Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je relatie als 'jonge' ouders...

+22
Rush
Julia
Kat1980
TGR
Parisienne
Novalee
Roodkapje
studiebol
SarahKey
Teddyaapje
Ayla
blondje1313
Thunder
Annie24
Theeleut
kwak
Pien
Ezzer
Darius
Star007
Pussycat
Viva
26 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Je relatie als 'jonge' ouders... - Pagina 2 Empty Re: Je relatie als 'jonge' ouders...

Bericht  studiebol ma 30 jan 2012 - 20:43

Ik vind hier nog niet veel veranderd, maar goed de meiden zijn ook pas drie en halve maand oud. Mijn vriend benoemt nog regelmatig dat dankzij mij V het gered heeft en zeer waarschijnlijk niks aan haar slechte start over houd, daar is hij mij dankbaar voor. We doen over het algemeen als hij thuis is even veel in de verzorging van de meiden en als hij thuis is pak ik meestal ff mijn eigen momentje, door ff te gaan paardrijden. S'avonds liggen de meiden heerlijk te slapen en hebben we echt wel tijd voor elkaar maar ook voor ons eigen ding.

Doordat mijn vriend vaak weg is, heeft hij minder de behoefte dat als hij dan thuis is om weg te gaan. Ik ben wel van het weggaan, en dat botst nog wel is maar dat was eigenlijk al zo voor dat de meiden er waren dat is niet veranderd. En de seks,tja de eerste keren naar de bevalling vond ik het echt niet fijn, daar baalde mijn vriend dan wel van, maar nu gaat het al wel weer beter, al is het hier ook wel zo dat mijn vriend wel vaker zou willen dan ik maar ook dat was al zo voordat de meiden er waren.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Je relatie als 'jonge' ouders... - Pagina 2 Empty Re: Je relatie als 'jonge' ouders...

Bericht  Roodkapje ma 30 jan 2012 - 21:10

@sarahkey: hahaha mannen Wink

Hier is onze relatie alleen maar sterker geworden.. we zien elkaar niet zo veel door ons drukke schema, maar weten precies wat we aan elkaar hebben en wat de gedachtes van de ander zijn over bepaalde opvoedkundige zaken. Maar ook gewoon als partners. Zoals Arden al zei: zonder kinderen weet ik niet of we nog bij elkaar waren... onze band is echt zo fijn! Ik smelt nog steeds weg als hij me vertelt dat hij van me houdt en samen oud wil worden....

Qua sex... dat is hier niet verandert door de kinderen. Het is nog steeds geweldig en de frequentie scheelt per week... ligt er maar net aan of we elkaar zien of niet..smile soms 3 x in de week .. soms 2 weken niet...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 21:46

Hier is het ook allemaal hard veranderd sinds de kinderen. Moet daar wel bij zeggen dat Dylan een hele grote verrassing was en we beide erg jong waren. We moesten dus 'ineens' volwassen zijn. We waren dan al wel 4 jaar bij elkaar maar het was best heftig.

Dylan was daarbij een nogal onrustige baby en heeft jaren lang niet door geslapen en had/heeft een duidelijke structuur nodig. Dit zorgde voor botsingen in het eerste jaar. Achteraf gezien was dit duidelijk de vermoeidheid en het geen zin meer hebben om echt tijd voor elkaar te maken. We hebben toen besloten om met zijn 2en op vakantie te gaan en daar samen de knop om kunnen zetten! Het gaat heus niet altijd goed maar dat is in bijna geen enkele relatie denk ik..

Toen we voor Lynn gingen was dit allemaal een veel bewustere keuze waardoor we beide totaal anders in de zwangerschap,bevalling, slapeloze nachten echt stonden. Moet zeggen dat we nog steeds heel gek op elkaar zijn en een mooi ritme hebben gevonden voor elkaar, ons zelf en voor ons gezien.

Wat het bij ons momenteel soms moeilijk maakt is dat mijn man heel veel weg is voor zijn werk.. 2 uitzendingen kort op elkaar, opleiding waardoor hij door de weeks altijd van huis is, regelmatig oefeningen! Dus dan ga je onbewust weer wat langs elkaar heen leven en moet je weer harder voor elkaar vechten als je weer in een gewoon ritme terecht komt maar ja, dat houd het ook weer spannend Wink

Gast
Gast

Bericht  Novalee ma 30 jan 2012 - 22:22

Onze relatie heeft best een deuk opgelopen eerlijk gezegd. Eerder hadden we nooit ruzie, en zeer zelden een aanvaring. Na N.'s geboorte was er een periode waarin het ineens dagelijks gebeurde. Het komt niet alleen door het jonge ouderschap ook door stress op het werk van mijn vriend en doordat ik met wat issues zat/zit waardoor ik ook niet de leukste thuis ben. Inmiddels gaat het beter, m'n vriend heeft minder stress en ik praat meer over mijn problemen. N. is ook makkelijker geworden, ze heeft geen krampen meer en het slapen overdag lijkt ook wat beter te gaan. Hierdoor zijn we allebei ook minder vermoeid. Ik denk wel dat we hier uiteindelijk sterker uit zullen komen, maar dan moeten we wel meer tijd voor elkaar gaan nemen.

Ons seksleven daarentegen is eigenlijk beter dan voorheen. De frequentie is niet erg hoog, maar dat is die afgezien van de zwanger-worden-periode eigenlijk nooit geweest. Ik was van tevoren erg bang dat het veel pijn zou doen en de eerste keer was ook geen succes maar daarna lukte het wel en ging het beter dan eerst. Ik ben erg blij dat dat goed zit want daar hebben we in het verleden al gedonder genoeg mee gehad Rolling Eyes Mijn vriend zou overigens wel vaker willen, maar vindt het ook prima hoe het nu gaat. Kwaliteit boven kwantiteit smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 22:46

Ayla schreef:Ik heb, net als theeleut, geen zin in andere capriolen. Als ik geen zin heb heb ik geen zin, doordeweeks komt het er sowiezo niet van. In het weekend ook nog maar weinig, en waar bij mij mijn vriend het accepteert, baal ik er stevig van. Werkt het ook niet echt mee dat ik elke maand/3 weken een schimmelinfectie heb, tel daar gewone menstruatie bij op en je bent zo weer 2 weken verder Rolling Eyes En als ik dan niet moe ben, of hij heeft zin, heb ik schimmel en dan heb ik geen zin, want dan krijg ik wel zin maar ik kan niks snappie haha.

Neem jij je man en zijn behoeftes altijd zo weinig serieus? Of geldt dit alleen voor de seks.

Je zult maar een vrouw hebben die zo over jouw verlangens en behoeftes praat zeg.... Je relatie als 'jonge' ouders... - Pagina 2 394967

Gast
Gast

Bericht  Parisienne ma 30 jan 2012 - 23:03

Hier is onze relatie ook zeker veranderd, helaas grotendeels in negatieve zin. We zijn erg onverwachts/ongepland ouders geworden op een vrij jonge leeftijd. Mijn vriend heeft hier nog best veel moeite mee. Ondanks dat ik hem alle vrijheid gun, kan hij niet goed tegen de bepaalde verantwoordelijkheid of verplichtingen die hij heeft. Hij mist gewoon iets en bijna alle zorg voor N. ligt dan ook op mijn schouders. Hier zit nog wel een heel ander verhaal achter bij hem (zie topic in persoonlijk: 'Angsten om vriend').

Hij is een aantal maanden geleden begonnen met een nieuwe baan, waarbij hij zeker 4 tot 5 avonden in de week werkt en meestal pas rond 04.00 of 06.00 uur terug is. Het valt mij wel steeds zwaarder, omdat N. sinds een week weer ineens heel slecht slaapt. Verder hebben we weinig avonden samen meer. We moeten echt een avond plannen en N. uit logeren doen, dan kunnen we tijd voor elkaar vinden. Overdag komt er toch niks van en doen we weinig tot niks met z'n 3-en. Het is nog steeds een beetje ieder voor zich (althans: N. en ik samen en mijn vriend doet zijn eigen ding). We praten erover, hij weet het van zichzelf, maar toch is de situatie nog wel vrij onveranderd. Hij werkt er wel aan (m.b.v. een psycholoog).
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  TGR ma 30 jan 2012 - 23:04

Als ik zo die verhalen lees, vind ik t niet eens heel gek dat er buiten de pot gepiest wordt. Niet alleen met seks, maar ook door mannen/vrouwen die gewoon eens iemand tegenkomen die begrip heeft voor hun behoeftes.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 23:32

Star007 schreef:Ja er is wel het 1 en ander veranderd, positief EN negatief. Het positieve is dat we ons nog meer met elkaar verbonden voelen, echt een gezin zijn nu. En ook hebben we denk ik meer waardering voor elkaar. Het negatieve is de vermoeidheid die af en toe toe slaat en voor meer woordenwisselingen en minder aandacht voor elkaar zorgt.

Hier hetzelfde. Maar hier is het wel meer postitief veranderd dan negatief gelukkig ! We genieten nu ook meer van de kleine dingen zoals een middagje samen weg gaan of samen uit eten gaan. De seks was een hele tijd minder tot niet ivm mijn bekken maar dmv bekkenbodemtherapie is het sinds een aantal weken weer als voor de zwangerschap

Gast
Gast

Bericht  Theeleut ma 30 jan 2012 - 23:37

Het leven draait niet alleen om seksuele behoeftes. Een vrouw, en evengoed een man maar dat hoor je minder, mag ook de behoefte hebben om een periode minder of geen seks te hebben. Een man kan ook tegemoet komen in de wensen van de vrouw, dus even ruimte geven en de hand aan zich zelf slaan. Om nu maar meteen een tweede (of meer) er op na te houden vind ik erg plat gedacht.

Is de behoefte van de man dan belangrijker? Is je relatie per definitie in eens minder omdat er minder geneukt wordt dan voorheen?

Hier lees je maar een compact deel van gevoelens over dit onderwerp en wordt het wat cynisch gebracht misschien.
Ik vind het maar een rare gedachte van je.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast ma 30 jan 2012 - 23:37

Hier is er weinig veranderd tussen ons, en wat er is veranderd dat is positief.
We hebben/nemen nog veel tijd voor elkaar, sexleven is gewoon normaal.
We doen vaak leuke dingen met z'n 3tjes of als we zin hebben met z'n 2tjes.

Tuurlijk is het soms zwaar, vooral de nachten maar we doen het samen en redden het dan prima.

Vind het best wel heftig om te lezen dat er zoveel relatie negatief zijn veranderd..

Gast
Gast

Bericht  Ayla ma 30 jan 2012 - 23:46

Theeleut schreef:Het leven draait niet alleen om seksuele behoeftes. Een vrouw, en evengoed een man maar dat hoor je minder, mag ook de behoefte hebben om een periode minder of geen seks te hebben. Een man kan ook tegemoet komen in de wensen van de vrouw, dus even ruimte geven en de hand aan zich zelf slaan. Om nu maar meteen een tweede (of meer) er op na te houden vind ik erg plat gedacht.

Is de behoefte van de man dan belangrijker? Is je relatie per definitie in eens minder omdat er minder geneukt wordt dan voorheen?

Hier lees je maar een compact deel van gevoelens over dit onderwerp en wordt het wat cynisch gebracht misschien.

+1

En Euc, hij accepteert het, ik baal ervan dat we zo weinig sex hebben. Dus hoezo kom ik niet tegemoet in zijn behoeftes? Als ik wel zin heb en hij is moe gebeurt er ook niks hoor...
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Kat1980 di 31 jan 2012 - 0:13

Theeleut schreef:Het leven draait niet alleen om seksuele behoeftes. Een vrouw, en evengoed een man maar dat hoor je minder, mag ook de behoefte hebben om een periode minder of geen seks te hebben. Een man kan ook tegemoet komen in de wensen van de vrouw, dus even ruimte geven en de hand aan zich zelf slaan. Om nu maar meteen een tweede (of meer) er op na te houden vind ik erg plat gedacht.

+1
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  TGR di 31 jan 2012 - 0:23

Reageer je op mij? Want ik doel niet eens zo zeer op seks dan wel op gewoon behoeftes van mensen in het algemeen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Theeleut di 31 jan 2012 - 0:27

TGR schreef:

Reageer je op mij? Want ik doel niet eens zo zeer op seks dan wel op gewoon behoeftes van mensen in het algemeen.
Klopt. Ik heb het dan alleen over de seksbehoeftes.

Als er op alle behoeftes geen respons is in een relatie dan lijkt mij dat je gewoon moet praten met elkaar of uit elkaar gaan ipv overlopen naar een luisterend oor (gespreide benen).
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Novalee di 31 jan 2012 - 0:29

Wat voor "schokkende dingen" worden hier dan gezegd?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  studiebol di 31 jan 2012 - 0:30

Eucalypta schreef:
Ayla schreef:Ik heb, net als theeleut, geen zin in andere capriolen. Als ik geen zin heb heb ik geen zin, doordeweeks komt het er sowiezo niet van. In het weekend ook nog maar weinig, en waar bij mij mijn vriend het accepteert, baal ik er stevig van. Werkt het ook niet echt mee dat ik elke maand/3 weken een schimmelinfectie heb, tel daar gewone menstruatie bij op en je bent zo weer 2 weken verder Rolling Eyes En als ik dan niet moe ben, of hij heeft zin, heb ik schimmel en dan heb ik geen zin, want dan krijg ik wel zin maar ik kan niks snappie haha.

Neem jij je man en zijn behoeftes altijd zo weinig serieus? Of geldt dit alleen voor de seks.

Je zult maar een vrouw hebben die zo over jouw verlangens en behoeftes praat zeg.... Je relatie als 'jonge' ouders... - Pagina 2 394967

Wat is er verkeerd aan de manier waarop Ayla dit zegt dan...en waarin neemt ze haar man niet serieus? Ik heb het al een paar keer gelezen maar kan het niet vinden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  TGR di 31 jan 2012 - 0:30

Theeleut schreef:
TGR schreef:

Als er op alle behoeftes geen respons is in een relatie dan lijkt mij dat je gewoon moet praten met elkaar of uit elkaar gaan ipv overlopen naar een luisterend oor (gespreide benen).

Helaas zijn veel mensen niet goed in proberen te praten met mensen waar ze toch al niet zo goed mee konden praten. Of ze er nu kinderen mee hebben of niet. Ik praat niks goed, maar ik kan begrijpen waarom sommige dingen stroef of niet gaan volgens de verwachtingen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol di 31 jan 2012 - 0:33

Novalee schreef:Wat voor "schokkende dingen" worden hier dan gezegd?

Ja daar ben ik ook benieuwd naar!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Julia di 31 jan 2012 - 0:35

Ook al vinden sommige mensen het moeilijk of lastig te praten, dan is dat toch nog geen reden om vreemd te gaan? Of aanleiding tot? Ik vind het ergens ook erg makkelijk...iemand vindt praten moeilijk, dus ga je maar buiten de pot piesen? Zelfs als er gewoon niet te praten valt met je partner is er toch nog iets als respect? Je kan ook uit elkaar gaan i.p.v. vreemd te gaan.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Theeleut di 31 jan 2012 - 0:35

TGR schreef:
Theeleut schreef:
TGR schreef:

Helaas zijn veel mensen niet goed in proberen te praten met mensen waar ze toch al niet zo goed mee konden praten. Of ze er nu kinderen mee hebben of niet. Ik praat niks goed, maar ik kan begrijpen waarom sommige dingen stroef of niet gaan volgens de verwachtingen.
Ik weet zelf ook dat het raar kan lopen als je je niet begrepen voelt in je relatie. En dan heb ik het niet over seksuele behoeftes.
Ik heb er zeker van geleerd dat het niet de manier is om nader tot elkaar te komen.

En nee, ik heb niet buiten de pot gepiest, ik richtte gelukkig nog net in de pot Je relatie als 'jonge' ouders... - Pagina 2 394967

Praten, praten, en anders kappen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  TGR di 31 jan 2012 - 0:36

Julia schreef:Ook al vinden sommige mensen het moeilijk of lastig te praten, dan is dat toch nog geen reden om vreemd te gaan? Of aanleiding tot? Ik vind het ergens ook erg makkelijk...iemand vindt praten moeilijk, dus ga je maar buiten de pot piesen? Zelfs als er gewoon niet te praten valt met je partner is er toch nog iets als respect? Je kan ook uit elkaar gaan i.p.v. vreemd te gaan.

Zo simpel is het niet lijkt me. In mijn geval zou het iig niet zo simpel zijn.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Julia di 31 jan 2012 - 0:39

Wat vind je niet zo simpel? Het uit elkaar gaan of het praten? Het is ook niet simpel, maar ik vind vreemdgaan wel een keuze, een bewuste keuze. En wat dat voor gevolgen meebrengt is ook verre van simpel.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 0:39

Volgens mij is er niets mis mee dat er minder gesekst wordt in een relatie. Zeker als je kinderen heb en/of je al langere tijd bij elkaar bent. Bespringen je ouders elkaar nog iedere dag? Volgens mij is het zelfs normaal dat het na verloop van tijd minder wordt. En dat 'na verloop van tijd' is voor iedereen anders. Er komt gewoon een tijd dat je niet meer als hete honden achter elkaar aan loopt.

Lijkt mij niets mis mee. Ik ben blij dat mijn man niet zo kortzichtig denkt als sommigen van jullie, anders had ik er al lang alleen voor gestaan met 2 kinderen. Bij mij komt het dan voornamelijk door mijn ziekte, maar als ik sommigen van jullie moet geloven is mijn man erg zielig dat hij niet dagelijks/wekelijks besprongen wordt en dat ik de kleren niet meer van zijn lijf ruk met mijn tanden. Gelukkig hebben wij een volwassen relatie en is er tussen ons veel meer dan alleen de seks.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 0:40

Eens met Theeleut. Als je kinderen krijgt, is dat over het algemeen gewoon (even) een aanslag op je relatie. De relatie draait niet alleen maar meer om elkaar, maar de eerste tijd voornamelijk om je kinderen. Dus dan is er even wat minder ruimte voor elkaars behoeftes. Komt als het goed is wel weer. Maar het is nooit een goede reden om maar buiten de pot te piesen. Communiceer met elkaar, veel belangrijker.

Ontopic:

Ik denk dat elke relatie wel verandert als er kinderen komen. Hier net zo. Niet dat het slechter is geworden, dat gevoel heb ik juist niet. Ik heb het idee dat wij juist dichter bij elkaar staan dan ooit, omdat je met hetzelfde bezig bent in je leven. Ons sexleven staat op dit moment op een laag pitje, maar goed ik ben dan ook zwanger en dat is een periode die over gaat. Dat weten we allebei. Over het algemeen is het iets minder geworden dan voor de komst van zoon, maar niet heel erg en het is net zo fijn (plus dat de kwaliteit beter is smile) Ik vind het ook niet meer dan logisch dat het wat minder is geworden, we zijn beiden druk met werk, studie. En dat waren we al, maar nu hebben we er ook een kind bij. Dus uitslapen in het weekend samen is er bijvoorbeeld niet meer bij. Een nacht gewoon doorhalen ook niet, want je kind staat 's ochtends om 7 uur wel weer naast je bed. Daarnaast werkt man gewoon heel veel en laat, dus eer hij eens thuis is doordeweeks lig ik vaak al te slapen om vervolgens zelf weer 's ochtends vroeg te gaan werken. Toch heb ik niet echt het idee dat onze relatie slechter is geworden. Juist beter.

Maar dat is iets waar we beiden aan werken en wat we beiden ook opmerken als het minder gaat. Dan werken we er beiden net zo hard voor. En ik denk dat dat wel één van de belangrijkste dingen is in een relatie.

Gast
Gast

Bericht  Kat1980 di 31 jan 2012 - 0:41

Na de geboorte van de eerste was onze relatie sterker dan ooit. J is 9 weken te vroeg geboren en veel mensen zijn me in de periode gewoon tegengevallen, maar wij wisten precies wat we aan elkaar hadden. Toen J nog met sondevoeding thuis kwam na een maand, was het een heel pittige periode met in het begin zelfs 3 nachtvoedingen. Mijn vriend heeft me al die tijd daarbij super geholpen, zelfs toen hij ook weer aan het werk moest. Seksueel was er het eerste jaar wel een dip, niet zo gek met zulke gebroken nachten en later de anticonceptie die mijn libido niet ten goede kwam (verschillende soorten uitgeprobeerd, maar niks voldeed).

Na de geboorte van de tweede hebben we even een enorme dip gehad. Ik zat totaal niet lekker in mijn vel na de bevalling en allerlei gedoe bij mijn toenmalige werk was voor mij de druppel die een emmer deed overlopen. Mijn vriend probeerde alles om me te helpen in die periode, maar wist op een gegeven moment niet meer wat hij moest doen. Ik had het gevoel dat er totaal geen begrip voor mijn situatie was en tja dat bots dan nogal. Gelukkig ben ik door wat hulp weer beter in mijn vel gaan zitten en gaat het nu weer de goede kant op, op alle vlakken. Hoewel slechte nachtrust soms nog wel voor kleine botsingen en een minder actief seksleven kan zorgen, maar dit weten we van elkaar en heeft verder geen invloed op onze relatie.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: