleen een klankbord zal ik misschien af en toe missen, maar heb wel overleg met m'n leidinggevende hierover.


Collega's zou ik juist missen als ik thuis zou werken smile. Gewoon gezellig een praatje maken en zo.

Ik ook, mijn collega's verrijken eerlijk waar mijn leven. Ik leer veel van ze, heb veel plezier met ze, leer zaken van andere kanten te bekijken...zonder collega's zou ik niet persoonlijk kunnen groeien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Marin wo 1 feb 2012 - 23:16

Ja ik heb echt nooit wat met die sociale kant van collega's gehad en ben toch wel echt een einzelgänger. Maar een klankbord zou ik wel kunnen missen.

Charlie weet jij al hoeveel je wilt gaan werken als de kinderen er zijn?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Rush wo 1 feb 2012 - 23:18

Marin schreef:Oh dat wist ik niet Rush, dat jij ook wel eens thuis werkt. Handig! Alhoewel, als je niet in de systemen kunt...

Het moet wel mogelijk zijn, maar m`n laptop blijft er een foutmelding over geven haha. Maar ik zit ook liever achter m`n bureau, daar heb ik m`n mappen enzo allemaal en alle papieren. Dat werkt toch een stuk prettiger.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Gast wo 1 feb 2012 - 23:19

Marin schreef:Ja ik heb echt nooit wat met die sociale kant van collega's gehad en ben toch wel echt een einzelgänger. Maar een klankbord zou ik wel kunnen missen.

Charlie weet jij al hoeveel je wilt gaan werken als de kinderen er zijn?

Ja, ik ga 3 dagen werken als ze er zijn.

Mijn ouders passen dan 1 dag per week op, 1 dag opvang en hopelijk kan K. ook een dag minder werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Bay do 2 feb 2012 - 2:37

Marin schreef:Wie van jullie werkt ook thuis en wil dit vragenlijstje beantwoorden:


- Wat voor werk doe jij thuis?

Hetzelfde werk als dat ik op kantoor doe maar ik plan wel dat ik die dag weinig hoef te bellen en bijvoorbeeld een rapport ga schrijven.
- Waarom doe je dat thuis?

Omdat ik de mogelijkheid heb om thuis te werken en dit vind ik erg fijn. Geeft toch een stukje vrijheid en mogelijkheden om bijv 's ochtends een keer te gaan sporten.
- Wat voor werkplek heb je in je huis?

Geen ik zit gewoon aan de eettafel.
- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor?

Ja opzich wel
- Hoe plan je je tijd in en hoe vaak neem je pauze?

Ik maak vooraf wat agenda punten en hoeveel tijd ik daarvoor nodig denk ik te hebben. Ik probeer mij hieraan te houden. Ik neem niet echt pauze omdat ik tussendoor wel eens de was ophang, even snel een boodschap ga doen,etc. Mijn lunch eet ik dan ook gewoon achter mn laptop op.
- Werk je wel eens 's avonds door als het overdag niet zo goed lukt, of hou je je echt aan je vastgezette uren?

Ja, dit doe ik wel eens als ik weet dat iets op tijd af moet zijn. Ik let dan niet op de tijd.
- Wat vind je de voordelen van thuis werken?

De vrijheid die je hebt, je kan ook even wat anders gaan doen als je over iets na moet denken als ik bijvoorbeeld op vrijdag thuis werk heb ik het gevoel dat mijn weekend meteen een heel stuk langer duurt.
- Wat vind je de nadelen van thuis werken?

Die heb ik nog niet ontdekt.


Ik werk dus vanaf deze week vanuit huis en ik vind het heerlijk! Ik zal zo ook even m'n eigen lijstje invullen.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 3:23

- Wat voor werk doe jij thuis?
Vertalen en reviseren.
- Waarom doe je dat thuis?
Ik werk één dag in de week thuis. Dat heb ik bemiddeld omdat ik een vrij lange reistijd heb (1 uur enkele reis) en ik me als ik thuiswerk beter kan concentreren omdat ik niet voortdurend wordt gestoord.
- Wat voor werkplek heb je in je huis?
Ik heb een klein werkkamertje met een bureau en wat boekenkasten. Bureau is nu vrij klein en onhandig, maar als we straks de bovenverdieping gaan verbouwen, komt daar een hele grote werkkamer met 2 ruime bureaus.
- Kan je je goed concentreren als je thuis werkt? Wat voor tips heb je hier voor?
Ja geen probleem. Merk wel dat het belangrijk is om echt een aparte werkplek te hebben en dus niet gewoon op de bank in de woonkamer te gaan zitten.
- Hoe plan je je tijd in en hoe vaak neem je pauze?
Mijn agenda wordt gepland door de officemanagers en ik moet mijn werk ook gewoon tussen half 9 en 5 doen in verband met deadlines, dus ik werk gewoon volgens hetzelfde ritme als op m'n werk.
- Werk je wel eens 's avonds door als het overdag niet zo goed lukt, of hou je je echt aan je vastgezette uren?In principe houd ik me aan de normale uren.
- Wat vind je de voordelen van thuis werken?Geen reistijd, makkelijk even tussendoor een wasje kunnen draaien en ophangen, minder gestoord worden en dus beter kunnen concentreren.
- Wat vind je de nadelen van thuis werken?Geen contact met collega's, communicatie verloopt iets minder soepel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Thuis werken, wie ook? Empty Re: Thuis werken, wie ook?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum