Nasi maken
+9
CarpeDiem
silly-one
Inge
minoessepoes
Zwerver
Blond
Rovine
Ella
Sylvana
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Nasi maken
Hoe maken jullie een lekkere nasi, zonder pakjes en zakjes?
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Nasi maken
Met een vers groente pakket, en 1 zakje groente wat je aanmengt met water
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Rijst koken met een groentebouillonblokje met een schepje kerriepoeder. Ui fruiten in wat olie, kipfilet bakken met een schepje sambal erbij. Paprika erbij. Als laatste de rijst en wat garnalen meebakken, hier kunnen ook nog wat eieren meegebakken worden, hoeft niet. Eventueel nog wat sojasaus of ketjap erbij.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik bak nasivlees altijd eerst aan, samen met spekjes. Als dat gaar is, dan gaat er een pakje boemboe doorheen. Dat laat ik even doorwarmen, en dan gaat het gas even uit, want dan kan de smaak helemaal in het vlees trekken.
Na een tijdje de rijst koken, en als die gaar is, door het vlees en de boemboe roeren. Eventueel een zakje nasigroenten erdoorheen en voila
Na een tijdje de rijst koken, en als die gaar is, door het vlees en de boemboe roeren. Eventueel een zakje nasigroenten erdoorheen en voila
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Wij doen het vrij simpel
Wij gebruiken een pakje van Knor, nasi kruiden. Die meng je aan met water. Rijst laat je koken. Kipfilet kruiden doen wij met ketjap, kipkruiden,peper, zout en knoflook. Dit bakken in de wok, dan de nasi kruiden er door en de rest van de groenten. Smaakt altijd heerlijk en is super makkelijk om te maken!
Wij gebruiken een pakje van Knor, nasi kruiden. Die meng je aan met water. Rijst laat je koken. Kipfilet kruiden doen wij met ketjap, kipkruiden,peper, zout en knoflook. Dit bakken in de wok, dan de nasi kruiden er door en de rest van de groenten. Smaakt altijd heerlijk en is super makkelijk om te maken!
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
En ik maak er altijd sate saus bij, zondar dat geen nasi voor mij
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik moet wel lachen om dit topic. De TO vraagt zonder pakjes en zakjes en op 1 post na komt iedereen met een recept met een pakje.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een zakje met van die kruiden die je even moet wellen gebruik voor de nasi en bami. Dat is 1 van de weinige dingen waar ik zelf ook een zakje voor gebruik.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een zakje met van die kruiden die je even moet wellen gebruik voor de nasi en bami. Dat is 1 van de weinige dingen waar ik zelf ook een zakje voor gebruik.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ja ik had het ook al door haha, maar zou niet weten hoe zoiets te maken zonder dat pakje.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Rijst koken, eventueel in bouillon (soms doe ik het er warm doorheen, soms laat ik het afkoelen en bak het op)
Fruit kort een ui met knoflook en sambal
Voeg blokjes kip toe en bak deze bruin.
Doe de groente erbij en wok dit mee
Doe er een scheut ketjap en gemalen komijn, koriander, kurkuma, peper, cayennepeper door
Losgeklopte eieren in de wok schenken en doorroeren tot ei begint te stollen
Rijst toevoegen
Fruit kort een ui met knoflook en sambal
Voeg blokjes kip toe en bak deze bruin.
Doe de groente erbij en wok dit mee
Doe er een scheut ketjap en gemalen komijn, koriander, kurkuma, peper, cayennepeper door
Losgeklopte eieren in de wok schenken en doorroeren tot ei begint te stollen
Rijst toevoegen
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
minoessepoes schreef:Ik moet wel lachen om dit topic. De TO vraagt zonder pakjes en zakjes en op 1 post na komt iedereen met een recept met een pakje.
Haha ja das waar, maar ik vind nasi gemaakt met boemboe zoveel lekkerder dan andere varianten, dat ik hem wel wilde delen
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Deze komt uit het kookboek van Karin ( koken zonder pakjes en zakjes).
- 400gr. gare koude rijst
- 300gr kipfilet in reepjes
- 3 eieren los geklopt met zout en peper
- 100gr witte of Chinese kool in reepjes
- 1 dunne prei in plakjes
- 4 worteltjes in plakjes
- 1 grote ui gesnipperd
- 2 knoflooktenen fijn gehakt
- paar takjes bladselderij grof gesneden
- 1 el sambal
- scheutje ketjap manis
- olie
- verhit olie in een wok
- fruit de ui, knoflook en sambal kort
- voeg de kip toe en braad deze rondom snel bruin
- doe de kool, prei en wortel erbij en wok alles een paar minuten tot de groenten zacht beginnen te worden.
- giet de ketjap erbij.
- schuif de groenten een beetje opzij en giet de los geklopte eieren in de wok. Roer met een pollepel tot het ei begint te stollen.
- voeg de rijst toe en roerbak een paar minuten totdat alles goed warm is.
- strooi de selderijblaadjes erover.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Mijn recept was idd ook afgeleid uit het boek van Karin
Alleen met een combi van het recept ervoor en die van hierboven
Alleen met een combi van het recept ervoor en die van hierboven
Inge- Ratel
wc-eend schreef:Ja ik had het ook al door haha, maar zou niet weten hoe zoiets te maken zonder dat pakje.
+1. Ik gebruik ook altijd pakjes en zakjes haha.
CarpeDiem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11
Reva schreef:Is dat kookboek de moeite waard?
Ben ik ook benieuwd naar. Zit er al een tijdje over te denken om het te kopen, maar dan moet het dus ook echt met ingredienten zijn die je vaak gebruikt. (dat schijnt wel zo te zijn, maar lees graag ervaringen hier)
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Reva schreef:Is dat kookboek de moeite waard?
Ben ik ook benieuwd naar. Zit er al een tijdje over te denken om het te kopen, maar dan moet het dus ook echt met ingredienten zijn die je vaak gebruikt. (dat schijnt wel zo te zijn, maar lees graag ervaringen hier)
Ik vind van wel
Leuke recepten
Inge- Ratel
Ik ben ook fan van Karin, staan leuke recepten in, vooral de chocolade mous. En de nasi is erg lekker. De kip kerrie vond ik ook goed.
ChocoChip- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11
Ik vind het ook echt een aanrader. Er staan vooral basisrecepten in zoals pasta saus etc. maar dan echt hoe je het maakt zonder de kant en klare kruiden en potten rode saus. Je haalt wel de pakjes tomatensap etc. maar daarin zit minder rotzooi dan in zo een pot. Plus de kruiden zijn in mijn ogen heel basis. Ik geloof dat het meet exotische wat er in staat kurkuma is.
Er staat bijvoorbeeld ook in hoe je zelf aardappelkroketjes kan maken en zelf pomme duchesse. Het is eigenlijk een vrij basic kookboek, maar dan zonder de kant en klare pakjes en potjes die je tegenwoordig kan kopen.
Er staat bijvoorbeeld ook in hoe je zelf aardappelkroketjes kan maken en zelf pomme duchesse. Het is eigenlijk een vrij basic kookboek, maar dan zonder de kant en klare pakjes en potjes die je tegenwoordig kan kopen.
silly-one- Ratel
En dan hebben jullie het echt over het boek Koken zonder pakjes en zakjes? Want je hebt ook nog een andere, maar ik wil die van Koken zonder pakjes en zakjes graag.
Gast- Gast
Ik heb echt veel kookboeken maar geen 1 waar ze pakjes en zakjes gebruiken.
(Naja die van bertolli wel maar goed dat spreekt voor zich)
Dus wat voegt Karin dat toe wat andere kookboeken niet heeft?
Ik ben wel fan van deze serie:
SarahKey schreef:Ik heb echt veel kookboeken maar geen 1 waar ze pakjes en zakjes gebruiken.
Ik heb ook wel kookboeken, maar toch kom je dan vaak ingredienten tegen die je niet vaak gebruikt, en dat vind ik dan weer zonde. Ook wil ik gewoon een goeie basis hebben, en dat leek me dit boek wel.
Gast- Gast
Ik heb het over deze.
Het voordeel van dit boek is dat er voornamelijk basiskruiden en producten in staan. Ik heb ook een hoop koekboeken van verschillende schrijvers, maar vaak moet je toch wel een speciaal product hebben om het te maken en dat heeft deze totaal niet ( nu moet ik wel toegeven dat ik genoeg kruiden heb als basis in mijn kast).
silly-one- Ratel
De nasi van Inge klinkt goed! Die ga ik snel eens maken
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Wij doen het hier altijd een beetje op het gevoel.
Ik fruit altijd flink wat heel erg fijn gesneden uien apart in een pannetje. Als vlees gebruik ik kleine stukjes kipfilet of varkensvlees, die bak ik in de olie met sambal badjak. Vervolgens maak ik een soort saus prutje met ketjap manis, heinz tomaten ketchup, laos, djahe, knoflook, peper, zout. De rijst kook ik liever altijd al van te voren, zodat deze afgekoeld erbij gaat, dus uitjes erbij en de rijst en omscheppen.We bakken vaak een ei en leggen die onder de nasi op het bord.
Onze nasi, zoals ik deze van thuis ben gewend is een beetje oranje van kleur, maar wel jammie, zeker ook de dag erna.
dyingbride- Fluisteraar
- Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10
silly-one schreef:
Ik heb het over deze.
Het voordeel van dit boek is dat er voornamelijk basiskruiden en producten in staan. Ik heb ook een hoop koekboeken van verschillende schrijvers, maar vaak moet je toch wel een speciaal product hebben om het te maken en dat heeft deze totaal niet ( nu moet ik wel toegeven dat ik genoeg kruiden heb als basis in mijn kast).
Ik zie alleen een kruisje, maar deze bedoel ik. Die wil ik graag.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Nasi maken
» Zelf nasi maken?
» nasi zonder zakje kruidenmix
» Welke groenten extra door de nasi?
» Lekkerste recept voor kruidige nasi?
» Zelf nasi maken?
» nasi zonder zakje kruidenmix
» Welke groenten extra door de nasi?
» Lekkerste recept voor kruidige nasi?